Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 18:37

http://www.academybartels.nl/
academybartels.nl

'We moeten dressuur meer zichtbaar maken en gaan verkopen'

De organisatoren van het Global Dressage Forum hebben afgelopen week aangekondigd dat Frank Kemperman, directeur van CHIO Aachen en ex-wereldbeker directeur Joep Bartels hun kritieken gaan leveren op de ‘marketing van de dressuur' tijdens het Forum op 29 en 30 oktober a.s. De GDF organisatoren ontvingen hierop de volgende reactie van Vincenzo Truppa, Italiaanse FEI O-jurylid en verantwoordelijk voor de organisatie van de Europese Kampioenschappen in Turijn in augustus/ september 2007. Hij reageert op de opmerking van Kemperman dat de kampioenschappen in Turijn bijna niet terug te vinden waren in de pers en media, alsof ‘dressuur in Italië bijna niet bestaat'.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 18:38

Citaat:
De organisatoren van het Global Dressage Forum hebben afgelopen week aangekondigd dat Frank Kemperman, directeur van CHIO Aachen en ex-wereldbeker directeur Joep Bartels hun kritieken gaan leveren op de ‘marketing van de dressuur' tijdens het Forum op 29 en 30 oktober a.s. De GDF organisatoren ontvingen hierop de volgende reactie van Vincenzo Truppa, Italiaanse FEI O-jurylid en verantwoordelijk voor de organisatie van de Europese Kampioenschappen in Turijn in augustus/ september 2007. Hij reageert op de opmerking van Kemperman dat de kampioenschappen in Turijn bijna niet terug te vinden waren in de pers en media, alsof ‘dressuur in Italië bijna niet bestaat'.

Vincenzo Truppa; "Wat weet Kemperman hiervan? Aan nationale wedstrijden in Italië nemen bijna 200 tot 250 paarden deel, welke organisatorische problemen opleveren wat betreft locatie. Tijdens de Junior en Young Riders Kampioenschappen van 2007 in Duitsland won Italië bronzen medailles voor junioren en Young Riders alsook individueel brons en goud (ook in 2006). Dit is ook dressuur! Het is dressuur van een land in ontwikkelingsfase die besloten heeft om geleidelijk te groeien vanuit de basis, met andere woorden investeren in jongeren die, hopelijk, zich uiteindelijk zullen ontwikkelen tot topsenioren. "Wat betreft de beperkte media-aandacht voegt Truppa toe; "Nederland is een land met een totale bevolking van ongeveer 18 miljoen inwoners gelijk aan die van Milaan en haar omgeving (Lombardijen). Italië is een land met bijna 70 miljoen inwoners en het ‘thuisland' van voetbal en wielrennen. Daarom zijn de voorpagina's voor deze disciplines bestemd met als alternatief FERRARI en Valentino ROSSI! Dressuur volgt natuurlijk hierna. Ik weet niet naar welke media Kemperman heeft gekeken tijdens zijn verblijf in Italië. Ik ben bang dat het een equivalent van het financieel dagblad of ‘Corriere della Sera' was. Er is een ‘LIVE' tv-uitzending geweest voor vele landen, in het bijzonder Duitsland, Nederlands, Frankrijk en de Italiaanse omroepen en hebben 60.000 kijkers geteld. We hadden 12.000 toeschouwers in 4 dagen. Ik ben ook een organisator en begrijp volledig dat we alles op alles moeten zetten om onze sport meer zichtbaar te maken en tot in het uiterste te ‘verkopen'. Dit om meer sponsors te verkrijgen en meer geld te ontvangen om in de sport te steken. Om die weg in te slaan moeten we ook denken aan manieren om de sport meer populair te maken. Ook moeten we de sport naar landen brengen (Italië was zo een voorbeeld) waar meer mensen de kans krijgen om topcombinaties te zien op kampioenschappen", aldus Truppa.

De lezing van Kemperman en Bartels zal gehouden worden op maandagavond 29 oktober, gevolgd door een paneldiscussie.

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:04

Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Klinkt erg interessant.

PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:18

inderdaad, ik ben wel geintereseerd in bijwoning van dit forum. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja waar je je hiervoor op kunt geven?

Dit is denk ik wel interesant voor mijn marketing en communicatie opleiding Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 19:27

Dan moet je even kijken op www.globaldressageforum.com en ze desnoods even een mailtje sturen.
Het zijn behulpzame mensen, dus dat komt wel goed Haha!

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:34

Inderdaad, een mailtje sturen schept duidelijkheid..

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Vincenzo Truppa over ‘kritiek op dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:55

Vrees voor de heren dat Mr Truppa toch echt 1.000 punten heeft met zijn reactie. Lekker makkelijk altijd andere landen afkraken, of ze het zelf altijd zo geweldig voor elkaar hebben (gehad). In Italie was alles perfect georganisered en dat was het ook al in Rome en met het EK Junioren en YR. Kan Nederland nog behoorlijk wat van leren. Hier weet vaak niemand een antwoord als je een simpele vraag stelt. Mag je eerst heel wat kilometers afleggen voor er iemand gevonden is om een antwoord te geven. Van mij mag Italie het weer organiseren en ik weet zeker van de deelnemende ruiters en amazones ook.