Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110814
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 12:54

http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=10555
thehorse.com

Verwondingen, waarvan tenminste 2 fataal, tekenden een recordrace afgelopen zaterdag in Keeneland waar 4 paarden automatisch geplaatst werden voor de Breeders'Cup.

Teuflesberg, het paard dat de 17de plaats haalde tijdens de Kentucky Derby, moest opgeven in de Grade 3 Phoenix Handicap vanwege breukjes in het sesambeen. Hij zal waarschijnlijk volgende week een operatie ondergaan om de botten in zijn enkels weer aan elkaar te zetten, volgens veearts Alan Ruggles.

De lelijkste verwonding van de dag gebeurde niet op de baan, maar in de paddock waar Dream of Angels gezadeld werd voor de Phoenix ren. Het paard moest worden ingeslapen vanwege zwaar hoofdletsel, bloedingen, en problemen in de rug en hersenzenuwen.

"Het heeft niet zoveel kracht nodig om zwaar gewond te raken wanneer je een zwaar dier bent," aldus de veearts. "Op het terrein in Keeneland is veel gras en rubber stenen om de paarden te beschermen. Maar je hoeft jezelf maar op een bepaalde manier te stoten en op een zeker punt, en dan kan de schade enorm zijn."

Ook Gold Train moest worden ingeslapen nadat hij tijdens de race zijn been brak.

Verschillende terreinen in Amerika hebben onderzoek gedaan naar het verminderen van zware verwondingen zoals bij de Kentucky Derby winnaar Barbaro tijdens de Preakness in 2006. Keeneland was een van de eerste welke Polytrack in gebruik besloot te nemen, en volgens de Track officials lijkt dit ook te helpen.

RRteam

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:04

we hadden net in topic over dat er veel gebeurde in de de men
SPORT maar dit vind ik dus niet echt een sport meer zo te lezen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:11

leuke sport he ...
maarja, it's al about the money..

Anoniem

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:13

ja echt alleen om het geld,best sneu

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:17

ik zou niet weten wat dit is maar het lijkt me absoluut niets meer met dierenwelzijn te maken hebben zeg jeetje ,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110814
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:22

Dit gaat over paardenrennen Haha!
Oftewel over een race of de baan van Keeneland Lachen

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:23

Cayenne schreef:
Dit gaat over paardenrennen Haha!
Oftewel over een race of de baan van Keeneland Lachen


a ok maar eingelijk geen stijl dus als de paarden een voor een de pijp uit gaan door verwondingen op de baan waar is keeneland eigenlijk klinkt duits Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110814
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:29

Keeneland ligt in Amerika geloof ik Ja

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:31

Cayenne schreef:
Keeneland ligt in Amerika geloof ik Ja

a ok dat kan ook natuurlijk Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:38

Heftig zeg! Maar was dit nou den Kentucky Derby? Dankzij de Black stallion vond ik die races zo romantisch beschreven...

Riemke
Berichten: 475
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:52

Cayenne schreef:
*knip*
De lelijkste verwonding van de dag gebeurde niet op de baan, maar in de paddock waar Dream of Angels gezadeld werd voor de Phoenix ren. Het paard moest worden ingeslapen vanwege zwaar hoofdletsel, bloedingen, en problemen in de rug en hersenzenuwen.
*knip*


omg! Wat is er in hemelsnaam gebeurt met dat arme beestje om aan zulke verwondingen te komen

elsie1

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:20

Riemke schreef:
Cayenne schreef:
*knip*
De lelijkste verwonding van de dag gebeurde niet op de baan, maar in de paddock waar Dream of Angels gezadeld werd voor de Phoenix ren. Het paard moest worden ingeslapen vanwege zwaar hoofdletsel, bloedingen, en problemen in de rug en hersenzenuwen.
*knip*


omg! Wat is er in hemelsnaam gebeurt met dat arme beestje om aan zulke verwondingen te komen


deze paarden zijn volbloeds die nogal redelijk fel opgefokt staan voor de race, waardoor ze ook veelal hun eigen verwonden.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:24

Is het gewoon rennen, of steeple chase, horderennen? Want zoveel gewonde op een gewone renbaan

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:43

Sparky10 schreef:
Cayenne schreef:
Dit gaat over paardenrennen Haha!
Oftewel over een race of de baan van Keeneland Lachen


a ok maar eingelijk geen stijl dus als de paarden een voor een de pijp uit gaan door verwondingen op de baan waar is keeneland eigenlijk klinkt duits Bloos



dit eigenlijk vrij normaal bij paarderennen dat er best wel wat paarden voornamelijk hun been breken tijdens de race omdat ze dan net hun hoef iets verkeerd neerzetten of zich verstuiken.

ik ben ook van mening dat dit geen sport meer is maar dieren tot hun uiterste laten gaan waarbij ze dan ook echt tot hun uiterste gaan en als ze een been breken tijdens de race dan is meestal een oude blessure of gewoon een zwak dier zoals ze zich daar meestal onderuit praten

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:45

leuk hoor.
war gaat het naar toe? is dit paardensport?

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:54

Gatver zeg, ik kan me hier zo druk om maken. Dit is wat mij betreft net zoveel leedvermaak als stierenvechten e.d. en heeft NIETS met sport te maken. Die beestjes zijn idd knetter gemaakt, het zegt toch genoeg als ze zo naar de startblokken worden gebracht. Bah! Boos!

Nog meer schokkende foto's op http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57 (als je op de link klikt zie je nog niets, je kan daarna verder klikken).

ayhno
Berichten: 869
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:57

sneu voor de paardjes..

scaramoush

Berichten: 22
Geregistreerd: 03-10-07

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:49

Inderdaad geen sport meer, eerder een survival of the fittest, gruwelijk gewoon Boos!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:49

Toekie schreef:
Nog meer schokkende foto's op http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57 (als je op de link klikt zie je nog niets, je kan daarna verder klikken).


dit vind ik pas schokkend...
walgelijk dat mensen zó om kunnen gaan met paarden (en andere dieren)
ik kan daar gewoon niet bij met mn hoofd he...
als ik die foto's zie (en ik heb ze allemaal gekeken) dan wilde ik dat ik
er wat tegen kon doen, maar ja wat??!!

jenniiferr

Berichten: 167
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: den haag

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:10

sexy_back schreef:
Toekie schreef:
Nog meer schokkende foto's op http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57 (als je op de link klikt zie je nog niets, je kan daarna verder klikken).


Zo dan wat erg zeg die foto's hoe kun je zo met dieren omgaan.
Boos! vind het echt niet normaal

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:12

Citaat:
Heftig zeg! Maar was dit nou den Kentucky Derby? Dankzij de Black stallion vond ik die races zo romantisch beschreven...
Nee, de vertaling klopt niet helemaal. De Kentucky Derby wordt altijd in mei gehouden.

Citaat:
omg! Wat is er in hemelsnaam gebeurt met dat arme beestje om aan zulke verwondingen te komen
Ik las in een ander artikel dat hij steigerde en achterover klapte.

Citaat:
Die beestjes zijn idd knetter gemaakt, het zegt toch genoeg als ze zo naar de startblokken worden gebracht. Bah!
Ben je wel eens naar de renbaan geweest? Ik ga vrij regelmatig en zoiets heb ik nog nooit gezien. De paarden worden helemaal niet opgefokt, maar het zijn jonge volbloeden met veel energie. Ik snap ook niet wat die andere foto's hiermee te maken hebben?

jenniiferr

Berichten: 167
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: den haag

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:15

die foto's hebben hier ook niks mee te maken.. maar het gaat erom hoe mensen wel niet omgaan met paarden Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110814
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:24

@Guinevere, klopt niet helemaal? Nagelbijten / Gniffelen Er staat toch duidelijk dat het op Keeneland is Lachen

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:35

jenniiferr schreef:
die foto's hebben hier ook niks mee te maken.. maar het gaat erom hoe mensen wel niet omgaan met paarden Knipoog


misschien niet met dit artikel direkt, maar indirekt heeft het er wel degelijk mmee te maken...
die paarden raken niet zómaar gewond, ze worden tot nhet uiterste gedreven, of soms gewoon helemaal gek gemaakt. (en niet alleen in de rensport ook in het dressuur en springen gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.)

maar omdat het vaak gebeurd in de wereldjes die ontzettend veel geld kosten en opleveren, wordt er niks van gezegd...

ps: natuurlijk zijn er ook zat mensen die het wel goed doen, en die paarden hebben het wel goed, maar helaas vallen die vaak in het niet bij de mensen die verkeerd handelen.

ik wil dus ook niet de rensport aanvallen (of welke andere tak dan ook) maar ik vind wel dat we met zn allen eens kritisch moeten kijken naar hoe "wij" onze paarden rijden en verzorgen.

maar dat kan misschien beter in een ander topic worden geplaatst Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:46

Volbloeden zitten vol adrenaline al helemaal als ze weten dat ze gaan racen. Ik zou het niet kunnen als jockey, maar daar ben ik ook te zwaar voor. Maar om nou te zeggen dat alles kommer en kwel is gaat mij te ver. Het is enorm klöte wat hier is gebeurd, maar ze laten de paarden niet met opzet verongelukken voor een race...