Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:50

Cayenne schreef:
@Guinevere, klopt niet helemaal? Nagelbijten / Gniffelen Er staat toch duidelijk dat het op Keeneland is Lachen
Ik snap je geloof ik niet helemaal?

Volgens mij dacht ze dat het om de KD ging omdat er over "een recordrace" gesproken werd. Vandaar dat ik zei dat de vertaling niet helemaal klopt.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:51

ze laten de paarden heus niet met opzet verongelukken, en het is heus niet alleen kommer en kwel, dat zeg ik ook aan het eind...

maar het kan (en dan overal) wel wat netter en diervriendelijker...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:24

Dat is een ding wat zeker is.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:56

Guinevere schreef:
Ben je wel eens naar de renbaan geweest? Ik ga vrij regelmatig en zoiets heb ik nog nooit gezien. De paarden worden helemaal niet opgefokt, maar het zijn jonge volbloeden met veel energie. Ik snap ook niet wat die andere foto's hiermee te maken hebben?

Nee. Omdat ik dit soort dingen niet wil promoten met mijn geld of uberhaupt mijn aanwezigheid. Ik ga ook niet naar stierenvechten om irl te zien wat het is. Misschien een heftige vergelijking, maar ik vind het beide vermaak ten koste van de dieren. Draait alleen om het grote geld, niet om de kunst van topsport. Heb het overigens wel vaak genoeg gezien op televisie, maar zap het liefst snel weer door.

Op die website die ik gaf staan overigens vrij veel foto's van paardenraces en de bijbehorende gruwelijke ongelukken die zeker geen uitzondering zijn. Vind het wel relevant dus, en anders hoef je niet te kijken. Knipoog

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Flink aantal verwondingen tijdens Keeneland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:40

In deze sport is het echt niet de bedoeling dat het zo moet,

een website met allemaal gruwelijke ongelukken is al gauw gemaakt, over het fijne en het leuke ervan is soms wat moeilijker
je kunt via de media mensen al heel gauw beinvloeden.

vb. alleen maar negatieve berichten ongelukken, doping etc. berichten zorgen ervoor in welke sport dan ook dat er onrust wordt veroorzaakt

Positieve berichten, lezen mensen ook beinvloed hun mening gaan ze misschien zelf wel een keer kijken naar een tour (wielrennen)
naar een drafbaan, renbaan etc.


Natuurlijk zijn er negatieve gevallen, in elke takken van de paardensport.. maar omdirect een mening te trekken terwijl we er niet bij waren.. gaat mij soms wat te ver.. we weten het fijne er niet van af!