Haflinger gestolen in Neeroeteren(Belgisch Limburg)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Haflinger gestolen in Neeroeteren(Belgisch Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 16:35

Titel : Hafflinger gestolen uit wei in Neeroeteren
Uit een weide in de Spreeuwerstraat in Neeroeteren is maandagochtend een Hafflinger gestolen. De 8-jarige ruin is van de familie Fonke.

“We hadden Nebraska zondag nog gezien. En maandagochtend bleek hij ineens niet meer in de weide te staan”, zegt Leo Fonke. “Ik vraag me trouwens af wat ze met Nebraska gaan doen. Het paard is gechipt. Dat wordt toch meteen opgemerkt.”

De diefstal moet volgens hem gebeurd zijn toen het donker was. “We kijken vanuit de woonkamer recht in de weide. Het is amper 10 meter. Zoiets hadden we toch gezien.” De koets die in de weide stond, werd ook beschadigd. De dieven sneden de zetels kapot. “Maar de poort deden ze dan weer netjes dicht”, merkt Fonke op. De politie Maasland kwam ter plaatse voor de vaststellingen.

Maandag in de namiddag ging de familie zelf op zoek naar het paard. Tevergeefs. “Nergens hebben we iets gezien. Zoals ik had gevreesd, want mij lijkt het uitgesloten dat het paard in de buurt ronddoolt.” De familie Fonke hoopt dat ze Nebraska vinden. “Want het paard maakte deel uit van onze familie.”

Bron: http://www.hbvl.be/vindzoek/archief/Art ... il.asp?id={833E94BC-A3D9-4E05-A53E-927BE79DB398}&check=online

Er staat een foto in de krant zelf maar ik heb geen scanner om hem in te scannen...Hij heeft een smalle bles die tussen zijn neusgaten doorloopt..zijn benen staan niet op de foto...maar bah opnieuw een paard gestolen, en zo kort bij je huis .

Paardegekkie
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-10-07

Re: Haflinger gestolen in Neeroeteren(Belgisch Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:10

wtf da's stom

wie steelt er nou een paardd.. koop er zelf een !

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Haflinger gestolen in Neeroeteren(Belgisch Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:28

Belachelijk.
Hopelijk wordt het paard snel teruggevonden.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger gestolen in Neeroeteren(Belgisch Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:48

goed marktplaats in de gaten houden, misschien bieden ze hem daar een keertje aan. Sterkte hoor, lijkt me vreselijk als ze een dier van me zouden stelen. Hoop dattie gauw teruggevonden wordt.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Haflinger gestolen in Neeroeteren(Belgisch Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:57

Neeroeteren dat is voor mij toch dichtbij eigenlijk! Bah ik haat dat zo eh waarom gebeuren die dingen toch steeds.

Anoniem

Re: Haflinger gestolen in Neeroeteren(Belgisch Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:01

Voor gestolen paarden kun je een melding plaatsen in het topic op PP Lachen --> viewtopic.php?f=1&t=296901&view=unread#unread

Op Bokt Nieuws mag het alleen indien het een eigen paard betreft (van de bokker zelf dus) + afgelopen week gebeurd is. Vandaar hier een slotje Lachen