Drie gewonden bij straatpaardenkoers in België (+filmpje)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Drie gewonden bij straatpaardenkoers in België (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:01

En toen ik daarnet de krant open deed, zag je nog foto's van mensen die onder de touwen gingen en de baan overstaken OOK op het moment dat er paarden aan kwamen hollen... dus die hadden "iets meer geluk gehad"

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Drie gewonden bij straatpaardenkoers in België (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 23:10

Vandaag was er weer een stuk van in het journaal.
Ze lieten het slachtoffer (man) aan het woord die eigenlijk geen zinnige reden kon geven (hij zal zelf ook wel geweten hebben dat het zijn eigen stommiteit was, zei toch expliciet dat noch de jockey noch de organisatie schuldig waren).

De Jockey zelf kwam ook aan het woord (met paard, dat er op wat schaafwonden uit goed uit zag) , arme man . Hij was echt nog helemaal aangeslagen. Wat had ik een medelijden met hem .

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Drie gewonden bij straatpaardenkoers in België (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:16

ja ik heb het ook gezien. Ze hebben het eigenlijk uit die man moeten trekken (de gewonde) dat het eigenlijk zijn eigen schuld was...
Die jockey was echt aangedaan. Paard had ook wel wat schaafwonden zag! Ach gut

PaulineDP
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: Zwevegem - België

Re: Drie gewonden bij straatpaardenkoers in België (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:06


Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Drie gewonden bij straatpaardenkoers in België (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:43

Mijn petje af voor de Jockey, werkelijk een man die houdt van zijn paard, de liefde en de kusjes die hij gaf aan het paardje, dat was voor hem een eer aan zijn paard. Het paardje was ook heel kalm en liet alles welgevallen, ik denk dat paard en ruiter samen er zullen aan werken om dit drama zo goed mogelijk te verwerken, paard en jockey waren één.
Hopelijk gaan ze die koersen verbieden in Belgie, wie heeft er altijd kommentaar op de spanjaarden met hun stierenraces, laat ons eerst eens voor eigen deur borstelen.