Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 10:57

http://www.galop.be/newsarticle.php?id=4505
galop.be


De beslissing van Silvia Iklé om niet deel te nemen aan de Olympische Spelen blijft voor beroering zorgen. Een tiental Zwitserse amazones en ruiters heeft in een open brief onngenoegen geuit over de gang van zaken.

De beslissing van Iklé zorgde zoals bekend voor een domino-effect: de federatie trok de Zwitserse équipe terug en de Zwitserse bondstrainer Koschel diende z'n ontslag in.

Een handvol anderen uit nu z'n ongenoegen over de hele gang van zaken: volgens hen wist Iklé al maandenlang dat ze niet naar de Spelen wou maar stelde ze door haar beslissing pas laat bekend te maken de andere Zwitsers en de federatie voor voldongen feiten.

Verwante artikelen:

Cayenne @ [VN] Silvia Ikle niet naar Olympische Spelen in Hong Kong
[VN] Zwitsers dressuurteam zegt af voor Spelen wegens klimaat

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:21

Tja ik kan me er wel iets bij voorstellen. Volgens mij wist Silvia het natuurlijk al langer dat ze niet mee zou gaan naar de Spelen. Prima beslissing voor jezelf als je er niet heen wilt. Maar ze heeft het hierdoor ook onmogelijk gemaakt voor de rest van het Zweedse team om erheen te gaan. En die hadden er wellicht wél graag heen gewild. Zo'n evenement is immers het hoogtepunt van iemands carrière!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:31

idd!..en van het klimaat zou ze toch ook al langer hebben geweten...niet leuk voor de mensen die er wel graag naartoe willen

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:35

Ze hadden ook gewoon een andere ruiter kunnen aanwijzen, hadden ze gewoon kunnen gaan.

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:46

Ja de ruiters, en wat is met de paarden? Vindt het alleen maar goed dat het hele team niet gaat, ieder paard is teveel daar in dat klimaat. Zelfs de plaatselijke ruiters van Hongkong zeggen dat het geen verstandige tijd is om te rijden, en die hebben daar meer als genoeg ervaring mee lijkt me.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:50

VValar schreef:
Tja ik kan me er wel iets bij voorstellen. Volgens mij wist Silvia het natuurlijk al langer dat ze niet mee zou gaan naar de Spelen. Prima beslissing voor jezelf als je er niet heen wilt. Maar ze heeft het hierdoor ook onmogelijk gemaakt voor de rest van het Zweedse team om erheen te gaan. En die hadden er wellicht wél graag heen gewild. Zo'n evenement is immers het hoogtepunt van iemands carrière!


Voor de rest van wélk team? Haha!

Verdder helemaal mee eens hoor! Knipoog

Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:54

Maar ze had het wel meer op voorhand moeten zeggen dan, ik kan me best voorstellen dat je je paarden daar niet naartoe wilt laten gaan, maar zeg dan van in het begin dat je niet mee wilt. Geef anderen dan geen hoop tot een paar maanden voor de Spelen.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:56

VValar schreef:
Tja ik kan me er wel iets bij voorstellen. Volgens mij wist Silvia het natuurlijk al langer dat ze niet mee zou gaan naar de Spelen. Prima beslissing voor jezelf als je er niet heen wilt. Maar ze heeft het hierdoor ook onmogelijk gemaakt voor de rest van het Zweedse team om erheen te gaan. En die hadden er wellicht wél graag heen gewild. Zo'n evenement is immers het hoogtepunt van iemands carrière!

Helemaal mee eens.... Ze komt er lekker op tijd mee Nagelbijten / Gniffelen

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:41

ik snap haar beslissing wel. Snap ook dat het knap lullig is als je dat als bondcoach hoort, en dat je dan zo iets hebt van.. ok, bekijken jullie het allemaal maar, ik stap op. De paarden uit europa zijn zo'n klimaat gewoon niet gewend, en volgens mij acclimatiseren ze ook niet zo super snel.

en ach..ze heeft nu toch haar been gebroken, dus rijden zal ze voorlopig helemaal niet.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:43

vind het goed van haar hoor welzijn voor de dieren eerst .
en of ze het eerder had kunnen zeggen ? ik weet het niet ,
ze heeft er dierenarts meningen en eigen meningen grondig overwogen en laten onderzoeken , daar gaat ook tijd overheen .
vind het stoer van haar deze beslissing voor haar paard te nemen .
en hoop dat meerdere ruiters dit gaan doen

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:44

maar trouwens de springpaarden moeten er naar mijn mening toch ook erg veel last van hebben lijkt me ?
die spannen zich ook enorm in kan iemand mij uitleggen waarom er gezged word dat de dressuur paarden er meer last van zouden hebben als de springpaarden ?

Getup

Berichten: 8294
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:45

vind het ook goed, om het welzijn... Plus dat haar paard niet graag vliegt. Maar dat had ze ook iets eerder kunnen bedenken;
En ''gewoon'' een andere ruiter sturen....eeeh wie dan???

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:15

getup schreef:
vind het ook goed, om het welzijn... Plus dat haar paard niet graag vliegt. Maar dat had ze ook iets eerder kunnen bedenken;
En ''gewoon'' een andere ruiter sturen....eeeh wie dan???


Dat is het probleem van de Bond dat er blijkbaar geen ruiters zijn die op dat niveau meekunnen. Daar kunnen ze van te voren op inspringen door mensen te selecterren en naar een hoger plan te trekken, zoals Sjef dat ook bij ons doet.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:33

Vervelend vooe de rest v team idd. Maar hoe hadden ze het anders opgelost nu Iklé haar been gebroken heeft?

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:48

patsur schreef:
Vervelend vooe de rest v team idd. Maar hoe hadden ze het anders opgelost nu Iklé haar been gebroken heeft?


Het probleem is niet dat Ikle om welke reden niet meegaat, het probleem is dat in Zwitserland blijkbaar een te smalle basis is in de top om onverwachte terugtrekking op te vangen. Voor de OS in Athene viel Edward uit en enkele uren alter was de vervanging up and running richtin Athene. Daar moet niet mevrouw Ikle de schuld van krijgen maar de bond moet eens de hand in eigen boezem steken, al is dit natuurlijk het meest ideale excuus om je achter te verschuilen.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:25

Inderdaad, het is toch van den zotte dat een landenteam op een ruiter zou moeten draaien. Oke ze heeft zich gekwalificeerd maar dat ze niet gaat is haar keuze het is bovendien nog 7 maanden voor de OS dus what the hell, ze kunnen vier anderen sturen.
Maar zoveel GP ruiters hebben ze waarschijnlijk niet.
Ik geef haar groot gelijk ik zou mijn paard en mezelf er ook niet aan wagen als ik het idee heb dat hem of mij dat zou schaden.
Als je jezelf iets aandoet oke, maar je hebt ook verantwoording voor je dier. >En welzijn boven alles natuurlijk, als het welzijn niet 100 % gegarandeerd is dan moet je gewoon kiezen voor iets anders.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:29

En dat is de reden waarom Sjef en Rob er zo veel ruiters op na houden.

Engeland heeft heel lang geen spring-team kunnen samenstellen als ultiem paardenland omdat het hele verhaal om 4/5 ouwe garde draaide die overal naar toe gingen en de jonge ruiters nooit mee mochten. Eentje brak zijn nek, eentje kreeg een hersenbloeding, eentje had even geen paarden en toen was Engeland van de internationale springkaart.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:40

VValar schreef:
Tja ik kan me er wel iets bij voorstellen. Volgens mij wist Silvia het natuurlijk al langer dat ze niet mee zou gaan naar de Spelen. Prima beslissing voor jezelf als je er niet heen wilt. Maar ze heeft het hierdoor ook onmogelijk gemaakt voor de rest van het Zweedse team om erheen te gaan. En die hadden er wellicht wél graag heen gewild. Zo'n evenement is immers het hoogtepunt van iemands carrière!


Wat heef Zweden hiermee te maken. Ikle is nog altijd een Zwitserse.

Heb ik wat gemist?? Zweden heeft bij mijn weten helemaal geen OS-team

lance
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:08

Sylvia Ikle niet naar de spelen. De officiele verklaring is dat ze haar paard wil sparen kan ik me wat bij voorstellen. maar omdat 1 amazone afzegt kan Zwitserland niet naar de spelen. Dit lijkt mij toch een beetje te veel verantwoording voor 1 persoon zoveel druk daar kunnen niet veel mensen tegen.
het dressuurkader van Zwitserland is aan vernieuwing toe hier ligt waarschijnlijk een taak voor de bondscoach die had sowieso voor een breder kader moeten zorgen geef die maar de schuld. Als bij ons edward gal bv. niet mee gaat zijn er nog genoeg getalenteerde ruiters en amazones die dan wel mee kunnen. Het niveau waar Silvia Ikle op rijdt kan niet tippen aan onze anky dus waarom zo moeilijk doen enfin ze kan nu toch niet aangezien ze haar been heeft gebroken net voor Jumping Amsterdam jammer ik had haar graag weer willen zien.

groetjes inge Party!! Party!!

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:53

Biepje schreef:
Maar ze had het wel meer op voorhand moeten zeggen dan, ik kan me best voorstellen dat je je paarden daar niet naartoe wilt laten gaan, maar zeg dan van in het begin dat je niet mee wilt. Geef anderen dan geen hoop tot een paar maanden voor de Spelen.

Er is nooit sprake van geweest dat ze WEL zou gaan. Maar in januari werd het haar nog een keer gevraagd en heeft ze gezegd dat ze definitief niet zou gaan. Iedereen die er bij betrokken is wist dat ze ook al 2 keer had afgezegd voor de Wereldbeker in Las Vegas omdat Salieri niet goed is in ver reizen en zeker niet in vliegen. Ik vind het klasse van zo'n vrouw dat ze niet voor haar eigen hagje kiest maar haar paard voorop stelt. Het zijn geen leuke dingen als atleet om zulke belangrijke wedstrijden niet te rijden! Ze zou voor de Olypmische Spelen zelfs wel medaille kandidaat kunnen zijn, maar daar denkt niemand aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 10:57

Er heeft anders in de hoefslag van 2007 nog een interview gestaan met Ikle, waarin ze aangaf wel degelijk ambities te hebben voor de OS hoor.

Bovendien wist ze zelf al dat ze geselecteerd was.

Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:52

Mja, idd, in Bit stond ook nog een artikel met haar waaruit je wel kon opmaken dat ze naar de OS zou gaan.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:19

lance schreef:
Sylvia Ikle niet naar de spelen. De officiele verklaring is dat ze haar paard wil sparen kan ik me wat bij voorstellen. maar omdat 1 amazone afzegt kan Zwitserland niet naar de spelen. Dit lijkt mij toch een beetje te veel verantwoording voor 1 persoon zoveel druk daar kunnen niet veel mensen tegen.
het dressuurkader van Zwitserland is aan vernieuwing toe hier ligt waarschijnlijk een taak voor de bondscoach die had sowieso voor een breder kader moeten zorgen geef die maar de schuld. Als bij ons edward gal bv. niet mee gaat zijn er nog genoeg getalenteerde ruiters en amazones die dan wel mee kunnen. Het niveau waar Silvia Ikle op rijdt kan niet tippen aan onze anky dus waarom zo moeilijk doen enfin ze kan nu toch niet aangezien ze haar been heeft gebroken net voor Jumping Amsterdam jammer ik had haar graag weer willen zien.

groetjes inge Party!! Party!!


Beetje komische opmerking aangezien Sylvia Ikle volgens mij de derde op de ranglijst staat. Behoorlijk goed rijd en zeer zeker kan tippen aan het niveau alleen niet zo gewaardeerd wordt als anky.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:26

@ Kafue : helemaal eens, deze dame rijdt uitstekend en wordt mijns inziens ondergewaardeerd. Geen getrixed rijden, klassieke pi en pa en alles op een hele vriendelijke manier.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Beroering om beslissing Iklé blijft in Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:45

Nikka schreef:
@ Kafue : helemaal eens, deze dame rijdt uitstekend en wordt mijns inziens ondergewaardeerd. Geen getrixed rijden, klassieke pi en pa en alles op een hele vriendelijke manier.



Ik word altijd heel blij van haar rijden, alleen de punten vallen altijd weer zoooooooo tegen.