Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:39

Anita die kwam daar al voordat ik daar stond en ik heb er helaas 1 jaar gestaan van januari 2001 tot er met 19 maart 2002. Ze heeft zo veel mee gekregen van mij en ook dat van mijn beste vriendin en nog een vriendin van me en natuurlijk Carin.

Begrijpen zal ik het nooit, maar ik weet ook niet wat we van haar moeten verwachten. Ik kan me goed voorstellen dat ze in shock is. Maar ze moet er toch wat van gedacht hebben dat kan toch niet anders.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:41

Anita is er volgens mij begonnen ten tijde dat ik daar was......(zomer 2000 juli/augustus ofzo)

Orchidee21
Berichten: 2154
Geregistreerd: 27-09-07
Woonplaats: Westerhoeven

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:41

frisiangirl schreef:
Nee, ik heb niet op hun forum gezeten. Ken hun pas sinds vorig jaar zomer ongeveer. En dan persoonlijk. Ben via mail getipt dat daar iets niet in orde was met die personen, dat klopt dus!
Billy boy is een vos, volgens mij wel redelijk getraind als ik de spieren zo bekeek, helaas een beetje aan de magere kant en wat lange hoeven...


was geen vos bij...

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:43

Heeft Anita Cheyenne (de moeder van Apache, dochter van de palomino Lonesome, een NRPS) ook nog ? Ben ik elk geval blij om te horen dat ook zij verstandig is geworden...

Jacq, ik weet wel zeker dat Anita daar toen begon ! Knipoog

Ik ben ook wel benieuwd naar waar de paarden nu blijven. Lonesome, stond die daar nog ? en Lena, Wanda, Boris, Tucker, Charmeur en Bram ?

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:15

Lonesome is niet de moeer an Apache, maar Cheyenne is dat. Ik zou lonesome wel willen hebben, mooi dier is dat.

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:20

annelies2468 schreef:
Lonesome is niet de moeer an Apache, maar Cheyenne is dat. Ik zou lonesome wel willen hebben, mooi dier is dat.


Dat staat er ook niet Knipoog

Lonesome is de moeder van Cheyenne namelijk...

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:44

hallo
ja een paard daar van kopen
ja het paard moet een goed tehuis hebben dat weet ik wel
ik heb er 7 maand gestaan met mijn paarden
en die waren al helemaal shuw en bang
de stal langs lopen en ze vlogen achter in de stal
en met eten wachten ze tot je weg was
zo bang dat je Ze wat zou doen
het heeft heel lang geduurd heel lang voor dat ze weer een beetje vertrouwen in vreemde mensen hadden
maar nog als er mensen langs rennen schrikken ze nog
en dan hebben hun dat maar 7 maanden mee gemaakt
en wat moet een paard dan wel niet die er heel lang heeft gestaan
ja moeilijk hoor je wil zo,n paard graag een goed huis geven met rust en goed eten
maar ja geestelijk komt dat wel goed ??
jah heel moeilijk hoor
maar het zal wel goed komen denk ik
groetjes carin en een goed weekend allemaal

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:51

carin115 schreef:
ik heb er 7 maand gestaan met mijn paarden
en die waren al helemaal shuw en bang
de stal langs lopen en ze vlogen achter in de stal
en met eten wachten ze tot je weg was
zo bang dat je Ze wat zou doen
het heeft heel lang geduurd heel lang voor dat ze weer een beetje vertrouwen in vreemde mensen hadden
maar nog als er mensen langs rennen schrikken ze nog
en dan hebben hun dat maar 7 maanden mee gemaakt
en wat moet een paard dan wel niet die er heel lang heeft gestaan
ja moeilijk hoor je wil zo,n paard graag een goed huis geven met rust en goed eten
maar ja geestelijk komt dat wel goed ??
jah heel moeilijk hoor
maar het zal wel goed komen denk ik
groetjes carin en een goed weekend allemaal




Ik heb op andere sites en forums gelezen dat de paarden echt slecht gevoerd werden. Maakten ze lawaai als er gevoerd werd dan werden ze overgeslagen etc. Gruwelijk..... En die verhalen komen niet van één persoon maar van tig personen.

kaatje77

Berichten: 10441
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:53

Ik wordt ook steed stiller bij het lezen van reacties in dit topic en gelinkte topics.

Vreselijk, echt, heb er geen woorden voor

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:23

Afbeelding
dit is sem toen hij bij dapfne (stal duin en daal ) stond


Afbeelding

Afbeelding

zo dat is een heel verschil he
ik zal deze week nog een paar foto,s maken

groetjes carin

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:20

Nou als ik je de foto's laat zien hoe ik mijn paard daar weg heb gehaald, dan springen de tranen in je ogen. Ik zet ze binnen kort op mijn hyves dan kunnen leden hem zien.

En dan niet te spreken wat ze ook met de honden deden.

Mijn oude paard is nooit meer helemaal de oude geworden en heb ik ook vroegtijdig moeten laten inslapen. Mijn jonge paard is voor mij onhandelbaar en heb ik moeten verkopen. Ze hebben haar gewoon gebroken. En soms een gevaar voor mensen. Maar het gaat nu wel aardig met haar.

Ik heb gezien dat Daphne Lonsome tot bloedenstoe heeft afgelagen. En maar slaan met de zweep overal vooral op der hoofd en toen de uiers bloede en ik er wat van zei, zei zo oh dat was niet de bedoeling. Vlak daarna ben ik weg gevlucht. Toen het tot me doordrong dat mijn oude paard niet ziekwas, nee toen mijn jonge paard ook begon af te vallen ben ik weg gevlucht. Maar de schade was onherstelbaar. Het doet me na al die jaren nog veel verdriet.

1,5 jaar later heb ik er voor gezorgd dat mijn beste vriendin daar op stel en sprong weg kwam.

Al met al doen ze dit al jaren en jaren en jaren zeker van af 2000.

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:24

Je hebt helemaal gelijk, Lonesome is de moeder van Cheyenne.

Ik wil lonesome wel hebben. Maar ik ben ook bang dat de schade na al die jaren te groot is. Hoe zal ze daar van opknappen en wat houd ze er van over. En Bram die heeft het daar ook zo zwaar gehad en Boris en Wanda helemaal. Ik hoop zo dat de paarden allemaal een goed tehuis krijgen.

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:27

annelies2468 schreef:
Sorry de hyves is anders geworden, mensen meld je aub aan.


http://duinendaal2.hyves.nl/

Ik ben geen directe gedupeerde, maar net als de andere oud-forumleden is het misschien toch zinvol als we ons hier aanmelden. We hebben toch een paar jaar bijna dagelijks contact gehad met Daphne en Co...

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:34

Bij mij lukt de aanmelding niet terwijl ik informatie heb die ik hier niet kwijt kan.

kaatje77

Berichten: 10441
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:12

Oh, ik ben zo kwaad. Boos!

Vanochtend de zondageditie van de krant en op de voorpagina las ik dat de DB iets wil doen aan de mensen die vanuit het westen naar het oosten verhuizen en een boerderij kopen en daarbij moeten natuurlijk ook paarden, ponies, kippen en schapen bijkomen.

Er waren veel meldingen van dierenmishandeling en dat kwam omdat de mensen niet wisten hoe ze met een dier om moeten gaan en welke verzorging een desbetreffend dier moet hebben.
Als de DB de mensen daarop aansprak gingen ze wel actie ondernemen en als voorbeeld werd daar ook nog even stal duin en Dal bijgehaald.

Je kunt echt mijn reactie zien: Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk


Stelletje sukkels van de krant en DB.
Houden ze die achtelijke lui ook nog eenhand boven het hoofd met de mededeling dat deze westelingen niet precies weten hoe je een paard moet verzorgen en dat er daarom 7 of 9 paarden in beslag zijn genomen.
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:18

Vergat de DB even te vermelden dat ze al jarenlang op stal Duin en Daal gewezen zijn. Boos! Boos! Boos!

kaatje77

Berichten: 10441
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:20

Ja idd.

Ik sprong zowat uit mijn vel.

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:35

En het is nog een slecht voorbeeld ook, want ze wisten het in theorie allemaal wel, deden het in de praktijk echter niet...

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:16

kaatje77 schreef:
Oh, ik ben zo kwaad. Boos!

Vanochtend de zondageditie van de krant en op de voorpagina las ik dat de DB iets wil doen aan de mensen die vanuit het westen naar het oosten verhuizen en een boerderij kopen en daarbij moeten natuurlijk ook paarden, ponies, kippen en schapen bijkomen.

Er waren veel meldingen van dierenmishandeling en dat kwam omdat de mensen niet wisten hoe ze met een dier om moeten gaan en welke verzorging een desbetreffend dier moet hebben.
Als de DB de mensen daarop aansprak gingen ze wel actie ondernemen en als voorbeeld werd daar ook nog even stal duin en Dal bijgehaald.

Je kunt echt mijn reactie zien: Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk


Stelletje sukkels van de krant en DB.
Houden ze die achtelijke lui ook nog eenhand boven het hoofd met de mededeling dat deze westelingen niet precies weten hoe je een paard moet verzorgen en dat er daarom 7 of 9 paarden in beslag zijn genomen.
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!



maar je kan toch de krant bellen of schrijven
je mag ook mij de informatie toe sturen
bel ik ze wel even
staat er ook de naam van de jornalist bij
spreek hem of haar heel graag
om welke krant gaat het
en wat staat er pressies in de krant
laat het me aub weten groetjes carin
groetjes carin

kaatje77

Berichten: 10441
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:38


medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:06

heleenxx schreef:
annelies2468 schreef:
Sorry de hyves is anders geworden, mensen meld je aub aan.


http://duinendaal2.hyves.nl/

Ik ben geen directe gedupeerde, maar net als de andere oud-forumleden is het misschien toch zinvol als we ons hier aanmelden. We hebben toch een paar jaar bijna dagelijks contact gehad met Daphne en Co...


Ik heb geen hyves. Ook geen contact meer met mensen van het forum. Op een ander forum schijn ik helemaal zwart gemaakt te zijn. Tja... Niet door Daphne en Simon overigens maar door mensen waarvan ik dacht dat het wel vrienden waren. Als die op die Hyves komen, wil ik daar niet komen.

Zat wel op paardenpraat, maar verder nooit wat gemerkt daar. Geen foto's of wat dan ook. Simon en Daphne heb ik ook nooit ontmoet. Ik denk dus niet dat ik veel zou kunnen toevoegen op de hyves, maar mocht mijn bijdrage wel gewenst zijn, dan wil ik wel proberen of ik me aan kan melden! (haha, ben blond op computer gebied, een forum en msn lukt wel, maar hyves snap ik (nog) niet!!!)

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:57

Beste Medruze, het is niet de bedoeling dat we op http://duinendaal2.hyves.nl elkaar zwart maken. Men kan hun verhaal daar op doen. Ruzie onderling dat doen ze maar op andere forums, maar niet hier. Trouwens als je het op neemft voor Simon en Daphne ja dan kan ik me voorstellen dat je zwart wordt gemaakt. Als je eens wist wat ik allemaal heb mee gemaakt en wat ze mijn paarden hebben aangedaan.

Ik wil wel zeggen dat ik al erg blij ben met 21 leden.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:44

medruze schreef:
Ik heb geen hyves. Ook geen contact meer met mensen van het forum. Op een ander forum schijn ik helemaal zwart gemaakt te zijn. Tja... Niet door Daphne en Simon overigens maar door mensen waarvan ik dacht dat het wel vrienden waren. Als die op die Hyves komen, wil ik daar niet komen.

Zat wel op paardenpraat, maar verder nooit wat gemerkt daar. Geen foto's of wat dan ook. Simon en Daphne heb ik ook nooit ontmoet. Ik denk dus niet dat ik veel zou kunnen toevoegen op de hyves, maar mocht mijn bijdrage wel gewenst zijn, dan wil ik wel proberen of ik me aan kan melden! (haha, ben blond op computer gebied, een forum en msn lukt wel, maar hyves snap ik (nog) niet!!!)


Ik ben heel benieuwd op welk forum je dan doelt? Voorzover ik me kan herinneren was jij toch degene die op paardenpraat het altijd érg eens was met Daphne en Simon; dat je daar een - negatieve - reaktie op krijgt lijkt me logisch gezien de toen al belachelijke houding en uitspraken van deze laatste twee ? Maar ik kan me vergissen in de persoon....

Wel weet ik dat je in het topic van de geredde Friese paarden (het verhaal over Daphne en Simon en hun 'liefdadigheid' t.a.v. de beesten) hier op Bokt het érg opnam voor List en Bedrog, terwijl er ook toen al mensen waren met bewijzen en/of zeer gerede vermoedens van de malafide praktijken van het duo.

Maar ik neem aan dat je inmiddels wel begrepen hebt hoe die twee de boel belazerd hebben Haha! !
Laatst bijgewerkt door Netje op 19-02-08 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:47

Er zijn in het verleden veel dingen gebeurd en gezegd. Ik kon in het begin ook moeilijk geloven dat iemand paarden zo kon behandelen. Heb vele verhalen gehoord, maar je hoort het maar van 1 kant. Toen ik dapfne voor het eerst zag en hoorde praten, kreeg ik gewoon een slecht gevoel, dat is iets wat je niet kunt uitleggen. En langzamerhand kwamen er steeds meer verhalen over verwaarloosde paarden bij mij binnen via mail. Je wilt het geloven,maar hard bewijs: nee.
Nadat Carin mij wees op het artikel van de in beslag genomen paarden, wist ik genoeg: die mensen hadden gelijk, ze is niet ok.
Ik kan Medruze begrijpen, het is moeilijk je voor te stellen dat iemand hiertoe in staat is. Daarentegen moet je dan ook begrijpen dat deze mensen erg boos zijn en onbegrepen voelen en dan ook af en toe aanvallend overkomen.
Ik denk dat ondertussen voor iedereen duidelijk is dat dapfne haar paarden niet goed verzorgd en ook zeker veel mensen en hun paarden pijn heeft gedaan. En met elkaar ervoor zorgen dat zoiets niet weer gebeurd....

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:42

beste mensen
ik heb een vraagje aan allemaal
het is de bedoeling om de praktijken van dapfne en simon te stoppen
niet voor ons zelf wij weten hoe ze zijn
en wat ze doen
het is niet de bedoeling om elkaar in de haren te vliegen
ook IK heb hun geloofd met hun MOOIE praatjes
ho wat waren ze vriendelijk die dapfne en dump
dat kunnen jullie je niet voorstellen
aardig en voorkomend
ik dacht hier zit ik helemaal goed
ja ja we weten nu allemaal de waarheid
als we elkaar hier in de haren vliegen
zijn het dapfne dump en die simon die dan lachen
dus lieve mensen niet doen heeft geen zin
en wie mijn niet wil geloven raad ik aan
zet je eigen paard er neer
dan piep je wel anders
ik dacht dat ik nu genoeg bewijs had aangedragen
oke dit voor zo ver nu over dat kranten bericht
ik heb de krant opgevraagt zal hem morgen wel hebben zal ik dat artiekel inshannen en er op zetten
maar wat ik van de tubantia heb begrepen wat het interfieuw niet met dapfne
maar met mevr Renee van Gessel van de lid
de aanleidnig was de inbeslagname van haar paarden
ik zit er heel sterk over na te denken
om handtekenignen te verzamelen
dat mensen die meer dan 7/8 paarden houden
regelmatig controle moeten krijgen
niet omdat die niet te vertrouwen zijn maar uit voorzorg
ja dan is het wel dat de goeden onder de slechten te leiden hebben
maar anders kun je zo iets niet aanpakken
wie er nog een mening heeft hoe je dit anders kan voorkomen
gooi het in de groep wie weet kunnen we samen wat gaan doen dit mag nooit meer gebeuren
je zou er zowat een politieke partij voor op gaan richten om dat te gaan bestrijden
ja eigenlijk zou er een advokaat moeten zeggen nou mensen ik ga dit voor niets doen en jullie helpen
wedden dat er dan wel belangstelling is van de tv en kranten
ja verder heb ik niets meer te melden op dit moment
heel veel groetjes van carin