Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:41

En daarvoor gaat hij nu nog steeds veel met daphne om...en ook hij weet dat haar paarden in beslag zijn genomen.

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:42

Nou ik geef jullie ook wel gelijk hoor. Ik ken Simon al helemaal niet en dat mag van mij zo blijven. En ik zie net dat hij vlak bij me 1,3 km en hemelsbreed denk ik een meter of 400. Ik ga daar in het weekeinde langs rijden dan kan ik gelijk zien of daar paarden staan.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:50

Simon heeft volgens mij zelf geen paarden hoor !

Ik heb wel foto's van Simon (hij heeft hier ooit een clinic gegeven), maar ik denk niet dat ik die zomaar mag plaatsen (privacy).

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:05

Staan op het adres in Schuttorf geen paarden, is een klein huisje. Weet iemand of Simon in een doker blauw paarse golf rijdt. Die auto stond op de oprit. Hij woont amper 400 mtr bij mij vandaan. Kan ik mooi in de gaten houden of ik daar bekenden zie.

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:09

hallo netje
als hij een clinic heeft gegeven is daar ook bij verteld dat je geen foto,s mag maken
het was toch openbaar
en hij wist dat er foto,s gemaakt werden
volgens mij mag je die gewoon op internet zetten
maar dat kan je vragen aar de mensen die hier de site beheren
die weten dat wel er dan bij dat het om een clinic ging en dat het een openbare gelegenheid ging
groetjes carin

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:12

Ik vind dat je beter bij hyves aan kunt melden en ze daar op de site kan zetten...

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:32

Ja helemaal mee eens, meld je aan op http://duinendaal2.hyves.nl/ en dan kunnen die gene die hem niet kennen ook eens zien. En dan kan ik of ik hem herken en dan weten we of hij daar echt woont.

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:14

Ik heb ook foto's van Simon. Maar ik ben nog niet toegelaten op de hyves, dus kan ze daar niet plaatsen.

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:54

hallo lieverts

zo de krant is binnen
het is NIET dapfne waar dat intervieuw mee gehouden is
maar iemand van de LID en daar komt ook de inbeslagname van 9 paarden ter sprake
dus het is niet dapfne
groejtes carin

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:00

heleenxx schreef:
Ik heb ook foto's van Simon. Maar ik ben nog niet toegelaten op de hyves, dus kan ze daar niet plaatsen.

Ik zie net dat ik wel ben toegelaten tot hyves. Ik ga even op zoek naar foto's van de clinic.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:04

Ik heb duidelijke foto's van Simon EN Daphne!
het adres van Simon klopt idd.

Wat ik toch wel een moeilijk vind, is dat Simon heel veel optrekt met Daphne, maar hij er uiteindelijk toch niet op aangekeken mag worden dat Dahpne haar paarden heeft verwaarloosd.
Begrijp me niet verkeerd, maar uiteindelijk was Daphne degene die de paarden verzorgde en is zij dus aansprakelijk.
Zelf zou ik er echt werk van hebben gemaakt, als ik met zulke mensen omging, dus dat neem ik hem wel kwalijk.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:37

frisiangirl schreef:
Ik vind dat je beter bij hyves aan kunt melden en ze daar op de site kan zetten...


Ik zit al op hyves Haha! Haha! ; ik zal ze even zoeken en daar plaatsen, maar ik denk dat Fresco en Heleenxx betere foto's hebben...

Ben het wel met Fresco eens: de schuld ligt bij Daphne; ik kan Simon's rol niet inschatten, maar hij moet het toch maanden (zoniet járen) lang hebben kunnen constateren dat die paarden er ongezond uitzagen. Wat zal hij onze paarden dan dikkertjes gevonden hebben tijdens de clinic Haha! Hij was nog wel degene die op het forum voedingadviezen gaf voor onze paarden Gestoord

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:16

fresco schreef:
Ik heb duidelijke foto's van Simon EN Daphne!
het adres van Simon klopt idd.

Wat ik toch wel een moeilijk vind, is dat Simon heel veel optrekt met Daphne, maar hij er uiteindelijk toch niet op aangekeken mag worden dat Dahpne haar paarden heeft verwaarloosd.
Begrijp me niet verkeerd, maar uiteindelijk was Daphne degene die de paarden verzorgde en is zij dus aansprakelijk.
Zelf zou ik er echt werk van hebben gemaakt, als ik met zulke mensen omging, dus dat neem ik hem wel kwalijk.


hallo
ja je kan wel zeggen dat die simon niets te verwijten valt
maar sorry dat ik het zeg
hij is daar als kind over de vloer
hij had ook in kunnen grijpen
maar heeft niets gedaan hij mag dan niet schuldig zijn aan verwaarlozing en mishandeling
maar hij heeft wel staan toe kijken hoe de paarden er onder leden
ik weet dat de LID niet zo maar paarden in beslag nemen
hij is dus niet direkt verantwoordelijk maar van zo,n man kan je toch geen paard kopen of les krijgen
hij ziet niet eens of een paard zwaar verwaarloosd is of ondervoed
sorry maar dan ben je in mijn ogen een leek
en een leek heeft geen recht om les te geven
laat hem maar eerst leren om met paarden om te gaan
zo als ik er nu tegen aan kijk kan hij dat niet '
of heb ik het nu mis ??
groetjes carin

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:20

Kom zeg....Simon heeft samen met Daphne iedereen proberen op te lichten. Liegt alles aan elkaar over die gehandicapte kinderen enzovoort.

Zeker is deze meneer medeschuldig !! Trouwens ik weet dat ie druk meeleest in dit topic.

*steekt middenvinger op naar Simon (professor)*

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:41

hallo luitjes
nou die mooie proffessor mag van mij
mee lezen hoor
wat ik wel weet
dat al de meeste goede doelen waar ze aan begonnen
niet zijn gelukt
de bleskolk daar heb ik een stokje voor gestoken
ik heb er heen gebeld en toen alles stukken opgestuurd
dus dat was van de baan (kinderen met een handicap schandalig )
die hebben ze niet kunnen oplichten
net als met de vriezepaarden (die hebben ons zelf gemailt dat ze geen kontakt hadden met hun)
alles houden we met zeker 5 mensen in de gaten
dus we komen achter wat ze doen waar ze het doen en hoe en met wie
en dan gaan we die mensen waarschuwen
sturen de stukken op wat we hebben met foto,s ezv ezv we zijn er al jaren mee bezig
we weten heel heel veel maar laten niet alles los
omdat we weten dat ze mee lezen
alles op zijn tijd
ik zal hun zelf niets aan doen
maar we doen alles wat volgens de wed mag
we kijken wel uit om ons zelf niet in problemen te brengen
wij doen het netjes en ze weten ook dat wij hun steeds in het vaarwater zitten
dus simon of wel proffessor in de weetnietkunde
want van paarden heb je geen verstand ( want dan had je bij duin en daal ingegrepen)
ho nog wat wisten jullie trouwens dat dapfne helemaal geen papieren heeft om les te geven ??
dus daar waar ze les geeft adviesje van mij
vraag haar er eens naar haar diploma om les te geven
of bel met de knhs of fnrs dan weten jullie het zeker en ik zeg dit omdat ik het onverantwoordelijk vind dat iemand zonder enige kennis les kan geven


groetjes van carin

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:15

Carin, ik zeg ook niet dat hij géén schuld eraan heeft, ik zeg alleen: de paarden waren van Daphne en dus is die primair verantwoordelijk. Simon kwam veel bij Daphne, maar deed daarnaast nog veel meer dingen en was dus lang niet altijd daar aanwezig. Tuurlijk had hij wel kunnen ingrijpen, maar we weten niet of hij dat misschien niet heeft geprobeerd (t.a.v. de paarden, ik heb het niet over de rest van hun rare zaakjes).
Ik ga hem niet verdedigen, maar ik vind het ook niet netjes (net als bij Joran v.d. Sloot) om eigen rechter te gaan spelen. Snap je ??

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:07

hallo netje
ik speel geen eigen rechter
ik vertel alleen mensen
met wie ze te maken krijgen
ik geef ze de krantenknipsels
en verder doe ik niets
dat laat ik aan de politie of de rechter over
ik doe alles netjes volgens de regels

groetjes carin

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:13

Ik bedoel niet jou specifiek maar meer in het algemeen met eigen rechter spelen; daar schuilt gewoon gevaar in. Er is altijd nog zoiets al een andere kant van het verhaal en te leveren bewijs. Maar dat neemt niet weg dat die paarden niet voor niets zijn weggehaald en dat er zéker vanalles aan de hand was daar !

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:18

ho ja wat ik nog wel even wil zeggen
het schiet me net te binnen
er was laatst een rechtzaak
tegen mensen die hadden toe gekeken
dat iemand in elkaar werd geslagen
ze werden veroordeeld wegens het verzuimen om iets te doen
de rechter zei dat ze wel de politie hadden kunnen bellen
dus ze hebben een boete gekregen
nou zo zie ik die simon ook een beetje
toe kijken en niets doen
dus niet medeplichtig maar wel verantwoordelijk dat hij niets heeft gedaan
maar je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor
ik zie het namelijk zo
als je wist wat wij allemaal mee hebben gemaakt met die mensen
van het mishandelen van mijn paarden tot
het bedrijgen van mij en mijn dochter
en nog een aantal dingen die ik ze niet kan bewijzen
( bv mijn auto beschadigt ezv ezv mijn zwart maken dat ik niet zou betalen bij de stal en dat soort dingen )
maar ik heb me altijd stil gehouden en alleen tegen die mensen gezecht die haar geloofde
luister je geloofd maar wat je wil
maar de waarheid komt ooit boven water
en ja nu komen ze naar mij toe zeg carin was dat die stal waar jij stond die jou zou zwart maakte dan zeg ik ja dat is die stal
en jij geloofde het maar ik heb je toen verteld ooit komt de waarheid boven water
dan zeggen ze ja sorry dat we je niet geloofde
dus ik heb nu toch gelijk gekregen
en ik kan je niet vertellen hoe goed dat het voelt
mijn eichte vrienden wisten wel beter en de rest
weet het nu ook
ik ben nu van alle blaam gezuiverd en zij heeft zich zelf dit aan gedaan
en simon heeft toe gekeken hoe ze het deed
nou van mij mag hij hoor
maar wie zich brand mag op de blaren zitten

groetjes carin

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:52

Ik heb even een foto geplaatst op hyves...en met mij velen! Helaas issie wat klein, maar het is een recente foto, van eind vorig jaar.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:44

Beste Carin, je vat het iedere keer persoonlijk op. Ik bedoel dat mensen zoals IK die geen ins en outs kennen van de zaak niet voor eigen rechter moeten gaan spelen. Ik heb gewoon niet voldoende kennis van de zaak om te kunnen oordelen wie er schuldig is aan het drama.... Dat het voor jou een rechtvaardiging is van alles waar je de afgelopen jaren mee bezig geweest bent, snap ik volkomen. Maar jij hebt dus WEL kennis van de hele zaak.

Wat ik dus bedoelde: voor buitenstaanders is het lastig te beoordelen hoe alles zit !

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:36

Weten jullie dat er vermoeden zijn, dat Daphne en Simon elkaar al kenden van de tijd dat ze nog in omgeving Bloemendaal woonden.

Als je verstand van paarden hebt en je komt bij iemand over de vloer waar de paarden zo opstal staan, dan rij je toch met gierende banden weg en vertoon je daar toch nooit meer. En neem je de nodige maatregelen om het voor de dieren op te nemen.

Anita kan daar wel weg zijn gegaan, maar dat is toch ook grote schande. Veel mensen weten het niet maar als Daphne en Dump er niet waren. Dan runde zei daar de toko en verzorgde ze daar de dieren. Anita die deugt in mijn ogen ook niet.

En ik denk niet dat Simon met geld er bij in zit. Ik heb gezien hoe hij woont. En dat is gewoon normaal. Leuk klein huisje heeft hij in Schüttorf.

annelies2468
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:57

Hey,

Ik heb de foto's gezien op hyves, toch wel prettig dat Simon daar niet op kan. Maar ik moet persoonlijk wel zeggen dat ik me Simon heel anders voor had gesteld. Ik dacht al dat Simon en Daphne wat met elkaar zouden hbben. Maar Simom is ja een oude vent. Dat had ik niet verwacht.

Nou ik ben blij met de foto's mensen die nog meer foto's hebben en misschien iemand een van Dump dan zet ze snel op hyves.

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:14

Ik weet trouwens niet of ze wat met elkaar hebben....Ik dacht ook gehoord te hebben dat simon getrouwd is/was? Misschien dat iemand dat weet (zou trouwens niet graag met zo'n vent getrouwd willen zijn Misselijk )

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:24

Ik vond het in het begin ook heel moeilijk om het te geloven. Ook al wist ik 100% zeker dat er wat mis was (na al die verhalen van jullie), het harde bewijs was er niet. Je hebt gewoon als buitenstaander hard bewijs nodig. Niet om het te geloven, maar om de mensen die getroffen zijn bij te kunnen staan en tegen D. en co te kunnen zeggen: Hier, verklaar dat maar eens! Zo'n krantenartikel over in beslag genomen paarden bijvoorbeeld, daar heeft ze het denk ik moeilijk mee om haar daar te verdedigen!
Ik kan me voorstellen dat mensen wier paard door haar gekweld en verwaarloosd werd, agressief over kunnen komen, maar verplaats je eens in die mensen: je paard wordt verwaarloosd en iedereen die je het verteldreageert een beetje van "ach, dat zal toch wel meevallen" en "stel je niet aan, je staat toch bij professionele mensen".
Maar ik denk dat iedereen hier op dit topic elkaar wel begrijpt....