De bloedige dood van een kampioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:35

vreselijk slecht geschreven verhaal, moeilijk te volgen Scheve mond

wel zonde van zo'n dier zeg...

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:39

Bizar hoor, ik kan het me ook nog goed herinneren. Er was ook eens een Arabisch hengstje eind jaren 80 ontvoerd in Frankrijk. Ook die ontvoerders hebben hem maar doodgeschoten toen ze niets kregen. Vlak bij het huis van de eigenaren heb ik me laten vertellen. Ik kan maar steeds niet op zijn naam komen. Weet iemand dat nog? Het was een jong hengstje die het goed deed in de showring. Bruin of vos met aardig wat witte aftekeningen. Iemand? Verward

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:43

Ik kan me die dag ook nog goed herinneren,iedereen was geschokt.Shergar was bij leven al een legende en een erg mooi paard om te zien.In die tijd was de oorlog tussen RK en protestant echt heftig.het was eigenlijk dagelijks op het nieuws.Dat ze tot zulke acties over gingen was wel erg bizar.Maar weer moest een onschuldige boeten voor iets waar het part nog deel aan had.Heel erg!!!!!!!!

steeff2

Berichten: 261
Geregistreerd: 07-06-07
Woonplaats: Breda

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:14

jeetje wat erg!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 01:22

Dat ze dat zo lang hebben kunnen verzwijgen.
Wel een erg sneu verhaal van het paard

Anoniem

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 01:24

Jammer dat politiek bedreven door mensen het einde betekent voor zo'n paard.

Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:47

ASSO'S Boos! ..
arme paard en eigenaar! Verdrietig

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:56

Ik dacht 'dat is een goed verhaal voor een film' maar die is er al en het blijkt na het bekijken van een filmpje op you tube dat ik hem ook al heb gezien.

Zeer tragisch verhaal.

Laureentje
Berichten: 485
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Venlo

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:55

Ik wilde al zeggen, kan me herinneren dat ik hier een keer een film over gezien heb en als ik mij het einde herinner, dat de hengst over een klif in zee werd gejaagd.
Maar ja helaas beestje mocht in het echt ook niet genieten van een welverdiend pensioen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:15

Een paardenlichaam doorzeefd met kogels, en nog niet dood gaan, wat moet dat paard geleden hebben, alleen vanwege een paar politieke fanatiekelingen...wat een imbecielen. Er is EEN plek waar EEN kogel er voor had gezorgd dat het dier meteen dood was geweest. Nee, er moet een compleet magazijn op leeggeschoten worden.

Arm, arm dier....

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:18

OoappeloO schreef:
Idd bah voor hoe dat paard aan zijn einde is gekomen.
Maar ik vind het wel een raar geschreven stuk. Op elke maar dan ook elke manier wordt er wel gezecht hoe slecht de IRA was (en gesugereerd is). Niet echt een journalistiek hoogstandje Tong uitsteken


Hoe zou jij dan over een man als Hitler schrijven?

On-topic...Echt doodeng, het zou je maar gebeurden zeg...Enger vind ik nog dat tegenwoordig net zo goed iets dergelijks kan gebeuren...Bah, wat kunnen mensen ziek zijn zeg....

wizewoJarig

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:24

Ook die had zijn goede kanten. Het slechte overweegt wel gigantisch. Maar hij heeft bijvoorbeeld wel Duistland uit een economische crisis gehaald en voor werkgelegenheid gezorgd voor de tweede wereldoorlog nog maar begon.

Niks is alleen goed of slecht. Het is van belang wat te overhand haalt.

On topic: In en in triest, wat er ook met dat beest gebeurt is en wie er dan ook gelijk heeft.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:32

wizewo schreef:
Ook die had zijn goede kanten. Het slechte overweegt wel gigantisch. Maar hij heeft bijvoorbeeld wel Duistland uit een economische crisis gehaald en voor werkgelegenheid gezorgd voor de tweede wereldoorlog nog maar begon.

Niks is alleen goed of slecht. Het is van belang wat te overhand haalt.

On topic: In en in triest, wat er ook met dat beest gebeurt is en wie er dan ook gelijk heeft.


Ja, eruit gehaald, en er meteen een 10 keer zo erge crisis voor terug gegeven....En werkgelegenheid? Ja, de mannen mochten in het leger en de wapenfabriken, vrouwen mochten het werk van hun mannen overnemen omdat ze nooit meert terug kwamen...Duitsland niets meer dan een hoopje as toen de WO II ten einde was...Hitler maakte gebruik van de economische crisis rond 1933 toen hij aan de macht kwam, maar hij heeft nooit echt de ogen op het eigen volk gehad, maar op het verbreden van zijn machtsinvloed....Hitler was geniaal, maar te vergelijken met een zwarte magier: hij gebruikte zijn "krachten" alleen voor kwade doeleinden...

En ga je maar eens verdiepen in de IRA, wat voor walgelijke dingen die hebben gedaan, dan zou ik wel eens willen weten of je dan nog een goed woordje voor ze over hebt...

wizewoJarig

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:46

Daar heb je ook weer gelijk aan, maar ik betwijfel of hij het idee had dat het zo kon aflopen.

Heb je de tweede alinea tegen mij? Iedere extremischtische groep is er een te veel. Maar ook zij hebben goede en slechte kanten. Bedoelingen zijn in hun ogen goed, dat de uitwerkingen, gevolgen,uitwassen,... zo slecht zijn, brengt de balans natuurlijk in groot onevenwicht.

Je kan het er mee (on)eens zijn, maar de wereld is niet zwart en wit. Er zit een heel kleurpalet tussen.

In mijn ogen moet media objectief blijven, omdat "mensen" subjectieve stukken in de media als objectief zien en daar dan in geloven, of het nu correct of fout is. We weten zoiezo al niet het hele verhaal, waarom dan maar een kant belichten. Onafhankelijk na blijven denken, niet te veel klakkeloos geloven van wat men zegt, evalueren en relativeren.

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:59

Bah...in en in triest...
heb er verder geen woorden voor

Pheyra

Berichten: 74
Geregistreerd: 27-01-08

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:18

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg, kan me voorstellen dat de mensen deze actie heel hard veroordeelden en dan zo'n tragisch einde van een paarden leven..

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:49

Arm dier zeg, als het echt zo is gegaan. Huilen

brittje88
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:30

jeetje een machinegeweer Bloos! had hem dan gewoon 1 schot in zn hoofd gegeven of liever helemaal niet maar dits toch wel zo overdreven zielig. geen woorden over voor die mannen.

Magnummm

Berichten: 6830
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Brabant

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:29

Arm arm paard Ook een paard dat geen enkele waarden heeft in de maatschappij verdient deze dood niet. Een topper niet, een nietsnut niet. Alleen hunzelf Stoom uit je oren

Claudia__

Berichten: 3388
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: De Meern

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:38

Dat vind ik echt erg, vooral voor dat arme paard.....
En ook die gekken die het in hun hoofd halen om zoiets ziekelijks als dat te doen Boos!

spa
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-10-07

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:45

Bah, kippevel

odifix
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-01-07

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:45

Citaat:
Bovendien bleek Shergar niet het bezit van één eigenaar, de steenrijke moslimprins Aga Khan, maar van een groep met 34 aandeelhouders. Zij hadden bij elkaar tien miljoen pond (een record) geïnvesteerd in de beroemde dekhengst. En zij waren zeer verdeeld over het toegeven aan de eisen van de ontvoerders, want dan zou elk renpaard voortaan vogelvrij zijn. Zelfs toen de ontvoerders nog slechts een losgeld van 40.000 pond eisten, weigerden de aandeelhouders daarop in te gaan.


Ook ik kan met het hele verhaal nog goed herinneren ik was toen 12 / 13 jaar oud. Ik was toen vooral boos op alle eigenaren van het paard. Het waren allemaal zeeeeeer rijke mensen. Ze hadden met gemak het losgeld kunnen betalen. Maar deden het niet! Huilen Hierover is toen ook nog ophef over geweest met name door dierenactievisten.

Later toen ik de kwestie beter ging begrijpen begreep ik het wel. Nu op dit moment vindt ik het triest hoe het paard werkelijk dood is gegaan. Boos!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:51

ik hoop dat dit verhaal maar gewoon een verhaal is, en niet de waarheid..
Helaas zullen we er nooit meer achterkomen wat er écht met het paard is gebeurd.. (en misschien is dat maar beter ook, deze 2 verhalen beloven niet veel goeds voor ons paarden hart )

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:39

wohwwwwww Huilen Dit is heftig Verdrietig

miekjuhh66

Berichten: 689
Geregistreerd: 18-09-06

Re: De bloedige dood van een kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:58

wat een verhaal.. ook hier kippenvel en sprakeloos.
Ergens ben ik het ook wel met wizewo eens, maar op wat voor manier met dit paard om is gegaan zijn geen woorden voor.