Kweker bezorgd om paarden van buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Kweker bezorgd om paarden van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:30

runningkawa schreef:
Nou dan heb ik toch altijd op brave bedrijven gewerkt zeg, betreffende spuit dingen Lachen
Gewoond ebraf toegestane dingen en alleen als biologisch niet meer ging.
En in Nederland is er niet veel meer toegestaan


waar mijn man werkt, gaat ook zo goed alles via het boekje
Maar wat schrok zijn collega die aan het werk was in kenia!
Hij was opbezoek bij een bedrijf daar en zag het gif gewoon staan.
Daar gebruiken ze de spullen die hier in nederland ten strengste verboden zijn.
En dat staat daar gewoon onder een afdakje.
En die mensen gebruiken die spullen gewoon gewoon met de blote handen, zonder gelaatsmasker ect

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Kweker bezorgd om paarden van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:51

Ook ik heb jarenlang in div kwekerijen gewerkt, en idd de milieu-eisen waren toen al niet mals..
Door de substraat die tegenwoordig gebruikt wordt, nemen milieu-controleurs diverse keren water en bodemmonsters en kunnen
zo precies navinden wat er afgelopen tijd is verspoten... En die controleurs maken echt geen afspraken om op visite te komen...
En 1 fout giffie in de bestrijdingskast leverd mega-hoge boetes op..
Dat is ook een belangrijke reden waarom de meeste kwekers ovegegaan zijn op hommels en sluipwespen, kapoentjes ed...
Ook ben ik ongv 10 jaar geleden in Kenia geweest op een bloemenkwekerij...
Hier waren de werknemers aan het werk in de velden, en toen ik ze ineens allemaal zag wegduiken, was mijn verbasing nog groter..
Er kwamen gewoon vliegtuigen over die de bestrijdingsmiddelen loosde, terwijl de mensen er hard aan het werk waren!!
Dat was het meest schandalige wat ik ooit heb gezien in de kwekerij-wereld... Toen respecteerde ik de milieu-eisen uit nederland ineens dubbel...

Ik ben erg argwanend over het argument van die fruitteler..
Hij zal wel geen zin hebben in een "paardenkwekerij" naast zijn bedrijf...
Misschien moet hij zelf maar eens zijn milieu/bestrijdingsmiddelenrapport beter bestuderen...
Want als hij bang is dat paarden vervuild water/gras binnenkrijgen, is er reden tot alarm lijkt mij...
Dan gebruikt hij toch middelen die schadelijk zijn... Anders hoeft hij geen vrees te hebben...
Nee, ik proef hier zeker geen meedenken tgv de paarden uit dit argument..

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Kweker bezorgd om paarden van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:41

ik denk gewoon dat de kweker zich indekt voor evt. schade

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Re: Kweker bezorgd om paarden van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:52

Ik merkte ook al op dat ik tussen de kwekers zit.
Nu spreek ik mijn buurman wel eens en hoor wel eens over de wetgeving mbt spuiten etc. Die wetgeving is heel strikt.
Zijn kinderen zwemmen zelfs in het water bij de kwekerij, dus dat risico zou hij toch niet nemen?

Maar toch hoor je dan wel eens van "nou die en die neemt het niet zo nauw met de regeltjes".
Misschien zoals al geopperd werd, houdt deze meneer zich niet aan de regels en wil op deze manier zijn haggie redden?

Anoniem

Re: Kweker bezorgd om paarden van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:20

Dat verwacht ik dan ook eerder Ja
Er zijn altijd mensen die de regels aan de laars lappen en zo de naam maken dat er in de Nederlands tuinbouw veel gif gebruikt word.