Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:43

Er stond een artikel over deze mensen (uit de Wilp) in een Bit een paar maanden geleden.
Het lijkt me dat zij werken met respect voor het paard, het zag er in ieder geval allemaal profi uit.
Maar goed, dat zijn ook wel echt 'paardenmensen', die man kan ook lezen en schrijven met die paarden.
Dikke kans dat dit paard echt te hoog gegrepen was voor die Duitse. Als ik hen was, de verkopende partij, zou ik hengst wel terug nemen.... beter dan dit gezeik dat je goede naam verpest.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:44

ik vind het moeilijk om te oordelen als je alle feiten niet weet.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:44

ja elien, dat is ook weer zo Ja

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:50

Aparte rug heeft dat dier trouwens of zie ik het nou zo verkeerd?

Verder moet je geen hengst kopen als je er niet mee om kunt gaan. Zoals anderen hier ook al aangeven, plus de verkopende partij, het dier is waarschijnlijk zo van de rel vanwege de verhuizing en tja, hengst is hengst natuurlijk dus logisch dat hij achter de vrouwtjes aan zit, hij wil die dames wel even ontmoeten, die zijn nieuw voor hem!!!

Alleen dat met die tanden vind ik dan wel dubieus.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:01

tja....zo te lezen een kwestie van te hoog gegrepen voor deze mensen. Hengsten houden is een vak apart.
Ik zie het in mijn omgeving ook hoor...hengt doet geen dekdienst, maar wordt wel hengst gehouden om een voor mij onduidelijke en onbegrijpelijke reden...

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:04

het enige wat ik wel weet is dat als ik een paard koop, ik hem eerst graag op proef zou nemen.

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:04

Onvruchtbaar en hengst; klophengst?
Ik vind het een raar verhaal. In 3 dagen kan een paard idd gaan luchtzuigen, verder komt die duitse dame zo uit dit verhaal op mij over als een grote penny. Maar ik ken ook de feiten niet en die staan ook niet allemaal in dit stukje dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Alleen die 700 euro voor stalling lijkt me lichtelijk overdreven, staat dat dier op gouden stro ofzo?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:15

Ik vraag me af waarom de hengst onvruchtbaar is. Er bestaan chemische castraties die er voor kunnen zorgen dat een hengst minder hengst is, maar die als gevolg wel kunnen hebben dat een hengst onvruchtbaar kan worden.
Nu hij eenmaal onvruchtbaar is, waarom niet gewoon castreren?

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:21

Lijkt mij eerder een gavalletje van een verwende vrouw zonder kennis en ervaring,
die van haar rijke kerel een mooie zwarte hengst kado heeft gekregen Clown

Leuk zo'n black beauty verhaal.........

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:31

Hier ga je toch van janken.....

Als de hengst onvruchtbaar is en ook nog eens een grote rotzak, dan mag ik aannemen dat de vorige eigenaar hem allang van zijn ballen had ontdaan. Immers het dient dan geen enkel nut. Hij is toch onhandelbaar. Ik geloof meer in de visie dat de hengst volledig van slag is, waarschijnlijk verkeerd benaderd wordt en hem weinig tijd gegund wordt om te aclimatiseren.

Ook ik heb ooit een hengst verkocht, de braafheid zelve, zonder enig gebrek waarvan de nieuwe eigenaren mij 5 dagen later belde dat hij én luchtzoog (in 10 jaar bij mij nooit gedaan) staatsgevaarlijk was, steigerde, klauwde en beet en niet te rijden was.
Ik ben NIET in discussie gegaan en heb het arme dier dezelfde dag weer opgehaald.
En zoals zich laat voorspellen was er bij mij niets aan hand.

Het zoveelste voorbeeld van een "deftige troela" die voor de kick een stoere hengst wil maar er uiteindelijk achterkomt dat je dan je nep-nageltjes wel eens zou kunnen breken.
De enige die de dupe is is het arme dier én de vorige eigenaar. Want dat soort types schroomt er ook nog eens niet voor mensen dik door de slijk te halen. Ze zouden beter eens naar zichzelf en HUN onkunde kunnen kijken. Dan zouden mijn stallen niet vol staan met zwaar gefrustreerde hengsten!

Zo dát moest ik ff kwijt Haha!

FloortjeM
Berichten: 1046
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:36

Vooral merkwaardig is dat mensen het kennelijk belangrijk vinden al vóór een uitspraak de publiciteit te zoeken.

cas
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: plaatsje bij Arnhem

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:38

Die stal moet het paard terugnemen en een wel geschikte koper zien te vinden voor dat paard. Maar ja, ze zullen het geld al wel binnen hebben. Het paard is weer de dupe. Het is toch een handelsstal, dan zoeken ze een ander paard voor haar die wel
bij haar past. Zo houden ze een goede naam. Het is trouwens
bijna dekseizoen, dus hij zal het voorjaar wel in het hoofd hebben, lijkt me beter hem te castreren als hij toch geen nakomelingen kan krijgen. Fijner voor het paard, kan hij gewoon de wei in met andere paarden en raakt hij die opgekropte stress
wel kwijt. Geen leven voor zo´n dier in een box te worden platgespoten.

PaulineDP
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: Zwevegem - België

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:40

De hengst was blijkbaar gewend op iedere dag op de weide te komen. Nu zit hij in een gouden kooi... Ge komt voor minder gek. Huilen

kirstentje

Berichten: 189
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: neede

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:47

Tja, ook ik kan hier niet over oordelen hoor! Een verhaal heeft altijd twee kanten en zolang je niet alle feitjes weet denk ik niet dat je hier zoveel over kunt zeggen.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:54

nou heel apart verhaal ja zo zoals eerder gezegd castereer hem gewoon en kijk het dan aan .

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:13

castreren,verdoven,DOE NORMAAL, laat dat paard gewoon eens wennen.mensen verwachten zo vaak maar dat paarden zich maar zonder boe of bah aan al onze wensen aanpassen. hou ik niet van!

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:32

Tja, dat castreren lijkt me ook niet noodzakelijk als het paard zo'n lief en braaf dier is.
Een goede eigenaar voor dat dier lijkt me beter dan castreren.

Het is natuurlijk lastig te oordelen, maar ik hoor iedereen over het hengst zijn en bijna niemand over de TANDEN-DISCUSSIE!
Laat me daar maar eens foto's van zien, misschien kunnen we dan wel oordelen. Lijkt me ook niet dat een da verzint dat een paard zijn tanden zijn bijgeslijpt. Maarja, toch maar een eigen aankoopkeurings-da ipv die van de stal? (nou ja, is ook maar een ingeving, want dat staat er ook niet bij)

Dat verdoven vind ik helemaal van de zotte! Daarnaast: 700 euro is een hoop geld iedere maand, maarja, dat betalen mensen bij Mieke van ter Gouw hier in Beekbergen ook wel. Maarja, dan hoef je ook maar te bellen en staat je paardje gezadeld voor je neus als je wilt en kan je hem na het rijden weer afgeven.
Misschien heeft deze vrouw ook op deze manier altijd paarden gehouden en heeft ze inderdaad er geen kaas van gegeten.

Lastig altijd dat de media weer met die halve verhalen aan komt! Er valt altijd zoveel te speculeren, dat een normale discussie er over bijna niet mogelijk is. Verward

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:39

Hmmm moeilijk om dit te beoordelen aangezien er 2 kanten aan het verhaal zit, maar castreren is wel het beste voor een onvruchtbare hengst.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:50

piecon schreef:
In 1 dag gaan luchtzuigen???Weer wat nieuws...Er klopt helemaal niets aan het verhaal. Ineens een ander karakter? Onvruchtbaar? Lijkt wel misleiding! Ben benieuwd wat de rechter hiervan vindt. Maar het paard wordt hier weer de dupe van.


een paard kan door stress idd zomaar gaan luchtzuigen , hij zal niet de eerste zijn die na vervoer en een compleet andere omgeving en behuizing in de stress schiet en gaat luchtzuigen

onvruchtbaar , uit de tekst is op te maken dat dat bekend was bij de verkoop, alleen wil de huidige eigenaar geen castratie,
dat lijkt op statussymbool "ik heb een hengst " te duiden
castreren en even tijd, rust en rumte geven , lijtk ene logische oplossing voor dit dier
probleem is alleen dat de "feiten" in het stukje heel subjectief zijn
de woorden van verkoper en de woorden van koper gekleurd door emotie en mening ...

dus wat er nu werkelijk precies aan de hand is blijft de vraag

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:53

je moet er eerst achterkomen waar het gedrag vandaan komt, het paard ziet er op de foto's helemaal niet zo aanvallend en gemeen uit. Dit is echt wel iets dat ie heeft opgelopen sinds hij daar staat. misschien is hij in de war ofzo, van streek,.. misschien weet ik veel? maar een rechtzaak aanspannen? gaat wel ver hoor,

Bianca__
Berichten: 1025
Geregistreerd: 01-03-05

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:05

Ik vind het ook een merkwaardig verhaal, maar ken de feiten niet van beide partijen. Platspuiten om rustig te houden is not done.
Iedereen loopt hier maar te verkondigen van castreren die hengst, maar weten jullie wel dat dit heel veel risico's met zich meebrengt als een hengst ouder is? Elke castratie is een risico, maar bij oudere hengsten zijn die nog vele malen groter.

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:09

kom op zeg, er moet toch wel een eigenaar te vinden zijn voor deze prachtige "hengst"
(??) onvruchtbaar dus waarom dan niet castreren, veel makkelijker verkopen.
Hij heeft gewoon heimwee denk ik

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:14

Pipo schreef:
ponyparadijs schreef:
Er staat toch op de verkoop site dat het een lief sociaal paard is? En nu is hij onhandelbaar?? Heel vaag.
Kijk als hij echt zo lief en sociaal is zou ik hem ook niet laten castreren. Een hengst heeft toch net iets meer. Waarschijnlijk heeft ze hem daar ook voor uit gekozen.

Maar dan die verdoving. Dat er een dierenarts aan mee werkt om dit te bewerkstelligen. Heel raar!


Hengsten rijden en trainen is een vak apart, dus laat alsjeblieft niet ieder meisje met een hengst gaan rijden op concours, want dat is levensgevaarlijk.


Heb ik gezegd dat elke rand debiel een hengst moet nemen? Ik geef je groot gelijk met het feit dat hengsten trainen en rijden een vak apart is. En dat dat niet voor iedereen is weg gelegd.
Maar ik kan me best voorstellen dat ze hem als hengst heeft gekocht omdat ie dan wat meer heeft. Zeg ik niet mee dat ze hem hengst moeten laten. Of dat dat beter zou zijn voor het paard of wat dan ook. Ik zeg er alleen mee dat ik me kan voorstellen dat als je net iets meer wil je een hengst neemt. Staat nog steeds los van het feit of ze met een hengst overweg kan.
Misschien ligt het wel niet aan het feit hengst maar aan zijn gevoeligheid waar ze niet mee overweg kan.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:19

celticpony schreef:
castreren,verdoven,DOE NORMAAL, laat dat paard gewoon eens wennen.mensen verwachten zo vaak maar dat paarden zich maar zonder boe of bah aan al onze wensen aanpassen. hou ik niet van!


Dito

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:23

Dat ze het paard momenteel niet laat castreren snap ik volkomen. Ze wilt immers van het paard af en grote kans dat de oude eigenaren hem helemaal niet meer willen als hij gecastreerd is.

Waarom heeft dat bedrijf het paard niet laten castreren als deze bij/voor verkoop al onvruchtbaar was.

Daarnaast vind ik het tanden deel ook erg vaag.

Ik ben benieuwd wat de rechter over een paar weken gaat beslissen, aangezien ik denk dat beide schuld hebben aan deze zaak.