Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 12:50

http://zederik.nieuws.nl/630118/Nieuwla ... _van_paard
nieuws.nl


Een 61-jarige man uit Nieuwland raakte maandagochtend ernstig gewond door een trap van een paard tegen zijn hoofd. Dit gebeurde op een terrein aan de Breezijde, in zijn woonplaats.

Twee ambulances en de traumahelikopter kwamen ter plaatse om eerste hulp te verlenen. De man werd gestabiliseerd en door de ambulance onder politiebegeleiding naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht gebracht.

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Man raakt ernstig gewond na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:51

is er ook iemand die weet hoe het nu met deze man gaat?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:59

Of wat er precies gebeurd is, paard zal niet voor de lol een mep uitdelen. Wat was de aanleiding?

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:02

Geven we niet een vertekenend beeld door alle ongelukken, hoe triest en tragisch dan ook, uitgebreid
onder de aandacht te brengen?

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:08

Is natuurlijk erg genoeg maar ga toch een klein beetje met je mee Daniella74. Als je ziet hoe 'vaak' wij moeten uitrukken omdat er weer iemand een ongeval met een paard heeft gehad, ik denk als dat hier allemaal geplaatst gaat worden, er straks niemand meer op een paard stapt (dit ff offtopic)

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:08

daniella74 schreef:
Geven we niet een vertekenend beeld door alle ongelukken, hoe triest en tragisch dan ook, uitgebreid
onder de aandacht te brengen?


Of juist een reeel beeld Knipoog !

Het maakt je nog eens extra attent! Van de week bedacht ik me toch ook nog weer eens de risico's van (alleen) buiten rijden toen ik verschillende ongelukken las (oa vrouw met paard in sloot), en daardoor realiseerde ik me dat ik toch minimaal even aan een stalgenoot moet melden waar ik heen ga en ongeveer hoe lang als ik alleen het erf af ga...
Dus dit soort berichten heeft ook wel nut, vind ik.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:11

Dat het nut heeft door dan te gaan denken ik moet wel laten weten waar ik heen ga, is wel een goed advies maar als ik dan dit bericht lees denk ik daar niet aan maar meer van: weer een ongeval waarbij een paard betrokken is Knipoog

Anoniem

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:17

daniella74 schreef:
Geven we niet een vertekenend beeld door alle ongelukken, hoe triest en tragisch dan ook, uitgebreid
onder de aandacht te brengen?


Nieuws is nieuws en er gebeuren veel ongelukken met paarden. Daar kan je je ogen niet voor sluiten want het is realiteit. Dus mensen moeten er wel degelijk van op de hoogte zijn dat paarden ook gevaarlijk kunnen zijn. Ook al zijn het soms echt ongelukken van 'verkeerde moment, verkeerde plaats'. Het maakt mensen juist alerter door dit soort berichten neer te zetten en zo kan het aantal ongelukken mss verkleinen als mensen goed gaan oppassen bij de paarden.

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:26

Een kennis van mij liet zijn paarden naar buiten en kreeg een trap in zijn gezicht. Hij weet niet meer wat er is gebeurd. Resultaat was een gebroken kaak en een kapotte oogkas. Is gelukkig achteraf wel goed afgelopen. De paarden laat hij al 10 jaar er elke dag uit....

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:34

Vippie schreef:
Of wat er precies gebeurd is, paard zal niet voor de lol een mep uitdelen. Wat was de aanleiding?


Wrs heeft hij met het in de paddock zetten van de paarden een klap gekregen, daar is ie nl. gevonden.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:35

Dat is niet niks!
Ik vind het juist wel goed dat dit wordt geplaatst, dan gaan mensen nog meer inzien hoe gevaarlijk paarden kunnen zijn.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:39

Vippie schreef:
paard zal niet voor de lol een mep uitdelen. Wat was de aanleiding?


Jij meent VIPPIE dat je eerst een paard moet "mishandelen "óf wat?!
Tss...iedereen weet dat hoe braaf en lief je paarden ook zijn je ALTIJD attent moet blijven...laat je je paard los..in t weiland of paddock oid draai hem/haar dan ALTIJD eerst om!!
Logisch toch??
Het is en blijft een (vlucht)-dier.

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:40

ik wordt een beetje flauw van deze berichten op de voorpagina.

comtesse
Berichten: 147
Geregistreerd: 13-10-07

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:41

Hoe meer gebruikers, hoe meer kans er is op een ongeluk !!!

Als je wil vergelijken moet je het wel in de juiste verhoudingen zetten,,,

Dan denk ik dat !! het allemaal wel meevalt als je het vergelijkt met hoeveel mensen er na een voetbal weekend kreupel thuis zitten.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:44

comtesse schreef:
Hoe meer gebruikers, hoe meer kans er is op een ongeluk !!!

Als je wil vergelijken moet je het wel in de juiste verhoudingen zetten,,,

Dan denk ik dat !! het allemaal wel meevalt als je het vergelijkt met hoeveel mensen er na een voetbal weekend kreupel thuis zitten.



Moet je voor de aardigheid eens op de spoedeisende hulp gaan zitten in het weekend, dan zitten er minstens 20 mannen in allerlei leeftijden in voetbaltenue.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 13:45

Kunnen we het wel ontopic houden? Haha!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:05

vivana schreef:
Vippie schreef:
paard zal niet voor de lol een mep uitdelen. Wat was de aanleiding?


Jij meent VIPPIE dat je eerst een paard moet "mishandelen "óf wat?!
Tss...iedereen weet dat hoe braaf en lief je paarden ook zijn je ALTIJD attent moet blijven...laat je je paard los..in t weiland of paddock oid draai hem/haar dan ALTIJD eerst om!!
Logisch toch??
Het is en blijft een (vlucht)-dier.


Dat staat er toch niet?
Kan ook dat het paard schrok= ook een aanleiding!

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:15

Vaak gebeuren zulke ongelukken bij het buiten zetten, inderdaad als je hem/haar NIET omdraait voor het loslaten.
En het is voorjaar, paarden blij, vreugdebok.................... tegen je hoofd, buik, iets lager, zo gebeurd. Geen kwaadwilligheid te bekennen bij het beest, die is gewoon blij en de buitenzetter staat op het verkeerde moment op de verkeerde plaats...........
leer er van, hoe mak ze ook "altijd" zijn!

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:24

oei...dat is idd niet leuk. Weet er alles van. Manlief heeft vorig jaar ook een trap tegen zn hoofd gehad van mijn paard. Paard wilde hem beschermen tegen een paar anderen paarden die te dichtbij kwamen en raakte mijn man ipv de andere paarden. Ook traumaheli, ambulances en politie erbij. Gelukkig is het goed afgelopen en viel de schade achteraf mee en heeft mijn man ongeloofelijk veel geluk gehad.....Maar ik kan je vertellen...je wereld stopt even met draaien en je hart met kloppen als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:42

daniella74 schreef:
Of juist een reeel beeld Knipoog !

Het maakt je nog eens extra attent! Van de week bedacht ik me toch ook nog weer eens de risico's van (alleen) buiten rijden toen ik verschillende ongelukken las (oa vrouw met paard in sloot), en daardoor realiseerde ik me dat ik toch minimaal even aan een stalgenoot moet melden waar ik heen ga en ongeveer hoe lang als ik alleen het erf af ga...
Dus dit soort berichten heeft ook wel nut, vind ik.


Ben het hier helemaal mee eens. Het is een risicovolle sport en dat moet niet vergeten worden.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:44

Dat was niet mijn tekst ben ik bang Knipoog

Het blijft altijd opletten maar om nu elke week een paar van dit soort berichten te plaatsen heb ik mijn bedenkingen bij.

essy72
Berichten: 97
Geregistreerd: 05-12-07
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:47

Vippie schreef:
Of wat er precies gebeurd is, paard zal niet voor de lol een mep uitdelen. Wat was de aanleiding?



Clown of juist wel voor de lol Clown
als het paard in dit lekkere frisse weer buitengezet word en hij rent al bokkend weg...kun je best per ongeluk een klap krijgen.

het paard bokt / slaat dan wel van blijdschap...voor de lol dus

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:56

Omgaan met paarden is gewoon heel risicovol, hoe ervaren je ook bent met paarden.
Het kan levensgevaarlijk zijn. Het rijden, maar ook gewoon de omgang.
Het is goed om daar regelmatig bij stil te staan vind ik. Als ik nu terugdenk hoe onbezonnen ik was als 12 jarige met mn 3 jarige paard... ik ging er alleen mee op buitenrit langs de geluidswal van de snelweg etc, de gekste dingen heb ik met dat dier uitgehaald. Zonder zadel, er onder, erachter... en nooit wat gebeurd, tis echt een wonder.

oensan
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-06-06

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:39

Ik hoop voor de beste man dat hij er niets ernstigs aan zal overhouden. Ik moet zeggen nu ik 2 kinderen heb en ook gewoon ouder wordt, wel veel bewuster bezig ben met het feit er iets kan gebeuren. Ook niet altijd goed, maarja ik stap nu af als mn paard gaat spoken en vroeger, net als Suzanne F. vond ik dit prachtig want hoe gekker hoe mooier, maar die tijd is toch echt voorbij.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:01

daniella74 schreef:
Dat was niet mijn tekst ben ik bang Knipoog

Het blijft altijd opletten maar om nu elke week een paar van dit soort berichten te plaatsen heb ik mijn bedenkingen bij.



Ik denk ook dat het net zovele gebeurt als 20 jaar geleden alleen kwam het toen slechts in het lokale sufferdje. Volgens mij zodra er het woord 'paard' in voorkomt is het nieuws Clown