Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
havana72
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-08-06

Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 14:18

Horror as Chinese horses are forced to fight to the death
By BARRY WIGMORE - More by this author »

Last updated at 02:04am on 30th November 2007

Comments (6)

Chinese spectators smile sadistically at the inhumane spectacle of two beautiful horses savagely attacking one another.

With ears back, eyes rolling and nostrils flared in fury, the enraged horses pummel each other with their hooves and bite and head-butt each other in a horrifying fight, sometimes to the death.


Men, women and children watch, and a roar of approval goes up as one horse delivers the equivalent of a double-uppercut to its opponent with its hind legs.


The cruel "sport" of horse fighting has been outlawed almost worldwide, but it still thrives in countries like the Philippines, Indonesia, South Korea and here in China, as these disturbing images of a "tournament" prove.



Scroll down for more...
Afbeelding


Chinese spectators watch as two beautiful horses savagely attack one another


They were taken in Guizhou province in south-west China, where local people claim such events are a part of a 500-year-old tradition. The horses have been goaded to fury by their owners who urge them on as they hang on to halter ropes to prevent the horses running off.


All around wildly cheering crowds lay bets on which one will be standing when the fighting ends.


It goes on for half an hour or more, until one or the other collapses or is simply too exhausted to continue.


The Chinese government would prefer you not to see these pictures as it tries to clean up its image for the Beijing Olympics which are only eight months away.

Afbeelding

Scroll down for more...


Local people claim such events are a part of a 500-year-old tradition
But critics say horse fighting is as widespread as ever in the huge country's far-flung provinces, especially among the Miao ethnic group.

Like bear-baiting and cruelty to circus animals, authorities say it is difficult to stop an event that is embedded in local culture, and frequently celebrated at festivals along with fireworks and fancy-dress dragon parades.


In outlying towns horse fights often take place in the main football stadium.


The stallions are driven into a frenzy by the simple ploy of leading them to a mare in heat, then taking her away when they are roused. Mares are often injected with hormones to keep them in heat longer. If they are still reluctant when the mare is removed, they are whipped, and gunshots are fired to stir them up.


A losing horse is often pitted against a much stronger opponent in its next fight to ensure it dies and the spectators get the bloody finale they enjoy. Then, according to reports from some of the remote regions, the dead horse is barbecued as part of the festival.

Afbeelding

Scroll down for more...


The cruel 'sport' of horse fighting has been outlawed almost worldwide, but it still thrives in countries like the Philippines, Indonesia, South Korea and here in China


Vivian Farrell, who has waged a long campaign against the fighting as founder and president of the International Fund for Horses, said: "It is very hard to tackle. They say it's a tradition. Well, it used to be a tradition to sacrifice children, but we've moved on from that.


"Sadly it is mostly driven by the Chinese love of gambling, although people get fired up over the blood, gore and intensity of the fighting."



She sees some hope for progress as China emerges more into the international community. "I get emails now from younger Chinese people saying they don't like this image and asking what they can do.


"With the Olympics coming, young Chinese people want to be seen to be more humane. But it's going to take a lot of education and a long time."



A spokeswoman for PETA – People for the Ethical Treatment of Animals – who are campaigning for a worldwide ban on the fights, said: "Torturing these magnificent animals in the name of entertainment is deplorable. Tradition never justifies cruelty and has no place in a civilised society."

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:20

Heb er geen woorden voor.. Echt onvoorstelbaar wat er de laatste tijd allemaal met paarden word gedaan.. Afschuwelijk gewoon!!
Arme paarden Boos!

raizarobin
Berichten: 284
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: santpoort

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:22

nee dit kan niet Boos!
dieren gevechten houden voor menselijk vermaak vreselijk

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:33

nou ja! zag ik net een toppic over leeuwen en tijgers op paarden uit China, zie ik nu dit weer...
weet t niet hoor, maar volgens mij doen daar echt bijna alles voor een beetje spanning en sensatie.. word er misselijk van, bah!

Anoniem

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:08

Mindfields schreef:
De wereld is ziek.


Hier ben ik het helemaal mee eens. De wereld is heel ziek en het wordt alleen maar erger.

ilona1980
Berichten: 404
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: zuid limburg

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:09

toevallig heb ik van het weekend zoiets ook in een tijdschrift gelezen ,maar dan op de filipijnen.
daar worden 2 hengsten in de ring gezet die met elkaar moeten gaan vechten. Iets verderop staat een hengstige merrie.
De winnende hengst mag de hengstige merrie dekken, ookal zoiets absurds.

marleen_usar

Berichten: 24696
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:10

doet niemand daar wat aan,dat kan ook haast niet.

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:14

Pffff...
Dit gaat echt te ver Verward

Wow wat ilona1980 zegt ie ook niet normaal!

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:16

Niet normaal,
de wereld is idd ziek Boos!

Suzeltje

Berichten: 934
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Voorschoten

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:19

Dit is echt verschrikkelijk. Ik snap ook niet dat mensen daarnaar kunnen kijken voor hun plezier

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:19

ziek gewoon,
en dan te bedenken hoeveel geld en bekendheid ze wel niet krijgen van de rest van de wereld door de olympische spelen...
blegh... beetje beter research doen vind dat china nooit de spelen had mogen organiseren, ze verdienen dat niet!

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:20

vraag me af hoe je paarden tegen elkaar op kunt zetten, omdat het van nature vluchtdieren zijn. Ik snap dat ze honden aan kunnen zetten tot gevecht, er zijn niet voor niets gevechtshonden getraind (denk aan de bullmastief en de boreauxdog. Gefokt op hun korte neus om een beer te kunnen bijten maar wel door te kunnen ademen)
Maar een paard doet dit toch uitsluiten voor een kudde merries? Nu zijn er natuurlijk ook wel valse paarden, maar toch, snap niet hoe dit kan.

ielsjj_

Berichten: 2587
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: Hongarije

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:21

Ik vond stiervechten al erg maar dit!! Boos! Stoom uit je oren

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:29

waarom vind je dit erger dan stierenvechten? Ik zie liever dit dan stierenvechten, dat is helemaaaal een oneerlijke strijd!

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:31

loeckie schreef:
vraag me af hoe je paarden tegen elkaar op kunt zetten, omdat het van nature vluchtdieren zijn. Ik snap dat ze honden aan kunnen zetten tot gevecht, er zijn niet voor niets gevechtshonden getraind (denk aan de bullmastief en de boreauxdog. Gefokt op hun korte neus om een beer te kunnen bijten maar wel door te kunnen ademen)
Maar een paard doet dit toch uitsluiten voor een kudde merries? Nu zijn er natuurlijk ook wel valse paarden, maar toch, snap niet hoe dit kan.


zet maar eens 2 hengsten tegenover elkaar Knipoog is dit niet erg moeilijk hoor Knipoog helemaal niet als je er ook een merrie bijzet die om aandacht vraagt Knipoog!

verder zijn er genoeg manieren om een dier vals te krijgen Knipoog en op te zetten tegen andere dieren (helaas maar waar ..)

ik vind dit gewoonweg ziellig, dat die mensen geen beter bestedingen hebben dan dit ; WALGELIJK!

dat je hier je vermaak uithaalt

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:33

havana72 schreef:
The stallions are driven into a frenzy by the simple ploy of leading them to a mare in heat, then taking her away when they are roused. Mares are often injected with hormones to keep them in heat longer. If they are still reluctant when the mare is removed, they are whipped, and gunshots are fired to stir them up.

nou op deze maier krijg je dus paarden zo woest...
of tewel kort weg in zn nl:
zet hengst bij hengstige merrie, zet daar nog een hengst bij en haal hengstige merrie weg...
reden genoeg voor de hengsten om te gaan knokken om de schone dame in kwestie...

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:43

aha, en de merrie krijgt hormonen toegevoegd om het op te zwepen, ik snap um Knipoog

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:56

Jesus, wat vreselijk. Stelletje klo*tzakken, wat is er nou zo leuk om paarden tegen elkaar op te stoken en ze dan elkaar te laten afslachten? (geld voor alle dieren, ook hondengevechten etc.)
Kan ik me zo kwaad over maken he. K*tmensen Verward Ziek in hun hoofd. Heb ik geen goed woord voor over, we moeten hun eens afslachten

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:02

Jakkes nooit geweten dat dit bestond. Je hebt gestoorde mensen in de wereld.

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:09

En wij sturen onze paarden naar een land waar zo met dieren omgegaan word. Diep triest Verdrietig

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:41

enige straf voor die mensen? : laat hun is tegen elkaar vechten Knipoog

996981
Berichten: 9935
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:51

zie ook die plekken op zij achterhand ! echt sneu Boos!

Sodeletuut

Berichten: 21312
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:52

Gadverdamme wat doen ze daar toch allemaal in china met de dieren! bah!

Anlovevienna
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:53

Echt te zielig, moest verboden worden!

marije85

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: zeist

Re: Waar zijn ze in China mee bezig. Nu weer paardengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:59

Chinezen zijn nou eenmaal gek op dit soort dingen kunnen niet vreemd genoeg zijn.... Maar kom op zeg dit kan gewoon niet. Dat ze als mensen onder elkaar rare dingen verzinnen oke, maar met dieren gaat wel heel ver. In ded natuur gebeurd dit ook, maar niet aan een lijn en zeker niet expres.
Idd en wij gaan hier naartoe met onze dieren. Pffff