21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 20:39

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/71221
blikopnieuws.nl


Bij een controle van een terrein bij woning aan de Amsterdamse Vaart in Haarlem trof het milieuteam van de politie Kennemerland 21 zwaar verwaarloosde paarden aan.

De paarden stonden op een verwaarloosd en zeer vervuild stuk grond en verkeerden in zeer slechte conditie. Eén van de paarden was zo verwaarloosd en zwak dat het later op de dag door een dierenarts is afgemaakt.

De andere twintig paarden zijn vervoerd naar een opvangcentrum in de omgeving van Utrecht. Of alle paarden het overleven is nog de vraag. De politie Kennemerland werd bij deze controle geassisteerd door het Korps Landelijke Politiediensten, de Algemene Inspectiedienst, de douane en de gemeente Haarlem. Tegen de eigenaresse van de paarden, een 49-jarige Haarlemse is proces-verbaal opgemaakt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-03-08 23:00, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Aangepast naar de regels voor op VN

am13
Berichten: 440
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: paarden in haarlem in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:43

Ik kan me eigenlijk maar 1 lokatie voor de geest halen waar er zo veel bij elkaar staan van dezelfde eigenaar, maar ga liever niet speculeren op Bokt zolang ik dat niet zeker weet.
Wat een drama, en dan gelijk eentje uit zijn lijden moeten verlossen. Hoop dat ze nu veilig en met een grote plak hooi zijn ondergebracht...

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: paarden in haarlem in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:47

Bron: http://www.nieuws.nl

http://binnenland.nieuws.nl/502515/Haar ... eigen_poep

Citaat:
Haarlemse laat 21 paarden staan in eigen poep

Uitgegeven op woensdag 12 maart 2008 om 17:26:11

(Novum) - De politie heeft woensdag in Haarlem 21 zwaar verwaarloosde paarden in beslag genomen. De ondervoede dieren stonden in hun eigen uitwerpselen. Een van de paarden was er zo slecht aan toe dat het later moest worden afgemaakt. De 49-jarige eigenares is opgepakt.

De politie heeft de verwaarloosde paarden zelf ontdekt. De dieren zijn opgevangen, maar het is niet zeker of ze het allemaal overleven. Bij de controle kreeg de politie hulp van de Algemene Inspectiedienst van het ministerie van Landbouw, de douane en de gemeente.

De paarden stonden op een terrein rond het huis van de vrouw. "Het was daar een bende", zegt een politiewoordvoerder.

Smartie2004

Berichten: 1269
Geregistreerd: 14-08-06

Re: paarden in haarlem in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:52

Is het weer zover en ook deze eigenaar komt er weer vanaf met een proces-verbaal.
Wanneer komen de echte straffen zodat men leert om beter met dieren om te gaan of ze gewoon niet aan te schaffen.

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: paarden in haarlem in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 22:49

bron": haarlems dagblad.nl

Zwaar verwaarloosde paarden gevonden

Gepubliceerd op 12 maart 2008, 17:37
Laatst bijgewerkt op 12 maart 2008, 18:03

Haarlem -
De politie heeft dinsdag bij een controle maar liefst 21 ernstig verwaarloosde paarden aangetroffen bij een woning aan de Amsterdamse Vaart.

De viervoeters stonden op een sterk vervuild stuk grond en verkeerden in zeer slechte conditie. De paarden zijn vervoerd naar een opvangcentrum in de omgeving van Utrecht. Een van de dieren was echter zo zwak, dat het later op de dag moest worden afgemaakt. Of de overige paarden het zullen overleven, is nog onduidelijk. De eigenaresse van de paarden is een 49-jarige Haarlemse.

Vind het wel knap dat mensen er nu pas achter komen.
Het is alleen erg jammer, dat alsnog 1 paard het niet kon overleven
.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: paarden in haarlem in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:56

ON -> VN

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:01

ik begrijp het niet,is nederland nou zo dunbevolkt dat niemand dit heeft gezien???

marije85

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: zeist

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:05

Onvoorstelbaar dat dat hier kan gebeuren. Ik snap ook niet dat dit niet eerder is opgemerkt. Vreselijk.

Esile

Berichten: 1006
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:07

Ze moeten die vrouw zelf ff een tijdje in dr eigen stront laten staan Boos! kijken wat ze daar van vindt..


Ik snap gewoon echt niet hoe je zoiets kan doen?? Verward Stoom uit je oren

am13
Berichten: 440
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:10

Aha langs de amsterdamse vaart.... Nou dan is het niet daar waar ik bedoelde (gelukkig maar!) maar evengoed onvoorstelbaar dat 21 verwaarloosde paarden aan zoveel mensenogen kunnen ontglippen!

X_martii_X
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-08

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:28

Waarom zou je zo even 21 paarden willen verwaarlozen. dan heb je tog ook geen hart ( of geen geld ofzo?) ik vraag me altijd af waarom ze dit doen..

nikitabanana

Berichten: 1777
Geregistreerd: 11-07-06

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:34

verschrikkelijk weer..
en dat ze er nu pas achterkomen.. heel jammer..
21 paarden... zeg pffoeh, snap niet dat mensen dit een dier(en) aan kunnen doen, begin dan niet aan dieren!


Ze zullen er wel weer TE makkelijk van af komen..

helaas 1-tje in moeten laten slapen.. triest...

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:47

Esile schreef:
Ze moeten die vrouw zelf ff een tijdje in dr eigen stront laten staan Boos! kijken wat ze daar van vindt..


ja en daarna ook een spuitje geven Duivel

Alabaster

Berichten: 1157
Geregistreerd: 21-02-07

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:48

De DB is al vaker geweest daar. Zolang ik het daar ken zien die beesten er al slecht uit. Maar zoals je weet moeten dieren er vreselijk bij staan willen ze ze in beslag nemen.
Bij toeval reed ik er gister langs eerst heen: allemaal al politie en een hoop auto's. En dat ik terug reed, ruim 3 uur later, een grote vrachtwagen en politie trailers. Ongelooflijk maar waar, er staat een hele grote vracht met hooi onder een zeil aan de voorkant van het huis.

DorisM

Berichten: 150
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: USA

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:48

Wat raar dat dit niet eerder opgemerkt is.. haarlem is toch redelijk dichtbevolkt Verward
heel triest

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:51

Wat vreselijk, dus dat monster had gewoon hooi maar gaf het niet aan de verhongerende paarden???? Dit is niet te bevatten...hoe kan je leven met jezelf Boos!

Alanos
Berichten: 11
Geregistreerd: 12-03-08

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:54

Boos! Weer in Haarlem tuurlijk. Het is daar ook altijd raak!!!!
Nou ik weet zeker als de inspectie op meerdere stalletjes in de omgeving gaat kijken dat ze meerdere paarden aantreffen die niet of nouwelijks daglicht zien en maar heeeel beperkt gevoerd worden.
Zou het de mentaliteit zijn van de "kleine" Haarlemse pensioneigenaaren?
Die bovendien tegen woekerprijzen je een stalletje verhuren en gouden bergen beloven....
Maar niets vanalles is waar.
Zelf hebben wij 3 paarden en ook al enige stalletjes gehad, nee voor ons niet meer, dan maar meer betalen maar naar de ERKENDE manege

Kimdj19

Berichten: 304
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Haarlem

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:57

Het is heel erg wat hier gebeurt is, maar dat het niet eerder op is gevallen is begrijpelijk. Het is een vrijstaand huis en langs een doodlopend weggetje dus bijna niemand die daar langs rijd en het was er om heen erg dicht begroeit.
Het was trouwens geen pensionstal maar een prive stal en hoezo al weer???

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:58

DorisM schreef:
Wat raar dat dit niet eerder opgemerkt is.. haarlem is toch redelijk dichtbevolkt Verward
heel triest


Ja ik moet zeggen dat ik Haarlem behoorlijk goed ken en stomverbaasd ben. Als het de locatie is die ik denk dat het is, dan heb ik er alleen maar van gehoord. Maar dat die dieren er zo erbarmelijk aan toe waren.. Echt onbegrijpelijk. Volgens mij is het in elk geval vanaf de weg (het begin van de snelweg naar Amsterdam) niet goed te zien.

@Alanos: slechte stallen vind je overal. HELAAS. Maar ik vind het wat merkwaardig dat je nu ineens gaat roepen dat alle pensioneigenaren in Haarlem en omgeving niet deugen. Zelf heb ik in elk geval andere ervaringen en ik rijd toch al bijna 25 jaar in deze omgeving, en ik heb al 15 jaar een of meerdere paarden.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 13-03-08 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ricy
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: haarlem

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:00

triest en dan ook nog een dood!! vreselijk maar ja he dat heb je he als je in Nederland zo makkelijk er van af komt. Een waarchuwing en je bent er van af en je doet het vervolgens weer!!!!! triest heel triest Boos!

Alanos
Berichten: 11
Geregistreerd: 12-03-08

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:01

Ik vind dat ze maar eens overal een inspectie moeten gaan houden, heel goed plan na deze actie!!!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:04

Snap ook niet dat de straffen voor dergelijk leed niet eens gaan verhogen.
Hoop dat de dieren op een goed adres terechtkomen.

ricy
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: haarlem

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:05

nou ik ben bang dat ze de paarden gewoon terug krijgt. Ze moeten het is aanpaken al in Amerika

Hippie
Berichten: 156
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Den Haag

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 01:38

Helaas moet dan eerst de wet aangepast worden. En dat is in Nederland nog niet zo ver.
Daar worden dieren nog niet gezien als levende wezens, maar als inboedel. Raar maar waar.
Dus stemmen op de partij van de Dieren zou ik maar zeggen. Die kunnen de wet veranderen. De politie en de rechters kunnen niets meer doen dat wat er nu gedaan word.

brenda1982
Berichten: 850
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: In of om het huis en stallen

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 02:37

stoom komt uit mijn oren, hoe kan zoiets nou gebeuren in nederland,. Zulke mensen zijn dieren niet waard. En dat mens komt eraf met een proces verbaal, laten ze haar maar eens uithongeren kijken hoe zij zich voelt.