21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 08:32

komt ervanaf met een PV?? Waren doen jullie zo raar over straffen???

Eerst die paarden en een PV is gewoon een verslag, er is nog helemaal niet gesproken over straf o.i.d.

Hou op met die stemming makerij, het is al erg genoeg en ze krijgt heus wel een proces. Maar dat is nu niet belangrijk, eerst beslag leggen op de dieren en ze naar een goed adres vervoeren!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 08:35

Hoe kan dit nou weer gebeuren dan
Arme, arme dieren. Hopelijk worden ze snel goed verzorgd.

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 08:55

Waarom zou de politie niks durven te doen? Maar er komt na die tijd altijd een proces waar ze eventueel de paarden weer terug kunnen krijgen. Al zou dat in dit geval zeker niet moeten!
Maar de Wet in nederland zou werkelijk aangepast moeten worden zodat zulke mensen geen paarden meer zouden mogen houden, of tenminste goed in de gaten gehouden worden gehouden. Speel ik even in op een ander verhaal van paarden die laatst in beslag zijn genomen (zie VN van Februari) Hier is ook een eigenaresse waar de paarden al enkele keren in beslag zijn genomen, maar ook zij heeft nog steeds paarden. Onderhand is ze naar Duitsland vertrokken en zet haar praktijken daar verder.....

Hoepsie

Berichten: 261
Geregistreerd: 16-11-06

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:10

jeetje... wat afschuwelijk! Ik heb zo'n vermoeden dat ik weet om wie het hier gaat. Ikzelf ken hen niet, maar ik ken wel de verhalen die al zo'n 3 jaar de ronde gaan... Boos! in en in triest dat dit kan gebeuren!

grauwman

Berichten: 2687
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:34

echt afschuwelijk, alleen jammer dat er na meerdere controles van de DB weer te laat wordt ingegrepen Boos!

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:46

Deze dingen gebeuren gewoon.
Ook in Nederland. Nu kan heel bokt zich gaan lopen opvreten over deze 21,
maar ga eens kijken in de armere landen hoe de paarden er daar bij staan...

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:54

Irmaatje schreef:
Deze dingen gebeuren gewoon.
Ook in Nederland. Nu kan heel bokt zich gaan lopen opvreten over deze 21,
maar ga eens kijken in de armere landen hoe de paarden er daar bij staan...


Wat is dit nou weer voor een opmerking??? Koe

grauwman

Berichten: 2687
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:06

Irmaatje schreef:
Deze dingen gebeuren gewoon.
Ook in Nederland. Nu kan heel bokt zich gaan lopen opvreten over deze 21,
maar ga eens kijken in de armere landen hoe de paarden er daar bij staan...


We hebben het nu niet over armere landen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:07

dat is een vergelijking, ik geef al jaren aan Brooks Hospital, waarschijnlijk alle bokkers die nu het hardst om de pek met veren vragen ook.... toch? Bokkers?
Degene die nu zo klagen over de politie en de DB zijn toch allemaal lid van Brooks???

Het gebeurt dus zelfs in Nederland!

Anoniem

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:19

In arme landen wordt het niet gedaan met een vrachtwagen hooi voor de deur.
Die mensen hebben zelf ook niks. Verder is er daar geen voorlichting. Opzich kun je die mensen het niet kwalijk nemen. Je handelt naar wat je weet, meer weten ze daar niet over houden van paarden. En geld voor meer voer of naar een praktijk school paardenhouderij gaan is er ook niet.

Totaal geen vergelijk dus met ons welvarende NL.

Ik vind het te gek voor woorden dat hier pas weer ongegrepen wordt als het te laat is.
Schandalig is het.
En zeker dat de eigenaar een PV krijgt... zal ze wakker van liggen...

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:20

grauwman schreef:
We hebben het nu niet over armere landen.


Nee, daar hebben we het inderdaad nooit over Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:57

Irmaatje schreef:
grauwman schreef:
We hebben het nu niet over armere landen.


Nee, daar hebben we het inderdaad nooit over Lachen

pardon, op bokt word is regelmatig vanalles te doen geweest over brooke en weet ik het welke organisatie nog emer, en er zijn vele okkers die de stichting steunen
maar moeten we in eigen land de dieren dna maar laten verrekken?

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:05

runningkawa schreef:
In arme landen wordt het niet gedaan met een vrachtwagen hooi voor de deur.
Die mensen hebben zelf ook niks. Verder is er daar geen voorlichting. Opzich kun je die mensen het niet kwalijk nemen. Je handelt naar wat je weet, meer weten ze daar niet over houden van paarden. En geld voor meer voer of naar een praktijk school paardenhouderij gaan is er ook niet.

Totaal geen vergelijk dus met ons welvarende NL.


Precies. Een wereld van verschil. Daarbij komt dat die mensen vaak afhankelijk zijn van hun dieren om te kunnen overleven, dus nog wel hun uiterste best doen om de dieren zo goed mogelijk te verzorgen. Maar als je kinderen geen eten hebben, geef je niet die ene appel die je hebt aan je paard... Als je in een welvarend land als Nederland per se 21 paarden moet hebben, heb je er gewoon goed voor te zorgen. Het houden van een paard is een luxe en geen noodzaak.

Broekie
Berichten: 71
Geregistreerd: 14-02-08
Woonplaats: Somewhere in the middle

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:19

Wat vreselijk voor die paarden, helemaal als daar inderdaad gewoon voedsel voor ze aanwezig was!

Dat niemand het heeft gezien, kan opzich wel. Mensen kunnen hun paarden natuurlijk heel beschut neerzetten (hoge bomen om het erf bijvoorbeeld?!)
Maar misschien zou de inspectiedienst eens wat vaker moeten inspecteren?! Meer mensen erbij nemen en met grote regelmaat op probleem plekken aankloppen?

De wet gaat maar tot zover... daar kan geen enkele politieagent iets aan doen, terwijl het ze zelf misschien vreselijk aan het hart gaat (kan ook bijna niet anders), maar helaas mag je in Nederland nog steeds geen eigen rechtertje spelen, want dan was het heel makkelijk geweest...

Al met al vind ik het vreselijk voor de paarden en hoop oprecht dat ze niet aan de eigenaresse wordt terug gegeven.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:29

jeetje wat afschuwelijk, zeker omdat er dus wel eten aanwezig was maar het gewoon niet gegeven werd...

was de persoon psychisch wel helemaal in orde en was er dan geen famillie of iets die zag hoe slecht het ging ?

toch raar dat het zo ver kan komen!

2see
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-08-07

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:34

Ik weet wel welke stal dit is. en het is daar van af de weg weinig van te zien. Maar de politie is hier al een keer eerder geweest hoor! Volgens mij hadden ze al een keer eerder een paar paarden in beslag genomen.

En de politie mensen vinden het vreselijk hoor denk maar niet dat het hun niet boeid.

En eerder in dit topic stond dat het weeer haarlem is. Nou dit gebeurt in heel nederland. En zeker vaker op het platteland dan in de randstad, want in de randstad (haarlem) is het dicht bevolkt. Dus mensen bellen sneller. Dit is eerder een uitzondering dan regelm.

Ook eerder in dit topic
Alanos schreef:
Boos! Weer in Haarlem tuurlijk. Het is daar ook altijd raak!!!!
Nou ik weet zeker als de inspectie op meerdere stalletjes in de omgeving gaat kijken dat ze meerdere paarden aantreffen die niet of nouwelijks daglicht zien en maar heeeel beperkt gevoerd worden.
Zou het de mentaliteit zijn van de "kleine" Haarlemse pensioneigenaaren?
Die bovendien tegen woekerprijzen je een stalletje verhuren en gouden bergen beloven....
Maar niets vanalles is waar.
Zelf hebben wij 3 paarden en ook al enige stalletjes gehad, nee voor ons niet meer, dan maar meer betalen maar naar de ERKENDE manege


Vind ik een beeetje een raare uitspraak. Ik sta al jaren op kleinere stalletjes omgeving haarlem. En ken ook veel kleinere stallen. Maar snap niet waar jij het over hebt hoor!!! Boos!
En woekerprijzen??? dan kom jij zeker niet uit deze buurt. Want woekerprijzen dat kennen wij hier niet Haha! hahah.

kensha

Berichten: 3915
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Haarlem

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:43

Ze wisten het hoor zo kan gebeuren

Helaas stond ik daar, werd inderdaad niet echt veel aandacht gegeven aan de paarden. Er werd laatste tijd wel wat meer gevoerd maar niet voldoende [dit om 12 uur en om 18.00] Reden ik daar bleef was precies om die reden alhoewel ik laast heel weinig tijd had kon ik alleen nowornever aandacht geven met de weinig tijd.

Ik heb al zovaak geprobeerd dat ze meer met de paarden proberen te doen maar tergeefs. Ze werden wel meer losgegooit dat wel maar rest werd er niet echt gedaan.

Die van mij is ook in beslag genomen mijn verklaring heb ik bij de agent gelegt als ik niet terug krijgt begin ik rechtzaak[wordt van de week nog opgebelt].
Ik kan gelukkig wel weer [in elk geval tijdelijk]onderkomen bij aardenhout1 ik zelf ben nu vrij boos op ze maar hun met begrip dat ik wel van stalling direct wisselt en daar ben ik verschrikkelijk blij mee.

Ik heb ze trouwens tot de zomer de tijd willen geven voor veranderingen anders was ik zelf al wegegaan

2see
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-08-07

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:55

sorry hoor kensha. Maar er zijn zat goede stallen in haarlem en omgeving. En als je het zelf daar niet goed vind . dan pak je toch je spullen en vertrek je?!?!
En een paard is afhankelijk van JOU en niet van de stal eigenaar. JIJ neemt de eind beslissingen en niet de stal eigenaar?!! Toch of zie ik dat verkeerd.

En dat je ergens blijft staan omdat ze om 12:00uur en om 18:00 worden gevoerd hmmmmm vreemde reden. Er zijn zat stallen die ook tussen de middag voeren. maar dan ook s'ochtends. Mijn paard krijgt 3 keer per dag voer en 4 of 5 keer per dag hooi. Je snapt zelf toch ook wel dat een paard niet alleen maar 2 keer een beetje voer kan leven.?!!

Ik persoonlijk had me paard er meteen weggehaald. ( niet eens naartoe gebracht) Je gaat toch voordat je je paard ergens neerzet kijken hoe ze daar handelen?!!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:27

vreselijke mensen lopen er rond, alleen snap ik niet waarom niemand dit eerder gemeld heeft, dit moet toch ook door anderen zijn gezien?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:31

Ik weet waar dit is.. werd eens tijd dat ze daar weg werden gehaald, arme paarden. Volgens mij moesten er 2 ingeslapen worden, of was de 2e toch nog te redden? Die eerste moest inderdaad echt uit z'n lijden gehaald worden.. arm beest Verdrietig

Het is dat ze eerst voor andere dingen naar het huis moesten, anders stonden die paarden er nog ben ik bang..

edit: Het is volgens mij al jaren zo dat die paarden erbij staan, al vanaf dat ik nog 10jaar was ofzo.. Stonden wel leuke paarden tussen, maar ze stonden bijv. alleen maar in hun eigen stront, sommige kwamen er (bijna) nooit uit, en voeren? Deden ze dat dan?

Volgens mij is de dierenbescherming er zo vaak geweest, en toch deden ze er nooit wat aan.. heb altijd het gevoel dat ze pas wat (kunnen) doen als het bijna te laat is...
Laatst bijgewerkt door Cardy op 13-03-08 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:33

Om welke stal gaat het? of mag dat niet vermeld worden?

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:45

mijn ex schoonmoeder woont ook in haarlem direkt aan het station. Als je daar het steegje uitloopt waren ook mensen die er een paard in de tuin hadden. Hij/zij zag er goed uit en die mensen gingen ook elke dag wandelen in het park. Dus niet alle plekken in haarlem zijn niet goed voor hun paarden. (zag dat iemand had gezegt tuurlijk haarlem weer. vandaar dat ik dit even kwijt wilde)

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:49

kensha schreef:
Ze wisten het hoor zo kan gebeuren

Helaas stond ik daar, werd inderdaad niet echt veel aandacht gegeven aan de paarden. Er werd laatste tijd wel wat meer gevoerd maar niet voldoende [dit om 12 uur en om 18.00] Reden ik daar bleef was precies om die reden alhoewel ik laast heel weinig tijd had kon ik alleen nowornever aandacht geven met de weinig tijd.

Ik heb al zovaak geprobeerd dat ze meer met de paarden proberen te doen maar tergeefs. Ze werden wel meer losgegooit dat wel maar rest werd er niet echt gedaan.

Die van mij is ook in beslag genomen mijn verklaring heb ik bij de agent gelegt als ik niet terug krijgt begin ik rechtzaak[wordt van de week nog opgebelt].
Ik kan gelukkig wel weer [in elk geval tijdelijk]onderkomen bij aardenhout1 ik zelf ben nu vrij boos op ze maar hun met begrip dat ik wel van stalling direct wisselt en daar ben ik verschrikkelijk blij mee.

Ik heb ze trouwens tot de zomer de tijd willen geven voor veranderingen anders was ik zelf al wegegaan


Moedig van je dat je hier reageert, ik hoop niet dat jij nu de volle lading krijgt. Als ik zo je berichten terug lees, heb jij in elk geval wel je best gedaan voor die paarden, voor zover mogelijk. Ik hoop voor jou dat je je paardje snel terug krijgt. Je hebt er in elk geval een uitstekend nieuw onderkomen voor gevonden.

2see
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-08-07

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:01

Het is inderdaad heel moedig dat je hier reageert. Maar toch vind ik het nog steeds. raar dat je er bent blijven staan als je zelf al zegt "ze wisten het dat het kon gebeuren"
Ik was daar zo snel mogelijk weg gegaan en zelf aangiften gedaan van verwaarloosde paarden.

nogmaals ik vind het moedig dat je het hier vertelt maar echt heel raar dat je zo zelf ook met je paard omgaat. sorry hoor maar heb er niet echt een heel veel beter woord voor over dan die stal eigenaar zelf.

nogmaals JIJ bent verandwoordelijk voor je EIGEN paard.
Als hun (de stal eigenaren) wissten dat het kon gebeuren, dan wist jij dat toch ook . DAN HAAL JE TOCH IN GODSNAAM JE PAARD DAAR WEG!! of zie ik dat verkeerd.

Trouwens heel erg super lief dat aerdenhout1 je op wilt vangen.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:02

Jesus het houd maar niet op zeg! Boos! Hoeveel paarden zijn er nou al weer niet het slachtoffer van zulke beesten. Want mensen kan ik het absoluut niet noemen. Ik hoop echt dat de overlevende paarden goed terecht komen Ach gut en niet terug gaan naar die muts! Wel hooi hebben staan maar voeren ho maar! Een schande is het. Ik hoop dat ze een vette straf krijgt opgelegd! En waren die paarden van haar zelf of allemaal van pensionklanten? Al met al vette schande dat dit nog kan in Nederland! Boos! Hier moet snel een einde aan komen. Het komt zo vaak voor tegenwoordig.