Koetsentocht ontaardt in gevecht met boze omwonende

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaulineDP
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: Zwevegem - België

Koetsentocht ontaardt in gevecht met boze omwonende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:45

Bron : Het Nieuwsblad - 14/03/2008 -
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=G81PB2H1


Toen een koetsier zich op 15 augustus vorig jaar in het Oost-Vlaamse Brakel van weg vergiste en met zijn tweespan een privédomein opreed, kon hij allerminst op begrip van de eigenaar rekenen. Meer nog, de bewoner ging met een stok de koetsier en een passagierster te lijf.

De bewoner verscheen voor de correctionele rechtbank in Oudenaarde wegens het toebrengen van opzettelijke slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Advocaat Jan Lamon lichtte namens de burgerlijke partij de feiten toe: 'Toen mijn cliënt met zijn koets toevallig op een oprit terechtkwam, moest hij meteen met de woedende eigenaar afrekenen. Naar zijn goesting duurde het te lang vooraleer de koets kon gedraaid worden. Hij maakte zelfs aanstalten om met een stok de paarden te slaan, wat uiteraard een zeer gevaarlijke situatie was. Toen een passagierster uit de koets sprong, werd zij met de stok op het hoofd geslagen.'

De beklaagde hield vol dat het niet zijn bedoeling was om iemand met zijn stok te treffen. Hij verklaarde dat hij een stok in de handen had omdat hij zich door de paarden bedreigd voelde en omdat de koetsier met zijn zweep zou hebben uitgehaald: 'Bij het afweren van de zweepslagen moet ik wellicht ongewild de vrouw hebben geraakt.'

De man riskeert fikse schadevergoedingen te moeten betalen. De passagierster, die nog altijd klaagt over hoofdpijn, vraagt een schadevergoeding van 7.500 euro, terwijl de koetsier een bedrag van bijna 1.400 euro vordert. De rechter doet uitspraak op 10 april.

Lot1987
Berichten: 309
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Koetsentocht ontaardt in gevecht met boze omwonende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:48

Dat is ook weer zo'n raar verhaal.
Mensen hebben echt nergens meer geduld of respect voor.
En het woord sorry wordt ook vaak niet meer geaccepteerd.

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Koetsentocht ontaardt in gevecht met boze omwonende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:51

Jeetje wat erg! Bloos!
Zo hadden mijn mama en haar broer ook eens zoiets hier in de buurt. Ze wilden een nieuw stuk bos verkennen te voet.. ze gingen daarheen maar belandden perongelijk op een prive eigendom, waar hun erin gingen stond geen hek, geen bord.. niks. Ze mochten ook op een gelijke manier afrekenen met de eigenaar en ze mochten in eerste instantie met de auto niet meer weg.... Dat was ook flink schrikken...

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Koetsentocht ontaardt in gevecht met boze omwonende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:51

O da's echt wel bij mij in de buurt, heb ik nog niets van gehoord.

Als wij gewoon met de wagen rondtoeren komen we ook wel eens op een prive-domein terecht, staat overigens niet overal even duidelijk aangeduidt.

Zielig hoor, zo'n ophef maken voor zo'n kleinigheid.