Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:59

Alane, ik ga me steeds sterker afvragen wat jouw relatie tot de verkoopster is..
je doet echt allés om de verkoopster goed te praten...
hoe meer info erb in dit topic omhoog komt waar je niet omheen kunt, hoe harder jij gaat roepen...

Unesco
Berichten: 99
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:00

gericht aan 345...

even wat duidelijkheden:
Jij bent er door Nistria, in deze geschiedenis, bij gehaald. Toevalligerwijs kende jij dit paard! Jij hebt hem in training gehad. Met als doel uiteindelijke verkoop. Diverse maanden heb jij dit paard gereden, aan JOU klanten voorgesteld, ook toen was het paard niet goedkoop!!!!!
Toen vond je dus dat je het paard zonder probleem kon verkopen(een paard met potentie weet je nog?), zelfs aan te bieden aan je eigen klantenbestand. En bijna 2 jaar later, het paard is ondertussen door verkoopster zelf in korte tijd naar M1 plus 9 winstpunten gereden, zou het paard dus karakterlogisch niet in orde zijn!!??? Terwijl je betreffende paard in die tussen liggende tijd nooit meer hebt gezien!

Heb je toen niet geheel de waarheid vertelt, of doe je dat nu niet helemaal??

Zijn geen aantijgingen, maar gewoon nieuwsgierig hoe ik je geloofwaardig kan vinden nu!?
En even kijken of ik het nu nog kan snappen? Of ik hier duidelijkheid in kan krijgen??

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:01

Alane schreef:
Geen enkel paard wordt met een verrot karakter geboren, een paard wordt door zijn omgeving gemaakt tot wat het is...


Paarden worden met karakter geboren daar kun je niks aan veranderen, je kunt er alleen mee leren omgaan.

Alane schreef:
even terzijde, met jouw opmerking dat je een lastig karakter goed kunt onderscheiden, is dat geen compliment voor de deskundige die het paard voor de kopers heeft uitgeprobeerd, lijkt het mij onder de onderzoeksplicht te vallen, is dan geen verborgen gebrek etc etc.


Dat paard had nog voldoende ontzag om een ritje geen stap verkeerd te zetten.
Even ter vergelijking met een manegepony; als een pony niet braaf galoppeerd oid, dan spring ik erop doet hij geen stap fout en is hij de rest van het uur bij het kind ook braaf.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:14

Nistria schreef:
Alane schreef:
Geen enkel paard wordt met een verrot karakter geboren, een paard wordt door zijn omgeving gemaakt tot wat het is...


Paarden worden met karakter geboren daar kun je niks aan veranderen, je kunt er alleen mee leren omgaan.

Alane schreef:
even terzijde, met jouw opmerking dat je een lastig karakter goed kunt onderscheiden, is dat geen compliment voor de deskundige die het paard voor de kopers heeft uitgeprobeerd, lijkt het mij onder de onderzoeksplicht te vallen, is dan geen verborgen gebrek etc etc.


Dat paard had nog voldoende ontzag om een ritje geen stap verkeerd te zetten.
Even ter vergelijking met een manegepony; als een pony niet braaf galoppeerd oid, dan spring ik erop doet hij geen stap fout en is hij de rest van het uur bij het kind ook braaf.


maw rijtechnisch kan de ruiter het paard niet aan... en zegt het niets over braaf zijn, maar uitproberen hoever het kan gaan bij een ruiter...

ohoh, dat zijn dan weer eens berichten... tjee 345 is dat waar? Jij hebt geprobeerd dit paard te verkopen aan je eigen klantenbestand...

een paard M1 + 9 rijden door een bangige ruiter op een paard met een slecht karakter... jeuh

Zat ik er toch nog niet zo heel ver naast met mijn gedachtes, zo lijkt het...

Begin me nu wel af te vragen wie het werkelijke slachtoffer is.... naast het paard....

D_Cartigny

Berichten: 144
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Varik

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:18

Het blijft handel.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:30

Unesco schreef:
Diverse maanden heb jij dit paard gereden, aan JOU klanten voorgesteld, ook toen was het paard niet goedkoop!!!!!


Even nog duidelijker...
Zij heeft het paard aangeboden aan een vriendin van haar, MET het hele verhaal erbij zij wist hoe dit paard was en heeft ook haar verhaal gedaan.
Dat kun je niet vergelijken met het aanbieden aan een 14 jarig meisje ZONDER verhaal.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:32

D_Cartigny schreef:
Het blijft handel.

dat dacht ik nou ook! en het ligt er sterk aan aan wat voor mensen je een beest aanbied he! als een paard altijd uitprobeert kan je best snappen dat ie met een bange 14 jarige zo wegloopt Knipoog maar verkoop je hetzelfde paard aan een ""flinke" ruiter zal het heel anders gaan lopen...(nistria had net gepost en in dit geval dus aangeboden aan een vriendin incl compleet verhaal) de koper moet niet alleen kijken of het paard bij ze past, maar de verkoper moet ook kijken of de match goed is Knipoog de verkoper in kwestie had kunnen weten dat dit paard niet geschikt was voor desbetreffende ruiter. en daar zit ook een grote fout!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:36

Citaat:
Er is werkelijk geen enkele regel die de verkoper een inschattingsplicht geeft ofzo, en die een inschattingsfout afstraft met de mogelijkheid tot ontbinding van de overeenkomst. Een verkoper heeft op geen enkele wijze de plicht de koper van een koop af te houden als hij denkt dat het niet klikt. De koper is een (ook in juridische zin) zelfstandig en volwassen handelende persoon en jegens hem heeft de verkoper geen zorgplicht die erin bestaat dat hij de koper van de aankoop af moet houden. Natuurlijk kan je als verkoper in bepaalde situaties beter zeggen: goh, jij/ruiter bent nog niet zo ervaren, dit is toch wel een paard met een uitgebreide handleiding, zou je niet liever op een ander paard eerst het klappen van de zweep leren. Daarmee kan je soms een procedure als deze voorkomen, maar het is echt geen plicht jegens een koper. Dat zou toch ook te gek voor woorden zijn!

De reden voor ontbinding van de overeenkomst is als het gekochte niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan redelijkerwijs mocht hebben. Dan heb je als verkoper de plicht een juist beeld te scheppen. Verder gaat de verplichting niet.


De laatste regels daar wordt dus over gesproken en getwist, heeft de verkoper een onjuist beeld gecreeerd of kwamen de kopers tot de ontdekking dat er geen match was/is (of het paard, rijtechnisch) te hoog gegrepen voor de ruiter
Laatst bijgewerkt door Alane op 04-04-08 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Unesco
Berichten: 99
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:38

Nistria schreef:
Unesco schreef:
Diverse maanden heb jij dit paard gereden, aan JOU klanten voorgesteld, ook toen was het paard niet goedkoop!!!!!


Even nog duidelijker...
Zij heeft het paard aangeboden aan een vriendin van haar, MET het hele verhaal erbij zij wist hoe dit paard was en heeft ook haar verhaal gedaan.
Dat kun je niet vergelijken met het aanbieden aan een 14 jarig meisje ZONDER verhaal.


Paard stond te koop op HAAR website!! Niet alleen aan vriendin aangeboden dus!?

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:41

Alane schreef:
De laatste regels daar wordt dus over gesproken en getwist, heeft de verkoper een onjuist beeld geschept, of kwamen de kopers tot de ontdekking dat er geen match was/is (of het paard, rijtechnisch) te hoog gegrepen voor de ruiter

als er geen klik was zouden deze mensen dit echt niet gedaan hebben hoor! een zaak begin je niet zomaar als je weet hoeveel tijd en geld er in gaat zitten! en dan al het gezeur en gedoe er omheen nog niet eens meegetelt Clown
en alane wat zou jij als koper doen met zo'n paard nadat je hebt gehoord dat ie op andere plekken precies hetzelfde is als bij jou? (je hebt een braaf en talentvol paard gekocht voor een flinke prijs en zoals ie nu is is ie maar de helft waard ofzo...) zou jij dan ook niet zeggen van goh dat paard is niet goed ik wil dat de verkoper em terug neemt? (was even nieuwsgierig...)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:41

op haar website is geen argument...
je zou moeten weten of potentiële kopers tijdens bv de bezichtiging het hele verhaal erbij hebben gehoord....

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:44

het ligt er idd aan wat je erbij vertelt! als je een eerlijk verhaal vertelt weten de kopers waar ze aan toe zijn...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:46

Unesco schreef:
Paard stond te koop op HAAR website!! Niet alleen aan vriendin aangeboden dus!?


Onder die foto staat toch niet dat hij super braaf is en nooit iets verkeerd heeft gedaan?
Zij heeft hem te koop aangeboden aan haar vriendin met verhaal erbij.

345
Berichten: 32
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:56

Unesco schreef:
gericht aan 345...

even wat duidelijkheden:
Jij bent er door Nistria, in deze geschiedenis, bij gehaald. Toevalligerwijs kende jij dit paard! Jij hebt hem in training gehad. Met als doel uiteindelijke verkoop. Diverse maanden heb jij dit paard gereden, aan JOU klanten voorgesteld, ook toen was het paard niet goedkoop!!!!!
Toen vond je dus dat je het paard zonder probleem kon verkopen(een paard met potentie weet je nog?), zelfs aan te bieden aan je eigen klantenbestand. En bijna 2 jaar later, het paard is ondertussen door verkoopster zelf in korte tijd naar M1 plus 9 winstpunten gereden, zou het paard dus karakterlogisch niet in orde zijn!!??? Terwijl je betreffende paard in die tussen liggende tijd nooit meer hebt gezien!

Heb je toen niet geheel de waarheid vertelt, of doe je dat nu niet helemaal??

Zijn geen aantijgingen, maar gewoon nieuwsgierig hoe ik je geloofwaardig kan vinden nu!?
En even kijken of ik het nu nog kan snappen? Of ik hier duidelijkheid in kan krijgen??


Ik heb dit paard inderdaad aan mijn klant voorgesteld toendertijd. En er heel duidelijk bij gezegt dat het geen doetje was. De toenmalige koper is een hele goede bekende van me en ik wist dat zij er mee zou kunnen rijden. Zij is namelijk iemand die nooit bang is en het paard in goede banen zou kunnen leiden. Zij was zeker op de hoogte van het feit dat hij geen makkelijk karakter had.
Ik vind overigens nog steeds dat het een paard met veel potentie is. Dit heeft niks te maken met zijn karakter maar met zijn kwaliteit. Dat die koop niet doorging was om heel andere redenen.
Dus ik vertelde toen de waarheid en nu weer.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:06

Unesco, wat is jouw relatie met verkoopster / paard?
(Ik heb wel een groot vermoeden, maar ga dat niet in het openbaar schrijven...)

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:16

345 schreef:
Maar je gaat nog steeds het feit uit de weg dat de verkoopster tot in de rechtzaak zegt dat hij oerbraaf is EN NOG NOOIT EEN POOOT VERKEERD HEEFT GEZET. Hoe noem jij dit dan Alane?
Bij ons heet dat liegen, en bij jullie?


Alane schreef:
Heeft de verkoopster gelogen? Ja en Nee, wat doet een misser van 2 jaar terug ertoe? volgens jou is het dan zo dat ik een Z-paard maar hoef te betalen als een groen paard, immers 2 jaar geleden kon het de oefeningen nog niet.


Alane wat kan jij ontzettend je kop in het zand steken voor argumenten van anderen zeg (en daarbij je hakken ook nog Haha! )
Lees nou toch eens heel simpel wat er staat, verkoopster zegt dat hij oerbraaf is en NOG NOOIT een pas verkeerd gedaan heeft. Dan kan jij door blijven zagen dat dat twee jaar geleden is dat hij steil overeind stond bij de uitgang van de bak, verkoopster er zo hard afsodemieterde dat ze er niet meer op durfde en dat dat nu misschien heel anders kan zijn. Zou kunnen ja, maar dan blijft het feit overeind dat de uitspraak dat hij nog NOOIT iets verkeerds gedaan heeft een pertinente leugen is.
Als jouw redenering de juiste zou zijn dan had ze tijdens de rechtzaak (en naar mijn mening tijdens de verkoop ook!) moeten zeggen dat hij als 4 jarige strontlastig was maar dat hij inmiddels manieren heeft geleerd, en dan had ze dat best nog wat diplomatieker mogen inkleden dan 'strontlastig' ook.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:50

Wie is er allemaal bij geweest toen 345 het paard ter verkoop aanbood en niet het hele verhaal erbij vertelde ? Niemand dus. En als dat ook twee jaar of een jaar geleden was waarom moest het paard toen ook al verkocht worden dus tot hoe lang is hij zo lastig geweest en sinds wanneer is hij nu braaf ?
Heeft 345 dit paard ook proberen aan te bieden aan een 14 jarig kind wat zegt ietwat bang te zijn zonder erbij te vertellen dat dit geen makkelijk paard is ? Dus waarom besodemietert 345 nu opeens het eigen klantenbestand ?
Dat heb je met aannames geloven dan ga beschuldigingen uiten die nergens op gestaafd zijn.

Even de dingen op een rijtje,

14-12-2005 Vincent word te koop aangeboden op bokt met de volgende teksten:

Citaat:
aangeboden een zeer mooie goedbewegende 3.5 jarige ruin

heeft drie super gangen, verruimt nu al zeer goed.
paard is zeer leergierig!

hij is getraind op b/l niveau.
farrington x elcaro
stokmaat nu ongeveer 1.65
compact, stoer, mooie hals

22-01-2006 HIJ STAAT NOG TE KOOP!!
Wordt nu proffesioneel getraind en pakt het super op!


22 januari 2005

Citaat:
4 JARIGE FARRINGTON X ELCARO AANGEBODEN

WORDT GETRAIND OP L NIVEAU

ZEER LEERGIERIG MAAR OOK 3 SUPER GANGEN

MEET NU CA 1.65 MAAR GROEIT NOG

IS EEN JAAR GELEDEN RONTGEN GOED GEKEURD, OPNIEUW KEUREN IS GEEN ENKEL PROBLEEM

5.500 EURO

23-1-2006 (inmiddels is Vincent 4 en is dit het antwoord op hoe is zijn karakter)

Een schat van een paard! mega lief en aanhankelijk, hinnikt altijd als je aankomt enz.
Ik heb hem zelf opgevoed, dus hij heeft nette stalmanieren.
Met rijden is ie erg liergierig en pakt alles snel op, goede stap, mega draf, zeer makkelijke galop.


28-01-2006 ( 5 dagen later dus )

Citaat:
Ik heb het allemaal al meegemaakt.
Hersenschudding, rug zwaar gekneusd, daarna nog meerdere malen eraf gevallen.
Hij is pas 4 jaar, maar ik durf helemaal niet meer.
Mijn instructeur heeft hem overgenomen.
Persoonlijk denk ik dat mijn vertrouwen nooit meer terug komt.
Hij heeft mijn instructeur er ook al af gegooit.
balen is alleen dat ie super goed kan bewegen en dat ie zooo lief is! Hij raakt met het rijden dan in eens in de stress en maakt zijn eigen helemaal bol, echt rodeo. Ik lig er dan ook binnen 3 sec. vanaf. Mijn instructeur kan hem nu wel uitzitten.
Aan de ene kant hoop ik dat het overwaait en dat we nog gelukkig worden, maar aan de andere kant denk ik dat het over en uit is.

Zo kan het ook aflopen....


29-01-2006

Citaat:
Hallo,

Misschien hebben jullie nog tips.

Ik heb een 4 jarige die enorm bang is van schaduw's van paarden, die dus in beweging zijn. Vooral als ze tegemoed komen.
Hij springt er dan overheen en raakt volledig gestresst. Staart tussen de benen en bol maken en rodeo'en.
Dan ben je dus weer even bezig om hem relaxt te maken, en dan komt er dus weer een schaduw.

Ik schrik er iedere keer enorm van en val er ook geregeld af.

Wie o wie kan mij helpen! Het is absoluut geen streek, hij vind het echt doods eng!!!


Vervolgens is ze tot 5-7-2006 op zoek geweest naar een ander paard dus het lijkt mij dat de klik bij haar zelf nooit gekomen is en ze zelf bang voor hem was al die tijd.

Nog een quote van 12 10 2004 Zo is Vincent dus aan de M gekomen..... (zegt mij niets, ik weet weinig van wedstrijden, geef alleen een feit weer, aan de experts om er op te reageren en heb hier dus ook geen oordeel over, vermeld het alleen als feit)

Citaat:
Ik reed B toen er nog 5 winstpunten nodig waren om over te gaan naar de L, vrij simpel dus. Ik was er met 3 wedstrijden doorheen. Toen kwam de L2, ook 3 wedstrijden en toen kwam de regel dat je er 10 nodig had. Balen, iets langer in een klasse blijven... Heb er toen ca 5 wedstrijden over gedaan in de M1 als in de M2, toen naar de Z1, heeell cool!!!!

Nu heb ik weer een jong paard gekocht en moet nog ingereden worden, daarmee ga ik in april starten. Dan mag ik gelukkig al wel in de L1 starten, dat scheelt. De B is zo saai


Van datum 5-7-2006 springen we in 1 keer naar 3-1-2008 waarin ze een advertentie plaatst waarin ze een paard zoekt blijkbaar nadat Vincent nu eindelijk verkocht is. Ze probeert hem dus al vanaf 14-12-2005 te verkopen als braaf paard, schat van een paard terwijl ze vijf dagen later zegt dat het een draak is en er niet meer op durft en hij waarschijnlijk weg gaat als het zo door gaat. Nu zoeken we dus nog naar mensen die eerlijk kunnen vertellen dat ze het paard na 5-7-2006 nog hebben meegmaakt op welke manier dan ook om te kunnen bepalen of hij altijd zo gebleven is of beter is geworden of wat dan ook.

Bovenstaand schept bij mij persoonllijk niet veel vertrouwen in het paard en ook niet in de verkoopster maar iedereen mag dat zelf bepalen hoor. Maar dit zijn haar eigen woorden en feiten, dus geen ja maar's en als en misschien's want dan zijn het geen feiten meer.
Als ik dit geweten had voor de koop had je het paard dan toch gekocht voor een 14 jarige is de vraag. Ik zou echt even verder gaan kijken naar een paard zonder deze voorgeschiedenis in dit geval als ik het zou weten tenminste of tien keer beter opletten en uitproberen en er zeker op staan dat ze er zelf opklom, de verkoopster dan en geen instructeur. We kunnen de instructeur die ze nu heeft, die voorgereden heeft bij de koop wel om zijn mening vragen over het paard zelf en waarom hij voorreed en niet zij zelf.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:00

goede samenvatting perrokai!

en het beest zal best braaf zijn als je er naast staat Knipoog

Perrokai schreef:
Zo is Vincent dus aan de M gekomen.....

dit heb ik ook al eerder in dit topic vermeld... een goede/handige ruiter hoeft helemaal niet vaak op wedstrijd om die punten te halen... gewoon simpelweg omdat ze niet meer in de b beginnen!
wie weet hoeveel wedstrijden ze heeft gereden om M met winst te worden!

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:08

Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds essentiele dingen onder het vloerkleed schuiven door met zoveel ongefundeerde argumenten aan te komen om maar met man en macht iemand in het gelijk te stellen omdat ze kennelijk zich aangesproken voelen.

Het gaat om een 14jarig meisje die toevallig bemiddelde ouders heeft en die ouders nu toevallig dat meisje een leuke paardencarriere gunt.

Er komt een nieuwe bokker binnen die ook weer meer weet.

Ik heb nu toch wel de behoefte om mijn stalmaatje eens verder uit te horen.

Het welzijn van een kind wordt gewoon opzij geschoven voor het grote geld, vast wel wetende dat het paard zich wel redt, die is mans genoeg, daar ben je dan mooi van af en dan nog met een flinke strik erom heen ook..., maar dat het kind zich kapot kan vallen op zo een draak van een paard dat kennelijk door verschillende professionele ruiters gereden moet worden om in het gareel te komen voor iemand die kennelijk in staat is om M te kunnen sturen, dus ook geen manegehobbelaar is..., heel triest hoor. Staat mensen netjes om lekker de leugens vol te blijven houden.

Gelukkig had het meisje professionele hulp en iemand met een gezond verstand om het kind er van te weerhouden verder te modderen en haar nek te laten breken op dit oerbrave koele paard dat nooit een stap verkeerd zet en niet opgevoed hoefde te worden door dure trainingstallen omdat het zadelmakmaken en inrijden een eitje was met dit talentvolle dier. Geld, geld! Pling

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:12

Maar 1 ding is zeker, als ik ooit in de problemen kom en de rechtzaal in moet, Alane wil jij dan mijn gespreksvoerder worden?? Vriendjes zijn?

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:01

Dus we praten over een gat van 1 jaar en 3 of vier maanden (wanneer is vincent gekocht ?) waarin Vincent een braaf paard geworden moet zijn wat iig geschikt zou zijn voor een meisje van 14 wat ietwat bangig is.

Ik heb het idee dat de periode waar 345 over praat niet voor 5-7-2006 is geweest maar daarna aangezien de foto onlangs nog op de website te zien was tenzij ze die daar 15 maanden heeft laten staan maar dat horen we wel van haar dan.
Iig tot omstreeks 5-7-2006 moeten we het er haast wel over eens zijn dat Vincent in die periode absoluut niet geschikt zou zijn geweest voor dit meisje. Dus nu bewijs geven of zoeken dat het na die datum allemaal zo anders geworden is of juist niet natuurlijk. Vincent is nu krap 6 dacht ik toch ?

Alleen zo kan je dan op ware feiten gebaseerd je eigen mening vormen. Ik heb nog meer info gevonden en wedstrijdresultaten maar dat kan ik hier niet posten omdat ik wel de privacy van de verkoopster wil blijven respecteren. En aangezien ik geen verstand daarvan heb kan ik het niet beoordelen helaas. Dus ik plaats hier ook geen link.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:00

ThisIsMe schreef:
Alane wat kan jij ontzettend je kop in het zand steken voor argumenten van anderen zeg (en daarbij je hakken ook nog Haha! )
Lees nou toch eens heel simpel wat er staat, verkoopster zegt dat hij oerbraaf is en NOG NOOIT een pas verkeerd gedaan heeft. Dan kan jij door blijven zagen dat dat twee jaar geleden is dat hij steil overeind stond bij de uitgang van de bak, verkoopster er zo hard afsodemieterde dat ze er niet meer op durfde en dat dat nu misschien heel anders kan zijn. Zou kunnen ja, maar dan blijft het feit overeind dat de uitspraak dat hij nog NOOIT iets verkeerds gedaan heeft een pertinente leugen is.
Als jouw redenering de juiste zou zijn dan had ze tijdens de rechtzaak (en naar mijn mening tijdens de verkoop ook!) moeten zeggen dat hij als 4 jarige strontlastig was maar dat hij inmiddels manieren heeft geleerd, en dan had ze dat best nog wat diplomatieker mogen inkleden dan 'strontlastig' ook.


Mischien moest jij dat ook eens doen.... of het zand uit je ogen wrijven....
Het is toch wel tekend dat de getuigen allemaal het paard kennen uit de periode waarin de verkoopster ook berichten op bokt zette over de problemen met haar jonge net ingereden paard...
Dat het dier tot aan de verkoop op een pensionstalling stond, op wedstrijden is geweest en dat niemand te vinden is die kan en wil getuigen dat het paard recentelijk ook nog zo was....

Niemand is bij de verkoop geweest, en toch weet een ieder waar over gesproken is...
Nog nooit iets verkeerd gedaan hebben en gevaarlijk gedrag vertonen zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen...
Maar met de redenaties die hier tentoon gesteld worden kan niemand ooit zijn Z-paard verkopen omdat het 2 jaar daarvoor die oefeningen nog niet alleemaal beheersten...
En dominant zijn veranderd in rotkarakter
En moet je als koper van een jong paard maar hopen dat het tijdens het zadelmak en beleren zich blijft gedragen anders is het dier onverkoopbaar volgens de geleerden op bokt....

Is bokker 345 ook 1 van de professionele ruiters en amazones de dochter vanaf dag 1 hebben begeleidt?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:09

Jeetje Perrokai OK dan!
Geweldig gespeurd en aan elkaar geplakt!
complimenten

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:24

@Alane
In tegenstelling tot wat jij beweert, dat iedereen het paard alleen maar kent van 2 jaar geleden, heb ik het paard eind oktober/begin november nog op wedstrijd zien lopen, maar dat wil je toch niet horen/lezen. Jij blijft gewoon maar doordrammen over dezelfde punten, als een oude l.p. die blijft hangen........
Mijn laatste opmerking was, zoals 345 aangaf, verkoopster heeft tijdens de rechtzaak beweerd dat het paard braaf was en nog nooit wat verkeerd heeft gedaan. Dat is gelogen, daar kan je van maken wat je wilt, hij is dus niet altijd braaf geweest, getuige de verklaringen van verschillende mensen én haar eigen verhalen op bokt. Dan hoef je niet weer aan te komen met 'het is maar wat je onder braaf verstaat', een paard dat gaat staan staken bij de uitgang van de bak is gewoon NIET braaf. Of je dat kan oplossen of er mee om kan gaan is een ander verhaal, maar het is absoluut niet de definitie van braaf.
En dat je een Z paard wat in 2 jaar tijd de oefeningen heeft geleerd dan alleen maar als B paard kan verkopen omdat hij 2 jaar geleden die oefeningen nog niet kende is gewoon een lül-opmerking, dat slaat echt als een tang op een varken, dat is appels met peren vergelijken. Oefeningen leren en ervaring opdoen doet een paard nu eenmaal in een aantal jaar, karakter is iets wat er van het begin af aan in zit, dat kan je door opvoeding en training in goede banen (proberen te) sturen, maar dat karakter blijft aanwezig. En jouw opmerking dat hij als 6-jarige 'al' M1 met winst loopt, een paard met dergelijke kwaliteit dat ook nog fijn wil meewerken mag als 6-jarige vanaf 1 januari al Z1 starten hoor. Kijk maar eens op de startlijsten hoeveel V-tjes er al in het Z1 gestart worden. En dat Vincent kwalitatief een heel goed paard is heeft hier nog niemand (die het paard ooit gezien heeft) tegengesproken.
Maar verder ben ik wel helemaal klaar met deze discussie, jij blijft toch halsstarrig je eigen standpunt verkondigen zonder open te staan voor mensen die er anders over denken, jij zegt dan wel onpartijdig te zijn maar je posts lijken toch wel erg 'anti-kopers' om het zo maar even uit te drukken. En heel eerlijk, het zal mij werkelijk mijn reet roesten wie er gelijk krijgt, ik merk daar helemaal niets van in mijn portemonnee of anderszins, dan steek ik mijn tijd en energie liever in discussies waar beide partijen ook ontvankelijk zijn voor elkaars argumenten dan in een discussie waarin je net zo goed tegen een muur kan gaan zitten praten.
Doei, doei

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:27

ThisIsMe schreef:
@Alane
In tegenstelling tot wat jij beweert, dat iedereen het paard alleen maar kent van 2 jaar geleden, heb ik het paard eind oktober/begin november nog op wedstrijd zien lopen, maar dat wil je toch niet horen/lezen. Jij blijft gewoon maar doordrammen over dezelfde punten, als een oude l.p. die blijft hangen........

Ben je dus de enige....


ThisIsMe schreef:
Mijn laatste opmerking was, zoals 345 aangaf, verkoopster heeft tijdens de rechtzaak beweerd dat het paard braaf was en nog nooit wat verkeerd heeft gedaan. Dat is gelogen, daar kan je van maken wat je wilt, hij is dus niet altijd braaf geweest, getuige de verklaringen van verschillende mensen én haar eigen verhalen op bokt. Dan hoef je niet weer aan te komen met 'het is maar wat je onder braaf verstaat', een paard dat gaat staan staken bij de uitgang van de bak is gewoon NIET braaf. Of je dat kan oplossen of er mee om kan gaan is een ander verhaal, maar het is absoluut niet de definitie van braaf.

En jij bent bij die rechtzaak aanwezig geweest? Jij weet dat hetgeen beweerd wordt over de vraagstelling juist?
Want in een ander topic doe je andere uitspraken, waaruit ik opmaak dat je niet aanwezig bent geweest... en dat je dus het gestelde van de kant van de kopers voor juist aanneemt.. en aat je niet blijken dat je zeker weet of de beweringen van 1 der beide partijen juist is....

ThisIsMe schreef:
En dat je een Z paard wat in 2 jaar tijd de oefeningen heeft geleerd dan alleen maar als B paard kan verkopen omdat hij 2 jaar geleden die oefeningen nog niet kende is gewoon een lül-opmerking, dat slaat echt als een tang op een varken, dat is appels met peren vergelijken. Oefeningen leren en ervaring opdoen doet een paard nu eenmaal in een aantal jaar, karakter is iets wat er van het begin af aan in zit, dat kan je door opvoeding en training in goede banen (proberen te) sturen, maar dat karakter blijft aanwezig.

Je zegt het al zelf.. ervaring opdoen.. verdorie het dier was net onder het zadel... En dan moet het maar braaf zijn rondes doen??? Hoeveel ervaring had de verkoopster met beleren en doorrijden van paarden? En dan mag zo'n dier geen misstap doen??
Alleen al voor het feit dat ze zo slim was te erkennen dat ze het alleen niet kon oplossen en professionele hulp zocht, wordt ze nu mee om de oren geslagen... Dat ze erkende dat het misgegrepen was om zelf een jong paard op te leiden, wordt ze ook mee om de oren geslagen...
Dan lukt het haar met hulp, en dan blijft een ieder vast houden aan het feit dat het paard in de beginfase van opleiding stout was... Alle paarden kunnen bijleren alleen deze niet....


ThisIsMe schreef:
En jouw opmerking dat hij als 6-jarige 'al' M1 met winst loopt, een paard met dergelijke kwaliteit dat ook nog fijn wil meewerken mag als 6-jarige vanaf 1 januari al Z1 starten hoor. Kijk maar eens op de startlijsten hoeveel V-tjes er al in het Z1 gestart worden. En dat Vincent kwalitatief een heel goed paard is heeft hier nog niemand (die het paard ooit gezien heeft) tegengesproken.

Alleen was het paard in november al verkocht, en toen was hij nog 5... Dat hij 'al'M1 liep toen, sloeg op het feit dat hij zo'n rotkarakter had...
Dat een ruiter die zo bang is geworden voor dit paard, toch die angst heeft kunnen overwinnen (lijkt me dat dit niet lukt als het paard zo stout is gebleven) en het paard naar M1 + 9 winst heeft kunnen rijden...
Vraag me dus af of bij dat paard het kwartje van mee willen werken inderdaad niet is gevallen, temeer Nisteria het paard ook heeft gereden... lijkt me toch dat zij dit onderscheid wel kan merken/voelen....


ThisIsMe schreef:
Maar verder ben ik wel helemaal klaar met deze discussie, jij blijft toch halsstarrig je eigen standpunt verkondigen zonder open te staan voor mensen die er anders over denken, jij zegt dan wel onpartijdig te zijn maar je posts lijken toch wel erg 'anti-kopers' om het zo maar even uit te drukken. En heel eerlijk, het zal mij werkelijk mijn reet roesten wie er gelijk krijgt,

gelijk hebben of gelijk krijgen????

ThisIsMe schreef:
Ik merk daar helemaal niets van in mijn portemonnee of anderszins, dan steek ik mijn tijd en energie liever in discussies waar beide partijen ook ontvankelijk zijn voor elkaars argumenten dan in een discussie waarin je net zo goed tegen een muur kan gaan zitten praten.
Doei, doei
hebben ze trouwens praatgroepen voor....

Schijnbaar roest het nog niet zo heel hard, anders zou je niet zo persoonlijk worden... Snap dan niet dat je je zo druk maakt over mijn persoontje???

Ik ben niet partijdig, wat anderen aannemen als zijnde 'bewijs', probeer ik uitleg over te geven waarom IK dat nu net GEEN bewijs vindt...
Bodyprotector als bewijs van stout paard No Cheer
verzet op coupon als bewijs stout paard No Cheer
getuigen die paard 2 jaar geleden hebben gezien als bewijs stout paard No Cheer
Dat is proberen een leek te overtuigen van je gelijk, en ik vraag me af waarom dat niet kan met concrete bewijzen..
Zoals anderen vragen hebben aan de verkoper (waarvan ik het idee heb dat de verkoopprijs een groter struikelblok is dan of het waar is dat het paard stout gedrag vertoonde) heb ik vragen aan de kopers...

Ik schreef het al eerder, ik heb een dochter van 13, geen held, en die heeft een V-tje die vorig jaar op wedstrijden ook trammelant schopte... Zij heeft doorgezet, nu een superbrave op wedstrijden, maar nog MAAR B + 8, zegt iets over de combiantie ruiter en paard en niets over het paard op zich...
En volgens de opmerkingen hier, zou ik die nooit mogen verkopen als een braaf paard, vanwege het feit dat het paard toen niet zo braaf was...

winnaars geven niet op, opgevers winnen nooit