Loons verbod op les bij paardenpensions

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:29

Paula: Ja en dus? Nogmaals ik heb de officiele stukken, terwijl ik ze niet in mijn bezit hoor te hebben. Dat ze na vanavond openbaar gemaakt worden is logisch, maar dat wil niet zeggen dat ik ze daarom maar alvast op Bokt zet.

Ik denk dat het in de praktijk toch niet te controleren valt. Want wie gaat dit controleren? En als er al gecontroleerd wordt, wie zegt dan dat ik op het moment van controle les sta te geven, en niet gewoon even een vriendin aan het helpen ben?

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:32

Anky met Salinero in de manegeles ROFL

Maar even serieus, zijn ze nou helemaal bedonderd! Je mag bij JOUW paard de mensen laten komen die JIJ erbij wil hebben. Zeker als je iets anders dan een standaard manegeles wil, wat dan? Hoeveel maneges in Loon op Zand geven western-les, NH, klassiek rijden, etc? Moet je dan buiten je gemeente op zoek naar instructie??

Zoals al eerder in dit topic is gezegd, dan moet muziekles aan huis ook niet meer mogen - oneerlijke concurrentie voor de muziekscholen. Bijles aan huis? Nee, ga maar naar een huiswerkcentrum. Belachelijk.

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:54

dit slaat ook echt nergens op!

bij ons op stal hebben we allemaal petitie's ondertekend..
want ook ik zie t niet zitten om bij de manege in kwestie te gaan lessen

heb t een tijd gedaan, maar ben er gauw mee gestopt, en ben prive gaan lessen.

ik hoorde van een stalgenootje ook dat de manege in kwestie in 2000 dit al eerder heeft geprobeerd, idd door de pensionstal in de zelfde straat. dit is toen van de baan gewezen.

een ander stalgenoot vond dat ze beter de bospaden konden verbeteren i.p.v deze rare fratsen Verward

ben benieuwd naar de uitspraak Clown

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:38

geloof trouwens nooit dat ze dergelijke regelingen erdoor zouden kunnen duwen
ook al zouden ze het wel doen is het gok ik dat het best nog wel eens tegen de nl wetgeving is

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:17

Ik vraag me idd ook af of dit stand zou houden als het werkelijk door een rechter getoetst wordt. Mensen zijn toch vrij om hun beroep uit te oefenen, ik neem aan dat dit ook voor rij-instructeurs geldt!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:33

En hoe willen ze dat dan gaan controleren?

Uh, mevrouw, u heeft les van een instructrice op uw eigen pensionstal! Neehoor dit is gewoon een vriendinnetje die me wat aanwijzingen geeft! Gestoord

NewForestje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:38

Ik woon niet in deze omgeving, maar ik men. Heeft de manege dan ook Men instructeurs op alle niveau's ?? Natuurlijk niet.
Succes vanavond.

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:53

O wat weer belachelijk! Slaat echt helemaal nergens op! Ik kan mijzelf hier zo om opwinden! Hamer
Burgemeester en Wethouders hebben zelf geen feeling met de paardensport Boos!
BELACHELIJK!

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:03

Amai wat belachelijk. Ik rij nu zelf ook op een pensionstalling, heb geen trailer, geen rijbewijs enz... mag ik dan geen les nemen omdat er enkel in een manege les mag worden gegeven? Een priveles is niet te vergelijken met een manegelesje en is dus zeker geen concurentie van een manege. (Al een geluk woon ik in België, hopelijk gaan ze hier nooit zo beginnen...) Maar in ieder geval veel succes deze avond, laat je ni doen!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:27

Edit :

Heb wat stukken weggehaald om onze pensionstalling niet in het verkeerde daglicht te zetten.
Waar het omgaat is dus puur dat bepaalde pensionstallingen volgens de manege concurrenten zijn.
Via google is er eer eerdere rechtzaak te vinden tussen een manege en een pensionstalling.

Wij hopen dat wij het dit keer weer gaan winnen,net als de vorige keer.
Zoals vele zijn wij vandaag met onze hele stal aanwezig op deze raadsvergadering!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:37

cinny1 schreef:
Paula: Ja en dus? Nogmaals ik heb de officiele stukken, terwijl ik ze niet in mijn bezit hoor te hebben. Dat ze na vanavond openbaar gemaakt worden is logisch, maar dat wil niet zeggen dat ik ze daarom maar alvast op Bokt zet.

Ik denk dat het in de praktijk toch niet te controleren valt. Want wie gaat dit controleren? En als er al gecontroleerd wordt, wie zegt dan dat ik op het moment van controle les sta te geven, en niet gewoon even een vriendin aan het helpen ben?


Dit is dus niet aan te tonen,een aantal jaar geleden is er zelfs met camera;s gefilmt om zo bewijsstukken te krijgen dat we illegaal les kregen,
Helaas voor hem was het schending van privacy!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:58

Maar illegaal les krijgen? Instructeur is toch een vrij beroep, maakt niet uit waar dat gegeven wordt? Het zou dan toch alleen illegaal zijn als de instructeur het niet opgeeft aan de belasting ofzo? Niet het feit dát er lesgegeven wordt?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:02

zo ziet hij het vrees ik.. concurrentie is dat volgens hem...

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:04

Ik ga ook op een pensionstalling in Loon op Zand, maar bij die van ons is het wel toegestaan, omdat dat een officieel paardenopleidingscentrum is, wel mazzel mee dus!
De eigenaar en een paar pensionklanten zijn overigens wel naar die vergadering geweest!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:26

De vergadering is toch vanavond pas?

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:47

Is er dan geen eerdere vergadering of iets dergelijks geweest, want ze zijn al ergens naartoe geweest eerder.
Misschien zullen ze hier ook nog wel naartoe gaan Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:57

Ah, geen idee, ik dacht dat je die van vanavond bedoelde, vond het al zo frappant Tong uitsteken . Ik weet niet of er al eerder een vergadering over is geweest, misschien weet Saskia9 dat wel?

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:23

Pff ik heb nog 5min dat red ik net dus ik hoor alles wel .... moet dr 10 min voor fietsen ongeveer en heb tegenwind en ben moe van t werk dus ik hoor t wel zeker ...... Cinny als je bent geweest zeg even wat er is uitgekomen!

Mananeh

Berichten: 339
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Winschoten

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:27

Nu ook eens bekeken vanuit de instructeurs/instructrices. Velen hebben heeeeeeel veel geld en tijd geinvesteerd om bijvoorbeeld 1 of meerdere fases van de ORUN te doen. Die geven (privé)lessen aan wedstrijdruiters op kwalitatief hoog niveau. En nu zouden zij verplicht worden om met al die kennis en kunde manegelessen te moeten gaan geven???? Dit is te zot voor woorden. Als ze dat hadden gewild, hadden ze de basistraining gedaan en meer niet. Zij kozen ervoor om duizenden euro's uit te geven om meerdere fases te doorlopen en worden nu door zo'n idiote maatregel niet alleen van hun inkomsten beroofd maar mogen dus hun beroep niet meer volledig uitoefenen. Gestoord . Je vraagt een financieel directeur toch ook niet om bij de groenteboer om de hoek het kasboek bij te houden??
Of een professor die van nu af aan les moet gaan geven aan de basisschool. Koe

Overigens denk ik dat manegehouders hier ook niet op zitten te wachten. Ze zouden dan instructeurs van verschillende niveaus moeten aannemen. Dan is niet erg aantrekkelijk als ik reken dat de gemiddelde instructeur op Z-niveau toch al gauw 50,= per uur vraagt voor een privéles. Lekker als je die op de loonlijst hebt staan Ziek Wil je dan als manegehouder ook nog es je bakhuur ed verrekenen, dan kost een (half) uurtje privéles al gauw een godsvermogen. Lijkt me niet echt 'good for business'.

Het gevolg zal zijn, goedkopere instructeurs, dus lager opgeleid. Is helemaal niet erg, maar voor de meeste ruiters is dat een ramp als je verder komt in de wedstrijden. Dan zou je als M-ruiter bijvoorbeeld nergens meer kunnen lessen. Lekker hoor.

Om nog ff terug te komen op de broodroof van de instructeurs die ORUN gedaan hebben. Kan de KNHS hier niet iets tegen doen??? Neem toch aan dat zij ook niet blij worden van het idee dat straks iedereen alleen nog maar basis gaat doen en dat onze sport straks niet op niveau blijft wegens gebrek aan goed opgeleide instructeurs cq lessen onder een bepaalde grens.

HEEEEEEEL VEEEEEEL SUCCES VANAVOND!!!!!!!!! OK dan!

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:38

Heel veel succes, ik hoop dat hij wederom weer niet zijn zin gaat krijgen. Die man moet nodig eens naar de GGZ voor een goed gesprek (maar of hij nog te helpen is? Nors opkijken . Onze pensionstal heeft er geen last van omdat hij het lesgeven in zijn vergunning heeft staan. Heb wel een handtekening gezet op de lijst die bij ons is rond gegaan

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:41

Denk dat die man aan de grond zit met zn bedrijf en daarom zulke dingen doet maargoed das absoluut niet een goede bedoeling hij moet is nagaan waarom er niemand meer naar zijn manege komt en waarom de mensen uit zijn pension wegblijven!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:45

Zou het kunnen dat het voor de onwetende bestuurders een denkfout is omdat wij een uurtje trainen al snel les noemen.

In mijn omgeving kijken mensen altijd heel raar als ik zeg: vanavond heb ik les.... O Maar je kan toch al rijden?

Ik denk dat die bestuurders denken.. Nou dat moet dus op de paardrijschool.
Ik denk dat we het voortaan gewoon trainen moeten noemen. Want dat is het gewoon ook. Priveles is gewoon privetraining.

Blijft natuurlijk een raar besluit.

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:51

Echt, ik wou dat ik er naar heen kon.
Ik vind het zo'n *** streek

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:51

Nee hoor is echt absoluut geen denkfout neem dat maar van mij aan Knipoog die mensen weten precies wat ze doen ..

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:52

Mananeh schreef:
Overigens denk ik dat manegehouders hier ook niet op zitten te wachten. Ze zouden dan instructeurs van verschillende niveaus

Jawel, eentje tenminste wel, die is met dit plan gekomen en wil dus gewoon geld verdienen!