Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:00

werkt een dna profiel wel als het vlees eenmaal in de pan ligt?
Geen mens vertrouwen...ik ken ook een verhaal van een meisje die haar paard ten goede trouw had uitgeleent(daugie),die hebben we bij mij in de buurt(in de dordogne)opgespoord,een dag later en ze was in spanje geweest als stierenvechter paard,
net op tijd dus....nu staat ze weer in nederland..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 02:56

Idd, geen mens vertrouwen. Als een paard niet meer te redden is, hou dan zelf het uiteinde van het halstertouw in handen op het moment dat HET gebeuren moet, of vraag het aan iemand die je 100% vertrouwd om dat voor je te doen als je het zelf niet aankunt. Maar de naam Nathalie Bakker moet alarmbelletjes doen rinkelen, een simpele search op Google, en je weet genoeg.

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:07

@Adri: je hebt volkomen gelijk, de fout ligt volledig bij die vrouw! Ik vraag mij alleen af waarom je denkt dat er een nieuw paspoort is aangevraagd? Dat moeten ze niet bij het stamboek doen om ze te kunnen registreren. Je kan gewoon op haar chipnummer een equipas aanvragen, dan hoeft er geen nieuw paspoort aangevraagd te worden. Vandaar dat ze haar naam hebben veranderd en dat ze geslacht is als onbekend paard. Dan is communicatie tussen de verschillende diensten ook niet de oorzaak van het probleem...

Zijn jullie trouwens helemaal zeker dat ze geslacht is? Misschien is er nog wel hoop? Een handelaar verkoopt veel liever een paard dan dat hij het laat slachten, dat brengt meer geld op. Als ze effectief is geslacht, dan wordt haar nummer doorgegeven aan de databank.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:12

Coliena schreef:
@Adri: je hebt volkomen gelijk, de fout ligt volledig bij die vrouw! Ik vraag mij alleen af waarom je denkt dat er een nieuw paspoort is aangevraagd? Dat moeten ze niet bij het stamboek doen om ze te kunnen registreren. Je kan gewoon op haar chipnummer een equipas aanvragen, dan hoeft er geen nieuw paspoort aangevraagd te worden. Vandaar dat ze haar naam hebben veranderd en dat ze geslacht is als onbekend paard. Dan is communicatie tussen de verschillende diensten ook niet de oorzaak van het probleem...

Zijn jullie trouwens helemaal zeker dat ze geslacht is? Misschien is er nog wel hoop? Een handelaar verkoopt veel liever een paard dan dat hij het laat slachten, dat brengt meer geld op. Als ze effectief is geslacht, dan wordt haar nummer doorgegeven aan de databank.


De handelaar had bij de aankoop van Frida het originele paspoort van Draf en renpaarden/Nederland niet meegekregen volgens zijn uitleg, hij weet ook niet meer waar hij ze gekocht heeft, maar heeft met zijn eigen mond verklaard dat hij ze laten slachten heeft, hij heeft het nieuwe paspoort 28.2.2008 aangevraagd om haar naar het slachthuis te brengen. Handelaar is gekend, hij zelf heeft mevrouw A dinsdag 15.4.2008 opgebeld met de mededeling dat hij ze laten slachten heeft. Ben al van 1995 zoeker van vermiste en gestolen paarden, heb al zoveel meegemaakt dat ik niet over één nacht ijs ga, als een handelaar zelf verklaard, ik heb ze laten slachten, weet niet meer waar, dan moet hij maar opdraaien indien hij ze nog verder doorverkocht heeft. De waarheid zal aan het licht komen, zoals toen bij Darco.
Wat ik echter niet begrijp, en paspoort dient voor de voedselveiligheid, wat kan er vermeld zijn in dit paspoort, niets, niemand weet of zij nog in november 2007 medicatie gekregen heeft. Het grootste probleem is dat niemand van de overheid beseft dat er hiaten zitten in de wetgeving van het chippen en paspoort. Het zijn altijd paarden van gewone mensen, mensen die heeeel rijk zijn aan vriendschap, maar niet aan geld.

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:44

Dat nieuwe paspoort komt waarschijnlijk niet van Nederland hoor. Dat heeft hij gewoon aangevraagd. Hij hoeft daarvoor enkel haar chipnummer door te geven aan de databank en haar opnieuw te laten schetsen. Dan krijgt hij uiteindelijk een paspoort voor haar (equipas) en kan hij haar slachten. Het is wel zo dat paarden die geen voorgeschiedenis hebben, niet in de voedselketen komen voor ze een wachttijd hebben doorlopen. Dat wil zeggen dat ze wel geslacht kan worden, maar het vlees dan niet gebruikt wordt, en gewoon naar destructie gaat. Ik zou het nog eens moeten opzoeken. We zitten ook in een overgangsperiode momenteel. De paarden moeten maar ALLEMAAL geïdentificeerd en geregistreerd zijn op 1 juli 2008. Dus het is pas vanaf dan dat het systeem ten volle in werking treedt. Vergeet niet dat paarden al jaren geslacht worden zonder enige controle. Het nieuwe systeem is er net om dit te stoppen! Dus het moet ten volle in werking treden dit jaar. Ik snap dat je er weigerachtig tegenover staat, maar het is toch zo dat je dit paard dankzij de chip en de databank gevonden hebt? Maakt dit je werk niet makkelijker? Als je ze echt geslacht is, is dit doorgegeven aan de databank en staat haar chipnummer bij de slachthuizen geregistreerd. Als je dit nergens kan vinden, dan is de kans dat ze nog leeft groot. Ik heb groot respect voor wat jij doet, echt waar! Ik denk dat je werk er makkelijker op zal worden als het systeem ten volle in werking is! Diefstal van paarden was echter niet het doel van dit systeem, dus ik denk dat je prachtig werk zou kunnen verrichten door er naar te streven dit te integreren in de databank. Moest jij kunnnen een wetsvoorstel indienen of een programma ontwikkelen om de chipnummers van gestolen paarden onmiddellijk te kunnen seinen, dan kan diefstal van paarden bijna uitgeband worden... Ik zou mij daar zeker op concentreren...

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:16

Dat paspoort is aangevraagd in Belgie, doe alles om de slachthuizen en iedereen, de overheid, de chipnrs. van gestolen en vermiste paarden door te geven. Wil U het antwoord besparen van mijn kontakt met een paardenslachthuis van dinsdag 15.4.2008
Ken jij iemand die zich gaat bewegen om deze wet aan te passen, je mag het mij laten weten. Tenslotte gaat het om paarden die van gewone mensen zijn, die eigenaars zijn heeeeeeeeeel rijk aan liefde, maaar niet aan geld. Heb al kontakt gehad met politiekers, maar die hebben beters te doen dan zich zorgen te maken over een paard dat geslacht is. Ik eet geen paardenvlees, maar vind de emotionele waarde van een mens en dier veel hoger dan die goederen.
Als je mij kan helpen graag, aangezien ik hulp kan gebruiken voor Brussel en Europa. Ik werk belangloos, daarom kom ik niet ernstig over bij de wettenmakers, welke gek doet nu iets gratis ???????????????????????
Kende U onze site's, wist U van mijn bestaan af, wel dat zijn ook problemen, niemand zal ons helpen om ons bekend te maken.

Dorien66

Berichten: 1660
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:54

.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 20-09-23 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:09

ach .. bij mijn hond zit de chip ergens halverwege zijn been
bij mijn vorig paard veel te laag in de nek en reageerde niet op nederlandse meet apparatuur
bij een daar voor zijn er meerdere spoorloos
mijn huidige was al gechips voor die hier kwam en heel eerlijk
niet gecheckt ..

JaBa
Berichten: 1222
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:34

Dorien66 schreef:
Coliena schreef:
Hierbij het artikel met de verklaring van chips die hier in België geplaatst worden en de plaats waarbij dit dient te gebeuren over meedere jaren opgevolgd. Geen enkele chip is ooit gaan zwerven.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... d_RVDocSum

Uit het rapport:
"RESULTS: Microchips implanted in the nuchal ligament < or = 4 years previously did not migrate. All microchips were detected with a multimode identification tag reader from the left side of the neck in the midcervical region, and microchips were located at the midpoint between the poll and withers for all 53 horses, donkeys, and mules. CONCLUSIONS AND CLINICAL RELEVANCE: Microchips implanted in the nuchal ligament < or = 4 years earlier did not migrate in horses. Microchips may be useful for identification in horses."

Heb jij dat artikel wel goed gelezen? Het gaat dus om het enorme aantal van 53 paardachtigen, waarvan er 20 binnen die tijdspanne van vier jaar waren gechipt (kan dus ook vier maanden ervoor zijn), en de andere 33 tussen de 42 en 67 dagen voor het meetmoment.
Tsjongejonge, indrukwekkend hoor, hier raak ik echt van onder de indruk Frusty

http://www.antichip.nl/


Hmmmm. Ik heb het artikel bekeken en hoewel het niet om een gigantisch aantal paarden gaat, vind ik dit toch niet zo een slecht artikel. Ik moet zeggen dat ik er in ieder geval meer waarde aan hecht dan aan de antichip site die bij jouw naam staat! Tjonge, ze is al tijden niet meer ge-updated, ik zie fouten bij de inbreng plaats van de chips en het zijn allen verhalen die met moeite gecheckt zijn. Dus als je dan moet kiezen tussen een wetenschappelijk artikel dat geplubliceerd werd, of een amateuristische site, waar nergens degelijke bronnen te zien zijn en niks nieuws meer opgezet wordt, dan weet ik het ook wel.

JaBa
Berichten: 1222
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:35

nickyu schreef:
ach .. bij mijn hond zit de chip ergens halverwege zijn been
bij mijn vorig paard veel te laag in de nek en reageerde niet op nederlandse meet apparatuur
bij een daar voor zijn er meerdere spoorloos
mijn huidige was al gechips voor die hier kwam en heel eerlijk
niet gecheckt ..


Hond is volgens mij niet te vergelijken met een paard. Daar wordt de chip subcutaan gezet, in zeer losse huid. Bij het paard zit de chip in de nekband in stevig weefsel.

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:42

Dorien66 schreef:
Coliena schreef:
Hierbij het artikel met de verklaring van chips die hier in België geplaatst worden en de plaats waarbij dit dient te gebeuren over meedere jaren opgevolgd. Geen enkele chip is ooit gaan zwerven.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... d_RVDocSum

Uit het rapport:
"RESULTS: Microchips implanted in the nuchal ligament < or = 4 years previously did not migrate. All microchips were detected with a multimode identification tag reader from the left side of the neck in the midcervical region, and microchips were located at the midpoint between the poll and withers for all 53 horses, donkeys, and mules. CONCLUSIONS AND CLINICAL RELEVANCE: Microchips implanted in the nuchal ligament < or = 4 years earlier did not migrate in horses. Microchips may be useful for identification in horses."

Heb jij dat artikel wel goed gelezen? Het gaat dus om het enorme aantal van 53 paardachtigen, waarvan er 20 binnen die tijdspanne van vier jaar waren gechipt (kan dus ook vier maanden ervoor zijn), en de andere 33 tussen de 42 en 67 dagen voor het meetmoment.
Tsjongejonge, indrukwekkend hoor, hier raak ik echt van onder de indruk Frusty

http://www.antichip.nl/


Denk jij nu echt dat die chips 2 maand onbeweeglijk blijven zitten en daarna als een gek gaan migreren? Neen, ze blijven zitten, reeds honderden gechipte paarden gezien, sommigen reeds tien jaar gechipt. Elke chip zit nog perfect, en werkt nog perfect ook. Ik kan je dus een wetenschappelijk artikel tonen dat chips niet migreren, breng jij maar eens een wetenschappelijk artikel dat ze het WEL doen! Er zijn wel degelijk paarden in het artikel waarvan de chip er al vier jaar zat. Geen migratie te bespeuren.

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:44

nickyu schreef:
ach .. bij mijn hond zit de chip ergens halverwege zijn been
bij mijn vorig paard veel te laag in de nek en reageerde niet op nederlandse meet apparatuur
bij een daar voor zijn er meerdere spoorloos
mijn huidige was al gechips voor die hier kwam en heel eerlijk
niet gecheckt ..


Hond is geen paard en de techniek verschilt. Bovendien, wat is het probleem als hij halverwege zijn been zit?

Veel te laag in de nek? Dan is hij toch gewoon veel te laag geplaatst? Nederlandse meetapparatuur is blijkbaar sterk verouderd. Chiplezers in België lezen elke chip af. Nog nooit een chip niet terug gevonden. Chips die spoorloos verdwijnen heb ik ook nog nooit meegemaakt. Wel moet je een goede reader hebben en moet je TRAAG het paard scannen. Op deze manier is ALLES al teruggevonden.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:50

bij mijn paard ging die ook aan de wandel Clown
ook bij de hond mag die niet bij de knie eindigen

daarbij is het een lichaams vreemd object
lichaam zal ALTIJD proberen deze eruit te gooien
als dat niet gaat inkapsellen

enuh medische test resultaten , me hoela
weet ik uit eigen ervaring dat gewilde producten
welke onderzocht worden zeer eenzijdig belichte
test resultaten naar buiten komen
er word zo zoooo enorm veel voor ons stilgehouden

en als er dan eens iets naar buiten sijpelt
zal het wel meevallen Clown

ze gaan echt niet roepen dat het kwaad kan

die paar procent moeten we niet over lullen
toch ?
ver van mijn bed show toch ?
tot dat jij of in dit geval jouw paard ineens
een van die paar procent blijkt te zijn ..

dan is het vechten tegen de bierkraal want tja
die test resultaten ..

Citaat:
Hond is geen paard en de techniek verschilt. Bovendien, wat is het probleem als hij halverwege zijn been zit?

thv zijn knie ?? , en niet echt op een gunstige lokatie Boos!
ach ,.. het is maar een hond toch ? ..
momenteel heeft die er nog niet erg veel last van
nu kan die niet praten .. dat scheelt
geeft ons de tijd om te sparen voor de verwijder operatie
daar de chiop fabrikant zegt ..uh ken nie

het is dat wij wisten dat die gechipt was waardoor de arts verder zocht
maar mocht er ooit iets gebeuren
geloof me dan zoeken ze bij een 74cm hoge hond niet bij zijn knie of
die toevalli gechipt is ..

daar gaat je nut van de chip bij de hond

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:05

Het gaat hier niet om honden. En ja mijn paarden zijn reeds lange tijd gechipt, zit netjes op de coreccte plaats, werkt perfect. Hebben er nog geen seconde last van gehad. Blijkbaar weten alleen Belgische dierenartsen dan hoe je een chip hoort in te brengen? Deze discussie gaat duidelijk nergens heen. Ik wilde duidelijk maken dat de titel van dit artikel helemaal nergens op slaat. Dit paard is DANK ZIJ haar chip en de registratie teruggevonden. Dus er is geen sprake van een chipprobleem! Integendeel zelfs.

Lichaam probeert deze helemaal niet te verwijderen trouwens, de chip is volledig uit inert en gesteriliseerd materiaal gemaakt, er komt geen enkele reactie van het lichaam op inbreng van een chip OP DE JUISTE PLAATS! Uitzonderingen zijn:
- niet steriel inbrengen, waardoor je een abces krijgt en de chip er met de etter terug uit komt
- inbrengen in een spier. Dit weefsel is veel te beweeglijk en reactief. De chip hoort in de nekband te zitten
Conclusie: de enige reden waarom het soms misgaat is een onkundige dierenarts. In België onmogelijk, want enkel een dierenarts mag chippen, NA het volgen van een cursus.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:15

gelukkig dan maar he
dat dat een hele goede cursus is
en in nederland veel lapzwamsen rondlopen Clown

in mijn anda zat overigens een belgische chip ..
volgens de belgische da die m per toeval vond
en nee niet daar waar die volgens de huidige regels hoort
en nee was ook nergens geregistreerd ..

by the way belgie overtreed wel de europese wet door geen andere mogelijkheid te bieden

dan nog .. als ze in belgie dus een nl chip vinden
word er dus zonder het nl register te checken
(daar er nog geen overkoepelende is)
zonder pardon een nieuw paspoort afgegeven


kwalijke zaak .. hoe je het ook went of keert

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:22

Die regels en opleiding zijn er nog maar sinds de invoering van de wet. Dus vroeger werd inderdaad op andere plaatsen gechipt. Dat hij nog niet geregistreerd was kan zeker ook, want nogmaals, paarden moeten slechts allemaal gechipt zijn ten laatste juli 2008. En waarom zouden we dat paard niet mogen registreren als we een NL chip vinden? De eigenaar registreert het paard op zijn naam. Je gaat er toch niet vanuit dat dat allemaal gestolen paarden zijn? Daarentegen, als elk paard geregistreerd is, dan zal bij elke overdracht de databank weten waar het paard is, naar waar het gaat en zijn hele levensloop staat zo beschreven. Dus wat is je probleem nu eigenlijk? Paard heeft er totaal geen last van, geschiedenis van je paard staat eindelijk volledig vast, geen gesjoemel meer met leeftijd en als je je paard als niet-slachtpaard registreert, kan hij zijn hele leven niet meer in de slacht belanden. Geen enkele fout gebeurd dus. Behalve door die vrouw die het paard heeft gestolen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:31

dus jij vind het normaal als er een dier word aangeboden
zonder papieren met een chip uit een ander land
dat er geen check gedaan word ?
lekker egocentrisch van de belg dan nietwaar
misschien stond die in nl inderdaad wel als niet slachtpaard geregistreerd ..
maar dat weten julie dan niet daar het niet gecontroleerd word

daarbij zullen NOOIT , daar meerdere landen al aangegeven hebben
NIET te gaan chippen of er zelfs weer meegestopt zijn
binnen de eu alle paarden gechipt zijn

dus dan gaat belgie een struisvogel politiek aan ?
wat niet weet wat niet deert??

schiet gelijk een duits zinnetje in mijn hoofd
die ik hier maar niet neer zal zetten


waarom krijg ik het gevoel dat jij een belgische arts bent ?
of een dealer in chips oid

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:25

Kijk, ik ben niet voor het chippen, maar zeker ook niet tegen. Ik vind het geen slechte regeling, aangezien er vroeger nog veel meer kon gefraudeerd worden met de identiteit van paarden. Ik heb nog nooit ook maar enig probleem met de chip gezien, noch heb ik persoonlijke voordelen bij de invoering van de chip. Ik kan er alleen niet tegen als er dingen worden beweerd die niet kloppen. Daarom dat ik probeer feiten duidelijk te maken. Je hebt gelijk als je zegt dat dat paard in NL als niet slachtpaard kon geregistreerd zijn. Dat is inderdaad een probleem. Maar hoe was het vroeger dan? Een paard dat om gelijk welke reden in België terecht komt, kan toch evengoed in de slacht belanden? Vroeger was er helemaal geen controle. Met de invoering van die chip is er toch registratie? Het gaat er toch alleen maar op vooruit? Voor de chip kon iedereen doen wat hij wilde. Ik weet niet of je dat begrijpt, maar zolang niet ALLE paarden in de EU op dezelfde, uniforme wijze worden geïdentificeerd, kan je toch nooit een sluitend systeem hebben? Hier in België wordt er helemaal geen probleem van deze wet gemaakt. De meeste mensen laten gewoon chippen. Blijkbaar is Nederland echt fel tegen de chip. Ik weet niet waarom. DNA is uniek, dat is waar, maar de test duurt zo lang om uit te voeren! Is toch niet handig? Met een chip weet je in een seconde welk paard het is en wie zijn eigenaar is. Is de chip nu zo een slecht systeem?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:39

Citaat:
Ik weet niet of je dat begrijpt, maar zolang niet ALLE paarden in de EU op dezelfde, uniforme wijze worden geïdentificeerd, kan je toch nooit een sluitend systeem hebben?


weet niet of jij het begrijpt maar denk je echt dat alle paarden in de eu op de zelfde
uniforme wijze gechipt gaan worden ??
dat alle wilde kuddes gechipt gaan worden ?
dat frankrijk die gechipt heeft en gestopt is weer gaat chippen?
duitsland gaat chippen ?
engeland gaat chippen ??

Citaat:
Hier in België wordt er helemaal geen probleem van deze wet gemaakt. De meeste mensen laten gewoon chippen

ook in belgie zijn er mensen falikant tegen
ze denken dat ze geen keuze hebben en hebben zich nog niet verenigd
denk je echt dat de dure sport paarden gechipt gaan worden ?

daarbij houd belgie zich niet aan de europese wet
het is wachten tot er iemand opstaat
al had dat voor kort , zonder een kabinet , weinig nut

een systeem waar alle chips instaan zal er voorlopig nog niet komen
en zolang men een ver van mijn bed show opvoert
er struisvogel politiek op na houd

nu al !

hummm

Ik denk dat ik morgen maar 10 gechipte paarden ga stelen in Nederland
vraag paspoorten aan en hup naaar het slachthuis
en tjakka goed in het zwart verdiend


* maar we gaan nu wel erg offtopic .. ga maar weer iets nuttigs doen

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:16

Coliena schreef:
Kijk, ik ben niet voor het chippen, maar zeker ook niet tegen. Ik vind het geen slechte regeling, aangezien er vroeger nog veel meer kon gefraudeerd worden met de identiteit van paarden. Ik heb nog nooit ook maar enig probleem met de chip gezien, noch heb ik persoonlijke voordelen bij de invoering van de chip. Ik kan er alleen niet tegen als er dingen worden beweerd die niet kloppen. Daarom dat ik probeer feiten duidelijk te maken. Je hebt gelijk als je zegt dat dat paard in NL als niet slachtpaard kon geregistreerd zijn. Dat is inderdaad een probleem. Maar hoe was het vroeger dan? Een paard dat om gelijk welke reden in België terecht komt, kan toch evengoed in de slacht belanden? Vroeger was er helemaal geen controle. Met de invoering van die chip is er toch registratie? Het gaat er toch alleen maar op vooruit? Voor de chip kon iedereen doen wat hij wilde. Ik weet niet of je dat begrijpt, maar zolang niet ALLE paarden in de EU op dezelfde, uniforme wijze worden geïdentificeerd, kan je toch nooit een sluitend systeem hebben? Hier in België wordt er helemaal geen probleem van deze wet gemaakt. De meeste mensen laten gewoon chippen. Blijkbaar is Nederland echt fel tegen de chip. Ik weet niet waarom. DNA is uniek, dat is waar, maar de test duurt zo lang om uit te voeren! Is toch niet handig? Met een chip weet je in een seconde welk paard het is en wie zijn eigenaar is. Is de chip nu zo een slecht systeem?


Het gaat mij niet over pro of contra chip, er zijn gewoon grote hiaten in de wet over chippen en paspoorten. Vroeger werden er nog meer paarden gestolen. het gaat om de handelswijze van Frida en die Nederlandse in Belgie. Daarbij nodig ik je uit om aan een zoektocht mee te helpen, dan pas wordt je met de neus op de feiten gedrukt, dan toch niet te spreken over hoe de eigenaars zich voelen. Samen met mevrouw A vechten, tranen laten vloeien, voor mevrouw A een schouder zijn om op uit te huilen, haar woedeuitbarstingen aanhoren, haar in alle opzichten opvangen en steunen. En nog één ding in de paardenwereld gebeuren nog heel veel zaken waar niemand een gedacht van heeft. Maar nogmaaals, hier gaat het over Frida, Eefje werd gekocht door een prachtgezin, dat geld heeft die Nederlandse ook binnengehaald.
Voor de mensen uit Nederland, als ik het heb over die Nederlandse, is het gewoon een naam voor die persoon die de eigenaars van Eefje en Frida en de paarden zoveel verdriet aangedaan heeft. Jullie zijn toffe mensen, ik hou van Nederland en ook van jullie paarden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:13

wat die nederlandse belg met het paard heeft gedaan is en blijft gewoon incorrect..
Het probleem met de I&R regeling is gewoonweg de overgangsfase waarin oa België nog verkeerd, maar ook Nederland nog niet geheel uit is.

Zonder die chip was men er nooit achter gekomen dat het om Frida ging, en met DNA bepaling al helemaal niet.. was het paard opgenomen in het chipprogramma, had een belgische chip gekregen en paspoort en verdwenen...

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:58

Op www.paardenspeurder.be heeft mevrouw Anja op een prachtige manier een afscheid geschrreven aan haar Frida.
Tevens wordt alles in het werk gesteld om zulke zaken zeker an te kaarten bij de bevoegde instanties.

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:02

nickyu schreef:
Citaat:
Ik weet niet of je dat begrijpt, maar zolang niet ALLE paarden in de EU op dezelfde, uniforme wijze worden geïdentificeerd, kan je toch nooit een sluitend systeem hebben?


weet niet of jij het begrijpt maar denk je echt dat alle paarden in de eu op de zelfde
uniforme wijze gechipt gaan worden ??
dat alle wilde kuddes gechipt gaan worden ?
dat frankrijk die gechipt heeft en gestopt is weer gaat chippen?
duitsland gaat chippen ?
engeland gaat chippen ??

Citaat:
Hier in België wordt er helemaal geen probleem van deze wet gemaakt. De meeste mensen laten gewoon chippen

ook in belgie zijn er mensen falikant tegen
ze denken dat ze geen keuze hebben en hebben zich nog niet verenigd
denk je echt dat de dure sport paarden gechipt gaan worden ?

daarbij houd belgie zich niet aan de europese wet
het is wachten tot er iemand opstaat
al had dat voor kort , zonder een kabinet , weinig nut

een systeem waar alle chips instaan zal er voorlopig nog niet komen
en zolang men een ver van mijn bed show opvoert
er struisvogel politiek op na houd

nu al !

hummm

Ik denk dat ik morgen maar 10 gechipte paarden ga stelen in Nederland
vraag paspoorten aan en hup naaar het slachthuis
en tjakka goed in het zwart verdiend


* maar we gaan nu wel erg offtopic .. ga maar weer iets nuttigs doen


Paar antwoorden. Ja, ik hoop dat Europa dit uniform gaat doorvoeren. Dat is namelijk de enige manier waarop het systeem sluitend kan worden, met dezelfde identificatie en een Europese databank. Wilde kuddes van gelijk welke diersoort zijn al jaren gechipt als men individuele opvolging van de dieren wenst. Frankrijk chipt al tientallen jaren zijn dravers en doet dit nog steeds. Zonder problemen. Duitsland chipt wel degelijk. Op keuringen worden stamboek veulens gechipt, Holstein chipt volgens mij ook, maar ze branden ook. Wat is meest diervriendelijk? Engeland weet ik niet, maar is tot nader order ook geen Europa.

Dure sportpaarden worden hier wel degelijk gechipt! Op wedstrijden wordt controle uitgevoerd en ze mogen het land niet verlaten als ze niet gechipt zijn. Is makkelijk om identiteit van paarden vast te stellen. Dure kampioen dravers zijn allen zonder uitzondering gechipt. En dit al tien jaar. Het paard wordt voor de wedstrijd geroepen voor chipcontrole. Niet opdagen of verkeerde chip is niet koersen.

Jij wil nog vlug paarden invoeren in België en slachten? Waarom niet? Maar daar heeft de chip niks mee te maken toch? Dat kan je al jaren en jaren doen. Iedereen die wilde kon vroeger een paard lekker uit Nederland halen en op de slacht in België afleveren. Geen enkel probleem. Dankzij de chip en de registratie is dit al moeilijker en kunnen paarden niet meer gewoon "verdwijnen". Men weet wat er is gebeurd.

Ik heb de indruk dat jij helemaal niet weet hoe alles in elkaar zit. Waarom ben je fel tegen het chippen en registreren? Ik zie er echt geen reden toe.

SuperMacho
Berichten: 209
Geregistreerd: 06-03-08

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:05

Het werstern paard van ons heeft een brandmerk (hij komt uit amerika )

En hij is getatoeteerd en gechipt!

Zo probeer JJ maar te stelen Cool

JaBa
Berichten: 1222
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Gestolen Frida eindigde als biefstuk door chip-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:11

Als hij in België staat is dat niet genoeg hoor. Dan moet hij met zijn schets op dat chipnummer nog geregistreerd worden in de databank. Pas dan kan iemand die hem steelt moeilijk kwijtraken, omdat de databank hier dan van op de hoogte moet gebracht worden. Als hij niet geregistreerd is, dan kan iedere slimmerik hem uit de weide vissen, hem laten schetsen en registreren en dan is hij officieel de eigenaar. Hij kan er dan mee doen wat hij wil. BIj een geregistreerd paard is dit onmogelijk.