Paard te water en verdronken in Voorschoten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:40

Nielsie schreef:
Citaat:
Ja en die fietsers woeden nog boos ook als je het probeert uit te leggen! Touwtje spannen?
Welk stuk was het? Bij die brug v.d. Vlietlanden? Kan t me niet voor de geest halen.

Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte met de verwerking hiervan. Kan me voorstellen dat dit niet snel van je netvlies afkomt. Vreselijk! Zit hier met koude rillingen. Ga zo eerst mijn paarden knuffen.


Yep, nabij 1 van de bruggetjes.


Bedoel jij het bruggetje bij restaurant de knip? Want daar zag ik dus een brandweerauto op staan :S

unexpected_
Berichten: 547
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:44

Wat kan er erger zijn dan machteloos toe moeten kijken hoe je paard verdrinkt. Het is echt verschrikkelijk...
En inderdaad die wielrenners zijn echt heel erg, dat heb ik zelf ook ervaren!

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:49

Is vlak bij mijn stal in de buurt. Lijkt me ook zo zwaar voor de eigenaar.
)Een paar jaar geleden is bij de vertakking van de vleit die bij ons langs stal loopt ook een paard te water geraakt en is toen dus verdronken omdat van de eigenaar het tuig niet los gesneden mocht worden wat het was zijn nieuwste tuig.
Anders kon die er uit getakelt worden met een trator.)

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:50

Michelle19 schreef:
Wat kan er erger zijn dan machteloos toe moeten kijken hoe je paard verdrinkt. Het is echt verschrikkelijk...
En inderdaad die wielrenners zijn echt heel erg, dat heb ik zelf ook ervaren!


Precies... die denken echt dat ze onstervelijk zijn... Bij onze stal op het dijkje is het ook altijd feest met die wielrenners... En als je er dan wat van zegt of dat je paard zich omdraait omdat het schrikt van 1van de eerste langscheurende wielrenners en daardoor er bijna 1 raakt krijg je nog een grote mond ook....

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:53

Ik vind het wel heel makkelijk om nu alle wielrenners over 1 kam te scheren en af te katten. Er zijn net zo goed aso automobilisten, aso voetgangers, aso pleziersfietsers en aso paardrijders. En zo zijn er ook legio aardige automobilisten, wielrenners, fietsers etc.

Ik vind het overigens (zoals ik al eerder gepost heb in deze topic) heel erg wat er gebeurd is!

brenda1982
Berichten: 850
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: In of om het huis en stallen

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:54

wat afschuwelijk lijkt me zoiets, heb het ook een keer meegemaakt, gelukkig was iedereen er toen wel goed afgekomen inclusief de paarden.

yente
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-01-07

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:54

ik leest dit allemaal en het is inderdaad allemaal afschuwelijk wat er is gebeurd en al helemaal als je het verhaal wat er achter zit echt kent, omdat het dicht bij gebeurd is met mensen die dicht bij je staan.
wat ik echter nog afschuwelijker vind is het lezen van de reacties van mensen die even vertellen of zich afvragen waarom het paard niet is gered, dat het niet 'even' is losgesneden of nog even na gaan denken over een of andere verdwaalde politie wagen.
ik heb het er net met een vriendin over dit alles gehad, maar die kan er ook niet over uit. al helemaal niet ondat het ONZE VADERS zijn geweest die op de bok zaten (vandaar dat ze dichtbij ons staan!). die vervolgens met gevaar voor eigenleven geprobeerd hebben het paard te redden en vervolgens met onderkoelingsverschijnselen aan hebben moeten zien hoe het prachtige dier, want dat was die friese hengst, ten onder ging in dit ruim 4 meter diepe kanaal. hulp had nooit optijd kunnen komen vanwege de afgelegen plaats, politie op een hoop of niet, het had niet moge baten, zelfs niet alle goede hulp van eigenaren of mensen uit buurt. wij kunnen niet snappen hoe mensen er aan durven twijfelen of wel alles voor het dier is gedaan. want wanneer je met zo een dier op stap gaat, heb je daar hart voor en laat je het niet zo maar even verzuipen, om kort door de bocht te zeggen. we vinden dat er wel erg makkelijk gepraat en geoordeeld wordt door mensen van een afstandje zonder enige betrokkenheid.
wij vragen hiervoor jullie begrip, en denk de volgende keer na voordat er wat op dat toetsenbord gehengst wordt!
verder willen wij alvast de mensen die die medeleven tonen onwijs bedanken daarvoor, het is maar een woord, maar zo eenvoudig en het kan helpen, al is het maar een beetje en van een totaal onbekende, nogmaals bedankt.
tevens willen wij ook vanaf hier onze steun bieden aan de direct getroffen personen van dit ongeluk. de gene die dit aan gaat zullen weten van wie dit komt.

Nielsie
Berichten: 528
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Voorschoten

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 21:56

Citaat:
Bedoel jij het bruggetje bij restaurant de knip? Want daar zag ik dus een brandweerauto op staan :S


Het is hier gebeurd, het punt op de kaart geeft aan waar de hulpdiensten in 1e instantie zijn heengestuurd(adres van de melder denk ik), en in de tekstballon staat de verdere melding. Het is dus gebeurd tussen het 1e en het 2e bruggetje.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nielsie op 17-04-08 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Miichelllee
Berichten: 71
Geregistreerd: 18-12-07
Woonplaats: Voorschoten

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:58

ik kende het paard ook heb daar op stal met een verzorgpony gestaan ... ik vind het zo erg.. ik wens jullie heel erg veel sterkte .. RIP SYTSS!!

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:58

yente, mooi neergezet, wens jullie vaders heel veel sterkte en ook alle mensen die betrokken waren.

kristianneb

Berichten: 460
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: Smilde (drenthe)

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:14

wat vreselijk om helemaal niks meer te kunnen doen voor je paard die naar beneden getrokken wordt,
Heel veel sterkte voor iedereen

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:40

Nielsie schreef:
Citaat:
Bedoel jij het bruggetje bij restaurant de knip? Want daar zag ik dus een brandweerauto op staan :S


Het is hier gebeurd, het punt op de kaart geeft aan waar de hulpdiensten in 1e instantie zijn heengestuurd(adres van de melder denk ik), en in de tekstballon staat de verdere melding. Het is dus gebeurd tussen het 1e en het 2e bruggetje.
Afbeelding



Op het bruggetje beneden aan de foto stond dus die brandweerauto... Tnx

Yente: Mooi geschreven... Vind het moedig om een paard in zo'n situatie nog te proberen te redden in het ijskoude water... Nogmaals heel veel sterkte aan jullie vaders...


@Ir111: ik scheer ook echt niet alle wielrenners over 1 kam... ik kan ook mee praten over meerdere andere weggebruikers die zich misdragen... En daar is ook niet iedereen het zelfde in... Maar op een dijk waar over het algemeen veel wielrenners rijden kom je veel scheldende wielrenners tegen helaas...

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:46

Baxter schreef:
@Ir111: ik scheer ook echt niet alle wielrenners over 1 kam... ik kan ook mee praten over meerdere andere weggebruikers die zich misdragen... En daar is ook niet iedereen het zelfde in... Maar op een dijk waar over het algemeen veel wielrenners rijden kom je veel scheldende wielrenners tegen helaas...

OK. Lachen Ik ken de dijk overigens goed en weet idd dat er soms aso wielrenners rijden. Ik was 'bang' dat dit 3 pagina's wielrenners 'afzeiken' zou worden zoals sommige dingen op bokt een beetje uit de hand kunnen lopen, mede daarom mijn post. Snap je? Lachen

Manjafiek

Berichten: 358
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Vlakbij Rotterdam

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:13

Allereerst wil ik de betrokkenen heel veel sterkte wensen! Vriendjes zijn?

Ik reed daar altijd met mijn 'verzorg' ijslander. (Ik zie zelfs het ruiterpad op het kaartje) Ik moest altijd van het ruiterpad af en dan van die bruggetjes oversteken...zonder railing. Als er dan een bootje onder door vaarde was ik altijd weer blij dat ik de overkant van een bruggetje had gehaald. Ik vond het altijd al een nare gedachte en hoopte daar nooit met mijn paardje in het water te belanden. Ik zou zelfs niet weten hoe ik daar als berijder met een ijslander hem uit het water zou moeten halen...laat staan een paard met 'span'. Wat ik hiermee wil aangeven is dat ik het uitermate kortzichtig vindt van mensen om te oordelen over de situatie. De beste stuurlui staan helaas nog steeds aan wal.....

Nogmaals..sterkte iedereen die dit van dichtbij moet meemaken.

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:18

Vreselijk, ik zit hier met kippenvel Verdrietig

Dit is de ergste nachtmerrie van iedereen die buitenrijdt.
Vreselijk voor het paard, vreselijk voor de eigenaren.
Ik wil degenen die hierbij betrokken zijn dan ook heel veel sterkte toewensen...

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:25

Wat een vreselijke gebeurtenis zeg!
Sterkte voor alle betrokkenen.

Syts was zeker een geweldig paard, en ik ben er van overtuigd dat alles er aan gedaan is om hem te bevrijden.
Ook weet ik, dat het bij de mensen van de brandweer zwaar is gevallen, daarbij ook mijn moeder, die als de dood is voor paarden.

Namens haar wens ik ook sterkte aan alle betrokkenen.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28703
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:39

Ik zit met tranen in m'n ogen...wat vreselijk. Dit is toch wel de grootste nachtmerrie van een koetsier.
Heel veel sterkte voor de eigenaren en alle betrokkenen Ach gut

xxJacqyxx

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:40

Hierbij wens ook ik alle betrokkenen heel veel sterkte toe. Het was zo te lezen een ontzettend tragisch ongeluk.

Ook ik heb dat stuk heel vaak met mijn paadje gereden, en weet dat je heel veel bruggetjes overheen moet. Soms houden sommige mensen helaas niet genoeg rekening met elkaar, met hele erge gevolgen.

Wat ik me afvraag is waar de fietser op het moment dat het gebeurde was. Reed de fietser door, of heeft de fietser enigszins geprobeerd om te helpen o.i.d.?

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:08

Oh wat een naar idee. Heel veel sterkte met het verlies.

seline93
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:37

We misse syts allemaal heel erg
Hij was de groote man van onze stal
de elza hoeven.
niemand die verwacht had dat zijn
8e verjaardag zo zou aflopen
Er zijn zoveel tranen op stal,,
En er is echt alles aan gedaan om de mooie hengst te redden
maar het is helaas niet gelukt..
en die fietse had er ook helemaal niks mee te maken
want als die fietser er niet was geweest was het ook gebeurd
Ik wens mogmaals iedereen heel veel sterkte toe.

Dag lieve syts rust maar zachtjes
we zulle je nooit vergeten Verdrietig
Zoon mooie lieve stoeren fries zal ik nooi meer zien

Xx selinee

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:52

heel veel sterkte voor alle betrokkenen.. Verdrietig
Meer kan ik op dit moment even niet zeggen..

wil alleen nog even zeggen dat er hier een beetje vage reacties zijn!! terwijl we juist respect moeten hebben en tonen voor deze mensen dat ze er alles aan gedaan hebben om dat paard te redden!!
Beetje respectloos gaan reageren hier.. wat heeft dat nou voor zin?? Verdrietig

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:01

o wat afschuwelijk zeg! en dan moet je er als eigenaar nog hulpeloos op toezien ook. bah!

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:03

ikenindi schreef:
o wat afschuwelijk zeg! en dan moet je er als eigenaar nog hulpeloos op toezien ook. bah!


ja daarom.. vind ik het erg raar als mensen zo gaan reageren.. Scheve mond kan aan mij liggen hoor Knipoog

Nijnteee

Berichten: 2064
Geregistreerd: 23-05-07

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:06

Jeetje wat verschrikkelijk, wat zielig!
Sterkte voor de eigenaren en alle betrokkenen Vriendjes zijn?

brendaa

Berichten: 522
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Renesse

Re: Paard te water en verdronken in Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:12

Heel veel sterkte toegewenst aan alle betrokkenen! Dit is echt een nachtmerrie dat uitkomt. Dit wens je echt niemand toe.. nogmaals heel veel sterkte !!