Overleg Ministerie LNV en KWPN over behoud Gelders paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Overleg Ministerie LNV en KWPN over behoud Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:11

[quote="Eliene"]Wat jij schrijft over het issue van de kleur Leonora, op de avond in KA werd zomaar even samengevat dat 'men in de zaal' het GP graag als zwart wilde zien waarop ik en gelukkig nog wat meer mensen met mij daar tegenin gingen, dat was absoluut niet zo 'overeengekomen' aan de discussietafel(s). quote]

Dat had ik ook al gehoord. Het doet uiteraard niet echt terzake, een goed paard heeft tenslotte geen kleur, maar ik vindt het juist zo leuk dat er bij de Gelderse zoveel vossen lopen.

Anoniem

Re: Overleg Ministerie LNV en KWPN over behoud Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:26

De kleur is juist helemaal geen issue. Of het nou zwart, bruin of vos is. Maar veel gelderse paarden zijn vos en dan is het absurd om te zeggen dat ze allemaal zwart zouden moeten zijn! Regelrechte flauwekul.

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Overleg Ministerie LNV en KWPN over behoud Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:41

In het panel in KA werd gezegd dat er vraag is naar zwarte en donkerbruine Geldersen, voornamelijk vanuit het buitenland. Proefondervindelijk werd er bijvoorbeeld op Paard&Koets veel naar gevraagd.

In de discussie in KA was er iemand die letterlijk zei, dat een Gelders paard vos moet blijven

dat vind ik dus onzin, want inderdaad een goed paard heeft geen kleur Pling
Ik ben erg blij met onze vossen, maar ga ook niet huilen als we een donkerbruin veulen
krijgen Cool

Natuurlijk mag iedereen een mening hebben en heeft iedereen gelijk,
maar op het moment dat je gaat meepraten over fokken en verkopen, moet je daar
daadwerkelijk ervaring mee hebben Bloos

Eliene

Berichten: 1075
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Overleg Ministerie LNV en KWPN over behoud Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:01

Idd Leonora, in KA werd door sommigen gezegd dat er veel vraag is naar zwart als je je fokproducten wilt afzetten, volgens mij ging dat dan vooral om aangespannen werk met Geldersen. Maar dit was zeker NIET de strekking aan de tafel waar ik zat met de discussie, het is niet eens ter sprake gekomen in onze groep, maar door onze groepsleider werd dat dus wel gezegd in de samenvatting van onze discussie die aan de zaal (van 4 discussiegroepen) werd gegeven en daar werd dus direct op gereageerd. En idd werd vanuit de zaal toen van alles geroepen over kleuren, ook dat iemand 100% voor vos ging en dat ging vooral allemaal met het nodige gelach gepaard (om even de stemming bij dit punt weer te geven), er werd diverse keren gezegd "een goed paard heeft geen kleur, maar natuurlijk mag je je voorkeur hebben". Ik zal zelf niet aansturen op het fokken van een zwarte en zou juist graag eens een schimmel hebben maar dat is nooit fokdoel 1. Maar ik kan me voorstellen als je veel paarden fokt en verkoopt en er gewoon erg veel vraag naar zwartblessen met 4 witte benen dat je die als het even kan ook probeert te fokken als de rest van je fokdoel daarmee niet ondersneeuwt.

@ Natasja/Janne: weet niet of m'n bericht goed overkwam maar ik bedoelde dus dat er iets werd samengevat wat eigenlijk gewoonweg helemaal NIET (zo) besproken was...

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Overleg Ministerie LNV en KWPN over behoud Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:37

je hebt gelijk het is heel vervelend als bij monde van een woordvoerder zaken anders naar buiten komen