Paard valt in sloot in Rijswijk

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 20:45

http://www.vestingstadfm.nl/viewnews.php?newsid=7951
vestingstadfm.nl


Zaterdagmiddag om 12:30 bleek dat er een paard door onbekende oorzaak in een sloot was beland.

Dit was op de Maasdijk in Rijswijk. Omstanders waren al bezig om het dier op het droge te krijgen. Uiteindelijk werd de brandweer gealarmeerd, waarop het korps van Woudrichem even later arriveerde.

Met behulp van een tractor en blusslangen werd de viervoeter alsnog op het droge gebracht. De hoeveelheid water in de sloot viel best mee, maar door het stiele talud lukte de operatie maar gestaag. Volgens de motoragent die polshoogte kwam nemen was het paard ook al aardig oud, terwijl hij ook nog eens door het bizarre avontuur onderkoeld was geraakt.

Met dekkleden werd hij warm gewreven, en er weer bovenop gebracht, maar dit duurde vrij lang.
Al met al is het edele dier in de warme stal gebracht met water en voer om op krachten te komen.

Klik hier voor foto's.

skippyjoehoe

Berichten: 125
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: bolsward

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:19

arm paard Ach gut

jee hoort het veel he..

SuzanLarissa

Berichten: 2707
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: durkum

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:26

dan zou je toch denken aan geen omheining of dat de sloot wordt gebruikt als omheining??
ach wel ff schrikken vorr het paard Ach gut

Shoshanna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:08

Echt verschrikkelijk. Scheve mond

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:43

Heb het gehoord. Een stalgenoot van mij zag het vanmiddag. Kwam vanuit het werk. Het paard liep er al jaren dus weet ook hoe de wei in elkaar zit. Denk dat je ook nooit te weten zal komen wat er precies is gebeurd.

madelief3
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: groet

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:09

wel onwijs zielig maar het lijkt me ook slimmer om een omheinig gewoon van schrikdraad neer te zetten want met een sloot kan het altijd fout gaan zo zie je maar weer.
maar van fouten kunnen mensen leren ook wij ook al denk je nu je paard is niet zo dom die kijkt wel uit
een paard is een vlugt dier dus als hij schrikt kan hij zo in de sloot terecht komen.

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:56

Pfffffffffffffffffffffff..................................... Moet élk paard dat in Nederland in een sloot valt op de voorpagina van Bokt? Nors opkijken

Love_apollo

Berichten: 193
Geregistreerd: 16-10-07

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 07:48

Gitta1977 schreef:
Pfffffffffffffffffffffff..................................... Moet élk paard dat in Nederland in een sloot valt op de voorpagina van Bokt? Nors opkijken


Het is voor Bokt wel nieuws hoor en ik persoonlijk vind het ook heel interesant om te lezen.
Nu lijkt het net of je helemaal geen medelijden met dat beestje hebt. Ach gut

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:08

ik woon in giessen, dorpje naast rijswijk en hier word heel veel gebruik gemaakt van sloten als omheining op zulke plaatsen Knipoog als ik het goed voor me heb, hebben die paarden het daar niet erg slecht maar zijn volgens mij ook wel erg oud en een beetje mager (wat denk ik van ouderdom komt)

Nico1949
Berichten: 68
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Flevoland

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:45

Ik vind het jammer dat er een discussie ontstaat of bepaald nieuws geplaatst moet worden. De nieuws redactie is denk ik zelf mans genoeg om dit te bepalen en bovendien je bent niet verplicht om het te lezen.
Maar dit terzijde er kan beter een landelijke actie/discussie komen om paarden op een zo veilige en snelle manier uit sloten etc. te halen. Waarbij de brandweer en dierenkliniek Utrecht samen tot een oplossing komen en ook bepaalde hulpmiddelen zoals halster, touwen etc standaard in een brandweerwagen komen.
Als bij ons een paard in de sloot terecht komt wat helaas af en toe gebeurd, dan is alleen zijn rug en hals zichtbaar omdat het echte prutsloten zijn. Als je dan de 2 voorbenen op de kant kan krijgen en 2 stroppen van zacht matriaal om de pijpen net boven de kogel kan aanleggen, dan kan je hem er voorzichtig uit trekken met een trekker, vroeger moest je dit met een ander paard doen.
In Utrecht worden paarden die geopereerd worden ook aan 4 benen opgehezen, m.a.w. paarden zijn sterk genoeg in benen. Als ik de brandweer nu bezig zie met brandslangen denk ik dit moet toch beter kunnen. Dit is geen commetaar op de brandweer want ik ben blij dat zij er zijn en hulp kunnen bieden.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:04

als de brandweer standaard halsters in de auto moet leggen en andere materialen voor als er 1x in de zoveel maanden een paard in de sloot komt kan je bezig blijven en kun je onderant een dubbeldekker als brandweerwagen aanschaffen.

Gekkeellen

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-04-08
Woonplaats: Brabant

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:34

aaahhh dat paardje ken ik!

Sneu dat paarden in de sloot kunnen belanden...voor hetzelfde geld was het heel anders afgelopen.
Frusty

Lys_
Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:51

je hoort wel vaak de laatste tijd dat er een pony in de sloot '' valt ''
lijkt mij toch eigenlijk wel dat je een fatsoenlijke veilige omheining gebruikt ook al is er een sloot? voor alsnog vind ik het erg zielig

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:02

Ach echt sneu!

RianneH

Berichten: 28272
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 23:15

Denk dat je daar de spijker o z'n kop slaat supercob!

Wat ik wat raar vind van deze reddingsactie is dat ze niet via het andere land gehandeld hebben. Dat is veel lager en zo te zien makkelijker.

Over mensen die roepen dat er een draad omheen moet.. heb je wel eens een paard in het draad gehad? Dat geeft hele lelijke wonden, dan heb ik liever een nat paard. Beide van dichtbij mee gemaakt... helaas.

Brandweermannen gebruiken niet graag hun slangen, die zijn duur en hoeven maken ze zo kapot. Meestal liggen er wel dikke banden in, vooral als je belt en zegt dat je paard in de sloot ligt.
Achja, het kan nog een eeuwige discussie worden, maar plaatsen waar veel water is, zijn veel sloten als omheinig.

MaRiiit
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-04-08

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:03

Arm Paardje! :|

Sterkte!

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:21

ligt bijna tegen de maas aan he dus inderdaad veel sloten als omheining en inderdaad in de draad kan ook lelijk mis gaan Knipoog

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:54

Sneu voor het paard. Draad/lint er omheen is beslissing van de eigenaar.
Mijn paard heeft na jaren opeens 2 keer in de sloot gelegen en nu staat er een draadje omheen.

Je wilt niet weten hoeveel koeien in de sloot terecht komen... pinken springen er standaard de eerste keer in.....
Het verschil is alleen dat de boer ze er zelf uittrekt..... ik zie niet ook alle boeren overal een draadje omheen zetten...

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Paard valt in sloot in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:23

goede heining is aardig prijzig en daar doen boeren liever niet aan heb ik het idee