Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:17

http://www.knhs.nl
knhs.nl


Tijdens de eerste observatiewedstrijd voor het WK Endurance heeft Nederland van zich laten spreken. In het Duitse Fischerhude kwamen maar liefst 17 Nederlandse combinaties aan de start, waaronder 11 ruiters uit het A- en B-kader. De beste prestatie werd neergezet door Carmen Römer (Landgraaf) die met Eddie R de CEI3* over 160 km won.

“De kopgroep bestond uit vier combinaties, waarvan er eentje afviel op de voorlaatste vetgate en de ander op de laatste. Samen met de Duitse Sian Griffiths ging ik de laatste ronde in. Haar paard had steun aan Eddie en ze wilde mij daarom laten voorgaan. Sowieso wilde ik in galop over de finish, aangezien Eddie van schrik nog wel eens wil gaan stilstaan voor de eindstreep. Uiteindelijk bleef hij met zijn ruime galop het paard van Sian toch al voor”, aldus Carmen Römer. Zij realiseerde een snelheid van 15.72 km/u gemiddeld. De tweede Nederlandse deelnemer op deze afstand was Karin Klein Obbink-Sturrus (Azewijn) met Jashdamour, die echter op 140 km moest opgeven.

Kortere afstanden
In Fischerhude werd ook gestreden op de 120 km CEI3* en de 80 km CEI2*. Op de 120 km voor junioren eindigde Jarmila Lakeman (Deventer) met Sattarov als vierde met een snelheid van 15.88 km/u. De 80 km voor senioren leverde Lisette van Druenen (Putten) met Escapade II en Donna Oudshoorn (Streefkerk) met Karrimh respectievelijk de tweede en derde plaats op in 16.97 km/u. Op de 80 km voor junioren waren Caro en Yara de Boer (Enschede) succesvol: Caro werd derde met Candor, Yara eindigde als vierde met Gitano Sumaya. De beide zussen reden 16.07 km/u.

Observatiewedstrijden
Voor het A- en B-kader vormde CEI Fischerhude de eerste van een serie observatiewedstrijden in de aanloop naar het Wereldkampioenschap Endurance, dat op 8 november in Maleisië plaatsvindt. De volgende observatie is het NK in Ermelo, daarnaast kunnen de ruiters nog kiezen uit Dronninglund, Kopenhagen en Kreuth. “Tot nu toe hebben acht kaderleden aangegeven dat zij opteren voor een plaats in het WK-team”, laat bondscoach Mechteld Gerding-Jonker (Bant) weten. “In Fischerhude was Nederland in ieder geval sterk vertegenwoordigd, zowel in aantallen als in prestaties. Zonder echt hoge snelheden te realiseren heeft men prima prestaties neergezet en slechts vier Nederlandse combinaties moesten de wedstrijd voortijdig staken. Wat mij betreft een goed begin van het seizoen.”

Complete uitslagen op dit moment niet beschikbaar, deze volgen t.z.t. op http://www.fischerhuder-distanzritt.de.vu

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:54

Super gedaan Donna Haha!

En de andere ook natuurlijk!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:59


Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:47

Volgens mij werd Caro de Boer vandaag tweede en haar zus Yara derde ( en geen 3 en 4). Dit heb ik uit zeer betrouwbare bron, nl. hun zelf. Knipoog

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:03

Deze informatie is afkomstig van de bondscoach. Een foutje is zo gemaakt. Lachen

gomir

Berichten: 25570
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:10

Ik dacht ook dat ze 2 en 3 waren idd, maar was er niet meer bij met de prijsuitreiking

Carmen en paard kwamen ontzettend fit over de eindstreep! De duitse combinatie trouwens ook Ja
Eddie vond al die mensen wel een beetje spannend, maar we stonden ook wel met heel veel mensen bij de finish te wachten.

Fisherhude was iig weer gezellig dit jaar! Het was wel erg koud gister met de wind, ook voor de paarden Bloos

Suzanne en Yordan zijn ook goed gefinished op de 80 km, was de eerste keer internationaal voor yordan. We waren dus supertrots Haha!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:11

Echt goed gedaan van iedereen.

Ik ben net terug uit Duitsland en vond het echt een super leuke ervaring om te groomen op zo'n wedstrijd.

gomir

Berichten: 25570
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:18

Met wie was je mee Lenneke? Misschien hebben we elkaar wel gezien?

*edit/ we hebben zelfs met elkaar staan praten bij de finish hoor ik net Haha! Onverwachte boktmeeting dus*

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:19

Leuk dat jullie erbij zijn geweest! Ik heb net foto's gemaild gekregen van Carmen, het ziet er idd allemaal erg frisjes uit daar... Brr... Nagelbijten / Gniffelen

gomir

Berichten: 25570
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:22

Mechteld had ongeveer 5 jassen aan en die stond nog te bibberen aan het einde van de dag Bloos

Wij mochten tussendoor tenminste nog af en toe een rondje scheuren in een warme auto Clown

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:29

Het was ook niet echt een dag om te koelen begreep ik van Carmen, zelfs niet op de 160 km.

Mechteld moest ook lachen toen ik vroeg of het echt zo 'frisjes' was. 'IJskoud' dekte de lading beter volgens haar. Ik vond het in Kootwijk al behoorlijk koud, wil me geen voorstelling hoeven maken hoe het in Fischerhude was... Ik had ongetwijfeld ook vijf jassen gedragen, zelfs op het paard... Nagelbijten / Gniffelen

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:43

Van de fam de Boer hadden we ook al gehoord dat het daar errug koud was. Niet leuk meer. Bij de stops moesten ze ontzettend oppassen dat ze de paarden niet te warme dekens op deden, maar je moest ook zo oppassen dat ze geen koude billen kregen. Erg lastig dus. Maar ze waren wel blij met het resultaat van Yara en Caro. Ook die strijd was erg spannend geweest.

gomir

Berichten: 25570
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:46

Ik heb ze een paar keer zien gaan onderweg, maar ze gingen zo hard dat we ze halverwege de tweede ronde uit het oog verloren zijn. Het zag er iig goed uit!
Ze gingen ook erg fit uit de laatste vetgate weg Ja

Ik denk het ook Karin, ik was wel blij met mijn dikke trui en kingsland jas. Toch wel blij dat ik toen een goede jas gekocht heb Clown
En dan te bedenken dat het vorig jaar snikheet was Knipoog

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:49

Nou idd, dat mailde ik net nog aan iemand: niet voor te stellen dat we precies een jaar geleden een hittegolf hadden! Bloos!

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 05:40

Proficiat

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:19

Het was idd flink koud. Zaterdag tot een uur of 4 kwam de temperatuur niet boven de 6 graden en er stond een hele vieze wind.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:25

Gefeliciteerd allemaal! Goed gedaan Lachen

norwind
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Liesveld

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:31

Lisette en Donna hadden hun wedstrijd goed opgebouwd en gingen iedere ronde sneller. In de laatste ronde haalden zij mer Escapade II en Karrimh zelfs een snelheid van 19,53 km/h.

miranda85

Berichten: 270
Geregistreerd: 28-09-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:02

heeft er misschien meer info over het paard Eddie R. ben namelijk wel benieuwd!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:54

Eddie is 1.65 m hoog, bruin en is een kruising Akhal Teke/Tersk-Arabier.

Enkele wapenfeiten tot nu toe: 140 km Heidedistanz 2007, 2x100 km CEI3* Montcuq (F.) 2007, 1e plaats 160 km CEI3* Fischerhude (D.) 2008. Als ik het me goed herinner is hij sinds eind 2006 in het bezit van de familie Römer.

[Edit] Ik vond een foto van hem bij een oud nieuwsbericht over Stuhr, november 2006. Hij liep toen de 80 km onder Helma de Vette en behaalde een gedeelde 2e plaats, samen met de andere twee combinaties op de foto (Janet Lam met Bugainvillia en Jarmila Lakeman met Joker R).

Afbeelding

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:11

Ik heb nog een foto van Lisette en Donna bij de finish

Afbeelding

norwind
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Liesveld

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:56

Super foto van de finish, Lenneke.

Heb je nog meer foto's van Fischerhude ?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:19

Ik heb er nog meer. Als ik het emailadres mag zou ik ze mailen.

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:09

Karin schreef:
Deze informatie is afkomstig van de bondscoach. Een foutje is zo gemaakt. Lachen


Dan heeft de bondscoach vast even niet op staan letten bij de finish. Ze gingen ook nogal hard over de streep. Even een vuiltje uit je oog halen en je miste de spetterende finfish van Yara en Caro. Knipoog

Lenneke: heb je ook foto's gemaakt van Caro en Yara?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Carmen Römer wint 160 km Endurance CEI Fischerhude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:07

Nee, helaas niet. Die zijn we onderweg niet echt tegen gekomen.