Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:13

Ik vraag me dat ook af, het lijkt mij dan wel idd nogal slap brood. En zoet idd.
En ik hou helemáál niet van zoet brood.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:33

Ik wil het wel eens proberen. Moet goed zijn voor de darmen, dus dan kan ik het wel proberen.
Enkel geen jumbo hier in de buurt Nagelbijten / Gniffelen

liezxx

Berichten: 13
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Delft

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:36

ha ik ben eigenlijkwel benieuwd Tong uitsteken beetje jamemr dat hier geen jumbo in de buurt is Knipoog

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:38

Paardenmelk is heerlijk. Vingers aflikken
Maar is bedoeld voor veulens en niet voor mensen. Knipoog
Ik ga dat brood niet kopen. Ik houd helemaal niet van productiedieren en ik heb geen zin om bij te dragen aan het 'paard als productiedier'. Er zijn als genoeg productiedieren in Nederland.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:42

wel apart... had wel verwacht dat het duur zou zijn... Helaas (volgens mij) geen jumbo in de buurt....

Alleen tja, waar ik zo moe van wordt: We eten met zijn allen (uitzonderingen daar gelaten) kip, koe, varken, kalkoen, konijn, drinken koeienmelk, eten kaas, eieren, etc....
Al dan niet biologisch...

Maar ohjee als het van een paard afkomstig is....

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:44

Silviabol schreef:
die merries dragen veel te veel en je hoort soms akelige verhalen van het opwekken van vroegtijdige geboortes om maar niet de kosten van een veulen maar wel de melk te hebben


Een merrie stopt met melk geven als het veulen bij haar wordt weggehaald.
In het begin staat het veulen vaak bij haar moeder, en als hetveulen ouder wordt (en wat meer vast voer eet) staat het overdag in een groep met andere veulens en snachts gewoon bij haar moeder.

Ga anders eens kijken bij een paardenmelkenrij!

ChirooHeleen

Berichten: 385
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:43

Ik ben vorig jaar bij een open dag van een paardenmelkerij geweest en dat zag er heel netjes uit. Paarden werden goed verzorgd. De eerste tijd nadat het veulen geboren is blijft het bij de merrie en wordt de merrie nog niet gemolken. Als de veulens oud genoeg zijn gaan ze overdag in een groep en worden de merries om de zoveel tijd gemolken. 's Nachts gaan de veulens met de merries de wei in en kunnen ze zo veel drinken als ze willen. De merries houden namelijk melk vast tijdens het melken. Ze geven maar een paar liter per keer en de rest is voor het veulen. Dat komt er gewoon niet uit tijdens het melken. Hierdoor blijft er nog genoeg over voor het veulen. Als de merries niet goed verzorgd zouden worden geven ze gewoon minder melk.

Ik heb daar toen ook paardenmelk geproeft. Er zat niet veel smaak aan. Het schijnt inderdaad goed te zijn voor allerlei kwalen. Ik vind het paardenmelkbrood wel een grappige vinding.