Tractor botst op paard en meisje in Waarland *update p5*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Tractor botst op paard en meisje in Waarland *update p5*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:39

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-04-08 19:27, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Aangepast naar de regels voor VN

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:42

Jakkes zeg.
Hoop dat het goed afloopt met het meisje en het paard.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:44

Hopelijk komt alles goed met amazone en paard...

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:44

Wat een lummel dat hij doorreed,...gelukkig hebben ze hem kunnen achterhalen.
Hoe is het met het meisje en haar paard gesteld?

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:45

Hoe kan je in 's hemelsnaam een paard met ruiter niet zien vanuit een trekker?? Lips are sealed

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:46

Pff, en dan nog doorrijden ook?? Verward
Hopelijk hebben het meisje en het paard geen erge schade!

Anoniem

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:50

Wat een hufter! Niet te geloven wat een idioten er toch op de weg rijden. Doet me toevallig denken aan een topic van een paar weken geleden waarin een meisje ook constant getreiterd werd door jongens op de trekker Die 16-jarigen kennen helemaal geen verantwoordelijkheidsgevoel, dat blijkt wel weer hieruit.

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:51

upendo schreef:
Hoe kan je in 's hemelsnaam een paard met ruiter niet zien vanuit een trekker?? Lips are sealed


Misschien had ie een aanhangwagen, laagstaande zon, etc

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:52

Tien schreef:
upendo schreef:
Hoe kan je in 's hemelsnaam een paard met ruiter niet zien vanuit een trekker?? Lips are sealed


Misschien had ie een aanhangwagen, laagstaande zon, etc


Alsnog, met een aanhangwagen heb je je spiegels nog en met een laagstaande zon hou je je hand een beetje voor je ogen.
Ik vind het trouwens ook een beetje onverantwoordelijk om iemand van 16 in een trekker te laten rijden, maar dat is mijn mening..

peehtje

Berichten: 394
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Westbeemster

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:59

Als je 16 bent mag je trekkerrijden.. Met of zonder rijbewijs.
Als je zonder rijd mag je alleen voor je eigen rijden. En niet voor andere bedrijven of voor iemand anders. Dat heeft niets met onverantwoordelijkheid te maken...
En niet alle 16 jarige zijn dom..

Het is heel naar wat er gebeurd is.. En het is niet meer terug te draaien.. Maar om nou gelijk de bestuurder te schuld te geven??
Wat als het paard schrok?? en de weg op schoot.. Daar kan die jongen dan niets aan doen..
Die voelt het nu ook wel hoog zitten hoor..
Misschien reed dat meisje midden op de weg?..

ik hoop voor dat meisje + paard dat het allemaal goed komt

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:00

upendo schreef:
Hoe kan je in 's hemelsnaam een paard met ruiter niet zien vanuit een trekker?? Lips are sealed

misschien was t een shet? maar sowieso vind ik doorrrijden erg laf!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:01

trekkerrijbewijs kun je vanaf je 16e halen. alleen met trekkerrijbewijs mag je de weg op. zoder trekkerrijbewijs mag je alleen op eigen terrein rijden van iemand die daar toestemming voor geeft.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:02

Ik las het vanochtend ook in de krant. Vooral dat doorrijden na het ongeluk vind ik echt niet kunnen. Gelukkig hebben ze hem wel weten te achterhalen om alles te kunnen regelen. Hopelijk hebben paard en ruiter niet te veel letsel.

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:03

peehtje schreef:
Als je 16 bent mag je trekkerrijden.. Met of zonder rijbewijs.
Als je zonder rijd mag je alleen voor je eigen rijden. En niet voor andere bedrijven of voor iemand anders. Dat heeft niets met onverantwoordelijkheid te maken...
En niet alle 16 jarige zijn dom..

Het is heel naar wat er gebeurd is.. En het is niet meer terug te draaien.. Maar om nou gelijk de bestuurder te schuld te geven??
Wat als het paard schrok?? en de weg op schoot.. Daar kan die jongen dan niets aan doen..
Die voelt het nu ook wel hoog zitten hoor..
Misschien reed dat meisje midden op de weg?..

ik hoop voor dat meisje + paard dat het allemaal goed komt


Hij reed door na de aanrijding, dat getuigd niet echt van kennis van zaken, alleen van een slecht geweten. Doorrijden na ene aanrijding is op zijn minst zeer onverantwoordelijk te noemen, en niet te vergeten strafbaar.

Cavaliere

Berichten: 2259
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:03

je weet niet wat er gebeurt is, misschien schrok het paard o.i.d,
maar het is wel laf dat hij is doorgereden!
hoop dat het goed komt met het meisje en het paard.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:04

ikenindi schreef:
trekkerrijbewijs kun je vanaf je 16e halen. alleen met trekkerrijbewijs mag je de weg op. zoder trekkerrijbewijs mag je alleen op eigen terrein rijden van iemand die daar toestemming voor geeft.


Dat dacht ik dus ook..

Anoniem

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:06

dat klopt idd
je kan idd vanaf je 16 je trekker rijbewijs halen om op de weg te mogen.

ik hoop dat alles met ruiter en paard oke is...en dat die jongen flink verteld is dat doorrijden echt niet mag. Of het zijn schuld nu was of niet

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:11

Dit soort dingen hebben een nare nasleep. Mijn bijrijdpaard is met een andere bijrijdster ook aangereden. Door de zoon van 14 van de boer, met een trekker. Hele verzekeringskwestie geworden, jarenlang gelul. Paard was al 18 en reed altijd buiten. Is nu voor altijd beschadigd en heeft enorm trauma van trekkers (naast dat ie enorme worden had). Kan niet meer veilig mee buiten worden gereden terwijl dat z'n lust en z'n leven was.
De boer en zijn zoon werden dudielijk door alle bedrijven en organisaties in bescherming genomen, hebben niets hoeven betalen en alle schade, lichamelijk en geestelijk, aan het paard moest moeizaam aan worden getoond door eigenaresse. En dit was een zelfde geval, alleen met iemand die onmogelijk het trekkerrijbewijs had kunnen hebben omdat hij pas 14 was.
Nederland is gestoord qua dergelijke regels. ALs iemand mij dit zou aandoen, zou ik niet voor mezelf in kunnen staan.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Trekker botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:11

Doorrijden na t veroorzaken van een ongeval kan gewoon niet schuldig of niet schuldig..
Misschien was hij in paniek wel door gereden maar toch...
Je probeert je medemens en dier toch te helpen als ze gewond zijn.
Ik hoop dat verder alles met het meisje en het paard in orde komt en dat die jongen hier van geleerd heeft.

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Trekker botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:15

hmmz erg laf om maar meteen de bestuurder de schuld te geven.. Daarbij is een 16 jarige met ervaring en trekkerrijbewijs meestal verstandiger als een gastje van 18 dat op een dag de kolder in de kop krijgt en bij een loonwerker gaat werken en dan met de grootste fendt met gierton erop uit wordt gestuurd.. maar goed...

En is hij expres doorgereden? of is het dier geschrokken en bijvoorbeeld achter de trekker er tegenaan gesprongen.. hierbij is het heel goed mogelijk dat hij gewoon niets heeft gemerkt.

Verder hoop ik dat paard en ruiten niet veel mankeren..!

annepaardoes

Berichten: 7158
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:18

Jacimatho schreef:
peehtje schreef:
Als je 16 bent mag je trekkerrijden.. Met of zonder rijbewijs.
Als je zonder rijd mag je alleen voor je eigen rijden. En niet voor andere bedrijven of voor iemand anders. Dat heeft niets met onverantwoordelijkheid te maken...
En niet alle 16 jarige zijn dom..

Het is heel naar wat er gebeurd is.. En het is niet meer terug te draaien.. Maar om nou gelijk de bestuurder te schuld te geven??
Wat als het paard schrok?? en de weg op schoot.. Daar kan die jongen dan niets aan doen..
Die voelt het nu ook wel hoog zitten hoor..
Misschien reed dat meisje midden op de weg?..

ik hoop voor dat meisje + paard dat het allemaal goed komt


Hij reed door na de aanrijding, dat getuigd niet echt van kennis van zaken, alleen van een slecht geweten. Doorrijden na ene aanrijding is op zijn minst zeer onverantwoordelijk te noemen, en niet te vergeten strafbaar.


Er zijn ook genoeg volwassenen die doorrijden na een aanrijding dus dit getuigt niet de onverantwoording die de leeftijd van de jongen met zich mee brengt.

Verder geeft het artikel vrij weinig info dus er valt nog niet veel over te zeggen.

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:18

Jacimatho schreef:
peehtje schreef:
Als je 16 bent mag je trekkerrijden.. Met of zonder rijbewijs.
Als je zonder rijd mag je alleen voor je eigen rijden. En niet voor andere bedrijven of voor iemand anders. Dat heeft niets met onverantwoordelijkheid te maken...
En niet alle 16 jarige zijn dom..

Het is heel naar wat er gebeurd is.. En het is niet meer terug te draaien.. Maar om nou gelijk de bestuurder te schuld te geven??
Wat als het paard schrok?? en de weg op schoot.. Daar kan die jongen dan niets aan doen..
Die voelt het nu ook wel hoog zitten hoor..
Misschien reed dat meisje midden op de weg?..

ik hoop voor dat meisje + paard dat het allemaal goed komt


Hij reed door na de aanrijding, dat getuigd niet echt van kennis van zaken, alleen van een slecht geweten. Doorrijden na ene aanrijding is op zijn minst zeer onverantwoordelijk te noemen, en niet te vergeten strafbaar.


8 juni j.l. ben ik ook met mijn pony aangereden door een trekker; bestuurder is ook doorgereden, we hebben aangifte gedaan; denk maar niet dat ze er wat mee doen hoor. Het is inderdaad strafbaar, maar dat zegt niet alles.. In mijn geval: helemaal niks.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:19

Pff allemaal weer mensen hier die precies weten hoe het gegaan is?

Soms kan je als je een grote aanhanger achter je hebt het niet zien, hij kan het best over het hoofd hebben gezien.

Om nu direct die jongen voor alles uit te maken is niet nodig. We weten allemaal niet wat er precies gebeurd is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:21

Jeetje, nog zo'n eikel...
Stalgenoot had van de week ook al een accefietje met een trekker chauffeur (geen aanrijding, maar scheelde niet veel)
sommige denken echt alleen recht op de weg te hebben...

Sundancer: Ik geef toe, heb nog nooit trekker gereden... Maar zoiets voel/merk je toch? Daarbij minder je (als het goed is) al vaart als je een paard passeert, dus kan je ook beter opletten, toch?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:22

Euhm, als je een aanhanger erachter hebt of een giertank die leeg al 2000 kilo weegt en een paard van 400 kilo. Dat voel je echt niet volgens mij.

Het paard kan best ineens uit de bosjes zijn gekomen toen de trekker er al voorbij was maar de aanhanger nog niet.