Tractor botst op paard en meisje in Waarland *update p5*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:26

Alle kritiek gaat veelal hier naar de jeugdige tractor bestuurder. Misschien terecht maar bedenk wel dat als 16 jarige je nogal in paniek kunt raken. Bovendien is nog niet duidelijk hoe het gebeurd is. Het paard kan ook voor of tegen de trekker gesprongen zijn.

Al met al een heel naar gebeuren en ik hoop dat de schade aan meisje en paard te herstellen zijn.

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:28

Sundancer schreef:
Euhm, als je een aanhanger erachter hebt of een giertank die leeg al 2000 kilo weegt en een paard van 400 kilo. Dat voel je echt niet volgens mij.

Het paard kan best ineens uit de bosjes zijn gekomen toen de trekker er al voorbij was maar de aanhanger nog niet.

Uit eigen verhaal: dat voel je toch wel degelijk!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:29

peehtje schreef:
Als je 16 bent mag je trekkerrijden.. Met of zonder rijbewijs.
Als je zonder rijd mag je alleen voor je eigen rijden. En niet voor andere bedrijven of voor iemand anders. Dat heeft niets met onverantwoordelijkheid te maken...
En niet alle 16 jarige zijn dom..


Als 16-jarige mag je alleen trekker rijden op de openbare weg met een trekker rijbewijs. Nu heb ik daar niet zoveel waarde aan omdat je geen rijles krijgt en het examen alleen afgenomen wordt op een boerenerf en niet op de openbare weg. Dus de ervaring moet zo'n jongen/meisje zelf opdoen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:29

Ben erg benieuwd wat er gebeurd is want eerder kan ik geen oordeel vellen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:31

beukiej schreef:
Sundancer schreef:
Euhm, als je een aanhanger erachter hebt of een giertank die leeg al 2000 kilo weegt en een paard van 400 kilo. Dat voel je echt niet volgens mij.

Het paard kan best ineens uit de bosjes zijn gekomen toen de trekker er al voorbij was maar de aanhanger nog niet.

Uit eigen verhaal: dat voel je toch wel degelijk!



Zat je in de trekker dan? Knipoog

Maargoed, niemand weet nog wat er precies is gebeurd. Dus iemand al schuldig verklaren is nog niet aan de orde! Laat dat maar aan de politie over.
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 28-04-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:34

beukiej schreef:
Sundancer schreef:
Euhm, als je een aanhanger erachter hebt of een giertank die leeg al 2000 kilo weegt en een paard van 400 kilo. Dat voel je echt niet volgens mij.

Het paard kan best ineens uit de bosjes zijn gekomen toen de trekker er al voorbij was maar de aanhanger nog niet.

Uit eigen verhaal: dat voel je toch wel degelijk!

Het kan heel goed dat je daar niks van merkt.
Heb geen ervaring met trekker rijden maar wel met vrachtwagen, dan merk je niet veel hoor. Dat is ook mijn grootste angst, dat er een keer een fietser oid in de dode hoek zit en ik ze niet zie.

Zolang we niet weten hoe het gegaan is kun je geen oordeel vellen. Het blijft natuurlijk wel een verschrikkelijk ongeluk, ik hoop dat iedereen hier weer goed uit komt.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:36

Sundancer schreef:
Pff allemaal weer mensen hier die precies weten hoe het gegaan is?

Soms kan je als je een grote aanhanger achter je hebt het niet zien, hij kan het best over het hoofd hebben gezien.

Om nu direct die jongen voor alles uit te maken is niet nodig. We weten allemaal niet wat er precies gebeurd is.


Zo typisch bokt, je krijgt een artikkel waar zo goed als geen info staat en we weten het direct.
Bokkers zouden voor besparing zorgen bij de gerechtelijke politie. Clown

Erg ongeval hopelijk hebben paard, ruiter en jongen niet teveel trauma's

kristianneb

Berichten: 460
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: Smilde (drenthe)

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:37

Kom op zech! je rijd toch niet gewoon door als je iemand hebt aan gereden wat een .........

Ik hoop maar dat het meisje en haar paard en nog een beetje goed van afkomen

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:47

Sundancer schreef:
beukiej schreef:
Uit eigen verhaal: dat voel je toch wel degelijk!



Zat je in de trekker dan? Knipoog

Maargoed, niemand weet nog wat er precies is gebeurd. Dus iemand al schuldig verklaren is nog niet aan de orde! Laat dat maar aan de politie over.


Nee; ik zat op de pony die ook aangereden is (8 juni j.l.)
De bestuurder heeft tegen zijn baas bekend dat hij gevoeld heeft ons aangereden te hebben, na eerst heel veel gelogen te hebben. Gelukkig geloofde de baas ons verhaal en is de waarheid boven tafel gekomen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:49

We geven hier wel allemaal de jongen de schuld, tuurlijk is het niet tactisch van hem dat hij is doorgereden, maar zolang we de ware toedracht niet kennen is dat wat moeilijk oordelen.

Valt me wel op dat niemand iets te melden heeft over de 14-jarige met het paard. Heb je als 14-jarige wel zoveel veiligheidsbesef?? Wie weet is dat paard wel geschrokken en kon zij hem niet houden.

Nogmaals het is speculeren (wat iedereen hier doet) maar als ik termen hoor vallen als een onverantwoordelijke 16-jarige... ik denk ook niet dat ik een 14-jarige alleen met een paard over straat zou laten gaan, ik weet dat het veel gebeurd en vaak gaat het goed, maar dat is met trekkers ook het geval..

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:53

naja doorrijden, dat kan toch niet Boos!
ik weet natuurlijk zoals Polly zegt niet precies wat er is gebeurd,
wel weet ik dat die jongeren hier met die tractors ook lang je heen scheuren,
ook al rijdt je over de slingerige dijk, scheuren ze gewoon vrolijk langs je heen
terwijl de volwassenen gewoon rustig rijden en even w88 tot je voorbij bent.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:54

beukiej schreef:
Nee; ik zat op de pony die ook aangereden is (8 juni j.l.)
De bestuurder heeft tegen zijn baas bekend dat hij gevoeld heeft ons aangereden te hebben, na eerst heel veel gelogen te hebben. Gelukkig geloofde de baas ons verhaal en is de waarheid boven tafel gekomen.


Tis natuurlijk vreselijk wat er gebeurd is.

Maar wie zegt dat deze jongen dat ook gevoeld heeft? Er zijn zoveel verschillende combinaties mogelijk (kleine trekker ) (grote trekker) (grote kar) (kleine kar).

En inderdaad wat Polly zegt, meisje van 14 jaar hoort nog niet alleen te rijden.....

Wie weet kwam het meisje ineens uit de bosjes zetten met een noodgang en zag de tractor dit niet?

Je weet het niet...

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:58

Sundancer schreef:
beukiej schreef:
Nee; ik zat op de pony die ook aangereden is (8 juni j.l.)
De bestuurder heeft tegen zijn baas bekend dat hij gevoeld heeft ons aangereden te hebben, na eerst heel veel gelogen te hebben. Gelukkig geloofde de baas ons verhaal en is de waarheid boven tafel gekomen.


Tis natuurlijk vreselijk wat er gebeurd is.

Maar wie zegt dat deze jongen dat ook gevoeld heeft? Er zijn zoveel verschillende combinaties mogelijk (kleine trekker ) (grote trekker) (grote kar) (kleine kar).

En inderdaad wat Polly zegt, meisje van 14 jaar hoort nog niet alleen te rijden.....

Wie weet kwam het meisje ineens uit de bosjes zetten met een noodgang en zag de tractor dit niet?

Je weet het niet...

Ik geef in de situatie ook niemand de schuld, ik weet ook niet hoe het gegaan is. Ik gaf alleen aan dat het snel voelbaar is. In mijn geval was het zo'n mega grote trekker + grote dumper.

Philadelphia

Berichten: 889
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:04

hm na paar reacties gelezen te hebben
je weet niet precies wat er gebeurt is
als het meisje schuldig was doordat ze plots uit de bosjes schoot(of wat dan ook)
had de jongen kunnen stoppen was dan immers zijn schuld ook niet
nu denk ik dat het de schuld was van de jongen die erg geschrokken is natuurlijk
en is weggereden...oke het meisje reed alleen als 14 jarige maar als ze vanaf haar 8ste ofzo al paardrijd
deed ik ook alleen buitenritjes maken enz.
hoe oud je nou bent alleen gaan is altijd risico kan altijd wat gebeuren

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:06

Doorrijden naar een ongeluk...dan ben je al strafbaar. Dat gastje is sowieso fout.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:07

het blijft erg maar voor hetzelfde geld is het gatje zo geschrokken en doorgereden. hebben het hier voor de deur ook eens gehad meisje was zo geschrokken en doorgereden.
daarbij mag je vanaf je 18(of toch 16) gewoon met een trekker met aanhanger rijden zonder daar iets voor te hebben. en tja dat is en blijft bij sommige jongeren onvrantwoord

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Trekker botst met meisje op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:07

beukiej schreef:
8 juni j.l. ben ik ook met mijn pony aangereden door een trekker; bestuurder is ook doorgereden, we hebben aangifte gedaan; denk maar niet dat ze er wat mee doen hoor. Het is inderdaad strafbaar, maar dat zegt niet alles.. In mijn geval: helemaal niks.


Het is werkelijk ongelooflijk ja... En tuurlijk doen ze er niks mee, je hebt het immers zelf uitgelokt Boos! ... Dat wordt je dan heel vriendelijk verteld: slachtoffer wordt zelf dader, bij wijze van spreken.
Nederland is verschrikkelijk in deze ja.
Maar ja, weerhoudt de burger niet om zelf ffkes langs te gaan en te vragen waarom, zonder zelf boos te worden natuurlijk.

Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:10

Als hij zo was geschrokken en daardoor doorgereden dat kan...maar in het stukje staat dat de politie hem later aan kon houden, niet dat hij zich zelf daar gemeld heeft.
En dat vind ik wel een groot verschil.
En nogmaals, of hij fout was of niet, dat maakt niet uit.
Wie weet was die griet harstikke onverantwoord bezig...maar die jongen ook door het doorrijden

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:01

Oeh jakkes, mijn paarden staan ook in Waarland, wat eng dichtbij dat zoiets gebeurd.

Wat er ook precies is gebeurd, het is en blijft een heel vervelend verhaal voor alle betrokken partijen. De wegen in Waarland zijn behoorlijk smal, met bijna overal aan beide kanten slootjes. Mijn beide paarden zijn goed verkeersmak, maar no way dat ik op buitenrit ga hier. Ik zet ze in de trailer en ga lekker naar het bos.

amazingstar

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: nijkerk

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:02

iedereen kan hier wel oordelen over die jongen maar waar ik me meer zorgen om maak hoe het met dat meisje en paard gesteld is verder want ja het woord GEWOND kan vele gevolgen hebben of niet.
Die jongen zullen ze na onderzoek aanpakken(en over dat doorrijden helemaal!) Knipoog

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:04

amazingstar schreef:
iedereen kan hier wel oordelen over die jongen maar waar ik me meer zorgen om maak hoe het met dat meisje en paard gesteld is verder want ja het woord GEWOND kan vele gevolgen hebben of niet.
Die jongen zullen ze na onderzoek aanpakken(en over dat doorrijden helemaal!) Knipoog


Kan evengoed dat na onderzoek toont dat jongen geen schuld had, dan zal hij niet aangepakt worden over dit en doorrijden.

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:05

Ik ben benieuwd hoe het gaat met het meisje en het paard. Ik hoop dat ze niet al te zwaar gewond zijn geraakt.

Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:07

waarom niet over het doorrijden katia?
Dat mag gewoon nooit...ook niet als je zelf geen schuld had Lachen

Nu is hij 16, dat scheelt. Maar fout is het wel Lachen

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:08

runningkawa schreef:
waarom niet over het doorrijden katia?
Dat mag gewoon nooit...ook niet als je zelf geen schuld had Lachen

Nu is hij 16, dat scheelt. Maar fout is het wel Lachen


Dat is niet waar, men broer is ook aangereden met zijn brommer door een camion.
De camion kon het onmogelijk zien, en zal het al helemaal niet voelen. Dus kan hij ook niet in beschuldeging worden gebracht Lachen

De wet verwacht ook niet dat je stopt voor iets dat je niet weet Lachen

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:12

Wat jammer dat er hier weer conclusies worden getrokken die misschien nergens op berusten. Verdere feiten zijn nog niet bekend...dus ook niet speculeren vind ik.
Mijn moeder is een paar weken geleden door een tractor met een grote landbouwmachine geraakt met de auto, terwijl ze helemaal aan de kant in de berm was gaan staan. De tractor reed ook door. Iemand anders die er achter reed is er achteraan gegaan en heeft hem teruggehaald.
Het bleek een bijzonder aardige boer te zijn, die niet had gemerkt dat de landbouwmachine de auto had geraakt. Hij verklaarde dat het altijd zwiept en wiebelt achter de trekker en dat je dan geen verschil merkt of je door een kuil op zo'n hobbelweg gaat, of dat je een auto schampt. Hij nam mijn moeder mee naar de boerderij, ze hebben daar alles geregeld met de verzekering, koffie gedronken en hij heeft excuses aangeboden voor het feit dat hij het niet gemerkt had.
Het klinkt allemaal misschien onwaarschijnlijk...maar die machines zijn soms zo groot...dat je je er wel iets bij voor kunt stellen.
Ook kan iemand van 16 bijv. zo schrikken van wat er gebeurt, dat er uit een schrikreactie doorgereden wordt. Paniek kan rare dingen met mensen doen.
Ik heb ooit een keer een ongeluk gehad met een groepje leerlingen op mijn werk. De leerling die het ongeluk veroorzaakte zette het op een lopen...helemaal door het lint. Deze leerling was er later zelf het meest verbijsterd van dat hij was weggerend van hetgeen hij had veroorzaakt. Maar dat was blinde paniek en verbijstering. Hij heeft talloze keren zijn excuses gemaakt...voor het veroorzaken, voor het wegrennen en het slachtoffer aan haar lot overlatend, noem maar op. Het joch was er stuk van. En het was niet eens zo heel ernstig ongeluk achteraf...maar op het moment zelf was het schrikken.
Indien deze knaap wel bewust en laconiek doorgereden is, dan is hij behoorlijk fout bezig...maar dat kan ik nergens uit de tekst opmaken....
Dus...laten we eerst afwachten hoe het werkelijk zit, voordat er weer van alles geroepen wordt.