Tractor botst op paard en meisje in Waarland *update p5*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:59

de meeste die op een tractor rijden zijn van die lompe boeren die nergens naar kijken...

Hoop dat het met het meisje en paard goed gaat!

Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:12

katiavl schreef:
Kan evengoed dat na onderzoek toont dat jongen geen schuld had, dan zal hij niet aangepakt worden over dit en doorrijden.


Weet niet in wat voor wereld jij leeft maar dit is wel degelijk strafbaar Ja

Artikel 7 wetboek van Strafrecht


Doorrijden na een ongeval
Artikel 7 WVW bevat een verbod op het doorrijden na een aan aanrijding . Als iemand betrokken is geweest bij een aanrijding waarbij een ander is gedood of waarbij schade of letsel is toegebracht, mag hij de plaats van het ongeval niet verlaten tot het moment dat hij behoorlijk gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en die van zijn voertuig. Ook mag hij gewonden niet in hulpeloze toestand achterlaten. Een en ander geldt natuurlijk alleen indien diegene weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat een nader is gedood of dat schade of letsel is toegebracht.

Afgezien van de situatie waarin een gewonde in hulpeloze toestand is achtergelaten kan strafvervolging worden voorkomen indien men zichzelf vrijwillig binnen 12 uren na het verkeersongeval bij de politie meldt.

Voor dit misdrijf kan een boete tot €4500,= worden opgelegd en gevangenisstraf tot 3 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 5 jaar (bij recidive 10 jaar).


Ik heb ook veel in Waarland gereden waar mijn paard toen stond, levensgevaarlijke wegen met veel landbouw en vrachtverkeer en ook nog eens een spoorwegovergang.
Ik zou een 14 jarige daar niet durven te laren rijden in haar eentje, levensgevaarlijk je kan nauwlijks schuilen met je paard als er groor verkeer aankomt.

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:40

Lekker, weer zo'n 16 jarige gek op een tractor Boos! Boos! Boos!

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:49

stef schreef:
Jeetje, nog zo'n eikel...
Stalgenoot had van de week ook al een accefietje met een trekker chauffeur (geen aanrijding, maar scheelde niet veel)
sommige denken echt alleen recht op de weg te hebben...

Sundancer: Ik geef toe, heb nog nooit trekker gereden... Maar zoiets voel/merk je toch? Daarbij minder je (als het goed is) al vaart als je een paard passeert, dus kan je ook beter opletten, toch?

Voelen doe je het niet, daarom is het belangrijk als bestuurder dubbel je ogen op de weg te hebben.
Jongeren die op een trekker zitten letten weinig of niet op, en meestal treiteren ze de ruiters, dat is mijn ervaring.
Wat als er een voetganger onder komt??
Dat voel je ook niet.
Dus eigenlijk zouden ze meer hebben aan een opletcursus. Knipoog

Sietske94

Berichten: 417
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: alblasserdam (Z-H)

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:59

Triest dat hij doorreed zeg, hoop dat hij erop veroordeeld wordt, en dat hij zijn fout inziet.
ik hoop dat het meisje en het paard snel opknappen.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:03

Verschrikkelijk die vooroordelen hier in het topic. Ze weten niet eens wat en hoe het gebeurd is .... en maar oordelen. Bah. Ze hebben nog nooit op een trekker gezeten maar weten wel dat je zoiets voelt. Nou uit ervaring weet ik dat dat niet zo is. Bovendien is dat meisje misschien wel tegen de aanhanger aangereden... Dus hou alsjeblieft met die beschuldigingen op.

Edit: mijn ervaring op de trekker is dat 9 van de 10 ruiters totaal niet voldoende ervaren is, en de situatie goed weet in te schatten en daarbij zijn meer als de helft van de paarden niet trekkerproof.

Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:05

Citaat:
Bah. Ze hebben nog nooit op een trekker gezeten maar weten wel dat je zoiets voelt


over veroodelen gesproken slimmerik

jij weet ook helemaal niet of die mensen ooit op een trekker hebben gezeten...dat maak jij er ook maar van...je doet dus hetzelfde Haha! Clown

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:13

iepsel schreef:
Citaat:
Een trekker mag bovendien niet voor privé gebruikt worden.



Nou, ik wil dan wel graag een bron, want ik vind dit toch wel heel erg sneu voor manlief die voor zn hobby een trekkert rondrijdt. Is puur voor trekkertrekwedstrijden en heeft niets met landbouw of veeteelt van doen. Dus totdat jij met een duidelijke bron komt: Doe ik het af als enorme bullshit.. Clown



Het staat iig in het theorieboek van het trekkerbewijs. Als je naar trekkertrekwedstrijden gaat moet je trekker op een dieplader aangevoerd worden.
Een trekker is een landbouwvoertuig en dient ook zo gebruikt te worden.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:14

runningkawa schreef:
Citaat:
Bah. Ze hebben nog nooit op een trekker gezeten maar weten wel dat je zoiets voelt


over veroodelen gesproken slimmerik

jij weet ook helemaal niet of die mensen ooit op een trekker hebben gezeten...dat maak jij er ook maar van...je doet dus hetzelfde Haha! Clown


Ik heb wel degelijk de ervaring dat je er niets van merkt...zie mijn eerdere post.

Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:22

ik zeg toch ook niet dat jij die ervaring niet hebt?
Lees mijn bericht nog maar eens na Haha!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:22

ehm.. een trekker schud al heel erg van zichzelf door de enorme veren. dus een hobbel in de weg of het overrijden van een konijn voel je niet.
om de jongen meteen aftekraken vind ik onnodig.
en dat de 'meeste' lompe boeren zijn is ook onzin.
dan zou je ook kunnen zeggen dat de 'meeste'ruiters kakkers zijn.
Ik ken immers genoeg mensen die langzamer rijden wanneer ze een paard naderen. een vriend zet zelfs zijn tractor stil.
dat doet hij vanuit zijn opvoeding. zijn vader zei: 'voor kinderen, ouderen en dieren moet je het meeste voor uitkijken'.
En hij heeft dat goed in zijn oren geknoopt. er zijn daar regelmatig buiten ritten en ik vind het van hem heel netjes dat hij zijn trekker stil zet. het is wel een boer, maar een boer is niet altijd lomp. en dat vind ik een beetje triest dat iedereen dat zo denkt.
een tractor kun je wel als privé gebruiken. je kan op je eigen land rijden. zonder voor iemand te hoeven werken.
Mijn opa rijd ook jaren tractor en nu nog steeds al heeft hij geen rijbewijs daarvoor. Hij kijkt altijd uit, maar dat betekend niet dat er niets kan gebeuren. Opa is doodsbang dat hem hetzelfde overkomt als een vriend van hem.
die waren aan het Hooien op het land en de klein kinderen zaten op de wagen. en toen viel er eentje af en kwam onder het wiel. de kinderen zagen het niet en je voelt dat ook niet. maar de mensen die hooi op de wagens legden zagen het wel. helaas is de jongen al 12 jaar dood. hij was maar 8 jaar geworden. een ongeluk zit in een klein hoekje. dat zal met deze jongen ook gebeurd kunnen zijn.

dit wou ik even kwijt Tong uitsteken

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:26

Ik ben eigelijk meer benieuwd hoe het met het meisje en haar paard gaat. Dat vind ik eigelijk belangrijker dan of hij wel of niet op de openbare weg had mogen rijden.

Weet iemand dat? hoe het met ze is??

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:35

piecon schreef:
Ik ben eigelijk meer benieuwd hoe het met het meisje en haar paard gaat. Dat vind ik eigelijk belangrijker dan of hij wel of niet op de openbare weg had mogen rijden.

Weet iemand dat? hoe het met ze is??


Helemaal mee eens!

giannatjuh

Berichten: 721
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Gouderak, nabij Gouda, Zuid-Holland

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:43

wat een hoop poeha. hat is vresselijk, maar zo te zien zat niemand van jullie noch in de trekker, noch achterop het paard.

mensen op tractoren zijn lang niet allemaal lomp, verre van zelfs! het meisje en de chauffeur zullen beide vanochtend echt niet uit bed gestapt zijn met de gedachte om brokken te gaan maken. rustig afwachten tot meer informatie is verstrekt, dat is mijn mening

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:45

hoop dat ze het goed maken, maar dat iedereen gelijk op de 16 jarige begint te kakkelen is ook niet nodig, dat doorrijden is echt vreselijk stom, maar hij zal vast niet express op ze ingereden zijn, bovendien weten we niet wat er gebeurt is, mogen 14 jarige trouwens alleen buiten rijden? want daar hoor je niets over, vind het zelf iets te jong eigenlijk..

Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:47

Hoe je het ook wendt of keert, de 16 jarige had niet door mogen rijden PUNT.
Stel dat dit meisje gewond was geweest, of het paard (Dat weten we niet eens Koe )
dan zou zouden ze onmiddelijk medische hulp nodig hebben gehad, dan was hij wel degelijk de aangewezen persoon.
Doorrijden na een ongeval staat in het ergste geval poging tot doodslag op, vergeet dat niet
Zit wel degelijk een steek los bij de 16 jarige

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:47

Het probleem in Waarland is dat er veel smalle landweggetjes zijn, met vaak aan weerskanten sloten, maar geen berm. Daardoor kun je geen kant op wanneer er verkeer aan komt.
Ik heb er ook vaak genoeg gereden wanneer ik met mijn paard op weg ging naar de manege om daar priveles te krijgen of op wedstrijd.

We weten natuurlijk niet precies waar het is gebeurd, maar vervelend is het wel. Het is erg vaak raak in Waarland de laatste tijd.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:50

Sharon89 schreef:
de meeste die op een tractor rijden zijn van die lompe boeren die nergens naar kijken...

Hoop dat het met het meisje en paard goed gaat!


Ik zou eerder zeggen sommigen! Dit vind ik echt een stomme opmerking, ze zullen vast allemaal expres niet kijken of er verkeer aankomt, zodat ze weer eens lekker een van die paarden aan kunnnen rijden zeker? Rolleyes Koe

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:00

Chiqa schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, de 16 jarige had niet door mogen rijden PUNT.


Als hij er niets van gemerkt heeft dan kan je toch ook niet stoppen? PUNT.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:01

imd schreef:
Sharon89 schreef:
de meeste die op een tractor rijden zijn van die lompe boeren die nergens naar kijken...

Hoop dat het met het meisje en paard goed gaat!


Ik zou eerder zeggen sommigen! Dit vind ik echt een stomme opmerking, ze zullen vast allemaal expres niet kijken of er verkeer aankomt, zodat ze weer eens lekker een van die paarden aan kunnnen rijden zeker? Rolleyes Koe


Nou inderdaad, de meesten zijn wel netjes, want vaak hebben hun zelf ook paarden.

Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:03

Als mensen iemand aanrijden en doorrijden hebben ze overduidelijk een serieus probleem, dus hoor je niet op de weg thuis, dan heb je toch echt een serieus probleem, gelukkig weet Justitie hier wel raad mee Lachen

Ik zal van het weekend eens vragen hoe het afgelopen is ik rijdt daar op de manege.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:12

runningkawa schreef:
wij hebben geen bedrijf...dus wij mogen geen tractor hebben en betalen dus voor jan l.. verzekering daarvoor...


Ik ga met iepsel mee.... Lachen
Geen idee wie er dan bij ons komt hooien oid?



https://kbc-pdf.kbc.be/ng/published/KBC ... 24463c.pdf

Pagina 11 is dan wel interessant (trouwens de rest van het document ook).

Als je hem gebruikt voor het hooien dan gebruik je hem dus voor landbouwdoeleinden. Een trekker is nu eenmaal geen vervoermiddel maar een landbouwvoertuig.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:13

Chiqa schreef:
Als mensen iemand aanrijden en doorrijden hebben ze overduidelijk een serieus probleem, dus hoor je niet op de weg thuis, dan heb je toch echt een serieus probleem, gelukkig weet Justitie hier wel raad mee Lachen

Ik zal van het weekend eens vragen hoe het afgelopen is ik rijdt daar op de manege.


De jongen is duidelijk minderjarig en kan er niet op aangesproken worden. En als hij niets gezien of gemerkt heeft dan is hij zeker niet schuldig.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:16


Anoniem

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:17

Bedankt voor de link slimmerik.
Maar ik kan daar op bladzijde 11 niet zo snel uithalen dat prive niet mag.
Oke als praalwagen niet, maar daar gebruiken we hem ook nooit voor.
Maar we rijden wel over de weg (verzekerd uiteraard) om te gaan tanken.
Maar we zijn verder geen bedrijf. Dus ik zie dat dan als prive gerbuik.