Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 18:45

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=11307&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl


Maandag ging de campagne 'Paard op de Weg' van het Regionaal Orgaan verkeersveiligheid Fryslân ( ROF) van start. Mevrouw W. Haans van het ROF gaf bij het gemeentehuis in Damwoude het startsein voor de campagne. Daarna overhandigde zij aan wethouder Van der Ploeg het beeldje 'De Verstomde Schreeuw' voor de bijzondere verdienste van de gemeente Dantumadeel ter bevordering van de verkeersveiligheid.

Het ROF wil met de campagne 'Paard op de Weg' de weggebruiker informeren over de juiste manier voor het passeren van paarden op de weg. Reden voor de campagne is de toename van het aantal paarden op het platteland. Hierdoor is de kans dat de weggebruiker 'een paard ontmoet' sterk toegenomen. Veel weggebruikers weten echter niet hoe zij om moeten gaan met paarden op de weg. Daarom heeft de Koninklijke Hippische Sportfederatie ( KNHS) een aantal tips geformuleerd voor de weggebruiker, zoals passeer het paard rustig en extra ruim en maak geen onnodig lawaai. De tips van de KNHS staan in een folder die vanaf 28 april tot en met de zomer verspreid wordt tijdens hippische evenementen en algemene publieksmanifestaties in Fryslân. Daarnaast worden er spandoeken, affiches, stickers en een radiocommercial ingezet om de tips te communiceren. Ook is er een website waar meer informatie is te vinden, www.paardopdeweg.nl. De verkeersveiligheidcampagne PaardOpDeWeg is een actie van het Regionaal Orgaan verkeersveiligheid Fryslân (ROF) in samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) en Veilig Verkeer Nederland, district Fryslân (VVN).

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:59

Er zou een reclame campagne moeten komen op de tv, zodat iedereen het kan zien, de campagne van de knhs bereikt veel te weinig mensen.
Zend het uit voor het journaal van b.v. 20.00 uur dan zien veel mensen het of laat veilig verkeer nederland het doen............

Chilopoda

Berichten: 227
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Maarssen

Re: Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:04

De KNHS bereikt echt wel voldoende mensen, maar over het algemeen alleen de ruiters en menners en die weten over het algemeen wel hoe ze moeten reageren.

Een landelijk TV campagne is echter wel erg duur, maar zou inderdaad wel de mensen bereiken die juist geïnformeerd moeten worden.

Hoe dan ook, elke campagne is beter dan geen campagne.

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:56

Het zou beter zijn dat dit landelijk gedaan zou worden...........maar het begin is er. De campagne van 2 jaar geleden van de KNHS stelde te weinig voor vond ik persoonlijk...

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:19

Zou het niet gewoon slim zijn om daar Wegmisbruikers en/of Blik op de weg enzo voor te vragen?

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:46

2 jaar geleden hebben ze dat ook gedaan bij Blik op de weg geloof ik.....

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Campagne Paard op de Weg in Friesland van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:52

Ja, ik ben ook voor een landelijke campagne.
Als ik hier soms zie hoe het eraan toegaat
Laatst liep er een paard en wagen, bijna bij het stoplicht ze was bezig met stilstaan en er snijd zo een auto en parkeerd zijn auto vol voor die haf voor het stoplicht waardoor het paard nog geen 10cm had om haarzelf en de wagen stil te zetten.

Maar ik denk dat je zoiets groots zou moeten aanpakken, met alleen blik op de weg kom je er niet.
Het nieuws, reclame spotjes, druk bezochte sites zoals bv www.nu.nl én tv programma's zoals blik op de weg of van mijn apart Jensen!
Zou er zoiets niet georganiseerd kunnen worden?
Denk dat je hier best wel sponsors voor zou kunnen vinden. (ik meld mijzelf iig alvast aan! Knipoog )