Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tine_

Berichten: 429
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Leusden

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:43

Ik vind het eerlijk gezegt ook wel grappig!
En het lijkt me voor het paard heus niet minder comfortabel als bijvoorbeeld een deken zitten. Ik zou er zelf niet voor kiezen mijn paard te verven, maar er zijn zat paarden die het heel veel zwaarder hebben, kan de db zich beter daarmee bezig houden. Lachen

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:44

menig paard staat er niet zo lekker bij..heerlijk in het gras.
Ik zie het probleem niet...
We spuiten ze wel vol vliegen spray, maar dit zou schadelijk zijn? Omdat je het ziet?

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:44

Het ziet er wel grappig uit, maar het lijkt mij maar niks toe als paard zijnde, dat zal wel vreselijk gaan jeuken en trekken als de verf op droogt

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:47

dit is zielig.
Ik zie niet zoveel zieligs in het beschilderen van de paarden, ze staan lekker op het land en op de foto staat de schimmel volgens mij gewoon op rust tijdens het schilderen Knipoog . Ik vind het er leuk uit zien.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:48

Indianenpaarden ROFL

Ik vind het geen gezicht, laat ze mensen beschilderen

Djulita

Berichten: 446
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Wesepe

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:49

Ik had het gisteren al in de krant gelezen. In de krant stond dat het verf is op waterbasis. Als nog ben ik er niet voor.

Ing
Berichten: 215
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: - 6,76 NAP

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:51

Citaat:
menig paard staat er niet zo lekker bij..heerlijk in het gras.
Ik zie het probleem niet...
We spuiten ze wel vol vliegen spray, maar dit zou schadelijk zijn? Omdat je het ziet?


helmaal mee eens! het vast volledig natuurlijke en onschadelijke verf zijn en ik vind het er geweldig uitzien !!(over smaak valt niet te twisten)
bovendien is het tijdelijke kunst, de paarden hoeven heus niet heel hun leven zo rond te banjeren. moeilijke gedoe over dat ze "die arme paarden" zo in het land zetten. ze staan er goed bij en zullen vast heel veel aandacht krijgen. Het paard als kunstobject: proficiat! Koe

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:53

Ik vindt het er echt niet uitzien.
Nee ik ben er zeker niet voor.
Straks wordt het nog een trend.
Fiets je naar je paard kom je roze en blauwe paarden tegen onderweg.
Nee van mij hoeft het niet.

Ozal
Berichten: 81
Geregistreerd: 19-12-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:54

Mijn idee zou het niet zijn maar erg is het niet en zeker geen mishandeling ofzo zodat de dierenbescherming geroepen moet worden. Ik vind het belachelijk dat zij er zo´n ophef over maken, ze kunnen zich beter met dingen bezig houden die werkelijk mishandeling zijn en daar eens wat aan doen.

Inderdaad wij spuiten onze viervoeters bijna plat met vliegentroep, doe ik zelf ook.
Of weer een of ander smeerseltje of schampootje etc

Deze paarden zien er eens een keer anders uit, leuk toch voor diegene die het als kunst zien haha

Naamloos1994
Berichten: 402
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:54

Shadow0 schreef:
De mensen die hier heel erg tegen zijn: wat is volgens jullie het principiele verschil tussen dit of bv een foto maken van een paard met een kerstmuts op, of het een figuurtje op de kont scheren, of het gebruiken van modeartikelen?

Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat zien Ja


Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden, misschien heeft het paard er geen last van hoor, maar die kerstmuts is voor een paar minuten en dat verf de hele dag lijkt me niet lekker zitten. Maar misschien hebben ze er geen last van ik weet t niet..

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:55

Het zal heus niet schadelijk zijn en verder ziet het er goed uit: paard lijkt er geen last van te hebben en staat volop in het gras. Ik zie het probleem niet zo.. Ik denk dat de dierenbescherming wel wat beters te doen heeft (niet dat dat ook altijd gebeurd, maar goed..).

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:58

Ik vind het er wel grappig uitzien, en zolang het niet schadelijk is..dan heb ik er geen problemen mee.
Wat ik trouwens onbeschoft vind, is dat ze paarden van iemand anders bekladden. Daar kan ik wel heel boos om worden.

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:00

Mss is dit wel hét antivliegenmiddel! Geen vlieg die erachterkomt dat dat een paard is Clown

Ik vind het er ook mooi uit zien, alleen mogen de paarden er geen last van hebben. Maar bij mijn paard mogen ze het niet doen, dan ga ik mijn eigen versie van body-paint uitvoeren Vork

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:01

Ik vind het prachtig.

@daNiielle_; Hebben ze geen toestemming dan?

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:02

het ziet er wel grappig uit, maar als een paard jeuk heeft en dus krabt met zijn mond wat dan??
die krijgt an toch verf binnen??
ik heb er verder niks op tegen alleen dat lijkt me Nagelbijten / Gniffelen

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:04

Mooie reclame voor het project zo Haha!
Niks mis mee... paardjes staan lekker buiten.

Thats_Me

Berichten: 10952
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:08

Dat de dierenbescherming zich met dit bezig houdt Nagelbijten / Gniffelen

Vind het eigenlijk wel een leuk idee! Paardjes zien er relaxed uit. Zie het probleem er niet zo van in alles lijkt goed overwogen en diervriendelijk te gebeuren.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:08

twister42 schreef:
ik denk dat er over nagedacht is, over welke verf kan en welke niet. verder denk ik persoonlijk dat de paarden er niet onder te lijden hebben, ze staan gewoon in het land. en er zal verder niks raars mee gedaan worden.
moet wel eerlijk zijn voor mij hoeft het niet maar ik zie er niet direct een probleem in.

voor mij mag de dierenbescherming zich bezig houden met zaken die er wel toe doen.

Hier ben ik het mee eens Knipoog

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:12

Vind het wel grappig staan Lachen
En denken jullie nou echt dat de paarden er last van hebben?
Ik denk dat ze eerder genieten van alle aandacht die ze daardoor krijgen.......

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:14

ik vind het niet zielig, ik denk niet dat de paarden er last van hebben, maar........ ik vind kunst op/met dieren wel discutabel, waar ligt een grens? en zet dit mensen niet aan om zelf te gaan experimenteren..

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:14

Hoorde er ook al wat over op het nieuws op de radio vanmiddag... Dierenbescherming vond het absoluut not done. Mits er niet-schadelijke verf is gebruikt en de pony's er geen dagen mee hoeven rond te lopen, vind ik dit echt niet zo'n ramp. Hoewel ik het als kunstproject wel weer wat overdone vind. Ik heb in het verleden als begeleiding op ponykamp ook wel eens pony's beschilderd met kinderen, vanwege de therapeutische werking ervan. Die pony's van toen vond (en vind) ik echt niet zielig...

Dierenbescherming vond trouwens voornamelijk dat je "een paard in z'n waarde moet laten" en dat "het dier er niet zelf voor heeft gekozen"... Pardon, al die paarden die 23 uur per dag op stal staan, al die kippen met een A4'tje aan ruimte, al die melkkoeien die hun kalfjes al na enkele uren weer gedag mogen zeggen kiezen er zeker wel zelf voor? Een paard kiest er toch ook niet zelf voor te worden bereden door zijn eigenaar? Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan... Vind de motivatie van de Dierenbescherming in ieder geval nergens op slaan.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:18

Nouks schreef:
Dierenbescherming vond trouwens voornamelijk dat je "een paard in z'n waarde moet laten" en dat "het dier er niet zelf voor heeft gekozen"....

Dat vind ik inderdaad wel hele rekbare / onwerkbare begrippen. Want volgens mij is het op die gronden gewoon volstrekt onmogelijk om ook nog maar 1 huisdier te houden.

(Dat de Dierenbescherming de klacht onderzoekt vind ik trouwens wel logisch, maar de conclusie verbaast me.)

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:23

Zouden insecten sneller aangetrokken zijn tot een kleurenpaard

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:27

Laat de dierenbescherming zich met andere dingen bezighouden, zoals paarden die de hele dag op stal staan.....

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:31

Als de paarden verder niet ongelukkig tonen wat maakt de dierenbescherming zich dan druk?!
Ik heb weleens mijn schimmel geverfd. We hadden strepen op haar gemaakt, als zebra. De plek van het zadeldek en bandages hadden we vrij gelaten. Die merrie hield totaal niet van poetsen e.d. maar toen heb ik haar nog nooit zo gelukkig meegemaakt. Als we stopten met schilderen ging nukkig doen, gingen we weer verder raakte ze helemaal ontspannen.
(misschien dat sommige paarden graag geverft worden Clown haha)
Maar wat een gezeur, paarden die niet worden uitgemest, dat komt meer voor dan geverfde paarden, moeten ze zich niet daar druk om maken? Lijkt me wat nuttiger