Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:33

Ik ook! Wel iets stoers!

Tuurlijk kan ik het wel begrijpen dat sommige mensen er niet blij mee zijn, en over smaak valt ook te twisten, maar ik vind het dan wel hypocriet om moord en brand te schreeuwen om een vrolijk geschilderd paard, terwijl ze van de andere kant zeggen dat de dierenbescherming zich eens meer met die mishandelde beestjes moet bezig houden.

Van wie zijn de paarden eigenlijk? Hebben we op bokt ' slachtoffers'? Het ziet er namelijk wel naar uit dat het niet zomaar 1, 2, 3 gebeurd is, zelfs dat het in samenspraak met, of zelfs door de eigenaar gedaan is.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:38

@ craiester: om een dergelijk patroon op een bewegend paard te tekenen waar je tevens niet aan mag zitten is een wonder. Knipoog Ook zie je een foto waarop een paard wordt beschilderd. Dit lijkt me geen ongeoorloofde daad, eerder in samenwerking met enkele 'open minded' paardeneigenaren. Knipoog

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:38

craiester schreef:
ik vind het eigenlijk niet kunnen als je nu een wedstrijd hebt en je hebt je paard even op de wei gezet kom je de volgende dag halen is hij heel gekleurd
en als ze dan nog nagedacht hebben over de verf als er nu een paard allergisch ervoor is wat dan dat ze het bij hun eigen paard doen of bij een paard waar ze toestemming van hebben maar niet zo


Ik heb zelf niet kunnen vinden dat ze hiervoor paarden hebben gebruikt zonder medeweten en toestemming van de eigenaar? Heb je dit van hun website of heb je misschien andere informatie dat dit tegen de zin van de eigenaren is?

(Het lijkt me trouwens dat als dit 'zomaar' met jouw paard gedaan wordt zonder je toestemming, dat je wel een klacht kunt indienen bij de politie. Je mag tenslotte niet zomaar andermans eigendom gaan beschilderen Lachen )

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:39

Ik vind het gáááááffffff Ja

Maar wèl link voor de verkeersveiligheid Bloos!

sjakyrolover

Berichten: 103
Geregistreerd: 22-02-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:42

nou ja ik weet niet of zo'n paard zich wel echt lekker in zn vel voelt... ach wat speciale 'twinkel' glitter in staart en manen ofzo kan absoluut geen kwaad maar om dan meteen je verf van zolder te halen???
groetjes Sjakyrolover

eefjuhhh

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: vlijmen

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:45

wel grappig!! maar ook heel onnatuurlijk en ik vind niet dat je een paard moet gebruiken als een kunstwerk maar gewoon als paard!

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:47

eefjuhhh schreef:
wel grappig!! maar ook heel onnatuurlijk en ik vind niet dat je een paard moet gebruiken als een kunstwerk maar gewoon als paard!


Is het niet uberhaupt al heel verkeerd om een paard te 'gebruiken'? Als je een paard echt paard wilt laten zijn, zouden we dan niet de hele paardensport en paardenhouderij op moeten geven?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:50

och, die van mij mogen ze best een keer komen schilderen hoor als ze dat leuk vinden. Denk niet dat hij er waat om geeft en ik hou er wat mooie plaatjes aan over Haha!. Wat een drama om niks!

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:52

oneilltje79 schreef:
Helpt blauwe verf dan ook tegen dazen? Pling

Gaat morgen potje verf halen Haha!
Wel watervaste, anders blijven we bezig Haha!

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:13

Ik heb er niet zn moeite mee. Ze hebben biologische verf gebruikt volgens mij. Het is wel grappig. Bedoel als we zo gaan beginnen kunnen we ons meer vragen stellen over hoe ver we gaan met paarden. Wij zelf doen ook elke dag dingen met paarden die zeker niet natuurlijk zijn..wat dacht je van je paard wassen met oke paardenshampoo of gewoon mensen shampoo?? Doen paarden in de natuur toch ook niet? Hoeven vetten met olieen? Doen paarden in natuur ook niet. En ga zo maar door..hoe ver gaan we dan? Dat we geen paarden meer mogen houden ze zouden wild moeten zijn? We kunnen nergens meer tegen geloof ik.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:15

Ja Werkt echt Ja Blauwe stalmuren en zo goed als geen vliegen meer Lachen

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:38

Shadow0 schreef:
craiester schreef:
ik vind het eigenlijk niet kunnen als je nu een wedstrijd hebt en je hebt je paard even op de wei gezet kom je de volgende dag halen is hij heel gekleurd
en als ze dan nog nagedacht hebben over de verf als er nu een paard allergisch ervoor is wat dan dat ze het bij hun eigen paard doen of bij een paard waar ze toestemming van hebben maar niet zo


Ik heb zelf niet kunnen vinden dat ze hiervoor paarden hebben gebruikt zonder medeweten en toestemming van de eigenaar? Heb je dit van hun website of heb je misschien andere informatie dat dit tegen de zin van de eigenaren is?

(Het lijkt me trouwens dat als dit 'zomaar' met jouw paard gedaan wordt zonder je toestemming, dat je wel een klacht kunt indienen bij de politie. Je mag tenslotte niet zomaar andermans eigendom gaan beschilderen Lachen )



ofwel begrijp ik het verkeerd Clown
maar als er staat dierenbescherming krijgt klachten lijkt mij het niet echt dat iedereen er van wist

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:46

hahaha Tong uitsteken
Ik vind het briljant.
Dat is nog eens een mooie manier van graffiti.
Ik zou helemaal dubbel liggen als ik mijn pony zo zou aan treffen.

Achja, laat de dierenbescherming zich bezighouden met echte mishandeling

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:50

paarden hun oren uitknippen, hun vacht scheren, ze inpakken in dekens en lappen, is normaal en dit is ineens zielig?

Gestoord

DB ---> prullenbak
Doei!

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:54

Wat een idiote maatschappij leven we toch in.
Vind dit nou niet bepaald kunst, iedere gek kan hartjes of blokjes schilderen Boos!
De paardjes staan gewoon te grazen , maar vind dat ze op deze manier wel hun eigen soort af kunnen schrikken.
Paard is natuur en daar moet je met je jatten afbljven.
Schilderen is iets heel anders dan toileteren hoor.
Op deze manier worden er weer een hoop gekken wakker geschud.
Dus vandaag of morgen vind je je paard bekladderd terug in de wei.
Boos!

Gekkeellen

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-04-08
Woonplaats: Brabant

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:56

Wat een achterlijk gezeik zeg!!!
Alsof die paarden daar last van hebben Gestoord Gestoord typisch weer nederland om te gaan klagen over dat soort dingen...terwijl bij wijze van de buurman de hond verropt schopt en er niks van durven zeggen!!!!!

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:57

Kostolany schreef:
Ik heb er niet zn moeite mee. Ze hebben biologische verf gebruikt volgens mij. Het is wel grappig. Bedoel als we zo gaan beginnen kunnen we ons meer vragen stellen over hoe ver we gaan met paarden. Wij zelf doen ook elke dag dingen met paarden die zeker niet natuurlijk zijn..wat dacht je van je paard wassen met oke paardenshampoo of gewoon mensen shampoo?? Doen paarden in de natuur toch ook niet? Hoeven vetten met olieen? Doen paarden in natuur ook niet. En ga zo maar door..hoe ver gaan we dan? Dat we geen paarden meer mogen houden ze zouden wild moeten zijn? We kunnen nergens meer tegen geloof ik.

Er zijn toch zeker wel grenzen Gestoord

yyvet
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-05-08

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 00:08

alsof een paard er wat om geeft of ie blauw of paars of gewoon bruin is..
vind 't niet zielig & er zal wel geen schadelijke verf zijn gebruikt lijkt me Knipoog

Aziza_XX

Berichten: 362
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Frasnes-Lez-Anvaing

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 06:58

lijkt me niet echt gezond ..

ingvdh

Berichten: 6382
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:12

pfff, als er iemand een foto plaatst van een compleet geverfd paard voor een of andere show is het allemaal ooh en aah en nu mag het in ene niet meer omdat het voor de kunst is.

Persoonlijk denk ik dat die paarden er geen last van hebben, ze staan heerlijk in de wei, hoeven niets te doen, alleen maar aanwezig te zijn. Heerlijk toch?

Die verf maak ik me geen zorgen over, een regenbui en het is waarschijnlijk weg.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:27

Ik zie het probleem ook niet zo. Alleen die staart met die vlecht vind ik minder, is niet zo'n goede vliegenmepper meer.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:52

craiester schreef:
maar als er staat dierenbescherming krijgt klachten lijkt mij het niet echt dat iedereen er van wist

Ik ging er van uit dat dat klachten waren van voorbijgangers die dat zagen. Dus niet door de eigenaren, maar door mensen die daar langs liepen en het maar vreemd vonden. Of misschien mensen die het in de krant / op Bokt lazen en daarna de Dierenbescherming hebben gebeld.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:00

volgens mij zijn er wel ergere dingen waar de db zich beter mee kan bezighouden.
Wel een leuk idee...met een pot witte verf heb ik zo van mijn fries een zebra gemaakt!!!

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:48

Jonge_Monte schreef:
Wat een idiote maatschappij leven we toch in.
Vind dit nou niet bepaald kunst, iedere gek kan hartjes of blokjes schilderen Boos!
De paardjes staan gewoon te grazen , maar vind dat ze op deze manier wel hun eigen soort af kunnen schrikken.
Paard is natuur en daar moet je met je jatten afbljven.
Schilderen is iets heel anders dan toileteren hoor.
Op deze manier worden er weer een hoop gekken wakker geschud.
Dus vandaag of morgen vind je je paard bekladderd terug in de wei.
Boos!


Ben jij altijd zo optimistisch ingesteld Cool ?

Ik vind het best grappig, en nogal hypocriet dat mensen hier nou ineens over vallen Slapen

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:56

Anthea schreef:
Ik vind het prachtig.

@daNiielle_; Hebben ze geen toestemming dan?


Als ze er klachten over krijgen bij de dierenbescherming, lijkt het me niet.