Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:11

Albert Zoer vertelt op paardensport.tv over het ongeval van zijn paard Okidoki, dat donderdag in de stallen van het CHIO Rotterdam gebeurde.

Okidoki is donderdagmiddag halsoverkop van het CHIO-terrein in Rotterdam naar de universiteitskliniek van Utrecht gebracht en daar met succes geopereerd aan zijn gebit. Ook vertelt hij hoe het nu met hem gaat.

De beelden zijn gemaakt bij de stal waar Okidoki stond toen het ongeval plaatsvond.

Klil hier voor het interview (Laatste Nieuws/Albert Zoer, 2-6-2008 03:51).

Verwante artikelen:

[VN] Okidoki breekt kaak en moet met spoed naar Faculteit
[VN] Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:27

blijkbaar kijken er opeens zoveel mensen dat ik er niet doorkom met mijn langzame verbinding. ik ben benieuwd

Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:40

Ik vond het al vreemd hoe een paard kon blijven haken achter de tralies... Nu ik de tralies zie, snap ik het wel. Zijn zulke boxen niet een beetje gevaarlijk?

miekske

Berichten: 4377
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Reek

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:10

Oehj..Gelukkig valt het allemaal wel mee te vallen..
Maar vind dat het in dat andere topic wel heel ernstig beschreven word.. met wat albert allemaal zegt..

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:20

Dus hij is niet ongelukkig zoals in een eerder topic werd beweerd en het valt achteraf allemaal reuze mee.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:21

ik vind het een mooi filmpke Lachen

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:32

Albert verteld het duidelijk en nu is hopelijk die flauwe kul uit de wereld.

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:33

Er werd een beetje dramatisch over gedaan in het vorige topic, gelukkig valt het mee!

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:53

Gelukkig valt het inderdaad mee en kan de training snel weer doorgaan.

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:03

Ja hoor, normaal allemaal, paard met een breuk in de mond dat naar China gestuurd gaat worden om een topprestatie neer te zetten. Komaan zeg. Als het nu géén topsportpaard was, of er nu op dit moment niet zo veel van verwacht werd, dan bleef dat beest toch gewoon thuis in de wei. Als je nu naar jezelf kijkt, wie zou drie dagen later de training weer opnemen met zijn eigen paard? Ik niet.. die liet ik gewoon een paar maand met rust.

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:15

ik vind het eigenlijk ook niet kunnen om na 3 dagen weer te gaan trainen
misschien dat het allemaal wel mee valt qua verwonding en pijn in zijn mond maar ik zou mijn paard in ieder geval een week opf zo niet berijden en ff bij laten komen van de schrik
maar goed ; het zijn en blijven topsportpaarden waar heel veel verwacht wordt en albert kan het zich niet veroorloven als okidoki niet inzetbaar zou zijn
ik hoop dat het paard snel opknapt

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:20

Gelukkig een beetje verheldering, boxen zien er idd niet al te veilig uit...Hopelijk is ook meteen het gezeur uit de wereld..En Albert Zoer heeft ook het beste voor met zijn paard en zou echt niet gaan trainen als het niet zou kunnen hoor..en waarom zou je een paard onnodig op rust zetten? Hij zegt zelfs nog netjes dat ze eventueel als het nodig is wat met hackamore kunnen trainen..Word dan echt niet meteen getraind op hoog, hoger, hoogst springen...

Ben blij dat het allemaal mee valt en dat hij de training idd weer lekker op kan pakken Lachen

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:02

Ik krijg wat van al die hysterische mensen. Het paard kan gewoon eten en voelt zich verder gewoon zoals hij zich altijd voelt. Bijkomen van schrik is een menselijke reactie, paarden kennen dit fenomeen van nature niet. Dat is namelijk Penny-redenatie en dus niet iets van het paard uit.

Ik denk dat een hoop mensen niet helemaal beseffen hoe dit soort paarden getraind worden.
Er wordt gewoon wat mee gedressuurd en de komende dagen wordt er dus gewoon licht gewerkt om te kijken hoe Okidoki het aanpakt. Er is niets slechter dan een paard nodeloos stilzetten en dan maakt het echt niet uit of het een recreatiepaard of een topsportpaard is.

Het betreft voortanden en het voorste deel van het verhemelte, dus die inwerking van een eventueel bit valt reuze mee.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:31

Gelukkig dat het allemaal wat meevalt.

Mijn bescheiden mening is dat ik nog eventjes een weekje zou wachten, maar goed ik ben er ook voorzichtig mee en Albert en de betreffende arts kunnen dat veel beter beoordelen dan wij hier achter een schermpie.

temptasion
Berichten: 64
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:40

ik wens hem beterschap en een goed herstel,

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:58

daniella74 schreef:
Ik krijg wat van al die hysterische mensen. Het paard kan gewoon eten en voelt zich verder gewoon zoals hij zich altijd voelt. Bijkomen van schrik is een menselijke reactie, paarden kennen dit fenomeen van nature niet. Dat is namelijk Penny-redenatie en dus niet iets van het paard uit.

Ik denk dat een hoop mensen niet helemaal beseffen hoe dit soort paarden getraind worden.
Er wordt gewoon wat mee gedressuurd en de komende dagen wordt er dus gewoon licht gewerkt om te kijken hoe Okidoki het aanpakt. Er is niets slechter dan een paard nodeloos stilzetten en dan maakt het echt niet uit of het een recreatiepaard of een topsportpaard is.

Het betreft voortanden en het voorste deel van het verhemelte, dus die inwerking van een eventueel bit valt reuze mee.


Ik ben het er helemaal mee eens. Het valt allemaal reuze mee. In het vorige topic werd gedaan alsof hij dood ging ofzo & dat hij ongelukkig was en blablabla, maar die paarden, als ze ongelukkig zijn, sprnigen ze écht niet zo ongelovelijk goed hoor!

Verder ben ik blij dat het allemaal mee valt, tuurlijk is het schrikken, en al helemaal voor het paard, maar als hij vrijwillig zijn bix kauwd, zal hij er niet ontzettend veel pijn meer aan hebben neem ik aan, anders had hij dat wel niet gedaan & zullen hun wel slobber oid gemaakt hebben, als ze zagen dat hij het met veel pijn at. Knipoog Ze zorgen echt wel goed voor hem hoor, weet ik 100% zeker.

En over de training, het gaat om het voorste deel van zijn mond, en in het achterste gedeelte zit het bit, en hij zegt zelf al, dat als het niet gaat ze een hackmore gebruiken, en mocht dat ook niet gaan, zijn ze zelf wel zo verstandig om helemaal te stoppen hoor. Don't worry!

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:14

ach hackmore wil ook prima bij dat paard, dus hij is echt weel verstandig genoeg als het paard in verzet gaat tegen het bit.
ik wens hem al het succes en hopen dat hij in topconditie is voor de OS!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:19

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven, het gaat hier om Okidoki en niet over bit vs bitloos. Een aantal offtopic reacties verwijderd.

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:39

Nou gelukkig dat alles zo meevalt. Vind sommige reacties een beetje overdreven, meteen maar een paar maanden stilzetten. Een paard heeft zn voortanden niet nodig om te springen dus dat snap ik niet zo goed. Een voetballer gaat ook niet 6 weken niet voetballen als ie zn pols gebroken heeft ofzo....

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 03:15

maikymouse3 schreef:
Ik vond het al vreemd hoe een paard kon blijven haken achter de tralies... Nu ik de tralies zie, snap ik het wel. Zijn zulke boxen niet een beetje gevaarlijk?

Dat dacht ik ook toen ik het filmpje zag met de stal, maar gelukkig gaat het nou weer beter met Oki

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:35

gelukkig valt het mee,en kan hij maandag weer aan het werk.
over het bijlaten komen van een maand,moet ik toch even zeggen,dat een paard wat in training staat,kun je niet zomaar even een maand vakantie geven,die zal je dan toch echt af moeten trainen,zet je hem zo een maand stil,kan het paard veel ergere problemen krijgen,gelukkig kan hij maandag gewoon weer aan het werk

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:42

dezelfde avond alweer naar huis, dan moet het niet zo heel ernstig zijn.
gelukkig kan hij okidoki ook goed rijden op een hackamore, dat kan altijd nog.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 22-06-08 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

PrinsesFancy
Berichten: 36
Geregistreerd: 08-06-08
Woonplaats: Opwijk

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:47

das erch ! ocharme

EvdB
Berichten: 468
Geregistreerd: 30-11-07

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:49

Het lijkt goed met hem te gaan hoorde ik..? Maar wel knap dat hij nu gewoon met zn andere paard wint in Rotterdam.

spiritoes

Berichten: 880
Geregistreerd: 11-07-05

Re: Hoe is het nu met Okidoki na het ongeluk van afgelopen week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:17

IK geloof niet dat ik het eens kan zijn met het feit dat dit paard Maandag gewoon weer aan de bak zal moeten Boos!

Breek zelf maar eens iets en alleen omdat je geen auw kan zeggen en je in de topsport zit moet je maar gewoon weer gelijk aan de bak.

Het feit dat hij zo snel naar huis moest is naar mijn idee alleen maar om te voorkomen dat hij in quarantaine zou moeten ivm met de wedstrijden.

Dat is de pech als je een miljoenen paard bent