Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 00:29

http://vlagtwedde.nieuws.nl/844209/Vrou ... linghuizen
vlagtwedde.nl


Deze zaterdagmiddag tegen kwart over 3 moest de ambulance en politie naar de wollinghuizerweg in Wollinghuizen. Tijdens een paardenwedstijd waarin men een tocht moest afleggen van 85 km voelde de vrouwelijke ruiter zich ineens niet lekker na zo"n 62 km te hebben gereden en besloot daarom even te rusten. Toen de vrouw de tocht weer wou hervatten en ongeveer 500 meter verder was gekomen werd deze vrouw opnieuw niet lekker en wou afstappen en raakte de vrouw onwel.

112 werd gebeld door een bewoonster van de wollinghuizerweg, en zodoende stuurde de desbetreffende medewerker(ster) van de alarmcentrale een ambulance en ook de politie op pad. Toen de ambulance ter plaatse kwam werd de vrouw grondig onderzocht door de arts. Inmiddels was ook de politie gearriveerd en werd het verkeer geregeld omdat men 1 rijbaan in gebruik had. Een paardentrailer was inmiddels ook geregeld voor het geschrokken paard, die ondanks alles vrij rustig bleef. Toen het paard in de trailer moest worden geholpen raakte het paard redelijk gestrest omdat dit niet zijn eigen paardentrailer was en het verkeer op de andere rijbaan gewoon zijn weg kon vervolgen met behulp van de politie, en daarom kregen ze het paard niet in de desbetreffende trailer.

De Politie besloot in overleg om zo"n 50 meter terug te lopen naar de boerderij van familie Mulder om daar in alle rust op het terrein het paard in de trailer te krijgen wat na veel inspanningen ook is gelukt. De onwel geworden vrouw kon na een grondig onderzoek de ambulance weer verlaten en ging samen met haar vriend weer huiswaart naar Amersfoort. Ook het paard had verder geen verwondingen opgelopen.

Klik hier voor foto's.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 03:03

Dat was zeker van de endurence wedstrijd die werd gehouden in Onstwedde

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 03:32

zo das wel naar ja om mee te maken.. Ik vraag me af wat de vrouw had? en waarom ze onwel werd? of heb ik daar overheen gelezen..

btw.. Cayenne ik erger me een beetje aan de laatste zin van het verhaal.. Tong uitsteken

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:31

Navidad schreef:
zo das wel naar ja om mee te maken.. Ik vraag me af wat de vrouw had? en waarom ze onwel werd? of heb ik daar overheen gelezen..

btw.. Cayenne ik erger me een beetje aan de laatste zin van het verhaal.. Tong uitsteken

daar kan cayenne niks aan doen , zo staat het ook in het orgineel

vraag me ook wat ze had
denk te weinig eten op oid

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:36

Dit is inderdaad van Endurance Onstwedde. Ik ben benieuwd wat ze had, maar ik hoop in ieder geval voor haar dat dit haar niet vaker zal overkomen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:41

Het hele stukje is niet erg professioneel... vrouwelijke ruiter? Zo iemand wordt dan nog altijd Amazone genoemd toch of eventueel berijdster?
weer wou hervatten? Weer wilde hervatten is beter nederlands! Daarbij staat in deze zin 3 keer het woord vrouw, is mij ook geleerd dat dit niet prettig is....
Al met al... iemand is onwel geworden na een lange inspanning. Niks aan de hand, gewoon meer eten en drinken tijdens zo'n tocht!

Dit had voor mij niet op de VP gehoeven, mede door de kinderlijke manier van schrijven door de redactie medewerkster, of vrouwelijke journalist, van deze internet pagina.
En de paarden hebben er maar heel zijdelings mee te maken.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:46

Flew schreef:
Dit is inderdaad van Endurance Onstwedde. Ik ben benieuwd wat ze had, maar ik hoop in ieder geval voor haar dat dit haar niet vaker zal overkomen.

Ik hoop het ook voor haar dat het eenmalig was

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 08:54

Ik heb de laatste zin even aangepast Lachen

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:18

Jamaar...wat was dan de originele zin...ben het ermee eens dat het een raar verhaaltje is...maar ik vond het er toch wel bijhoren op de nieuwspagina...bokt gaat toch over paarden en ruiters (ook al is het wat knullig geschreven)...en hoort ook dit verhaaltje erbij...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 09:20

Het was maar een typfout van 2 letters die ik er even uit heb gehaald hoor Clown

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:45

de typefout had ik dus eht niet gezien
maar okee ..

denk dat de amazone wat te weinig had gegeten en gedronken
iets anders kan ik zo snel niet verzinnen

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:52

amondi schreef:
Dit had voor mij niet op de VP gehoeven, mede door de kinderlijke manier van schrijven door de redactie medewerkster, of vrouwelijke journalist, van deze internet pagina.
En de paarden hebben er maar heel zijdelings mee te maken.


VP is toch niet alleen voor paarden gereserveerd maar ook voor ruiters en amazones?
Oorzaak kan van alles zijn, van inderdaad een te lage bloedsuiker tot een vroege zwangerschap.
Waarschijnlijk niets ernstigs...

Wel erg jammer dat het paard blijkbaar met veel stress en spanningen op de trailer is gezet. Hoop voor haar dat hij de volgende keer nog makkelijk erin wilt.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:55

Die 'vrouwelijk ruiter' ben ik dus. Tsja, na 9 seizoenen Endurance is dit toch wel mijn meest originele manier om een wedstrijd te staken Knipoog

Ikzelf herinner me weinig van het voorval, maar ik ben een behoorlijke tijd weggeweest. In de ambulance knapte ik heel snel op (airco?) en ben ik na een half uur teruggekeerd naar het wedstrijdterrein om gauw naar mijn meisje (Navy) te kunnen. Dat arme dier was in 9 jaar tijd nog nooit door een ander dan mij in de trailer gezet, en helemaal ontdaan Knipoog Navy was iig in orde.

Ik nu ook. Waarschijnlijk is het een combinatie geweest van Lyme, anti-biotica, vermoeidheid, hitte, stress, etc.

Anoniem

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:59

Goed om te horen dat eht weer beter gaat. Na zo'n berichtje vraag je je toch altijd af wat er is gebeurd.

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:20

Jeetje MAndy das schikken!
Aan de foto s van t paard dacht ik al aan Navy...
Hopelijk knap je gauw weer op!

kally
Berichten: 5256
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:04

Jammer dat sommige bericht gevingen zo vaag blijven.
Het is wel handig zo op Bokt erachter te komen dat alles toch nog goed
is afgelopen......Alsnog beterschagewenst .........

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:24

Het plaatsje is niet wollinghuizen maar Jipsinghuizen! Wollinghuizen ligt 3 km verderop.

Ik was thuis toen het gebeurde en ik zag de ambu staan.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:46

fijn navy dat het weer beter gaat
vermoeidheid hitte en stress zijn ook niet de fijnste combi
fijn dat je weer snel opknapte Ach gut

Anoniem

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:26

Citaat:
Wel erg jammer dat het paard blijkbaar met veel stress en spanningen op de trailer is gezet. Hoop voor haar dat hij de volgende keer nog makkelijk erin wilt.


Ondanks alles is ze er uit eindelijk bijna zelf op gestapt met veel gedult en aanmoediging (+ touw achter haar langs) Eenmaal op de trailer heeft ze geen pas verkeerd gezet en was ze erg rustig, van de trailer af ging ook rustig. Hoewel ze wel duidelijk verward was waar ze nu weer was en waarom er alleen maar vreemde mensen waren.

Fijn dat het nu weer goed met je gaat, hoop voor jullie dat dit eenmalig was.

PrinsesFancy
Berichten: 36
Geregistreerd: 08-06-08
Woonplaats: Opwijk

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:19

ocharme

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:45

mandy toch je weet je wel te overtreffen telkens weer. Doe je nu even rustig aan. Asjeblieft?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:05

Ik doe rustig aan en laat me flink onderzoeken, dankjewel Lachen

Over de trailer; Navy liep er op de terugweg niet zo goed in, ondanks dat ik het zelf deed en het haar eigen trailer was. Onder het motto 'geen trailerprobleem van 8 jaar geleden weer oprakelen', heb ik haar vanmiddag weer even ingeladen. Geen enkel probleem, ze vertrouwd het weer. Gelukkig.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:43

Wat een slecht geschreven stukje!

"Toen het paard in de trailer moest worden geholpen raakte het paard redelijk gestrest omdat dit niet zijn eigen paardentrailer was en het verkeer op de andere rijbaan gewoon zijn weg kon vervolgen met behulp van de politie, en daarom kregen ze het paard niet in de desbetreffende trailer."

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:16

Het stukje rammelt idd aan alle kanten...

Gelukkig is het met jou en Navy allebei goed afgelopen Mandy! Ik hoorde het op het terrein al en zie nu ook dat je het nieuws hebt gehaald Clown. Even goed laten onderzoeken lijkt me verstandig! Hopelijk binnenkort weer lange afstanden zonder problemen! Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Vrouwelijk ruiter raakt onwel in Wollinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:02

Navy schreef:
Die 'vrouwelijk ruiter' ben ik dus. Tsja, na 9 seizoenen Endurance is dit toch wel mijn meest originele manier om een wedstrijd te staken Knipoog

Ikzelf herinner me weinig van het voorval, maar ik ben een behoorlijke tijd weggeweest. In de ambulance knapte ik heel snel op (airco?) en ben ik na een half uur teruggekeerd naar het wedstrijdterrein om gauw naar mijn meisje (Navy) te kunnen. Dat arme dier was in 9 jaar tijd nog nooit door een ander dan mij in de trailer gezet, en helemaal ontdaan Knipoog Navy was iig in orde.

Ik nu ook. Waarschijnlijk is het een combinatie geweest van Lyme, anti-biotica, vermoeidheid, hitte, stress, etc.



Ik dacht al heee die pony/paard ken ik van foto's en ook een keer in het echt gezien.

Succes navy en idd laat je goed onderzoeken voordat je weer meedoet. Het was ook wel erg benauwd vandaag.

Succes.