'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:05

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die over de stoep rijden met hun paard...
Ik vind het totaal niet handig (als er bv fietsen biij iemend voor de deur staan, een glasbak op de hoek van de straat... enz..)
Daar is niet genoeg ruimte, maar daarom denk ik ook dat het rijden oop een fietspad ed als groter struikelblok gezien wordt...
Ik blijf van mening dat de tolerantie hier voor een groot deel mee te maken heeft...
Ik heb in mijn jonge jaren nooit iemand horen klagen over paardenmest op de straat of fietspaden... terwijl er toen echt veel over de straat/stoep gereden werd door veel ponymeisjes hier uit dorp...
Het is echt een modeverschijnsel geworden om te klagen lijkt het wel...
Mijn buurvrouw jammerd al dat ze 'smorgens mijn wekker hoord.. Ja ik moet ook om 5 uur op staan... Maar dat haar kinderen de hele dag voetballen tegen mijn schutting is wel normaal...
Duidelijk een kwestie van tolerantie...
Op alle slakken zout leggen noemen ze dat toch ook wel???

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:27

Mijn paard poept gemiddeld 3x per buitenrit en ze plast ook nog 1x meestal.... Wel allemaal netjes in de berm, waar je dan bij de volgende buitenrit kunt zien hoe het gras lekker is doorgeschoten op die plekken Haha! Dit toont maar weer aan wat een geweldig spul die drollen eigenlijk zijn! Maar 3x poepen in een poepzak...dat houdt dat ding niet eens!!

Als men daar in Brabant zo'n last heeft van die drollen, dan moeten ze gewoon een straatveger inhuren (was er pas ook eentje bij "dirty jobs", die veegde alle paardendrollen op in een stadje). De mest kan dan weer gebruikt worden in de gemeenteplantsoenen en het hele probleem is weer opgelost. Of gewoon drollenbakken aanleggen op druk bescheten routes. Kun je je paard er nog net even injagen zodra ie de staart optilt. Dikke kans dat er in ieder geval een paar drollen in die bak komen ipv op straat!

Die poepzak is in ieder geval geen optie. Ik denk dat iemand van de stichting maar eens even op een bloedpaard gezet moet worden, waar vervolgens een poepzak aan gehangen wordt. Vork Dan zal het wel afgelopen zijn met die gekke voorstellen.

Violaaa

Berichten: 574
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:29

Je moet gewoon zoveel mogelijk in het gras rijden, krijg je ook geen klachten Lachen

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:37

Hoe doet de bereden politie dat eigenlijk?

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:36

Die laat t gewoon liggen Knipoog

Is leuk als er midden in het winkelcentrum te paard wordt gepatrouilleerd Nagelbijten / Gniffelen

Zoolgangster

Berichten: 9734
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 01:52

Klopt, de bereden politie hier liet het ook altijd liggen. Ook in de binnenstad in het winkelcentrum. Maar daar werd wel dagelijks geveegd. Ja

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 02:03

Mijn paard rent geloof ik al weg als ik met zo'n zak aan kom lopen. Laat staan dat ik hem eraan krijg Clown

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 02:14

ik vind het onzin!!! laat een paard paard zijn, vind eht zelfs een oplossing door iemand bedacht die geen paard rijd!

dan maar vaker de stratenveger door de straten! vroeger kwamen die ook veel meer! toen was het ook nog niet erg dat honden in de goot poepte, nu komen ze vaak zolang niet :S

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:00

CandyQueen schreef:
ramboe schreef:
misschien moeten ze een soort prulllenbak hebben waar je de poep met een schepje er in kan doen

dat is wel handig, maar wat als je niet in de buurt van zo'n bakje bent ?


tjaa

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:07

Zijn die mensen even vergeten dat we in Nederland wonen? Het regent hier meer dan dat de zon schijnt: 1 buitje en de poep is weer weg.. Probleem opgelost..

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:11

Ik woon in Gelderland, maar als dat moet gebeuren, kan ik geen buitenritten meer maken