"Het wordt tijd dat ons jurysysteem op de schop gaat"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: "Het wordt tijd dat ons jurysysteem op de schop gaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:58

Ik denk dat MirK er het dichtste bijzit als je wilt doorgronden WAAROM die duitser zo laag punt.

Als je de discussie over de trainingsmethode mee leest of eens tegenkomt, zal daar best het subjectieve in kunnen schuilen.

"men" is het niet eens hoe een paard wordt getraind en "men" zet dat om in lage cijfers.... (ik punt niet op wat ik zie, ik doe een aanname en punt naar wat ik denk)

De oplossing lijkt zo simpel, je hebt 5 juryleden, trek de hoogste en de laagste ervan af en middel de 3 overgebleven cijfers.
Desnoods punt voor punt! Met die computers van tegenwoordig is dat een fluitje van een cent!
Dan tellen de bevindingen van alle juryleden gewoon mee en zit er niet 1 of 2 voor spek en bonen bij!

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: "Het wordt tijd dat ons jurysysteem op de schop gaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:53

MirK schreef:
Si_monee schreef:
ik vind ook gewoon dat bij dressuurwedstijden B L M etc gewoon 2 jury's apart moeten zijn.
Het is echt een jurysport, ze moeten je pony en jou maar een beetje en leuke combinatie vinden.
Net als sommige mensen die met haflingers rijden. Dan vind de jury een haflinger niet leuk krijg je al lagere punten.
Dat vind ik gewoon niet kunnnen! vind dat ze gewoon 2 jury's moeten laten jureren en daar het gemiddelde van moeten nemen Knipoog

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit ben tegengekomen, dat een jury een paard lage punten geeft omdat het paard hem niet aanspreekt (schrijf ook regelmatig wedstrijden), dat zou een jurylid totaal ongeschikt voor zijn baan maken (heb zelf ook een fjord gestart).
Ik denk verder dat als het gewoon opvalt dat nl'se combi's duidelijk minder gepunt worden dan anderen door 1 jurylid uit een land waar een hoop kritiek is op de trainingswijze van de chef d'équipe, de personen in kwestie daar best wat over mogen zeggen (of ze gelijk hebben of niet, wij verkondigen hier toch ook allemaal onze mening Knipoog ). Als je denkt dat je lager gepunt wordt omdat je met een haf rijd ga je toch ook om opheldering vragen?



Nou ik heb ook vaak geschreven en er zijn jury's die als de afstamming ze aanstaat al hoger punten! Je kan gewoon niet om voorkeur heen, net als dat de één Salinero een schitterend paard vindt en de ander 'm lelijk vindt. De jury is ook maar een mens, ook al blijft het vervelend als het je punten kost!!