Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:05

http://www.pzc.nl/sport/zeeland/3339186 ... ek-uit.ece
pzc.nl


Het hippische evenement Zeeland Outdoor is nog maar aan zijn derde editie toe, maar dat weerhoudt de organisatie er niet van de zaken groots aan te pakken.
Vorig jaar kwamen al verschillende springruiters van naam naar het concours bij Stal de Kroo in Nieuw- en Sint Joosland en dit jaar probeert de organisatie ook sterke dressuuruiters te trekken.

Dat doet ze door een wedstrijd op het hoogste niveau uit te schrijven, de Grand Prix. ,,Als je iets bijzonders wilt, moet je wel eens stoer doen", vindt organisator Martin de Kroo. ,,Het is misschien wel vijf of zes jaar geleden dat voor het laatst een Grand Prix in Zeeland werd gehouden. Wij wilden er weer graag een naar hier halen."

Inmiddels hebben zes combinaties zich aangemeld en dat zullen er nog wel wat meer worden, verwacht De Kroo. ,,Een volle rubriek met zestien combinaties zullen we nog niet hebben. Dat heeft tijd nodig. Je moet erin investeren, net als we vorig jaar met de internationale springrubrieken hebben gedaan. Maar we zijn eigenlijk nu al tevreden met de respons."

De bekendste deelnemer is tot nu toe Thamar Zweistra van Stal Hexagon uit Schore, die enkele paarden op Grand Prix-niveau rijdt. Ook hebben verschillende jeugd-internationals en Dominque Flion, iemand die zich bij de jeugd herhaaldelijk bewezen heeft, zich aangemeld. De Grand Prix moet samen met de nationale rubrieken ZZ Licht, de ZZ Zwaar en Intermediar II de afsluiting worden van een groots concours dat van 3 tot en met 13 juli gehouden wordt.

Een ander hoogtepunten moeten de internationale springrubrieken worden, met de klassen tot 1.30 meter, 1.35 meter en 1.40 meter. Hiervoor komen op 4 en 5 juli verschillende Nederlandse toppers naar Zeeland, onder wie Leon Thijssen, vader en zoon Van der Vleuten. Piet Raymakers jr. en Wil Schellekens. Ook Zeeuwse toppers als Carolein van de Plasse, Dennis Evertse, Anouk Kort, Sandy den Exter, Cindy Perdaen en Chayenne Wiskerke staan op de deelnemerslijst.

,,Het is een heel karwei om ruiters naar Zeeland te halen", vertelt Martin de Kroo. ,,Er zijn in een weekend misschien wel veertig concoursen in Nederland. Je moet er op de een of andere manier uitspringen. Dat lukt omdat we een goede groep mensen in de organisatie hebben en vanwege de perfecte bodem. En we hebben met Marc Vygh en Bram Wattel twee heel goede parkoersbouwers in huis. De ruiters willen juist hier hun kostbare paarden ervaring op laten doen."

Een derde hoogtepunt van Zeeland Outdoor is de spectaculaire Masters-jumping, op dinsdagavond 8 juli. De deelnemers moeten voor ze in de ring komen een hindernis uitkiezen die hoger komt te liggen. Daardoor wordt het parkoers steeds moeilijker. Degene die het langst foutloos blijft, is winnaar. Vorig jaar schreef voormalige Nieuwlander Dennis Evertse dit onderdeel op zijn naam. Hij verdedigt zijn titel en mag zich in elk geval nog enkele dagen Master van Nieuw- en Sint Joosland noemen.

voor meer informatie zie www.zeelandoutdoor.nl

Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:29

Leuk hoor dat ze het zo goed aanpakken, dochter lief hoopt 11 juli daar haar laatste winstpuntje in de L1 te pakken... ben benieuwd, schijnt een geweldige bodem te zijn Lachen

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:30

Wij zijn er ook weer van de partij 3/4 en 5 juli met het springen!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:37

Cayenne schreef:
,,Het is een heel karwei om ruiters naar Zeeland te halen", vertelt Martin de Kroo. ,,Er zijn in een weekend misschien wel veertig concoursen in Nederland. Je moet er op de een of andere manier uitspringen. Dat lukt omdat we een goede groep mensen in de organisatie hebben en vanwege de perfecte bodem.


De key is: hoog prijzengeld Haha! Dan heb je ineens de complete Nederlandse top in Zeeland hoor Haha!

Rienepien_
Berichten: 973
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:29

Super accomodatie!! Heb er zin in Haha!

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:50

ik ben er ook. maar dan op 9 juli tijdens de menavond. was vorig jaar ook erg leuk.

Anoniem

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:46

Daar ga ik dus mooi naartoe! Ja

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:52

ik ga zeker kijken!! lijkt me egt top misschien moet ik wel groomen!!

Elisabeth007
Berichten: 161
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Eiland Tholen

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:39

super evenement Haha!

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:15

het wordt de eerste keer dat ik meedoe in de b en het z. maar van andere wedstrijden daar weet ik dat de bodem inderdaad super is.

Jow

Berichten: 2090
Geregistreerd: 30-03-05
Woonplaats: Kerkwerve

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:10

ik doe alleen mee in t Z1 dressuur

Annemarie_
Berichten: 1783
Geregistreerd: 29-07-06

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:23

Jammer dat het weer vandaag niet zo goed was Scheve mond...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:25

Ik ben er ook wel geweest, nieuwe rijhal en kantine daar zijn super!

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Hippisch evenement Zeeland Outdoor steekt de nek uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:37

Nou wij hebben er in ieder geval een erg geslaagd weekend gehad. Iedereen die nog moet veel succes!