Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 11:57

http://www.nhd.nl
nhd.nl


Castricummer Tim ten Holder stoort zich aan ruiters, die 's avonds ook op drukke stranddagen onbekommerd met hun kolossale dieren tussen de badgasten door het strand op rijden. De dieren zijn al die drukte niet gewend, de ruiters ook niet, en het kan wel eens tot grote ongelukken leiden, zo vreest hij.

Ten Holder schrijft dit in een brief aan de gemeenteraad, die deze week door de politiek wordt behandeld. Hij wijst erop dat de 'peerden' weliswaar na acht uur 's avonds het strand op mogen, net als honden, maar in het zomerseizoen is het op warme dagen dan nog vaak druk. Enig gezond verstand bij de ruiters om dan nog even weg te blijven, ontbreekt, zo klaagt hij in zijn brief die is gelardeerd met diverse voorvallen.

Behalve de nerveuze paarden met soms onervaren ruiters, is er nog een ergernis: de dieren laten weleens iets vallen. In een gebied waar de meeste mensen met hun blote voeten lopen. Als je een wondje hebt en in zo'n vijg loopt, kan dat tot infecties leiden, zo vreest Ten Holder.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:58

Jeutje... die heeft meneer zeker niet veel anders te doen?

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:59

dan hadden ze die regel van na 8en niet moeten maken, ze wéten toch dat mensen langer blijven.. en het om 8 uur echt nog geen bedtijd is zomers..
en wij hebben toch evenveel recht om ook eventjes lekker te genieten!
net als de honden, die laten ook wel eens wat vallen Lachen

Anoniem

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:01

Dan zijn er regels gemaakt, en worden die zelfs op gevolgd ook. Is het nog niet goed Rolleyes
Samen spelen samen delen. Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:02

Nou ja, eenerzijds is het natuurlijk wel begrijpelijk Lachen
Ik zou als strandgast ook niet blij zijn om met mijn blote voeten in de mest of in een hondendrol te gaan staan.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:03

dan moeten ze het geld van de regering eens gebruiken om mensen met schepjes op het strand te zetten die de mest even opruimen Clown nee gekkigheid..
Het is erg tegentstrijdig...

Anoniem

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:05

Zo'n hoop mest zie je toch niet gauw over het hoofd?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:05

Met deel 1 van dhr. ben ik het absoluut eens!! Het is levensgevaarlijk om je op een drukke stranddag op het strand te begeven met je paard. Als er geen raar weer van zee op komt zetten, blijft het tot 10 uur gewoon druk op het strand. Die mensen die lekker op hun kleedje liggen zijn zo lastig nog niet, de rondrennende kinderen echter wel. Al zou ik er toch ook niet aan moeten denken dat er ene paard een sprintje neemt en op de op-kleedjes-liggende-mensen afspurt.
Oftewel, ruiters zouden hier best wel eens op gewezen mogen worden!! Paarden en kleine kinderen zijn absoluut onbetrouwbaar en dus een zeer slechte combi.
En die 15 dagen in het jaar dat het echt súper lekker strandweer is, kan je ook best met je paard van het strand afblijven. Die anderen 350 dagen is het strand weer van jou.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:09

Judith_ schreef:
Dan zijn er regels gemaakt, en worden die zelfs op gevolgd ook. Is het nog niet goed Rolleyes
Samen spelen samen delen. Haha!



Totaal mee eens Huilen van het lachen
Wat weer een lekker voorbeeld van de Nederlandse politiek.. Eerst regels maken en invoeren en achteraf gaan lopen zeiken !

Dais_

Berichten: 4038
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:10

Een hoop mest zie je eerder liggen dan hondenpoep! En dan vind ik dat laatste een stuk ranziger om in de staan!!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:17

ik snap niet dat je met zo'n mooi weer en zo'n drukte evengoed met je paard het strand op gaat, is toch helemaal niet leuk???

Verder zal die man zich erg vervelen denk ik.

sassie76
Berichten: 699
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:19

Ik zou persoonlijk niet met mijn paard naar het strand gaan als het een warme dag is geweest en de meeste mensen op het strand blijven hangen.

Als je wel gaat, dan zal je je goed moeten realiseren dat je ook rekening moet houden met andere bezoekers van het strand.

Wat betreft de paardenpoep..die man moet eens letten op de blikjes en flesjes die veel mensen achterlaten...Kan ook zeer pijnlijk zijn als je erin trapt!!!

kensha

Berichten: 3915
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:20

na meer dan 100 jaar komen hier pas meee...... Beetje laat of niet Clown

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:25

sassie76 schreef:
Ik zou persoonlijk niet met mijn paard naar het strand gaan als het een warme dag is geweest en de meeste mensen op het strand blijven hangen.

Als je wel gaat, dan zal je je goed moeten realiseren dat je ook rekening moet houden met andere bezoekers van het strand.

Wat betreft de paardenpoep..die man moet eens letten op de blikjes en flesjes die veel mensen achterlaten...Kan ook zeer pijnlijk zijn als je erin trapt!!!


Precies! Tonnen onverteerbaar 'mensenafval' wordt er van het strand geschraapt... En dat opwegend tot een paar paardendrollen die na hoog water voorgoed verdwenen zijn...

Nors opkijken

rockwitch

Berichten: 11742
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:35

Ik denk idd dat je eerder infecties krijgt van al die zooi die mensen achterlaten als van een hoop paardenpoep. Als je dan even het water inloopt om het af te spoelen is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Ik vind ook dat je niet in de zomer op een superdruk strand moet gaan rijden. Maar als het vanaf 8 uur is toegestaan, snap ik wel dat het dan lekker is om te gaan want dan koelt het een beetje af, dus is het lekkerder voor het paard. Moet je dan maar voortaan om 5 uur in de ochtend gaan om mensen niet in de weg te rijden. Je kan ook straks nergens meer heen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:36

Mindim schreef:
Zo'n hoop mest zie je toch niet gauw over het hoofd?


Maar dat wil dan nog niet zeggen dat het niet vies is op het strand Lachen
Wij zijn allemaal paardenliefhebbers en wij storen ons een stuk minder aan mest op het strand, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die niks met paarden hebben, dit wel behoorlijk onhygienisch vinden. Zo'n enorme hoop stront Clown

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:37

Tsja, die 15 dagen dat het echt strandweer is dan is het ook een beetje nadenken en nog even wachten totdat het strand wat meer leeggelopen is. In de zomer kun je ook nog om 9 of 10 uur s'avonds gaan rijden.

En dan nog, als je 15 dagen per jaar niet naar het strand kunt dan is dat toch ook niet zo'n ramp?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:41

Die kerel moet niet zo zeuren, de mensen weten ook dat na 20.00 paarden op het strand mogen komen kunnen zij ook een beetje rekening mee houden.
En wat de mest betreft wordt die met vloed mee de zee in genomen, hoger op het strand rijden geen ruiters want dat zand is te zwaar.
Ik vind dat deze man zich niet zo aan moet stellen.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:43

Wat voor lol is er om op een strand te gaan rijden dat nog vol ligt met mensen?

Anoniem

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:45

jee zeg... hij is zeker degene die ook vind dat ze in noord-brabant zakken onder de konten van de paarden moeten binden... zeg dan tegen die mensen dat zei na 8 uur aansprakelijk zijn als er wat gebeurt! als ze dan overreden worden door een paard is t hun eigen schuld want dan is het strand van de paardenmensen!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:46

Hmm... rasta_love... ik denk dat dát een beetje te kort door de bocht is.

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:47

Als het strand nog vol badgasten ligt, is het inderdada niet zo verstandig om te paard het strand op te gaan.
Het strand is van iedereen. Ok, je staat in je recht als je na achten het strand op gaat, maar echt prettig rijden is het zeker ook niet.
En zo verschrikkelijk vaak komt dat in NL helemaal niet voor, dus kom op, kies op die dagen een later tijdstip om het strand op te gaan, of blijf weg van het strand.

Midasje

Berichten: 1675
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Cuijk

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:47

Equinecoach schreef:
sassie76 schreef:
Ik zou persoonlijk niet met mijn paard naar het strand gaan als het een warme dag is geweest en de meeste mensen op het strand blijven hangen.

Als je wel gaat, dan zal je je goed moeten realiseren dat je ook rekening moet houden met andere bezoekers van het strand.

Wat betreft de paardenpoep..die man moet eens letten op de blikjes en flesjes die veel mensen achterlaten...Kan ook zeer pijnlijk zijn als je erin trapt!!!


Precies! Tonnen onverteerbaar 'mensenafval' wordt er van het strand geschraapt... En dat opwegend tot een paar paardendrollen die na hoog water voorgoed verdwenen zijn...

Nors opkijken


Dat betekend dan niet dat ioedereen alles maar neer kan gooien omdat een ander het doet als er nog veel mensen op het strand zijn blijf je weg met je paard simpel zat.

Die man heeft groot gelijk.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:47

Dat vind ik ook wel weer erg overdreven Rasta_love..
'T Strand is dan niet van de paardenmensen! Wat een onzin.. Dat die toestemming hebben om na 8 uur te rijden betekent nog niet dat de rest dan maar op moet sodemieteren

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:48

Ik vind hordes badgasten en paarden ook niet zo'n goede combi. Ik zou die dagen lekker van het strand blijven of al je echt wilt nog later gaan rijden. Een hoop stont is idd vervelend, zeker voor mensen die niks met paarden hebben...Een oplossing zou ik zo snel niet weten....mensen laten idd ook een hoop rommel achter, maar dat wordt als minder 'vies' beschouwd...