Te paard naar je werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 08:38

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... _werk.html
spitsnieuws.nl


Nóg meer Amerikanen die klagen over de hoge brandstofprijzen. Zouden wij hier in Nederland een gat in de lucht springen als benzine ongeveer 60 eurocent per liter zou kosten, in de VS vinden ze het duur.

Wilde Westen

Het personeel van een tandheelkundige kliniek in de staat Washington heeft daarom besloten om de auto voorlopig te laten staan. Net zoals in het vroegere Wilde Westen gaan ze voortaan te paard naar werk. "We hadden besloten dat als benzine vier dollar per gallon zou kosten, we per paard naar werk zouden gaan," aldus directeur Keith Leonard, "Nu gebruiken we maar één PK."

Leonard hoopt dat patiënten zijn voorbeeld gaan volgen. Maar of het nu zo plezierig is om met kiespijn op een hobbelend paard te zitten ...

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:09

Ik ga maar niet te paard naar me werk dan ben ik geen twee uur onder weg maar een hele dag Pling

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:49

Huilen van het lachen Dat wil ik ook wel, maar ik denk niet dat m'n paard en m'n werkgever er blij mee zijn Haha!

lynne_berna

Berichten: 3127
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:51

Whahah, vet grappig!! Ik denk dat ze er op school niet zo blij mee zijn!

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:53

whaha Haha! lijkt me echt geweldig *LOL*

als ik later een job dicht bij huis kan vinden zal ik het eens voorleggen aan mijn baas Schijnheilig

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:54

Wel leuk, maar op school hebben ze geen wei en/of stallen. Huilen van het lachen

Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:55

Lijkt me echt súper! Te paard naar school *LOL* dan zijn we wel lang onderweg, maar lijkt me echt gaaf! Haha!
Alleen geen wei bij school he Tong uitsteken wel een groot veld.. Hmm, misschien kan ik daar wel een hek omheen zetten Tong uitsteken

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:56

tja, in amerika hebben ze op sommige plekken daar wel de ruimte voor. Als je een vrijstaande kliniek hebt met wat grond er bij.... hekje erom heen.... waarom niet.. ook nog goed voor het milieu ook nog.

hier in nederland zal dat niet echt gaan.

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:04

Dat wil ik ook!

En haar dan op het sportveld zetten, zodat ik haar de hele dag kan zien. Haha!

De kinderen uit mijn klas zouden het vast geweldig vinden en de andere kinderen op school ook.
Ik ben alleen bang dat de school waar het sportveld van is er niet mee akkoord gaat. Boos!

Anoniem

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:05

Hmm.. niet eens zo gek idee. Werk is maar 5 km vanaf mijn paarden en daar ligt een mooi omheind stukje gras bij. Haha!

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:07

Zolang mijn paard daar een appart stukje weide heeft, is het wel een goed plan. Haha!
Ook geen gezeur dat ik mijn paard nog beweging moet geven vandaag!

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:11

Haha, ik zie mijzelf al aan komen met paard en al, super!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:11

Sja pennydroom van vroeger he..
Toen wilde ik ook wel op mijn pony naar school.

Ik weet zeker dat het hier in nederland niet haalbaar zou zijn, zowiezo te weinig plek, en zowiezo teveel ziektes die je zo zou kunnen oplopen als er steeds vreemde paarden bij elkaar komen. Er zijn gewoon te veel paarden in nederland.

Ben het er wel mee eens dat de benzineprijs te belachelijk duur is hier in nederland.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:11

Geweldig dit, wil ik ook! Ja Te paard naar je werk, hoe gaaf is dat zeg. Ik zie me al aan komen hobbelen in m'n nette kloffie Haha! Mijn scooter is afgelopen week naar de reparateur geweest en toen stelde ook iemand voor dat ik maar te paard naar m'n werk moest komen. We hebben een stalling... Nou alleen die fietsen er nog even uit gooien Tong uitsteken

Vond deze reactie op het artikel (in de link) trouwens geweldig:

Citaat:
Je ziet het al voor je, Clint met een lapje voor z'n mond en een boor in z'n hand tegen de patiënt:
“You've got to ask yourself one question: 'Do I feel lucky?' Well, do ya punk?”


ROFL

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:15

hahaha ze moesten eens weten dat hier de benzine het dubbele kosten ..
en dan nog niet begonnen over de wegenbelasting en wat een auto hier kost met bpn

wij vonden het iig best erg voordelig rondrijden met onze benzine slurpende camper daar..

we hebben nog zelfs een foto gemaakt voor in het plakboek met het bord hoeveel daar de benzine toen kostte .. *LOL*

lijkt mij wel leuk te paard naar mn werk ..
maar is me iets te ver..
denk dat je hier beter met de fiets kan gaan Knipoog

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:24

Dat is mooi Lachen M'n tante vertelde altijd het verhaal dat ze op haar pony naar school ging. Had ze geregeld dat hij ergens bij een bedrijf op het terrein kon staan.

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:26

Paard staat thuis, ik werk op een manege, 3 km verderop, dus het zou best kunnen! Haha!

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:36

__KELLY schreef:
hahaha ze moesten eens weten dat hier de benzine het dubbele kosten ..
en dan nog niet begonnen over de wegenbelasting en wat een auto hier kost met bpn


Maar ''even'' naar hun werk of boodschappen halen is voor hun al 2 of 3 uur rijden.. Dat is daar heel normaal.. Maarja, je gebruikt wel veel benzine, dus vind het eigenlijk wel logisch dat ze het duur vinden Knipoog

Ik wil ook op m'n paard naar school, we hebben nog wel een klein grasveldje, misschien kan ik wat regelen Tong uitsteken
De laatste dag van dit jaar.. Dinsdag dus Tong uitsteken Hmmm.. misschien valt er wat te regelen.. Blond
Maar, het is midden in Den Haag, dus weet niet of m'n paardje daar zo blij mee zou zijn.. Tong uitsteken En hij is kreupel.. Verdrietig dus gaat het sowieso niet..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:43

Heel veel Amerikanen hebben ook SUV's die zuipen sowieso al veel.

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:07

Haha een geweldig initaitief van de Amerikanen. Het Wilde West komt back Lachen.
Jammer dat er hier zoveel beton is want dat beperkt de snelheid + de parkeerruimte van onze trouwe viervoeters.

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:09

TiaraBungy schreef:
__KELLY schreef:
hahaha ze moesten eens weten dat hier de benzine het dubbele kosten ..
en dan nog niet begonnen over de wegenbelasting en wat een auto hier kost met bpn


Maar ''even'' naar hun werk of boodschappen halen is voor hun al 2 of 3 uur rijden.. Dat is daar heel normaal.. Maarja, je gebruikt wel veel benzine, dus vind het eigenlijk wel logisch dat ze het duur vinden Knipoog

Ik wil ook op m'n paard naar school, we hebben nog wel een klein grasveldje, misschien kan ik wat regelen Tong uitsteken
De laatste dag van dit jaar.. Dinsdag dus Tong uitsteken Hmmm.. misschien valt er wat te regelen.. Blond
Maar, het is midden in Den Haag, dus weet niet of m'n paardje daar zo blij mee zou zijn.. Tong uitsteken En hij is kreupel.. Verdrietig dus gaat het sowieso niet..


dat is echt in heeelee extreme gevallen ...

ik heb geen 2 a 3 uur moeten rijden om boodschappen te halen..
en jaa ik ben ook in the middle of nowhere geweest als bijv. delen in arrizona en nevada ..
kijk eens op de kaart ... in gebieden waar de mensen wonen is wel in een straal van 10 km .. of moet ik zeggen 6 mile is wel een supermarkt.

ik denk dat je in de war bent met Afrika Tong uitsteken

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:13

__KELLY schreef:
TiaraBungy schreef:



Maar ''even'' naar hun werk of boodschappen halen is voor hun al 2 of 3 uur rijden.. Dat is daar heel normaal.. Maarja, je gebruikt wel veel benzine, dus vind het eigenlijk wel logisch dat ze het duur vinden Knipoog

Ik wil ook op m'n paard naar school, we hebben nog wel een klein grasveldje, misschien kan ik wat regelen Tong uitsteken
De laatste dag van dit jaar.. Dinsdag dus Tong uitsteken Hmmm.. misschien valt er wat te regelen.. Blond
Maar, het is midden in Den Haag, dus weet niet of m'n paardje daar zo blij mee zou zijn.. Tong uitsteken En hij is kreupel.. Verdrietig dus gaat het sowieso niet..


dat is echt in heeelee extreme gevallen ...

ik heb geen 2 a 3 uur moeten rijden om boodschappen te halen..
en jaa ik ben ook in the middle of nowhere geweest als bijv. delen in arrizona en nevada ..
kijk eens op de kaart ... in gebieden waar de mensen wonen is wel in een straal van 10 km .. of moet ik zeggen 6 mile is wel een supermarkt.

ik denk dat je in de war bent met Afrika Tong uitsteken


Nee echt!
Mijn tante woont daar.. En nog een oom..
Die moeten echt heel lang rijden, alleen is het voor hun heel ''normaal''..
Zeker mijn oom z'n vrouw moet heel lang rijden.. Om de kinderen naar school te brengen doet ze 2 uur over.. Scheve mond En die woont in Houston..
Nouja, als je me niet gelooft maakt mij het niet uit hoor Knipoog Tong uitsteken

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:33

Als heel politiek Den Haag nou eens te paard komt en gaat...
De paarden dan lekker in de wei op het Malieveld....

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:00

Rascha schreef:
Als heel politiek Den Haag nou eens te paard komt en gaat...
De paarden dan lekker in de wei op het Malieveld....



Onder het Malieveld een parkeergelegenheid voor de auto's en erboven een parkeergelegenheid voor paarden Cool Man, mijn fantasie slaat op hol, ik kan het al helemaal voor me zien Haha!

biekie
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Te paard naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:36

Haha! Ik zie Sjimmie al staan in onze overdekte fietsen stalling Haha! Haha!

Helen en Sjimmie