Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:24

Nu, wat er werkelijk aan de hand is: de opleidingen willen zichzelf belangrijker maken, logisch. Dus wat doe je dan? Je laat een onderzoek doen en hoopt dat iedereen roept dat jouw opleiding toch echt heel belangrijk is en dat hij wettelijk verplicht zou moeten worden.

Tegenvaller: slechts een op de drie hoefsmeden vindt dat een goed idee...

dat zegt al heel wat, dat uiteindelijk een meerderheid van de hoefsmeden het dus niet belangrijk vindt dat iemand de hoefsmedenopleiding heeft gedaan.

Opleiding makkelijk te doen? Om hem af te maken moet je toevallig wel een paard beslaan, wat nu als je daar met goede redenen niet achter staat? Een achterbakse poging om een nieuwe beweging uit te schakelen, meer is het niet.

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:30

Ik ben zelf zowiezo al erg kritisch als het gaat om het kiezen van een hoefsmid en hecht grote waarde aan een diploma en daarnaast een gedegen stuk kennis van zaken en ook nog eens hart voor het werk en de paarden.
Verder ga ik even een hele gekke vergelijking trekken.
Als je een bril moet ga je toch ook naar een erkende opticien en niet naar de Albert Heijn om je ogen door te laten meten....

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:33

suleilitha schreef:
4500 hoefsmeden in Nederland Gestoord
Tuurlijk zijn er wat jou betreft al genoeg regels, en leggen ze het een en ander aan banden dan kun jij je vijl en renet wel aan de wilgen hangen, Arno.
In het kader van het welzijn van de paarden zijn de regels m.i. niet snel te streng.


Je neemt me de woorden uit de mond Haha! Haha! Haha!

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:33

Wat een onzin zeg Arno8. Dus dan vind ik dat je ook geen autorijbewijs meer hoeft te halen kun je ook zo achter het stuur. Of ja tandarts Duivel dat lijkt me ook wel wat doen we ook diploma vrij.

Hoefsmid is toevallig een heel belangrijk beroep en nu kan maar iedere malloot een busje kopen een smidse erin maken en als hoefsmid op pad gaan, ja ha joepie voor de paarden bij wie het goed gaat huilen met de pet op voor die bij wie het project mislukt.

Het gaat er helemaal niet om dat met de opleiding lekker belangrijk wil maken het gaat erom dat men de paarden wil beschermen tegen de wannabe's die te beroerd zijn een fatsoenlijke opleiding te volgen.

En zij die vinden dat een opleiding niet hoeft hebben duidelijk niet verder gekeken dan hun neusje lang is of zijn mischien bang voor hun eigen hachje.

Kijk bepaalde dingen kun je zonder diplomas daar kan niets mee fout gaan maar hier kan alles mee fout gaan arm arm paard in dat geval Ach gut

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:36

Als je er niet achter staat om een paard te beslaan moet je die opleiding niet doen maar dan moet je ook niet willen om een klantenkring op te bouwen als hoefsmid. Als je een zaak hebt is de klant koning en zolang wij mensen paarden aanwenden om erop te rijden of ze voor een wagen te spannen, ontkomen we ook niet aan het gebruik van hoefbeslag.
Ik moet er niet aan denken om mijn hartelapje zonder proppen in nat gras te laten starten, daarvoor is hij mij veel te kostbaar. Gezien het feit dat ik het zelf niet voor elkaar krijg om er ijzers onder te slaan zodat ik proppen kan draaien ben ik heeel erg blij met mijn rijksgediplomeerde smid!!!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:38

arno8 schreef:
Nu, wat er werkelijk aan de hand is: de opleidingen willen zichzelf belangrijker maken, logisch. Dus wat doe je dan? Je laat een onderzoek doen en hoopt dat iedereen roept dat jouw opleiding toch echt heel belangrijk is en dat hij wettelijk verplicht zou moeten worden.

Tegenvaller: slechts een op de drie hoefsmeden vindt dat een goed idee...

dat zegt al heel wat, dat uiteindelijk een meerderheid van de hoefsmeden het dus niet belangrijk vindt dat iemand de hoefsmedenopleiding heeft gedaan.

Opleiding makkelijk te doen? Om hem af te maken moet je toevallig wel een paard beslaan, wat nu als je daar met goede redenen niet achter staat? Een achterbakse poging om een nieuwe beweging uit te schakelen, meer is het niet.


Nee, zo zit het niet in elkaar.

Eerder kun je er vanuit gaan dat een groot deel van de ondervraagde hoefsmeden niet gediplomeerd is. Maar ze vinden zichzelf wel goed, dús is het verplicht stellen van een opleiding niet noodzakelijk. Daardoor lijkt het alsof de opleiding niet belangrijk gevonden wordt.
Maar ondervraag nou eens alléén maar uitmuntende hoefsmeden en het antwoord zal zeker weten geheel anders zijn. Uiteraard is het daarbij niet de bedoeling dat die hoefsmeden zichzelf als uitmuntend hebben aangemerkt.

Jou reacties vind ik eigenlijk wel heel typerend voor de droevige gesteldheid van het hoevengepruts Bloos Ik ben fantastisch, anderen zijn slecht(er), ik heb geen (erkende) opleiding nodig om kundig te zijn, dus een verplichte opleiding is onzin.

.... en ondertussen lopen er nog steeds zoveel paarden rond op hoeven waar je zelf pijn in je voeten van krijgt.....

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:40

Beter had je het niet kunnen verwoorden, Aimee.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:43

Aimee schreef:
arno8 schreef:
Nu, wat er werkelijk aan de hand is: de opleidingen willen zichzelf belangrijker maken, logisch. Dus wat doe je dan? Je laat een onderzoek doen en hoopt dat iedereen roept dat jouw opleiding toch echt heel belangrijk is en dat hij wettelijk verplicht zou moeten worden.

Tegenvaller: slechts een op de drie hoefsmeden vindt dat een goed idee...

dat zegt al heel wat, dat uiteindelijk een meerderheid van de hoefsmeden het dus niet belangrijk vindt dat iemand de hoefsmedenopleiding heeft gedaan.

Opleiding makkelijk te doen? Om hem af te maken moet je toevallig wel een paard beslaan, wat nu als je daar met goede redenen niet achter staat? Een achterbakse poging om een nieuwe beweging uit te schakelen, meer is het niet.


Nee, zo zit het niet in elkaar.

Eerder kun je er vanuit gaan dat een groot deel van de ondervraagde hoefsmeden niet gediplomeerd is. Maar ze vinden zichzelf wel goed, dús is het verplicht stellen van een opleiding niet noodzakelijk. Daardoor lijkt het alsof de opleiding niet belangrijk gevonden wordt.
Maar ondervraag nou eens alléén maar uitmuntende hoefsmeden en het antwoord zal zeker weten geheel anders zijn. Uiteraard is het daarbij niet de bedoeling dat die hoefsmeden zichzelf als uitmuntend hebben aangemerkt.

Jou reacties vind ik eigenlijk wel heel typerend voor de droevige gesteldheid van het hoevengepruts Bloos Ik ben fantastisch, anderen zijn slecht(er), ik heb geen (erkende) opleiding nodig om kundig te zijn, dus een verplichte opleiding is onzin.

.... en ondertussen lopen er nog steeds zoveel paarden rond op hoeven waar je zelf pijn in je voeten van krijgt.....


Waar zeg ik dat ik fantastisch ben? Als ik dat heb gezegd, is het vast en zeker heel makkelijk dat snel eventjes aan te wijzen. Wie gaat trouwens bepalen welke hoefsmeden uitmuntend zijn? is het niet een beetje betuttelend als mensen zelf niet meer mogen kiezen wie ze aan de hoeven van hun paard laten? Ik denk dat de eigenaar dat toch echt zelf moet weten, dat is geen taak voor de overheid die geen r33t van paarden weet.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:45

Toevallig weet ik uit betrouwbare bron dat de rijksgediplomeerde hoefsmeden helemaal niet blij zijn met de klungelaars in de bereoepsgroep die een beetje aanrotzooien.
De gedilpomeerden kunnen vaak puin ruimen als er nog puin te ruimen valt overigens.

En de ontevredenheid gaat om het puimruimen laten we dat voorop stellen.
Want het is niet zo zeer dan men bang is voor de concurentie zo is het niet er is namelijk werk in overvloed.

Overigens ter zijde de meeste paarden kunnen prima op blote voeten lopen dat is ook veel beter voor de hoeven en de benen van de paarden. Soms kom je er niet onderuit denk aan springpaarden in het buitenseizoen, koetspaarden en veel paarden die veelvuldig over de harde weg moeten die moet je beslaan en ik hoop dat altijd maar dat die paarden goed beslagen worden en ook op het juiste beslag staan. Verder ook het bekappen van de blote voeten een een precisieklus die je door een vakman moet laten doen.

Er zijn ook wel goede diploma lozen hoor, en voor die is het mischien even slikken maar kop op dames en heren gewoon dat papiertje halen.

Het is overigens niet de overheid die de regels bepaald het is altijd een comissie met wijze mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn.

Bij iedere beroepsgroep hoort een beroepsdiploma ook bij de hoefsmeden. Rijksgediplomeerd en gewoon een mbo opleiding de basis is haalbaar mischien de specialicaties niet die zijn behoorlijk pittig.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:51

arno8 schreef:
Waar zeg ik dat ik fantastisch ben? Als ik dat heb gezegd, is het vast en zeker heel makkelijk dat snel eventjes aan te wijzen. Wie gaat trouwens bepalen welke hoefsmeden uitmuntend zijn? is het niet een beetje betuttelend als mensen zelf niet meer mogen kiezen wie ze aan de hoeven van hun paard laten? Ik denk dat de eigenaar dat toch echt zelf moet weten, dat is geen taak voor de overheid die geen r33t van paarden weet.


Ik zeg niet dat jij zegt dat je fantastisch bent, maar wel dat je reacties typerend zijn.

Overigens zou dit wel als zodanig opgevat kunnen worden:
arno8 schreef:
Wat mij betreft zijn er al genoeg regels. Er zijn enorme prutsers met diploma en superbekappers zonder diploma.


Nee, het is niet betuttelend als de overheid bepaald wie hoefsmid mag zijn en mensen niet meer mogen kiezen. Is het betuttelend dat niet iedere kwakzalver als arts aangemerkt mag worden? Nee, dat is de overheidszorg om het welzijn van de mensen. Of dieren als het om dierenartsen gaat. Is het betuttelend dat we vanaf vandaag niet meer op eigen houtje kunnen ontwormen? Nee, dat is in het belang van het welzijn van onze paarden.
Mensen hoeven niet altijd maar te kunnen kiezen. Om een juiste keuze te kunnen maken, moet je kennis in huis hebben en het gros van de paardenmensen (of mensen met paarden) heeft de ballen verstand van hoeven. Dus kunnen ze ook geen juiste keuze maken.

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:53

Mijn smid heeft ook de handen vol aan het corrigeren van paarden die door doe het zelf bekappers a la natural grondig zijn verpest. Er zitten dieren tussen die van de pijn niet eens normaal kunnen lopen en die intensief behandeld moeten worden om ze van de dood te redden.
Verder bepalen met name de eigenaren van paarden welke smeden uitmuntend zijn want je merkt het snel genoeg aan de gangen van je paard en zijn hele wezen, Arno.
Verder is het erg kort door de bocht genomen dat je stelt dat de overheid geen r33t weet van paarden en hoeven. Ook die mensen hebben wel vrienden en kennissen en zullen heus wel weten waar ze mee bezig zijn.
Nog even voor wie het interesseert, ik ben bezig om het Ministerie van Landbouw op de hoogte te stellen van de gevolgen van de vele uitwassen van NB en NH hier in Nederland en dan gaat het niet alleen om het bekappen maar ook om de geestelijke mishandeling. Paarden die bijvoorbeeld door de Parelli-methode van paard in zombie zijn veranderd, of nee, afgestompte robot en niet meer weten hoe je je als paard moet gedragen.

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:55

Mooie vergelijking.... we mogen inderdaad onze paarden niet meer zelf ontwormen oftewel we moeten wormkuren kopen bij de DA, maar we mogen wel met een kist gereedschap bij de hand aan de hoeven zitten kl^&*()tviolen.

tamary

Berichten: 29242
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:55

suleilitha schreef:
In het kader van het welzijn van de paarden zijn de regels m.i. niet snel te streng.

Gezond verstand is niet door regels te vervangen.
Ik heb ook sterk de indruk dat naar mate het aantal regeltjes toeneemt het gezonde verstand van de mensen afneemt.

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:03

Zolang er geen strengere regels zijn, komt het welzijn van de paarden meer en meer in het geding want dan is een ieder vogelvrij om des paards hoeven door elke malloot te laten onderhouden met alle gevolgen van dien.
Bovendien, jij laat toch ook geen verstandskies trekken bij de garage en je huisarts een APK keuring laten doen bij je auto?

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:04

tamary schreef:
Gezond verstand is niet door regels te vervangen.
Ik heb ook sterk de indruk dat naar mate het aantal regeltjes toeneemt het gezonde verstand van de mensen afneemt.


Ik denk dat het eerder andersom is: het paardenverstand van mensen neemt af en daardoor moeten het aantal regeltjes toenemen om paardenwelzijn te garanderen.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:09

Gezond verstand is inderdaad niet door regels te vervangen maar gelukkig zijn er regels om mensen zonder gezond verstand een eind in de goede richting te helpen.

Regels die ervoor zorgen dat er richtlijnen zijn dat je er van uit mag gaan dat gedilpomeerd betekend dat de persoon in kwestie weet waar hij mee bezig is en in ieder geval met een voldoende resultaat de opleiding in zowel theorie als praktijk heeft afgelegd en niet voor het eerst het praktijkobject ziet en dan op hoop van zege aan de slag gaat.

Maar ook iemand die zich beroepsmatig verzekerd heeft om het leed te verzachten mocht hij zijn beroep eens iets minder uitvoeren.

Het is gewoon belangrijk dat niet iedere artiest zich een bepaald beroepsnaam mag aanmeten. Dit ter bescherming van het paard die niet kan kiezen en vaak ook niet mag kiezen.

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:10

Precies!!!! En gezien het paardenverstand afneemt dienen er wel degelijk eisen te worden gesteld zoals rijkserkende smeden, om te voorkomen dat elke mafkees na een workshop van een dag zijn eigen paard gaat staan bekappen.

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:11

Kafue, goeie opmerking over wat je schrijft over verzekeringen!!!
Arno, stel jij bekapt iemands paard en het dier kan daarna geen poot meer uitsteken en niet meer werken, ben je dan wel verzekerd???

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:16

Zoals altijd denkt iedereen dat hij zelf geniaal is, maar ja... die regels... die zijn nodig voor al die dombo's die allemaal dommer zijn dan ik...

Ik denk het zelf ook af en toe hoor, vooral als ik mensen ZONDER cap zie maar met een veelvoud aan martelwerktuigen om hun bijzonder geflipte paard in de duinen in de war te kunnen houden.

Toch vind ik regels ook hier niet nodig. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo dom dat je ze met een miljard regels nog niet normaal zou kunnen laten doen. @Suleilitha: je gaat offtopic en ik ga daar niet in mee.

Anoniem

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:19

Nou zo off-topic ga ik niet hoor, het was een reactie op een eerdere post hier en dan mag ik mij wel afvragen of jij wel een bedrijfsverzekering is die de schade dekt, als je een paard per ongeluk kreupel zou maken.
Verder, wat versta je onder martelwerktuigen bij die ruiters die volgens jou zonder cap op volgens jou geflipte paarden rijden?

Ik geloof dat ik begin te snappen waarom krachtvoer in bepaalde kringen niet mag, het paard zou eens net iets te veel spirit kunnen vertonen........... (sorry, laatste zin is wel off-topic)

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:23

Zo is het maar net hoe vaak zie je geen advertentie in 10 lessen je paard leren bekappen.
Hallo ??????? als dat juist bekappen zo gemakkelijk is waarom duurt die officiele opleiding dan zo lang.

Arno je hebt mischien gelijk hoor, ik ken je niet. Al vind ik je schrijfwijze humoristisch vooral dat in je profiel van je kat. Wie weet ben jij wel de uitzondering in het land het hoefsmeden zonder diploma die paarden natural bekappen ( niet beslaan dat is niet natural). Maar er zijn zoveel die geen uitzondering zijn en ronduit bagger werk afleveren die die paarden rondom naturaly slecht op de hoefjes zetten of menen dat ieder hoef er anders uit moet zien voor de afwisseling.

Juist om dit te voorkomen wil de overheid regels en ook diplomas.Niet alleen ter bescherming van het paard want de booming paarden industrie is de overheid een doorn in het oog of was het een doorn in het landschap Verward . Maar ook ter bescherming van de beroepsgroep als namelijk iedereen zich maar hoefsmid gaat noemen krijgen we te maken met een overschot aan mensen die zich allemaal hele goede zo niet de beste hoefsmid van de omgeving noemen. Dan stoten ze elkaar het brood uit de mond moeten aankloppen bij de bijstand en we willen eigenlijk iedereen aan het werk beleid doorvoeren dus ter berscherming van moet je het maar zien.
Het mes snijd aan twee kanten

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:31

Het is eigenlijk heel simpel: er zijn hoefsmeden met diploma, die slecht werk afleveren en smeden zonder diploma die wel knap werk afleveren en omgekeerd.

Hier komt marktwerking om de hoek kijken: een smid (ongeacht of hij wel of geen diploma heeft) die slecht werk aflevert zal bij een volgende beslagbeurt niet meer terug hoeven komen.

Een smid met tevreden klanten is het bewijs van zijn kunde, niet zozeer zijn papiertje.

Datzelfde geld voor bekappers, je hebt ze met en zonder papiertje. Een bekapper die prutswerk aflevert hoeft echt niet meer terug te komen daarna en komt vanzelf zonder werk te zitten.

Marktwerking is een prima filter Ja en zal wat dat betreft geen onderscheid maken

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:38

arno8 schreef:
Het is eigenlijk heel simpel: er zijn hoefsmeden met diploma, die slecht werk afleveren en smeden zonder diploma die wel knap werk afleveren en omgekeerd.

Hier komt marktwerking om de hoek kijken: een smid (ongeacht of hij wel of geen diploma heeft) die slecht werk aflevert zal bij een volgende beslagbeurt niet meer terug hoeven komen.

Een smid met tevreden klanten is het bewijs van zijn kunde, niet zozeer zijn papiertje.

Datzelfde geld voor bekappers, je hebt ze met en zonder papiertje. Een bekapper die prutswerk aflevert hoeft echt niet meer terug te komen daarna en komt vanzelf zonder werk te zitten.

Marktwerking is een prima filter Ja en zal wat dat betreft geen onderscheid maken



Wat betreft marktwerking zoals jij het zo mooi formuleerd. Moet er kennis van zaken zijn. Een doorzichtige markt. Tegenwoordig is de kennis over hoeven etc. bij de grote massa al verdwenen. Waardoor de prutsers er dus niet meer uitgefilterd worden. Tevens een beetje jammer dat dan eerst een groot aantal paarden slachtoffer moet worden voordat meneer de prutser zonder werk zit. Wat tevens nooit zal gebeuren aangezien er een voortdurende vraag naar hoefsmeden is en er voortdurend nieuwe mensen toetreden die op zoek zijn naar een smid.

Daarnaast is er bij marktwerking ook sprake van prijselasticiteit. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat mensen gaan besparen op de kosten van de hoefsmid en dierenarts. Wat niet zou mogen. Een zwartwerkende smit of een ongediplomeerd smid kan zijn diensten veel goedkoper aanbieden waardoor hij toch voortdurend klanten blijft trekken. Goedkoop = Duurkoop blijkt dan later uit de meeste gevallen. Nou ik zou toch graag het grote aantal paarden die daarvan de dupe wordt, dat leed willen besparen.

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:42

suleilitha schreef:
Mijn smid heeft ook de handen vol aan het corrigeren van paarden die door doe het zelf bekappers a la natural grondig zijn verpest. Er zitten dieren tussen die van de pijn niet eens normaal kunnen lopen en die intensief behandeld moeten worden om ze van de dood te redden.
Verder bepalen met name de eigenaren van paarden welke smeden uitmuntend zijn want je merkt het snel genoeg aan de gangen van je paard en zijn hele wezen, Arno.
Verder is het erg kort door de bocht genomen dat je stelt dat de overheid geen r33t weet van paarden en hoeven. Ook die mensen hebben wel vrienden en kennissen en zullen heus wel weten waar ze mee bezig zijn.
Nog even voor wie het interesseert, ik ben bezig om het Ministerie van Landbouw op de hoogte te stellen van de gevolgen van de vele uitwassen van NB en NH hier in Nederland en dan gaat het niet alleen om het bekappen maar ook om de geestelijke mishandeling. Paarden die bijvoorbeeld door de Parelli-methode van paard in zombie zijn veranderd, of nee, afgestompte robot en niet meer weten hoe je je als paard moet gedragen.


Bij deze nodig ik het Ministerie van Landbouw dan van harte uit bij mijn natuurlijk bekapte paard, die ook nog eens d.m.v. o.a. natural horsemanship beleerd wordt en ook nog eens natural gehouden wordt. Ben heel benieuwd hoe 'robot' en 'afgestompt' ze hem vinden. Haha!
Bokkers zijn ook altijd welkom bij ons, gezellig. Lachen

Wordt er ook eens goed gekeken naar de afgestompte robotten, die amper hun stal uitkomen en buiten een uurtje hun kunstje mogen vertonen? Van die paarden die in de kudde niet eens meer weten hoe ze zich als paard moeten gedragen? Denk dat er daar ietsje meer van rond lopen, denk je niet? Verdrietig
Ik weet wel een paar adressen met zulke paarden. Meer dan me lief is. Boos!

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:43

daar heb je gelijk aan maar het zal nu maar net jouw paard zijn die voor zijn verdere leven verprutst is door de hoefsmid met of zonder diploma dan ben je maar mooi de klos. En hopelijk had je dan die met diploma en een bedrijfsverzekering dan kun je ten minste de DA kosten betalen.

Nee een dilpoma is helaas geen garantie maar zegt net even iets meer dan zonder dilpoma.
Net als met het rijbewijs met ben je zeker niet ineens een goed chauffeur maar gelukkig ben je zonder lekker strafbaar en hebben we net even iets minder brokkenpiloten op de straat.


Maar goed niets in het leven bied garantie dan kunnen we maar beter helemaal alle dilpomas aan de kant doen weg met die dingen Lijst Allemaal een vrij beroep ja dat doen we ik wordt dan denk ik mmmmm euhhh minister president of toch maar liever hartchirug of euhhhh ja ik weet het ik wordt gewoon koningin neeee gelukkig is het allemaal niet zo gemakkelijk