Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:09

http://www.carolienreverdink.nl
carolienreverdink.nl

Port-au-Prince (Don Primaire x Glendale x Voltaire) is verkocht naar Engeland. Port-au-Prince vormde een combinatie met Carolien Reverdink en behoorde tot de Rising Stars van de Nederlandse dressuursport. Onder begeleiding van Alex van Silfhout behaalde deze combinatie goede resultaten. Zo waren zij in Roosendaal 9e bij het Nederlands Kampioenschap en werden zij tijdens Outdoor Gelderland 4e in de finale met de Kür op Muziek.
Port-au-Prince is verkocht naar Engeland met de bedoeling dat een 16 jarige meisje met hem junioren wedstrijden kan gaan rijden.

Op haar website schrijft Carolien het volgende:
Afbeelding

Port-au-Prince (Don Primaire) is verkocht naar Engeland. Met ontzettend veel pijn in mijn hart heb ik deze moeilijke beslissing genomen. Na zijn vertrek ben ik er letterlijk ziek van geweest. Een grote troost is het dat hij goed terecht is gekomen. Hij is verkocht aan een 16-jarig meisje dat internationaal rijdt bij de pony’s en zij is van plan om met Prince bij de junioren te gaan rijden.

Er bestond al enige tijd enorm veel belangstelling voor Prince. De maandag voor Outdoor Gelderland zijn de Engelse mensen bij ons op stal geweest en hebben hem heel kort geprobeerd. Ze waren direct helemaal weg van hem. En dat terwijl ik niet wilde dat ze met hem alle oefeningen doorreden, dat paste niet in mijn opbouw voor Outdoor. Outdoor Gelderland ging geweldig goed, de Engelse mensen hebben de wedstrijd gevolgd via Filmloop. Op de zondag na Outdoor kwam het bericht dat hij verkocht was. Hij is gekeurd en anderhalve week geleden vertrok hij naar Engeland. Ik heb contact gehad met de huidige eigenaar en het gaat goed met hem. Prince heeft een zeer ruime stal met een buitenluik en hij gaat, net als bij ons, iedere dag lekker de wei in.

Niet alleen emotioneel maar ook sportief gezien is dit een enorm verlies. Ik heb gelukkig drie hele fijne vijfjarige paarden. Helaas moet ik nog even wachten tot ik met deze paarden op wedstrijd kan maar vanaf volgend jaar mag ik ze in de klasse Z1 uitbrengen. Daarnaast hoop ik stiekem dat ook Once Upon A Time (Partout) weer terug zal keren op haar oude nivo. Het gaat heel goed met haar herstel en ik rijd haar nu weer 5 keer per week en bouw de training langzaam op. Haar been houdt het heel goed. Dus wie weet.

Anoniem

Re: Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:31

Denk zomaar dat dat meisje een redelijk verwend nest is als ze dat paard krijgt Nagelbijten / Gniffelen Echt zonde dat hij weg gaat, het is echt een prachtig paard!

Anoniem

Re: Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:04

Als je maar genoeg geld hebt Nagelbijten / Gniffelen
Dan kan je de mooiste paarden kopen!

kally
Berichten: 5256
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:15

Hij zal het daar best goed hebben, maar jammer voor de Ned dressuursport......
Hopelijk gaat het hem daar een mooie carrierre tegemoet.....

lotte_2

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Havelte

Re: Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:19

Jammer dat veel goede Nederlandse paarden worden verkocht naar het buitenland. Zowel in de springsport als dressuur...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:53

Oh dat is heel jammer. Ze starte vaak bij ons op stal en ik ben echt fan van haar rijden Ja

Nomination

Berichten: 73
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: Ablasserdam

Re: Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:57

lotte_2 schreef:
Jammer dat veel goede Nederlandse paarden worden verkocht naar het buitenland. Zowel in de springsport als dressuur...


Niet jammer! Nederland heeft er meer oog voor dan menig ander land, en daarom worden er veel paarden vanuit Nederland gehaald. (Duitsland overigens ook.)

Jammer dat er direct weer reacties zijn als "ze zal wel verwend zijn"
So what? Waarschijnlijk kan ze EN sturen, EN kunnen haar ouders zo'n paard betalen...

Gun dat een ander!

Missysop
Berichten: 95
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Carolien Reverdink en Port-au-Prince uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:16

Nomination schreef:
lotte_2 schreef:
Jammer dat veel goede Nederlandse paarden worden verkocht naar het buitenland. Zowel in de springsport als dressuur...


Niet jammer! Nederland heeft er meer oog voor dan menig ander land, en daarom worden er veel paarden vanuit Nederland gehaald. (Duitsland overigens ook.)

Jammer dat er direct weer reacties zijn als "ze zal wel verwend zijn"
So what? Waarschijnlijk kan ze EN sturen, EN kunnen haar ouders zo'n paard betalen...

Gun dat een ander!


Opzich wel jammer ja!
Ja dat heb je wel gelijk in!
Maar toch is het voor sommige mensen moeilijk te accepteren Lachen