Fransman met ezels verrast Zweedse douane

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Fransman met ezels verrast Zweedse douane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:41

De douane in Göteborg keek vreemd op toen een man met twee ezels van de ferry stapte. Jacques Abdelaziz trekt met zijn viervoeters door Europa en had in Denemarken de overzet genomen.

Juiste papieren nodig
De Fransman uit Brittany is op stap met Nounou en Toutoune en heeft er al een mooie reis opzitten, schrijft de Zweedse krant Göteborgs-Posten. "Ik wilde gewoon even naar Stockholm gaan en dan terugkeren", zegt hij. De Zweedse douane eiste de nodige papieren anders kwam hij er niet in, een eis
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... uane.dhtml
hln.be


De douane in Göteborg keek vreemd op toen een man met twee ezels van de ferry stapte. Jacques Abdelaziz trekt met zijn viervoeters door Europa en had in Denemarken de overzet genomen.

De Fransman uit Brittany is op stap met Nounou en Toutoune en heeft er al een mooie reis opzitten, schrijft de Zweedse krant Göteborgs-Posten. "Ik wilde gewoon even naar Stockholm gaan en dan terugkeren", zegt hij. De Zweedse douane eiste de nodige papieren anders kwam hij er niet in, een eis van de Zweedse Raad voor Landbouw.

Ook een onderzoek door een veearts was nodig en dat kostte 250 euro, een som die de Fransman niet wilde ophoesten.

Abdelaziz voelde zich een beetje rot en had al snel spijt dat hij de boot naar Zweden genomen had. "Lag de boot er nog dan had ik hem onmiddellijk teruggenomen naar Denemarken." De ezelsvriend begreep de heisa niet. "Ik dacht dat er in Europa een vrij verkeer van personen was. Ik had nergens problemen, behalve hier." Gelukkig kon hij kon op de steun van het havenpersoneel rekenen, die hield een collecte en zamelde het nodige geld in voor de veearts. "We konden hem toch niet zomaar terugsturen naar Denemarken. Het zou een beetje beschamend geweest zijn maar er zijn nu eenmaal regels die gerespecteerd moeten worden", aldus een havenarbeider.

"Elke dag nieuw leven"
De veearts kwam en onderzocht de ezels. De Fransman en zijn dieren kregen groen licht en volgens de krant heeft hij op Zweedse bodem al dertig kilometer afgelegd. De avontuurlijke Fransman zit intussen in Borås. "Elke dag begin ik aan een nieuw leven", aldus Abdelaziz. Een avontuurlijk leven, zoveel is zeker.