Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110842
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 07:46

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=11864
knhs.nl

Laura Kraut het niet eens met beslissing tot verdeling van prijzengeld.
Afbeelding
Laura Kraut
foto gemaakt door _Rianne_


Onweer heeft het sluitstuk van de tweede dag van het CHIO van Aken bedorven. Nadat vijf combinaties hadden gereden in de winnaarsronde, barstte een geweldige donderbui los. De organisatie dirigeerde ruiters en rijdieren onmiddellijk naar binnen toe wegens het dreigende gevaar.

De wedstrijd om de Prijs van het district Aken werd niet meer hervat. ,,Dat zou te lang gaan duren'', lichtte de Nederlandse toernooidirecteur Frank Kemperman toe, na overleg met de meteorologische dienst.

Hij stelde voor het prijzengeld van 18.000 euro te verdelen onder de deelnemers aan de barrage, onder wie Marc Houtzager met de merrie Selma. Laura Kraut was het daar absoluut niet mee eens. ,,Ik heb gereden en gewonnen!'', reageerde de Amerikaanse amazone, die op dat moment aan de leiding ging. Er waren echter nog zeker 13 combinaties te gaan in de barage, en de uitslag was op dat moment nog geheel niet zeker.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 07:50

Das al gelijk een vriendin van me die Laura nogwatte.......... erg sportief, en getuigd ook van een behoolijke dosis paardvriendelijkheid........ bah

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:10

Geld is alles .......................

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:11

Ja inderdaad, beetje gezond verstand is er ook niet meer bij (bij die Laura Kraut)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:12

Ik vind het een zeer nette oplossing. Jammer dat iemand daar niet sportief over kan zijn.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:30

We weten de context niet waarin dingen gezegd zijn...
maar zo komt het inderdaad heel naar over. Alsof de rest er ook maar iets aan kan doen dat de rubriek verder afgelast wordt.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:58

Het is een mooie oplossing om het prijzengeld te verdelen. Misschien dat dit toch zeker een optie is nog. Jammer dat er mensen minder sportief reageren.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:38

het is zeker een mooie oplossing om het zo te verdelen. Misschien verwachtte die Laura dat er betere cominaties moesten komen en wilde ze 'haar' gedeelte zeker stellen. Bah.

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:55

Mooie oplossing inderdaad.
Jammer dat er toch weer minder sportieve mensen zijn..

Nortella

Berichten: 180
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:04

Hihi heeft Marc Houtzager even een leuke naam voor zn paard Nagelbijten / Gniffelen

ik vind het ook wel een goede oplossing, snap dat ze het zo doen.. kan ook wel enigszins begrijpen dat Laura baalt.. maar tis wel erg onsportief dat ze het dan zo doet.. maarja geld is alles voor haar wellicht

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:07

Laura heeft helemaal niet te balen, er moesten nog 13 combinaties. De kans dat ze daadwerkelijk zou winnen lijkt me dan niet zo heel groot.... beetje zielig dat ze zo reageert, ik zou juist blij zijn dat het zo netjes wordt opgelost.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:14

Goede oplossing van de wedstrijdorganisatie Lachen Laat mevrouw Kraut maar lekker huilen om haar centjes hoor, getuigd weer van veel sportiviteit

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:36

Als je zo moet winnen Ziek Verward

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:59

Ik ben wel benieuwd naar de context waarin Laura dit gezegd heeft.
Kan me er namelijk wel iets bij voorstellen dat ze niet erg blij is als diegenen die slechter dan haar gereden hadden (en dus al wel gestart waren in de barrage) evenveel prijzengeld krijgen.
Wij kijken er wat nuchterder tegen aan, maar voor hun is het natuurlijk gewoon hun beroep..

*edit* verder vind ik het wel een goede oplossing van de organisatie, alleen hadden ze dan misschien beter kunnen besluiten de hele barrage niet door te laten gaan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110842
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:06

Aan het begin van de barrage regende het nog helemaal niet, dus toen was het logisch dat het gewoon door ging.
Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen waarom ze niet blij is. De rest van de ruiters die geen kans hebben gehad om te rijden hadden haar kunnen verslaan, dus zo zeker kan ze nieteens van haar plaatsing zijn.
Hadden ze alle 13 bijvoorbeeld sneller en foutloos gereden, had ze alsnog met lege handen gestaan Clown Dat is dus gewoon giswerk. Er hadden er namelijk nog maar 5 in de barage gereden toen het zo begon te onweren.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:06

@ KiWiKo: Ik wil wel eens weten hoe jij uit deze tekst kan opmaken dat ze niet paardvriendelijk is. Laura is heel eerlijk tegen haar paarden en heeft veel respect voor ze! Als er 1 iemand paardvriendelijk is dan is het wel Laura! Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ze niet paardvriendelijk is!

En over het artikel zelf: Net wat Jitske zegt, je weet niet in wat voor een context Laura dit gezegt heeft.

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:10

Moet de organisatie maar duidelijkheid scheppen door regels vooraf vast te leggen. Ik zou ook niet voor verdelen zijn, de barrage is immers om winnaars te bepalen.

Het zou de organisatie sieren voor iedereen een acceptabele oplossing te bedenken, als niet starter zou ik nog bozer zijn. Op een beter moment de barrage opnieuw rijden zou stijlvoller zijn van de organisaite.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:18

Reactie van _Rianne_:

Ik ga niet reageren op wat er is geschreven, want dat kan ik nu van hieruit niet zien, maar ik wil wel even vertellen dat het bijzonder slecht weer was op het moment dat Laura met Likido sprong. Dit is geen excuus, maar ze reed ervoor en stond eerste na haar rit. Daarna werd de proef stop gezet, dus de rest reed niet meer. Op dat moment stond Laura eerste, dankzij haar rit, en dus heeft zij gewonnen. Wat hadden jullie gedaan als jullie heel eerlijk zijn? Het geld laten liggen? Heel eerlijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110842
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 12:30

Maar Laura was niet de enige die reed op het moment dat het regende. Er waren nog meer ruiters.
Daarnaast heeft ze tijdens het verdelen van het geld nog steeds het grootste bedrag gekregen, dus ik snap nog steeds niet waarom ze dan zo'n opmerking moet plaatsen?
Kijk maar bij de startlijst/uitslagenlijst.

Ik was gewoon blij geweest. Er hadden ook mensen na haar kunnen komen die haar er vanaf hadden gereden, dus om dat soort opmerkingen te maken vind ik (persoonlijk) erg misplaatst en onsportief.

De barrage opnieuw rijden lijkt mij ook een mooie oplossing, maar daar zou ze het dan misschien ook niet mee eens zijn?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:40

Uhmm... Of ik ben blind of er staat geen bedrag bij Knipoog

De barage overnieuw rijden zou misschien voor sommigen een goede oplossing zijn maar zou ook onrechtvaardig zijn voor de personen die al foutloos waren en dan nu een fout maakten, want die gaan dan protest aanteken omdat ze ineens zakken terwijl ze het al beter hadden gedaan...

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:44

Beter was ze gewoon blij dat ze geld had, voor hetzelfde geld hadden de 13 na haar beter gereden en had ze niks..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110842
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 12:47

http://chioresult.accom-ac.com/resultpa ... art_S3.asp
Hier staan de bedragen bij. Ze heeft toch echt het meeste geld gekregen, dus er valt weinig te zeuren vind ik Clown

Ze zouden de mensen die nog niet hebben gereden tijdens de barrage bijvoorbeeld vandaag kunnen laten rijden? En dan aanpassen aan de tijd van degene van gisteren?
Maar ja, dan zit je weer in de knoop met paarden die vandaag of morgen ook moeten starten etc..

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:49

Laura Kraut denkt ook niet aan het welzijn van de paarden zeg.. Geld is ook niet alles..

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:52

_Tamara schreef:
Laura Kraut denkt ook niet aan het welzijn van de paarden zeg.. Geld is ook niet alles..


Hoe weet je dat nou? Wat heeft dit nou met elkaar te maken? Ze hadden gewoon vantevoren wat moeten vaststellen in aken!

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:27

Noukie schreef:
We weten de context niet waarin dingen gezegd zijn...
maar zo komt het inderdaad heel naar over. Alsof de rest er ook maar iets aan kan doen dat de rubriek verder afgelast wordt.


Ik heb nu een beeld van 13 ruiters die hun paarden aan het hek binden en met de grooms een groeps-regendansje hebben uitgevoerd Haha!
Edit; ik vind het een beetje kinderachtige reactie. Ze mag haar handjes dichtknijpen, ze had zo maar 14e kunnen worden en geen cent gehad.