Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:45

Ik kan wel begrijpen haar reactie. Maar desondanks vind ik het goed dat het prijzengeld gedeelt is. Miss een vervolg op de barage?

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:49

Komt een beetje hebberig over..

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:53

Maar wie weet heeft ze een deal met de sponsoren en het land dat als ze eerste wordt ze nog een extra geld bedrag vanuit hun krijgen of weet ik veel wat. Dan kan ik het me ook goed voorstellen.

Oke, ik vind het ook apart dat ze nu zo reageert, maar inderdaad dan moet er een regel komen dat bij alle internationale en nationale wedstrijden dat vast stellen, waarschijnlijk leren ze hier alleen maar van.

Valena
Berichten: 264
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:04

Laura mag hoe dan ook blij zijn met het gewonnen geld! Er waren nog 13 ruiters die haar van haar eerste plaats af hadden kunnen rijden, dus ik vind dat ze niet kan stellen dat ze gewonnen heeft! Ze zou evenzo goed keihard verloren kunnen hebben, maar dat zullen we nu nooit weten!

Het is wel erg makkelijk om nu met een beschuldigend vingertje naar de organisatie te wijzen in de trend van "ze hadden niet aan de barrage moeten beginnen", etc. Het weer is iets dat je niet in de hand hebt en onweersbuien kunnen je totaal overdonderen!
En hoe had het prijzengeld dan verdeeld moeten worden onder de ruiters die zich geplaatst hadden voor de barrage? Stel dat het dan toch goed weer was gebleven en er wel gereden had kunnen worden? Ja, tuurlijk dat is dan ook weer geklets achteraf!

Gelukkig komen dit soort situaties niet dagelijks voor, waardoor er dus ook geen regels voor zijn. Maar er staat altijd ergens iets van:"Als de reglementen niet voorzien, wordt in de geest van de reglementen gehandeld". En ik ben van mening dat de organisatie dat gedaan heeft! Tsja, en als je dat niet sportief op kunt nemen, heb je gewoon pech (ook nog erg onprofessioneel van een beroepsruiter overigens...).

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:33

Kan het me bijna niet voorstellen van laura dat ze het zo gezegd heeft maar ik was er niet bij dus wil er niet over oordelen. Maar ik heb het 1 keer mee gemaakt in de GP hier in Nederland. Het was vreselijk noodweer en er waren iets van 10 ruiters gekwalifiseerd voor de barrage. En de bodem was echt niet meer rijdbaar en de ruiters besloten onderling het geld te verdelen op twee na en die zijn gewoon gestart. Dat vind ik pas paard onvriendelijk.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:45

_xManadisx_ schreef:
@ KiWiKo: Ik wil wel eens weten hoe jij uit deze tekst kan opmaken dat ze niet paardvriendelijk is. Laura is heel eerlijk tegen haar paarden en heeft veel respect voor ze! Als er 1 iemand paardvriendelijk is dan is het wel Laura! Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ze niet paardvriendelijk is!

En over het artikel zelf: Net wat Jitske zegt, je weet niet in wat voor een context Laura dit gezegt heeft.

nou omdat ze in de regel geen belangrijke barrage aflasten.......... BEHALVE als het een gevaar op gaat leveren voor ruiter en paard..........

Dus als je dan persee de barrage door wil laten gaan ondanks dat de officials vinden dat dit onacceptabel is, dan ben je niet paardvriendelijk bezig Lachen

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:47

IrisLove schreef:
Laura mag hoe dan ook blij zijn met het gewonnen geld! Er waren nog 13 ruiters die haar van haar eerste plaats af hadden kunnen rijden, dus ik vind dat ze niet kan stellen dat ze gewonnen heeft! Ze zou evenzo goed keihard verloren kunnen hebben, maar dat zullen we nu nooit weten!

Het is wel erg makkelijk om nu met een beschuldigend vingertje naar de organisatie te wijzen in de trend van "ze hadden niet aan de barrage moeten beginnen", etc. Het weer is iets dat je niet in de hand hebt en onweersbuien kunnen je totaal overdonderen!
En hoe had het prijzengeld dan verdeeld moeten worden onder de ruiters die zich geplaatst hadden voor de barrage? Stel dat het dan toch goed weer was gebleven en er wel gereden had kunnen worden? Ja, tuurlijk dat is dan ook weer geklets achteraf!

Gelukkig komen dit soort situaties niet dagelijks voor, waardoor er dus ook geen regels voor zijn. Maar er staat altijd ergens iets van:"Als de reglementen niet voorzien, wordt in de geest van de reglementen gehandeld". En ik ben van mening dat de organisatie dat gedaan heeft! Tsja, en als je dat niet sportief op kunt nemen, heb je gewoon pech (ook nog erg onprofessioneel van een beroepsruiter overigens...).


precies! Ja als ze het geld nou per se nodig zou hebben, dan zou ik het wat anders vinden maar ik denk niet dat ze het er daarom niet mee eens was..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 18:00

Net was de huldiging en werd Laura dus als "winnaar" gehuldigd, en kreeg ze een fluitconcert van het publiek Nagelbijten / Gniffelen

edit: en nu tijdens de ereronde te paard nog eens een flink fluitconcert met boe-geroep voor haar Nagelbijten / Gniffelen

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:04

Hahahahaa, dat ererondje Scheve mond Sorry, maar als haar reactie dus echt zo was als in het nieuwsbericht; verdiende loon Schijnheilig

IlseEnMonti

Berichten: 71
Geregistreerd: 22-06-08
Woonplaats: Ljouwert

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:37

Citaat:
Moet de organisatie maar duidelijkheid scheppen door regels vooraf vast te leggen. Ik zou ook niet voor verdelen zijn, de barrage is immers om winnaars te bepalen.

Het zou de organisatie sieren voor iedereen een acceptabele oplossing te bedenken, als niet starter zou ik nog bozer zijn. Op een beter moment de barrage opnieuw rijden zou stijlvoller zijn van de organisaite.


Helemaal mee eens. Op zich kan ik de reactie van Laura begrijpen: zowel zij als haar paard hebben al gereden en een prestatie weggezet, schijnbaar op dat moment de beste. Aangezien zij een prof is en haar inkomen deels voortvloeit uit prijzengeld bij wedstrijden, kan ik begrijpen dat het pijnlijk is als ruiters die het parcours nog niet verreden hebben "zomaar" geld toegeschoven krijgen.

Echter is bij een niet-voltooide barrage nooit vast te stellen wie de winnaar is, zodoende ben ik het helemaal eens dat de organisatie (en al zeker de organisatie van Aken) vooraf een duidelijke regelgeving heeft wanneer een barrage halverwege moet worden afgelast.

hilden1971
Berichten: 674
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:50

Klinkt hebberig maar is het zeker niet. Bij de formule 1 sport is het ook zo dat diegene die aan kop ligt ten tijde van afgelasting van de wedstrijd, wordt ook automatisch uitgeroepen tot winnaar. Moeten ze hier ook invoeren, dan krijg je dit soort discussies niet. Haar paard en die 4 anderen hebben wel de barrage gelopen met een extra krachtinspanning. Puntje tot nadenken binnen de hippische sector.

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:55

hilden1971 schreef:
Klinkt hebberig maar is het zeker niet. Bij de formule 1 sport is het ook zo dat diegene die aan kop ligt ten tijde van afgelasting van de wedstrijd, wordt ook automatisch uitgeroepen tot winnaar. Moeten ze hier ook invoeren, dan krijg je dit soort discussies niet. Haar paard en die 4 anderen hebben wel de barrage gelopen met een extra krachtinspanning. Puntje tot nadenken binnen de hippische sector.

met het gevolg dat je ruiters krijgt die kosten wat kost willen starten, met alle gevolgen van dien...
een paard is toch wel even wat anders dan een formule 1 auto....

Cayenne: kijk je ergens op internet een stream ofzo? Bloos zo ja waar, kan namelijk niks vinden Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:55

vind ik geen goede vergelijking Lachen formule 1 rijden ze allemaal tegelijkertijd Lachen

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:56

magic_lover schreef:
hilden1971 schreef:
Klinkt hebberig maar is het zeker niet. Bij de formule 1 sport is het ook zo dat diegene die aan kop ligt ten tijde van afgelasting van de wedstrijd, wordt ook automatisch uitgeroepen tot winnaar. Moeten ze hier ook invoeren, dan krijg je dit soort discussies niet. Haar paard en die 4 anderen hebben wel de barrage gelopen met een extra krachtinspanning. Puntje tot nadenken binnen de hippische sector.

met het gevolg dat je ruiters krijgt die kosten wat kost willen starten, met alle gevolgen van dien...
een paard is toch wel even wat anders dan een formule 1 auto....

Cayenne: kijk je ergens op internet een stream ofzo? Bloos zo ja waar, kan namelijk niks vinden Bloos


Eerst even downloaden dan krijg je beeld. Maar je heb wel gelijk want het is al eerder gebeurt dat ze dan hoe dan ook willen rijden met alle gevolgen van dien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:05

Ik kijk via www.chioaachen.de.

@Hilden1971, maar tijdens de Formule1 zijn wel alle auto's in de baan en hebben dus de kans om voor de slechte weersomstandigheden de koppositie over te nemen. Tijdens de springsport kan dat niet, omdat er -wanneer er wordt besloten de wedstrijd te staken- er nog een aantal ruiters zijn die helemaal niets hebben laten zien, en dus ook geen kans hebben gehad.
Lijkt mij toch wel een groot verschil.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:08

Daar heb je ook gelijk in maar dan moeten ze er voor kiezen dat ze degene die gestart zijn iets meer krijgen dan die nog moesten ofzo. Maar verdelen is vaak de beste optie.

hilden1971
Berichten: 674
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:57

Cayenne schreef:
Ik kijk via http://www.chioaachen.de.

@Hilden1971, maar tijdens de Formule1 zijn wel alle auto's in de baan en hebben dus de kans om voor de slechte weersomstandigheden de koppositie over te nemen. Tijdens de springsport kan dat niet, omdat er -wanneer er wordt besloten de wedstrijd te staken- er nog een aantal ruiters zijn die helemaal niets hebben laten zien, en dus ook geen kans hebben gehad.
Lijkt mij toch wel een groot verschil.


Daar heb je ook weer gelijk aan, maar wanneer dit in een wedstrijdreglement wordt opgenomen weet men ook waar men aan toe is wanneer de wedstrijdleiding besluit om de barrage af te gelasten.
Ik denk dat je juist hierdoor veel discussie en scheve gezichten wegneemt.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:06

nowornever schreef:
Daar heb je ook gelijk in maar dan moeten ze er voor kiezen dat ze degene die gestart zijn iets meer krijgen dan die nog moesten ofzo. Maar verdelen is vaak de beste optie.


Laura Kraut heeft toch ook meer gekregen??
Stel dat zij de enige was geweest die had gestart, dan zou ze ook de 'winnaar' zijn. Ik vind dat je pas van winnaar kan spreken als je tegen iedereen hebt gereden en dat heeft zij absoluut niet gedaan. Er moesten nog 13 anderen aan start komen....Je kunt dan in mijn ogen gewoonweg niet zeggen dat je de winnaar bent.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:23

Cayenne schreef:
Ik kijk via http://www.chioaachen.de.

@Hilden1971, maar tijdens de Formule1 zijn wel alle auto's in de baan en hebben dus de kans om voor de slechte weersomstandigheden de koppositie over te nemen. Tijdens de springsport kan dat niet, omdat er -wanneer er wordt besloten de wedstrijd te staken- er nog een aantal ruiters zijn die helemaal niets hebben laten zien, en dus ook geen kans hebben gehad.
Lijkt mij toch wel een groot verschil.


Ik ben het niet vaak met je eens maar dit keer roerend Knipoog
Ze blijven bij de Formule 1 ook op de plek rijden waarop ze reden als de Safety Car wordt ingezet dus dan krijg je een heel ander wedstrijdverloop als er redenen tot aflasten zijn.

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:06

mm dit had ik niet van haar verwacht:
ze was laatst in outdoor gelderland en toen gingen ze ipv barage een lijntje springen wat steeds hoger werd. op een geveven moment was ze nog samen met een andere ruiter over en heeft ze besloten om de prijs samen te delen..dat vond ik super tof van hun aangezien de hindernissen wel errugg hoog werden,toen had ik echt het gevoel dat ze aan haar paard dacht en de prijs wel eerlijk kon delen..
maarja als ik dit dan zo lees Duivel haha zal wel minder geld geweest zijn dan ofzo Tong uitsteken

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:05

kissmeB schreef:
mm dit had ik niet van haar verwacht:
ze was laatst in outdoor gelderland en toen gingen ze ipv barage een lijntje springen wat steeds hoger werd. op een geveven moment was ze nog samen met een andere ruiter over en heeft ze besloten om de prijs samen te delen..dat vond ik super tof van hun aangezien de hindernissen wel errugg hoog werden,toen had ik echt het gevoel dat ze aan haar paard dacht en de prijs wel eerlijk kon delen..
maarja als ik dit dan zo lees Duivel haha zal wel minder geld geweest zijn dan ofzo Tong uitsteken


Dit doet ze nu toch ook? Ik zie nergens staan dat ze niet aan haar paard dacht? Ik vind het een beetje vreemd dat sommige mensen na dit bericht meteen zeggen dat ze niet aan haar paarden denkt maar dat doet ze echt wel!

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:52

kissmeB schreef:
mm dit had ik niet van haar verwacht:
ze was laatst in outdoor gelderland en toen gingen ze ipv barage een lijntje springen wat steeds hoger werd. op een geveven moment was ze nog samen met een andere ruiter over en heeft ze besloten om de prijs samen te delen..dat vond ik super tof van hun aangezien de hindernissen wel errugg hoog werden,toen had ik echt het gevoel dat ze aan haar paard dacht en de prijs wel eerlijk kon delen..
maarja als ik dit dan zo lees Duivel haha zal wel minder geld geweest zijn dan ofzo Tong uitsteken


Het was een sixbar en dan regelen die ruiters het wel vaker onderling.

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:52

_xManadisx_ schreef:
kissmeB schreef:
mm dit had ik niet van haar verwacht:
ze was laatst in outdoor gelderland en toen gingen ze ipv barage een lijntje springen wat steeds hoger werd. op een geveven moment was ze nog samen met een andere ruiter over en heeft ze besloten om de prijs samen te delen..dat vond ik super tof van hun aangezien de hindernissen wel errugg hoog werden,toen had ik echt het gevoel dat ze aan haar paard dacht en de prijs wel eerlijk kon delen..
maarja als ik dit dan zo lees Duivel haha zal wel minder geld geweest zijn dan ofzo Tong uitsteken


Dit doet ze nu toch ook? Ik zie nergens staan dat ze niet aan haar paard dacht? Ik vind het een beetje vreemd dat sommige mensen na dit bericht meteen zeggen dat ze niet aan haar paarden denkt maar dat doet ze echt wel!


Dat zeg ik ook niet dat ze niet aan het paard dacht...Het gaat om die hebberigheid..dat had ik niet verwacht want ik vond het toen juist heel symphatiek dat ze maar samen de prijs deelden en daardoor het paard spaarden. dat is wat ik ermee wil zeggen!

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:21

wie van jullie hier kent er laura persoonlijk en dan ook echt persoonlijk

en wie van jullie was er ten tijdens van die bui ook daad werkelijk in aken zelf en niet via via of via live streaming zoals de meeste hier

ik leg hier bij niemand een beschuldiging neer maar deze bui zag je bij de eerte starter al aan komen echt al lang van te voren

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gevaarlijk onweer bederft winnaarsronde tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:22

[quote="kissmeB]Dat zeg ik ook niet dat ze niet aan het paard dacht...Het gaat om die hebberigheid..dat had ik niet verwacht want ik vond het toen juist heel symphatiek dat ze maar samen de prijs deelden en daardoor het paard spaarden. dat is wat ik ermee wil zeggen![/quote]

Ik weet niet of je kan lezen maar ik zie dit er toch echt staan!