Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:30

Pauline schreef:
Arm dier..Wat ik wel vreemd vind is dat die eigenaar het pas na 2 dagen merkt, al zou het kunnen dat de regen het bloed weggespoelt heeft. Maar dat moet toch ook om de mond en evt benen zitten?? Dier moet echt ontzettend veel pijn hebben gehad...en nog denk ik zomaar.

weet je hoe hard het hier had geregend?? 3dagen aan één stuk heel hard bloed vind je niet meer terug, bloed gaat heel snel weg met koud water. vreemd is da niet ik en men broer zijn 2 dagen eten gaan geven enja da is een jong paard een hengst , je zag etensresten in den eetbak, zelfs geen bloed. is dat zo abnormaal voor een 2,5jarige hengst.???????

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:34

besita schreef:
is op een km bij mij vandaag ..wat ik raar vind is idd ook ..bij een 2.5 jarige en concurrentie ..gaat niet echt samen ...bloed weggespoeld ..eris hier al drie weken geen druppel gevallen ..vannacht voor het eerst een klein beetje ..dus om een hele plas weg te krijgen ..
wat ik me dan afvraag ..er kunnen hele pezen overgesneden worden met ijzerdraad ..heeft dit paard mss de draad in de mond genomen en is in paniek gaan trekken
of het is idd dierenmishandeling
ze zeggen bovendien dat ze echte amateurs zijn ...hoe groot is dan de concurrentie Cool om een paard zijn tong eraf te halen ..
bitloos ..zou kunnen maar ik vraag me toch echt af in hoeverre straks dat paard geen last gaat krijgen van deze handicap ..nu staat ie op het land ..wat als hij straks hooi en brok moet eten ..., speeksel moet verwerken

je hebt precies wel veel comentaar op ons, als het u ni aanstaat wrm reageer je er dan op, is er overal geen concurentie we rijden LRV, da is voor ons 'amateur'. als je het ni geloofd wrm zijn er dan sporen van daders op onze weiden te vinden hoe ze er zijn opgekomen, (geen bruikbare sporen) de tong is 10-15cm uitgesneden, dat is veel verder dan tot waar de mond komt. steek daar maar is een draad in. laat staan achter haken en perfect recht zonder een hoekje afgesneden zijn. moet je tog even uitleggen hooooorrr Lachen

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:36

AmmieJ_ schreef:
Dit is echt té ernstig! Zon mooi beestje, van Clinton! Jeetje zeg. Je zou maar een beestje met fijne afstamming in de opfok hebben staan en er gebeurd je dit. Vreselijk. Hoop dat ze de dader snel pakken en echt een fikse straf geven. Tegenwoordig heb je alleen maar van die zielige straffen waardoor daders het echt niet nog een keer laten hoor.

Sterkte ermee en succes met Grimbo.

dankje, er wordt zelfs een beloning gegeven voor diegene die zen tip naar de daders leidt

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:41

ladolcevita schreef:
arm beessie... Verdrietig

Wel een beetje een vreemde manier van berichten. Er staat concurrent snijd bij paard.....
Maar dat is natuurlijk helemaal niet bewezen. Misschien was het wel een gestoorde paardenhater. Wie zal het zeggen.

als je paarden haat, wil je er niets over weten, wie er niets over weet zal ook niet weten dat als je de tong uit een paard neemt een paard zich overgeeft, waarom zouden ze ons pakken als er op de wei ernaast ook paarden lopen maar die niet van ons zijn eveneens ook geen bekende papieren hebben. dit dachten dat dit ons beste paarde ging worden, en dit is zen lot, allesins proberen zadelmak maken zal ik doen Boos! !

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:45

Pauline schreef:
Blijft dan een vreemd verhaal, het feit dat er geen enkel spoor van bloed is gezien door de eigenaar of voorbijgangers.

wtf :s, hoezo vreemnd verhaal? voorbijgangers waar? bij men meter achter haar huis op een weide 100m in de diepte tegen een bos???? veel regen geen spoor, bizzar? gaan ze ons straks nog slechte paardenmensen noemen omda we het ni direct gezien hebben , ga jij zeggen oei het heeft hard geregend laat ik eens kijken of men paard zen tong nog heeft want het bloed spoelt tog zo weg me koud water... bende zjekers

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:47

sheilarianne schreef:
Alweer zo'n zieke actie! snap niet hoe mensen deze onschuldige dieren iets aan kunnen doen! Dier heeft er absoluut niets mee te maken, en kan er niets aan doen dat hij afstamt van Clinton!
Ook vind ik het wat raar van de eigenaar dat hij hem niet meer laat starten, alleen omdat zijn tong weg is, er bestaan ook Bitloze hoofdstellen en die zijn toegestaan in de springsport!

beetje raar!

wete, laten starten gaan we nie meer doen, idd bitloze hoofdstellen zijn toegelaten, ma da doe je pas om als het paard alles al kan dit moet nog alles leren, ik ga zowiso geen dressuur meer kunnen rijden met hem, allesins proberen doe ik het wel!!

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:49

_bloempje01_ schreef:
dit slaat toch werkelijk weer nergenst op Verward snij lekker ff die tong van die mensen eraf.... voelen ze ook eens wat zo een dier mee maakt! hopen dat dat paardje door middel van bitloos rijden nog de top haalt....

dat zou tof zijn, dan moeten de daders zeer teleurgesteld zijn, zonder de tong nog altijd een goed paard zijn. achja, dit zijn zorgen voor later, zadelmak maken zal ik zeker en de juiste begeleiding krijg ik wel.

dennisje

Berichten: 4613
Geregistreerd: 18-03-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:50

LoveleyHorse schreef:
zieke mensen . Over jaloers gesproken zeg ! dikke boete laten betalen !!! Arm beestje Ach gut

een boete betalen vast zetten die handel zijn we er gelijk vanaf

Riss

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:51

jemig Boos!
hoe ZIEK kun je zijn.
gadverdamme, hoe kun je het over je ziel krijgen om zoiets te doen!
wat een achterbakse streek,
wat zal dat paard een pijn hebben gehad! Verdrietig

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:54

Rascha schreef:
Ik vind dit een erg raar bericht...
De dader is al aangewezen (concurent, paardenvolk) alleen nog niet bekend...
En wat heeft de "concurentie" te vrezen van een amateur met een goede afstamming?? De afstammeling zal eerst getraind moeten worden voordat er iets te vrezen valt...
Paard zal vast ook wel goed verzekerd zijn, ookal heeft dat diertje hier zelf niks aan..
Zou deze man zelf iets te verbergen/verantwoorden hebben?? (ongeacht in welke richting..)
Zijn tekst komt op mij over alsof hij er alles aan doet, om een onbekende verdacht te kletsen, en zo doende de aandacht van zichzelf af te lijden... (overigens is dit mijn gevoel en geen beschuldiging naar de eigenaar..)
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit soort dingen bij dieren gebeuren...
Maar ik vind dit ook vreemde manier van berichtgeving, zoals het verhaal verteld is door de eigenaar...
Trieste zaak, en ik hoop echt dat de dader flink zal worden gestraft....

huhum zal ik even zeggen dat dit niet ons eerste clinton is, de andere zijn al 2j in opleiding door mij en men broer. ze bewijzen zich HEEL GOED IN DE AMATEURSPORT (LRV) en de hengst had de alures om nog beter te presteren, dus waarom zou het niet zo zijn. een paard in de amateurwereld kan ook veel kosten hoor. tis ni da het gwn een paard was eh , da paard beschouwde ik als een vriend, ge riep hem en hij kwam bij u , je kon er alles mee doen een echte vriend, doorzetter.... en zo zullen wij ook doorzetten om het paard toch maar op te leren. de media kan soms dingen vervormen ja....

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:57

besita schreef:
sheilarianne schreef:
Alweer zo'n zieke actie! snap niet hoe mensen deze onschuldige dieren iets aan kunnen doen! Dier heeft er absoluut niets mee te maken, en kan er niets aan doen dat hij afstamt van Clinton!
Ook vind ik het wat raar van de eigenaar dat hij hem niet meer laat starten, alleen omdat zijn tong weg is, er bestaan ook Bitloze hoofdstellen en die zijn toegestaan in de springsport!

beetje raar!

het dier is nog maar 2.5 dus het heeft weinig zin om nu al te speculeren over niet meer starten en bitloos rijden e.d Knipoog

idd, dit zullen we zien binnen een jaar, dan kunnen we zien hoe het paardje zich gaat gedragen als ik het zo probeerd allesins , ik begin ni me de hackamore te rijden maar men een bit om het tog maar te proberen. hier ga ik men werk van maken, dit paard tog maar op te leren.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:59

ranna schreef:
Cayenne schreef:
Voor de paardensport is Grimbo verloren, beseft de eigenaar. 'Een springpaard zonder tong kun je onmogelijk opleren. quote]

Waarom?
Je kunt prima, zo niet beter, bitloos rijden.

Niettemin snap je niet dat iemand met een hart in z'n lijf een onschuldig wezen zoiets aan kan doen.

idd kan je zonder bit rijden, MAAR zadelmak maken, das een andere vraag... proberen zullen we tog, dan ...
media kan soms dingen vervormen om het echt te laten door dringen tot somige mensen

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:00

suleilitha schreef:
Ik vind het ook walgelijk. Tegelijkertijd vind ik het een vreemd verhaal. Het lijkt alsof het een persoonlijke hetze tegen de eigenaar is...
Ik hoop dat ze het paard een spuitje gunnen want als die in de winter is aangewezen op ruwvoer denk ik dat hij het niet gaat redden. Arm beest.

het paard is er nu ook door gekomen waarom dan niet, allemaal zo'n negatieve comentaar eh

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:02

vivian_ve schreef:
jeeeeetje, hoe kan je het zo'n lief beestje aan doen?! echt gewoon zíék! gelukkig word hij weer beter en kan hij misschien wel gewoon een recreatiepaardje worden..bitloos dan.. daar wordt hij denk ik vrolijker van dan dat hij op topniveau had moeten presteren. (ben er btw niet tegen hoor)

we zullen zien wat het gaan worden en hoe of welk niveau het paard nog zal kunnen lopen. als het paard perfect kan rijden zonder bit, kan hij elk niveau aan. btw onze grimbo is een doorzetter.!!

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:05

suleilitha schreef:
Ik vraag me toch echt af hoe het over een tijd met het ruwvoer moet. Zo'n dier zal ook nooit meer kunnen slikken als voorheen. Stiekem hoop ik, dat ze hem in laten slapen.

dat zullen we achteraf dan nog wel zien wat we zullen doen. btw hij heeft een mannier gevonden om te eten soms valt er nog iets uit maar niet veel , zelfs krachtvoeder kan hij nu eten, dusja... waarom dan inslapen, normaal waren we dit van plan maja laat dan gwn zien hoe hij zich gaan aanpassen aan zen handicap en hij deed het prima...dusja...

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:07

Palhaço schreef:
is er niet iemand die ene theorie heeft/kent over de slikfunctie van de tong als hij er voor een deel/ helft af is?
(hoe groot deel is van de tong af? dat is vast niet bekend zeker.. in ieder geval tot aan de kiezen omdat hij anders wél een bit in kon)

wel het is ons paard en ik zal zeggen, het stuk dat er af is is 10-15cm, het gaat tog een 5-tal cm verder in de mond dan tot waar de mondopening komt.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:12

Zoolgangster schreef:
Alleen al om de persoon die dit gedaan heeft zijn zin niet te geven, zou ik het paard wél beleren en starten...Dan maar zonder bit, hopelijk mag dat in België.
Verder triest dat iemand blijkbaar in staat is een paard zo te verminken.
Ik dacht eigenlijk ook aan een draadverwonding, maar dan zou er toch ook schade aan de mond moeten zijn...

in belgie mag je er met rijden, trouwens, door al die media -belangstelling zou er een uitzondering worden gemaakt voor ons.
en idd als het zou een draadverwonding zijn is er mondschade.... dit werd gedaan door mensen met verstand van paarden. dat de tong werd afgesneden is bevestigd door onze dierenarts, een van deze weken gaan we naar Gent om hem te laten onderzoeken door de proffesor.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:17

trisca schreef:
potverdikkie schreef:
In de klasse B -springen is het niet toegestaan om met een hackemore te rijden, echter is het wel toegestaan om te rijden met teugels die direct aan de neusriem bevestigd zijn.
De hackemore, een speciaal bitloos hoofdstel dat inwerkt via de paardenneus is toegestaan vanaf de klasse Z- springen.


Dit is een citaat vanuit de Paard en Sport (echter 2007)



Als de concurrentie zich zo bedreigd voelt om deze daad te begaan, mogen de zonen vast het paard wel direct Z starten Knipoog Clown

Ik vind het echt te idioot voor woorden. Echt enorm zielig,. krijg er een brok van in mijn keel...

Toch vind ik het een raar verhaal. Denk meer aan persoonlijke "concurrentie" dan professionele. Verder vind ik het gehele verhaal wat raar en wat gaten bevatten. Ik snap de hele gedachten niet van een paard uitschakelen door deze daad. Waarom de tong? Moest de eigenaar zich stil houden? Heeft hij iemand verlinkt?
Voor het uitschakelen zou het toch niet zijn, zijn veel makkelijkere manieren om een paard uit de sport te houden toch? Of wilde hij het dier enorm laten lijden?

Ik snap er niks van, maar ben er van overtuigd dat het niet iemand is die dacht:: "Ik kan over een paar jaar wel eens verslagen worden door die 2 jarige Clinton'... Of die moet wel heel helderziend zijn...

of het over prof of persoonlijke concurentie gaat, ga ik me niet over uitspreken, en waarom de tong weten wij zelfs nog niet dit zouden we pas weten als we de daders hebben. en of hij het dier wilde laten lijden lijkt mij ook en zenne.
EN WAAROM HET WERD STIL GEHOUDEN IK EN MEN BROER ZATEN IN DE FUCKING EXAMES, WE HADDEN AL GENOEG SLAPELOZE NACHTEN HOOR

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:18

Jibbel schreef:
Echt absurd, dat je dit kunt doen, zeker als de dader ook uit paardenland komt...
Blijft hij geen problemen houden met eten zonder tong?

nee, precies niet, het paard heeft zich aan zen handicap aangepast.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:19

pharagirlke schreef:
worden er geen uitzonderingen op zulke regels gemaakt op het moment dat een DA een attest kan geven dat het paard in kwestie iets medisch heeft waardoor het nódig is om het paard op die manier bitloos te starten?

waarscheinlijk wel ja....

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:23

Carin79 schreef:
"De echte slachtoffers zijn mijn zonen"..??????

Volgens mij is het echte slachtoffer nog altijd het paard....sjeeee Hamer

Maar goed, welke idioot bedenkt uberhaupt zoiets....dat noemt men paardenvolk???
Dieptriest... Huilen

wel het paard paste zich aan aan zen handicap dus echte problemen zijn er niet meer voor da paard ( het eeft wel afgezien ED maar nu zijn de meeste problemen al van de baan) jij noemt mij en de broer geen slachtoffer, w8 ik kom ff tong uit uw paard zen mond snijden , is zien of jij geen slachtoffer zult zijn. kben er nog altijd kappot van Verdrietig Verdrietig

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:24

potverdikkie schreef:
Ik denk dat ze er wel dispensatie voor zouden kunnen aanvragen ja. Is een zeer gegronde reden.

Carin79@ Hij bedoelt hiermee dat ze waarschijnlijk hem hebben geprobeerd te benadelen via het paard, maar uiteindelijk hebben ze zijn zoons te pakkken.

Bovenaan staat natuurlijk het paard!

hoe jij het verwoordt klopt het., het verhaal klopt helemaal Verdrietig

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:25

Achterlijk... Echt achterlijk.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:26

het dier is nog maar 2.5 dus het heeft weinig zin om nu al te speculeren over niet meer starten en bitloos rijden e.d Knipoog[/quote]

ja oke, maar goed uit het antwoord van de eigenaar haal ik uit dat hij nu niet meer geschikt is voor de sport, vandaar dat ik antwoorde dat hij ook bitloos kon en dat ik het dus een beetje een raar antwoord van die eigenaar vond! ik bedoel als het paard echt een goed wedstrijd paard is dan zou ik hem zowel zonder als met tong uitbrengen op wedstrijden (mits het paard er geen last van heeft natuurlijk !)[/quote]
de media verwoord sommige dingen hoe ze niet echt zijn...

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:27

suleilitha schreef:
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat het een rechtstreekse actie met een boodschap was naar de eigenaar toe, eerlijk gezegd. Een paard kan immers ook op een andere manier worden uitgeschakeld voor de sport???

klopt en ga waarscheinlijk ook de reden zijn Lachen