Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:31

Bunbun schreef:
Ik zag er net een reportage over in het nieuws op VTM (belgische zender) en de eigenaar kwam aan het woord alsook de dierenarts.
De dierenarts zei dat de tong echt afgesneden moet zijn omdat het 1 rechte snede is.

De eigenaar heeft precies nog nooit gehoord van bitloos rijden (eender welke manier van bitloos rijden), want hij sprak maar steeds over dat het paard geen bit in kon om beleerd te worden, want het bit zit op de tong en nu kan dat niet etc.

Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om dit paard ook in de lagere klasse bitloos te starten met een medisch attest... Het is een handicap waar het paard zelf niks aan kan doen.

Op het einde zeiden ze dat het paard zichzelf had geleerd om toch te kunnen eten en dan zag je hem grazen. De eigenaar sprak ook nog over dat het krachtvoer uit zijn mond viel, maar of het paard dat nu nog kreeg of dat hij daar geen problemen meer mee had om het binnen te krijgen, zeiden ze niks.

eh, chill out! tuurlijk hebben we daar van gehoord , bitloos rijden tuurlijk hebben we dat al gedaan me andere paarden, ma we hebben nog nooit een zadelmak gemaakt bitloos, allesins we gaan het wel proberen. wel, het paard kan gras eten, hooi (wa men pa zei da da uit zen mond viel was ter duidelijkheid voor de mensen die ni zoveel van paarden wisten) het paard eet nu ook krachtvoeder, hij pakt eerst krachtvoeder, houd zen lippen opeen, gaat dan naar de berg hooi die er ligt en begint van het hooi te eten en zo speelt hij zen krachtvoeder binnen aangezien hij tog hooi & gras kan eten.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:35

crossmonster schreef:
Toch... heb ik twijfels.

Ik heb regelmatig verhalen gehoord van dierenartsen die te maken hadden met een afgescheurde tong. Een tong kan schijnbaar wel helemaal recht afscheuren ... zodat het net lijkt of ie gesneden is .

Want hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar bij een 2-jarige, dan is het wel een hele braverik geweest.

Vind het vreselijk voor het dier ... welke paardenmens zou zoiets kunnen doen... hoewel drogeren bij concurentie ook wel eens voorkomt Lips are sealed


Maar goed, ik hou de andere optie in gedachten, de optie van gewoon een dom ongeluk. Te hard op de tong gebeten, of een andere weidegenoot heeft er het stuk afgebeten/ gescheurd

de tong is 10-15cm weg, dat is een heel stuk dieper dan de mondopening, dus onmogelijk om het een ongeluk te noemen bevestigd ook de veearts, een weidegenooit, het paard staat altijd alleen op de weide (buiten voor de opname van VTM) heb je dan nog gedachten over een ongeluk?

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:37

suleilitha schreef:
Ik twijfel niet aan jouw uitleg, Crossmonster. Weet je ook hoe het met die gevallen is afgelopen?

en tong kan geen 10-15cm langs voor uit de mond komen, op vallen, ok... waar zijn de hoekjes dan want tanden daan klein beetje in een bocht, twijfel jij aan de uitleg van onze veearts, w8 tot de de uitlsag van de proffesor hebben, dan zal er geen discutie meer mogelijk zijn.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:40

suleilitha schreef:
Weet je Crossmonster, ik begin meer en meer te denken aan een ongeluk. Wil je een sportpaard uitschakelen dan is het voor je eigen leven minder gevaarlijk om even een goed scherp mes door de pezen heen te halen dan de tong eruit te snijden!!

daar heb ik sterk men twijfels over, onze paarde stampen niet, maar moest hij een van hun pezen doorsnijden en ze kunnen nog ff staan geloof me, ze kletsen uwe kop er af zonder pardon

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:41

poes schreef:
Als de DA overtuigd is?

Paard van mijn vriendin had eens een diepe steekwond, na grondige inspectie van de piste wisten we toen ook zeker dat het een steekwonde was (DA had al gelijk een vermoeden), dit soort dingen gebeurt echt wel...

akkoord

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:50

Rascha schreef:
Het lijkt mij dat als de vermeende concurrentie deze springruiters te grazen zou willen nemen, dit wel bij hun wedstrijdtopper zou gebeuren...
Dan lijkt mij het effect groter en directer....
Een 2,5 jarige is geen aandeel in een concurentiestrijd...

dit is niet onze eerste clinton en die andere 2 die ik nog steeds aan het opleren ben die lopen ook al zeer goed, zoals eentje da het eerste tornooi al 2e werd, als ze die paarden iets doen btv nog maar de tong lijkt het abnormaal want als ze af was gebeten door er op te vallen zou dit ook al eerder kunnen gebeurd zijn, bij onze jonge lijkt het al wat normaleren, dan kunnen ze zeggen van ja het is een ongeluk omda hij nog jong is, ok das waar. allesins we wisten dat die onze beste ging worden, we gaan hem nog steeds proberen op te leren hoor en ja als HENGST ik wil ni da hij wordt gesneden. hij had zowiso meer alures dan onze andere paarden en die lopen al heel goed, en dat wisten ook mensen. dit paard had ook de kracht om nationaal niveau te lopen, (mss meer wie zou het nog gaan zeggen.........)

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:53

gatver! wat bezield iemand???

of t uit jaloezie is zullen ze nooit weten ben ik bang. kan ook `gewoon` een of andere gek zijn geweest toch?

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:59

Knavia schreef:
Ik heb verwondingen van het draad gezien aan benen en andere delen van paarden waarbij je als je niet beter wist zou zweren dat het met een mes was gedaan.
Dus zonder het zelf gezien te hebben vind ik het een boute uitspraak om te beweren dat het kwade opzet moet zijn.
Paarden kunnen de tong best ver 'uitsteken', en als er op dat moment iets gebeurt..
Maar goed, waarschijnlijk komen we er toch niet achter hoe het is gebeurd, maar het valt me wel op dat mensen in het algemeen altijd geneigd zijn om uit te gaan van criminele activiteiten. Kijk maar eens hoe vaak er wel niet een jong veulen is 'gestolen' uit de wei, om dagen later dood in een sloot te worden gevonden. Of afgesneden staarten (jaja, kaarsrecht...) waarbij een geit of ander paard de boosdoener bleek te zijn...

Voor het dier betekent het in ieder geval aanpassen met het eten. Gelukkig is de tong voor paarden minder belangrijk dan voor koeien (koeien plukken het gras/ruwvoer/brok met de tong, paarden met de snijtanden) en kan ie hopelijk met het stompje wat er nog zit wel het eten sturen in z'n mond.

kan jij je tong nog sturen na waar het vasthang aan da velletje, ik dacht het niet, kekt ik zent kotsmuug da mensen ons ni willen geloven, als je da niet doet zit ma lekker in je zetel lach ons uit i p v ier coment staan te posten wat ons maar afblaft. dus de wat de veearts 200% op papier geschreven heeft doet jou niets... wacht dan tot de proffesor het heeft bevestigd, trouwens als dit onbelangrijk is waarom wist dirk demeersman het dan die de dag dat het uitgegeven was al wist toen hij in aken zat.... voor da men schoonzus haar ma, (de fokker ) hem opgebelde, en hij was zelfs geintereseerd, bleef maar vragen stellen en da is een prof, dus ik denk mensen da het bijna niet geloven echte amateurs zijn die niet zooo echt veel van paardensport kennen.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:00

ikenindi schreef:
gatver! wat bezield iemand???

of t uit jaloezie is zullen ze nooit weten ben ik bang. kan ook `gewoon` een of andere gek zijn geweest toch?

zullen we weten, mensen die iets weten wat ons naar de daders leid staat een beloning te wachten van 5000€...

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:05

suleilitha schreef:
Nog even wat research gedaan over de zonen van De Sadeleir, de jongen die met het paard in kwestie wat op de foto staat, reed in april in Belgie B2. Wij hebben in Nederland geen B2 bij de paarden maar dit zegt dus niet dat het gaat om een springruiter in de dop, verder kom je de namen van deze familie alleen maar tegen op sites van "snelle" motoren voor zover je de 125 cc klasse snel kunt noemen. Ik mag niet aannemen en suggereren maar denk steeds meer dat dit paard een ongeluk heeft gehad in plaats van ten prooi is gevallen aan kwaadwillenden en hoop meer en meer dat ze hem daarom eerlijk zullen euthaneren want echt, als dat dier zijn hele tong mist dan gaat ie het nog moeilijk krijgen!!!
Voor de volledigheid, over de springcarriere van de beide zoontjes van deze papa kan ik op heel Inet niks vinden!!!

ik zou even zeggen uw research klopt niet echt, idd ik reed B2 met defender en diamand van de sollenberg. maar dat is dressuur, ondertusse zit ik al me defender volle broer van grimbo in L1 springen is deze nog vollop aant leren maar 1.20 loopt die soepel
en dat van de motoren, das eveneens van mij ik ben 18j ga van brom op moto dusja Lachen hou je van de motowereld vantussen, btw ik vind 125cc snel genoeg.... Boos!

No_worries

Berichten: 1830
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:06

DeSaedeleir, het is heel goed mogelijk om een paard bitloos te beleren, het maakt voor een paard niets uit of hij (bijvoorbeeld) moet stilstaan of afwenden door druk op het bit of door druk op de neus of wangen (bij bitloos), beide keren moet het paard het toch leren en dat gaat even snel Haha! Veel succes met jullie hengst, ik hoop dat het goed met hem blijft gaan en dat hij alsnog de sterren van de hemel gaat springen.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:07

petraaken schreef:
B2 is een B proefje en wordt hier bij de LRV gereden. Je moet B2 rijden vooraleer je mag springen als je bij de pony's de caprillieproef of de stijlproeven niet hebt gehaald. Was vroeger toch zo misschien dat dit nu veranderd is.

fout, je hoeft geen dressuur te rijden voor je mag springen.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:11

crossmonster schreef:
Mm dus mijn twijfels worden zeer terecht nu .

Ik vond het al erg vreemd dat het paard nu al een topper werd geacht.
En dat zijn zoons dus helemaal geen springruiters blijken te zijn...
Maakt het niet minder erg, maar maakt het wel een stuk minder aanneemlijk dat paard als concurentie werd gezien.

Ik denk echt aan een stom ongeluk. Echt domme pech, misschien aan de draad blijven hangen of een ander jong paard de tong vast gepakt.

Een spier kan kaarsrecht afscheuren, en de tong is een spier....

hey, slimme jongen ik ben die van de foto, ik ben dressuur gericht, ik leer de paarden op, want men broer die SPRINGT MET DE PAARDEN kan helaas geen dressuur. er is nooit ter sprake gekomen dat dit een topper was, de vader is een topper.....!!!!!!! altijd die negatieve comentaar! Stoom uit je oren ! dus jij denkt da het verslag van veearts allemaal bullshit was...??????

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:15

DeSaedeleir schreef:
ik zou even zeggen uw research klopt niet echt, idd ik reed B2 met defender en diamand van de sollenberg. maar dat is dressuur, ondertusse zit ik al me defender volle broer van grimbo in L1 springen is deze nog vollop aant leren maar 1.20 loopt die soepel
en dat van de motoren, das eveneens van mij ik ben 18j ga van brom op moto dusja Lachen hou je van de motowereld vantussen, btw ik vind 125cc snel genoeg.... Boos!



Dan kan ik inderdaad zeer goed begrijpen dat ze in jullie zeer grote concurrentie zien...... Tong uitsteken




En leuk je in het topic te hebben. (p.s. tog schrijf ja als toch.. Knipoog ).
Ik kan begrijpen dat het je de daders graag wilt achterhalen en vind het verschikkelijk wat er met je paard is gebeurd. Toch ben ik nog steeds van mening dat het niks te maken heeft met sportive uitschakeling en je berichtje hierboven bevestigd mijn gedachten..

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:15

ElkeZ schreef:
Vindt het ook verschrikkelijk wat er is gebeurd. Zelf ken ik deze mensen en denk echt wel dat het de bedoeling was om het paard niet meer te kunnen africhten. Ze hebben nog enkele Clintons die wel goed springen. Je kan inderdaad met een hackamore rijden maar dit moet een paard ook leren en dat terwijl hij nog niet zadelmak is gaat dit heel moeilijk zijn.
Als je naar http://www.vtm.be gaan en dan zo naar het nieuws (3 juli 2008 19u) kunnen jullie dit fragment nog eens bekijken.

groeten Elke

dankje, om ons te geloven... en idd tog maar even te zeggen da we ook springen want sommige mensen denken van niet na wat researsh...
ze hebben er niet aan gedacht dat ik nog een broer heb die springt....
welke elke is het?
Ivo

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:16

trisca schreef:
DeSaedeleir schreef:
ik zou even zeggen uw research klopt niet echt, idd ik reed B2 met defender en diamand van de sollenberg. maar dat is dressuur, ondertusse zit ik al me defender volle broer van grimbo in L1 springen is deze nog vollop aant leren maar 1.20 loopt die soepel
en dat van de motoren, das eveneens van mij ik ben 18j ga van brom op moto dusja Lachen hou je van de motowereld vantussen, btw ik vind 125cc snel genoeg.... Boos!



Dan kan ik inderdaad zeer goed begrijpen dat ze in jullie zeer grote concurrentie zien...... Tong uitsteken




En leuk je in het topic te hebben. (p.s. tog schrijf ja als toch.. Knipoog ).
Ik kan begrijpen dat het je de daders graag wilt achterhalen en vind het verschikkelijk wat er met je paard is gebeurd. Toch ben ik nog steeds van mening dat het niks te maken heeft met sportive uitschakeling en je berichtje hierboven bevestigd mijn gedachten..

het is meer een persoonlijke uitschakeling naar men pa gericht, veel mensen hebben ruzie met men pa omwille van echt dwaze dingen....
me ze hebben ons ook te pakke gehad...

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:21

dan is mijn vermoeden toch juist.

Ik vind het verschikkelijk dat ze iets pakken wat je vader dierbaar is om hem pijn te doen. Helemaal omdat het hem nog erger zal kwetsen dat hij de verdriet van jullie ziet. De dader is ziek en ik hoop dat hij zo snel mogelijk wordt opgepakt.
Iemand willen pakken, door een onschuldig dier te laten lijden is echt afschuwelijk.

Nu snap ik het ook beter. De dader heeft je vader en je hele familie enorm kunnen pakken door jullie "hoop voor de toekomst" te verminken.
Ik hoop dat de hengst zich goed met deze handicap kan redden. Onderschat het aanpassingsvermogen van deze dieren niet. Het is soms niet te geloven hoe ze met de meest verschikkelijke verminkingen om kunnen gaan.

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:32

trisca schreef:
dan is mijn vermoeden toch juist.

Ik vind het verschikkelijk dat ze iets pakken wat je vader dierbaar is om hem pijn te doen. Helemaal omdat het hem nog erger zal kwetsen dat hij de verdriet van jullie ziet. De dader is ziek en ik hoop dat hij zo snel mogelijk wordt opgepakt.
Iemand willen pakken, door een onschuldig dier te laten lijden is echt afschuwelijk.

Nu snap ik het ook beter. De dader heeft je vader en je hele familie enorm kunnen pakken door jullie "hoop voor de toekomst" te verminken.
Ik hoop dat de hengst zich goed met deze handicap kan redden. Onderschat het aanpassingsvermogen van deze dieren niet. Het is soms niet te geloven hoe ze met de meest verschikkelijke verminkingen om kunnen gaan.

nu heb je het hele verhaal gesnapt hoe het hier aan toe gaat, wat een ElkeZ allemaal rond zit te bazuinen da wij iemand slecht maken :/, dit doen wij nooit iedereen uit onze club (bijna iedereen) zit op onze kap bezig en waarom, da vragen wij ons al verschillende jaren af, en wrs heeft het hoe dan ook te maken met dit.... allesins wij doen het puur uit hobby, niets anders en da ze ons hier dan nog is zwart beginnen te maken, hartelijk bedankt. bedankt da je ons prob nu snapt...

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:39

DeSaedeleir schreef:
suleilitha schreef:
Nog even wat research gedaan over de zonen van De Sadeleir, de jongen die met het paard in kwestie wat op de foto staat, reed in april in Belgie B2. Wij hebben in Nederland geen B2 bij de paarden maar dit zegt dus niet dat het gaat om een springruiter in de dop, verder kom je de namen van deze familie alleen maar tegen op sites van "snelle" motoren voor zover je de 125 cc klasse snel kunt noemen. Ik mag niet aannemen en suggereren maar denk steeds meer dat dit paard een ongeluk heeft gehad in plaats van ten prooi is gevallen aan kwaadwillenden en hoop meer en meer dat ze hem daarom eerlijk zullen euthaneren want echt, als dat dier zijn hele tong mist dan gaat ie het nog moeilijk krijgen!!!
Voor de volledigheid, over de springcarriere van de beide zoontjes van deze papa kan ik op heel Inet niks vinden!!!

ik zou even zeggen uw research klopt niet echt, idd ik reed B2 met defender en diamand van de sollenberg. maar dat is dressuur, ondertusse zit ik al me defender volle broer van grimbo in L1 springen is deze nog vollop aant leren maar 1.20 loopt die soepel
en dat van de motoren, das eveneens van mij ik ben 18j ga van brom op moto dusja Lachen hou je van de motowereld vantussen, btw ik vind 125cc snel genoeg.... Boos!


125cc is inderdaad snel genoeg, en zelfs moeilijker dan de 600 maar goed Haha!


Misschien is het makkelijk voor ons als je al je replys in één post zet, is wat overzichtelijker. Verder veel sterkte en hopelijk heeft grimbo nog altijd een mooie toekomst Lachen

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:53

Ik heb het ook gehoord op het nieuws, en dit is dan nog valkbij...Brrr Misselijk
Zieke mensen op de wereld!! Boos!
Beestje moet idd enorme pijn hebben gehad! K*T volk!!!

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:41

crossmonster schreef:
Een spier kan kaarsrecht afscheuren, en de tong is een spier....


Crossmonster, ik denk dat je helemaal verkeerd begrijpt wat de dierenarts wil zeggen. Hij wil niet zeggen dat de wonde recht is, maar wel de manier hoe de wonde eruit ziet. Als een spier afscheurt zal de wond eerder vezelig zijn, terwijl als er echt met een mes gesneden is, zal dit allemaal mooi egaal zijn. Je kunt echt heel makkelijk het onderscheid maken tussen een snijwond (dus van een mes, met scherpe snee) als van een wond die ontstaan is door scheuren of trekken.

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:35

DeSaedeleir@ Hoi, het is wel fijn dat je erbij bent gekomen, om inderdaad enige uitleg te geven. Het is jammer dat je alles zo negatief oppakt.
Begrijp goed dat Bokt een paardenforum is, en dat dit soort berichtgevingen als een bom inslaan hier.
Ook jij als eigenaar zijnde zou hier een beetje rekening mee kunnen houden toch? Haha!
Je bent wel moeilijk te volgen trouwens hihi.

Maar goed, ik weet wel zeker dat iedereen blij is dat het paard zich zo goed hersteld, en zich met de handicap redelijk lijkt te redden.
Dat is alleen maar geweldig! Ja
En ik ben pas van mening dat je weet of je een topper hebt als ie eenmaal onder het zadel is, en zich op de wedstrijden ook daadwerkelijk laat zien. Als 2,5 jarige kun je wel je gedachten er al over hebben, maar ik zeg altijd maar "eerst maar eens kijken hoe ie het doet onder het zadel".
Daarbij ben ik ook van mening dat ik persoonlijk dit net zo erg had gevonden als het bij een shetlander of gewone doorsnee pony was gebeurd.
Dit doe je gewoon niet.
Probeer je wat minder vijandelijk op te stellen hier, en te begrijpen dat niet iedereen jou begrijpt okay?

Mischien zou je het leuk vinden om de ontwikelingen hier bij te houden, bokt is immers een groot paardenforum hier in Nederland. Zo niet de grootste Ja

En jaja, er zijn er zelfs die je eventueel zouden willen helpen als er dingen misschien niet lukken en waar je advies bij zou willen hebben.

Nou, geef die tijger van jullie maar een dikke knuffel!!

DeSaedeleir
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:19

potverdikkie schreef:
DeSaedeleir@ Hoi, het is wel fijn dat je erbij bent gekomen, om inderdaad enige uitleg te geven. Het is jammer dat je alles zo negatief oppakt.
Begrijp goed dat Bokt een paardenforum is, en dat dit soort berichtgevingen als een bom inslaan hier.
Ook jij als eigenaar zijnde zou hier een beetje rekening mee kunnen houden toch? Haha!
Je bent wel moeilijk te volgen trouwens hihi.

Maar goed, ik weet wel zeker dat iedereen blij is dat het paard zich zo goed hersteld, en zich met de handicap redelijk lijkt te redden.
Dat is alleen maar geweldig! Ja
En ik ben pas van mening dat je weet of je een topper hebt als ie eenmaal onder het zadel is, en zich op de wedstrijden ook daadwerkelijk laat zien. Als 2,5 jarige kun je wel je gedachten er al over hebben, maar ik zeg altijd maar "eerst maar eens kijken hoe ie het doet onder het zadel".
Daarbij ben ik ook van mening dat ik persoonlijk dit net zo erg had gevonden als het bij een shetlander of gewone doorsnee pony was gebeurd.
Dit doe je gewoon niet.
Probeer je wat minder vijandelijk op te stellen hier, en te begrijpen dat niet iedereen jou begrijpt okay?

Mischien zou je het leuk vinden om de ontwikelingen hier bij te houden, bokt is immers een groot paardenforum hier in Nederland. Zo niet de grootste Ja

En jaja, er zijn er zelfs die je eventueel zouden willen helpen als er dingen misschien niet lukken en waar je advies bij zou willen hebben.

Nou, geef die tijger van jullie maar een dikke knuffel!!


hey, je hebt misschien gelijk dat ik alles negatief opvat, maar dat sommige mensen nog denken ,nadat de veearts bevestigde een snijwond, dat het gaat om een ongeluk.en er is hier wel iets fout begrepen... dit gaat niet om een toppaard, er werd geschreven dat het een zoon is van het toppaard Clinton, dus een klein misverstandje Lachen... er had ook iemand dus gezegt dan meteen wat research gedaan te hebben en dat hij alleen maar vond over dressuur, dit klopt, ik deed dit ik rij alleen dressuur en leer de paardjes op, ik loop L1 met de ene en B2 met de andere alletwee clintons, ik ben nog maar het eerste jaar bezig met paarden ook met die, zijn nog in opleiding, en kmoet zeggen, er springt al eentje heel goed, was het eerste tornooi 2e geworden zonder echt zot te rijden. de andere wordt nog beter. dus na 1jaar valt er niet veel over aan te merken... wat die 2.5jarige was, had de kracht van die da beter wordt maar de vinnigheid en soepelheid van de andere, omdat we natuurlijk de andere ook hebben zien opgroeien en zagen wat die gemeen had of juist niet.... er is nooit ter sprake gekomen dat het een toppaard is , dusja....voor de mensen die ons niet geloven dat de tong afgesneden is, we gaan er een van deze weken mee naar gent, proffesor gaat hem onderzoeken of het echt zo is, ma de ene veearts gaat niet zen carriere op het spel zetten, het voor de TV zeggen om ons maar een beetje te helpen, hij was er trouwens 200% zeker van. dieren in nesten een vlaams programma, wilt ons volgen nu, als we bij de proffesor gaan en later ook voor te zien hoe het paard evolueerd, onder het zadel.... als iemand nog vragen heeft wil ik er gerus op antwoorden, maar ik wil niet dat iemand nog atlijd zegt da wij hier iets mee te maken hebben, dat het ons fout is, of dat het een ongelukje was
Ivo

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:43

DeSaedeleir schreef:
potverdikkie schreef:
DeSaedeleir@ Hoi, het is wel fijn dat je erbij bent gekomen, om inderdaad enige uitleg te geven. Het is jammer dat je alles zo negatief oppakt.
Begrijp goed dat Bokt een paardenforum is, en dat dit soort berichtgevingen als een bom inslaan hier.
Ook jij als eigenaar zijnde zou hier een beetje rekening mee kunnen houden toch? Haha!
Je bent wel moeilijk te volgen trouwens hihi.

Maar goed, ik weet wel zeker dat iedereen blij is dat het paard zich zo goed hersteld, en zich met de handicap redelijk lijkt te redden.
Dat is alleen maar geweldig! Ja
En ik ben pas van mening dat je weet of je een topper hebt als ie eenmaal onder het zadel is, en zich op de wedstrijden ook daadwerkelijk laat zien. Als 2,5 jarige kun je wel je gedachten er al over hebben, maar ik zeg altijd maar "eerst maar eens kijken hoe ie het doet onder het zadel".
Daarbij ben ik ook van mening dat ik persoonlijk dit net zo erg had gevonden als het bij een shetlander of gewone doorsnee pony was gebeurd.
Dit doe je gewoon niet.
Probeer je wat minder vijandelijk op te stellen hier, en te begrijpen dat niet iedereen jou begrijpt okay?

Mischien zou je het leuk vinden om de ontwikelingen hier bij te houden, bokt is immers een groot paardenforum hier in Nederland. Zo niet de grootste Ja

En jaja, er zijn er zelfs die je eventueel zouden willen helpen als er dingen misschien niet lukken en waar je advies bij zou willen hebben.

Nou, geef die tijger van jullie maar een dikke knuffel!!


hey, je hebt misschien gelijk dat ik alles negatief opvat, maar dat sommige mensen nog denken ,nadat de veearts bevestigde een snijwond, dat het gaat om een ongeluk.en er is hier wel iets fout begrepen... dit gaat niet om een toppaard, er werd geschreven dat het een zoon is van het toppaard Clinton, dus een klein misverstandje Lachen... er had ook iemand dus gezegt dan meteen wat research gedaan te hebben en dat hij alleen maar vond over dressuur, dit klopt, ik deed dit ik rij alleen dressuur en leer de paardjes op, ik loop L1 met de ene en B2 met de andere alletwee clintons, ik ben nog maar het eerste jaar bezig met paarden ook met die, zijn nog in opleiding, en kmoet zeggen, er springt al eentje heel goed, was het eerste tornooi 2e geworden zonder echt zot te rijden. de andere wordt nog beter. dus na 1jaar valt er niet veel over aan te merken... wat die 2.5jarige was, had de kracht van die da beter wordt maar de vinnigheid en soepelheid van de andere, omdat we natuurlijk de andere ook hebben zien opgroeien en zagen wat die gemeen had of juist niet.... er is nooit ter sprake gekomen dat het een toppaard is , dusja....voor de mensen die ons niet geloven dat de tong afgesneden is, we gaan er een van deze weken mee naar gent, proffesor gaat hem onderzoeken of het echt zo is, ma de ene veearts gaat niet zen carriere op het spel zetten, het voor de TV zeggen om ons maar een beetje te helpen, hij was er trouwens 200% zeker van. dieren in nesten een vlaams programma, wilt ons volgen nu, als we bij de proffesor gaan en later ook voor te zien hoe het paard evolueerd, onder het zadel.... als iemand nog vragen heeft wil ik er gerus op antwoorden, maar ik wil niet dat iemand nog atlijd zegt da wij hier iets mee te maken hebben, dat het ons fout is, of dat het een ongelukje was
Ivo

bij welke prof zit je als ik vragen mag? Bloos Wat ik mij afvroeg kan hij eigelijk nog makkelijk drinken nu.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:35

ik denk dat de meeste mensen hier op bokt dachten dat het om het concurrentie"gedoe" ging, wat dus blijkbaar niet zo is. en ook waren er mensen die dachten dat de DA bedoelde met recht, rechte scheur. maar hij bedoelt dus zonder kartels en dus door een mes gedaan. dus nu is het denk ik allemaal wat duidelijker, nu de eigenaar zelf op bokt is.. succes ermee DeSaedeleir, en wij bedoelen het hier allemaal niet slecht! Knipoog