Wapenveld krijgt een grote overdekte paardenkliniek

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110841
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Wapenveld krijgt een grote overdekte paardenkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 10:41

http://www.destentor.nl/regio/veluwenoo ... liniek.ece
destentor.nl


De paardenafdeling van Dierenkliniek Hattem-Wapenveld gaat verhuizen.

Op bedrijventerrein De Vlijt, gelegen aan de Grote weg in Wapenveld, is al begonnen met de bouw van een moderne en multifunctionele paardenkliniek.

"Het is best een grote stap, maar hier kunnen we een paardenkliniek bouwen die nog beter kan voorzien in de behoeften van onze klanten", vertellen paardenartsen Gijs Jan van Selm en Arjon van de Riet. "Op de huidige locatie aan de Lagestraat groeien we uit ons jasje en ons huurcontract daar loopt binnenkort af. Tevens zijn we daar niet makkelijk bereikbaar", is van Selm zich bewust. "Trailers en paardenvrachtwagens moeten nu altijd door de woonwijken van Wapenveld. De nieuwe locatie is daarentegen zeer goed te bereiken."

Ook van wisselende weersomstandigheden zullen de patiënten en hun eigenaren geen hinder meer ondervinden. "We bouwen alles onder dak", vervolgt Van Selm. "Dus ook de banen waar de paarden moeten bewegen worden overdekt. Dat scheelt enorm bij de vele keuringen die we doen. Als we moeten beoordelen of een paard correct beweegt en niet kreupel is of als we juist moeten beoordelen waar een paard kreupel is, dan is het erg lastig als het bijvoorbeeld flink waait. Paarden worden dan fris of schrikken en worden gespannen. Je kunt dan een heel vertekend beeld krijgen. Nu moeten we wachten tot het paard zich ontspant. In de nieuwe accommodatie hebben we geen last meer van die storende bijkomstigheden."

De nieuwe Paardenkliniek Wapenveld is één van de weinige paardenklinieken in Nederland die alles onder één dak heeft.

Het nieuwe complex zal gaan bestaan uit twee grote gekoppelde hallen waarin de verschillende ruimtes en banen een plek krijgen. Zo blijft er plaats voor Hoefsmederij Bloem van meesterhoefsmid Aart Bloem. Ook komt er een operatieruimte met meerdere recoveryruimtes zodat er efficiënter gewerkt kan worden. Verder komt er een gynaecologieruimte, een röntgenafdeling en verschillende andere ruimtes waarin patiënten kunnen worden behandeld en eigenaren kunnen worden ontvangen. Natuurlijk worden er ook royale stallen gebouwd om de patiënten te laten herstellen van ingrepen, te observeren of te behandelen. Tevens komen er ruime paddocks en weides zodat patiënten ook voldoende beweging kunnen krijgen.

"Waarschijnlijk gaan we aan het eind van dit jaar verhuizen zodat we 2009 kunnen beginnen vanuit de nieuwe kliniek", aldus van Selm en Van de Riet.

Chantal86
Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wapenveld krijgt een grote overdekte paardenkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:44

het is wel beter Haha!. De kliniek is idd veelste klein. Ook de mensen van de hoefsmid parkeren er, omdat er geen plek is..
En het eruit rijden is ook een hel ..

Ik vind het een super verbetering Haha! Haha!. Ik heb 2 jaar lang vlakbij gestaan en daar altijd voor me entingen ed geweest..

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Wapenveld krijgt een grote overdekte paardenkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:48

Fijne kliniek!
Ben heel benieuwd hoe het er in de toekomst ui gaat zien Ja

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Wapenveld krijgt een grote overdekte paardenkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:29

Dat is aan de overkant van mijn huis!! Haha!
Met de kliniek zelf totaal geen fijne ervaringen

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Wapenveld krijgt een grote overdekte paardenkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:41

tja ik weet wel wie er voor de luxe moet gaan betalen.

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Wapenveld krijgt een grote overdekte paardenkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:54

ben ik blij dat ik in wapenveld woon Lachen ik wist er nog helemaal niets van, maar klinkt goed allemaal, toch hoop ik dat ik er niet zo vaak heen zal moeten...!!!