Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:55

als je kijkt bij brok weet je het wel te vinden!!

Angie_ke

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: België

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:29

Het verbaast me dat zoveel mensen dit maar "niets" vinden en een overdreven reactie van GAIA.
Hier zijn de foto's van hun website in het groot:

Afbeelding

Afbeelding

Ook hoogdrachtige dieren waren aanwezig, wat streng verboden is door de wet.

Afbeelding

Een man klom op de rug van twee paarden (met een been op elke rug) met een klein kind in zijn armen.

Afbeelding

Paard ernstig gewond tijdens koers op ongeschikt patattenveld
Tijdens een van de koersen op het veld vertrapte een paard zich, vermoedelijk door een put in de grond. Het dier moest mankend het (patatten)veld verlaten en kon amper op zijn rechterachterbeen staan.

Al wie dit nog "overroepen" vindt of dergelijke, zijn in mijn ogen geen dierenvrienden of -liefhebbers.
Ik vind dit ronduit schandalig, laat ze maar eens een mensenmarkt organiseren... Mensen met open wondes, vergroeide benen en hoogzwangere vrouwen die de ganse dag moeten rechtstaan in de zon.
Eens zien wat voor respons daar zou op komen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:33

nooit naar een babybeurs geweest ????

Als ergens zoveel paarden komen, en ze kunnen maar 4 van die plaatjes schieten.......... dan valt het reuze mee Lachen

het enige waar ik me zorgen om maak is de drachtige merrie...... paard met wonden op het achter been kan........ sjit gebeurt tijdens transporten....... zo simpel en niet te voorkomen......

Pownie met die hoeven is niet de "schuld' van de organisatie maar van de toenmalige eigenaar......

en die vent op die paarden is gewoon dom

Angie_ke

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: België

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:41

Citaat:
nooit naar een babybeurs geweest ????


Nee dank je, ik heb elke dag meer en meer een hekel aan mensen. Ik schaam mij dood dat ik een mens ben.

Citaat:
het enige waar ik me zorgen om maak is de drachtige merrie...... paard met wonden op het achter been kan........ sjit gebeurt tijdens transporten....... zo simpel en niet te voorkomen......


Akkoord dat een paard al eens een wondje kan oplopen op transport, maar 2 achterbenen vol snijwondes? Dan vraag ik mij af hoeveel paarden er op dat transport stonden!
Zo'n wondes kan een paard heus niet oplopen door gewoon vervoerd te worden in een geschikte en veilige trailer/vrachtwagens, tenzij je er eentje hebt met glasscherven als ondergrond en uitstekende spijkers als zijwanden.

Citaat:
Pownie met die hoeven is niet de "schuld' van de organisatie maar van de toenmalige eigenaar......


Al heeft die handelaar die pony 1 dag in bezit, dan nog zou hij naar die hoeven moeten laten kijken.

Citaat:
en die vent op die paarden is gewoon dom


En controle om dit te voorkomen is een vereiste, wat mij betreft zou hij stande pede naar huis mogen gaan.

Het gaat mij trouwens niet om het feit dat Gaia dit in de kijker gebracht heeft, had BLID daar rondgelopen, was het ook zo geweest én terecht.
De "enige deftige paardenmarkt in St Lievens Houtem" is trouwens nog maar enkele jaren zo, DOOR Gaia.
Jarenlange controles en klachten hebben er eindelijk voor gezorgd dat die markt ondertussen een van de betere is geworden.

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:39

Angie_ke schreef:
Akkoord dat een paard al eens een wondje kan oplopen op transport, maar 2 achterbenen vol snijwondes? Dan vraag ik mij af hoeveel paarden er op dat transport stonden!
Zo'n wondes kan een paard heus niet oplopen door gewoon vervoerd te worden in een geschikte en veilige trailer/vrachtwagens, tenzij je er eentje hebt met glasscherven als ondergrond en uitstekende spijkers als zijwanden.

.

Ik zie eerlijk gezegd vooral schaafwondes, Veel paarden die ik ken hebben niet eens een trailer vol glasscherven en spijkers nodig. Weide op met zn allen kan al genoeg zijn. Dus een beetje voorbarig. Wie weet wat hij heeft uitgehaald op de trailer. mss wat onrustig geweest en op zn eigen benen getrapt. Zo'n wondjes zie ik geregeld als ik ze uit de weide haal of gereden heb. en dat beetje bloed, goed dan is er een wondjes dieper dan oppervlakkg geweest.

die pony met de hoeven, is duidelijk een misgroeiing, zoiets kun je zeker niet oplossen met een kapbeurt (zeg hier nu niet dat er al een kapbeurt geweest is)

Angie_ke

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: België

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:34

zitake schreef:
Angie_ke schreef:
Akkoord dat een paard al eens een wondje kan oplopen op transport, maar 2 achterbenen vol snijwondes? Dan vraag ik mij af hoeveel paarden er op dat transport stonden!
Zo'n wondes kan een paard heus niet oplopen door gewoon vervoerd te worden in een geschikte en veilige trailer/vrachtwagens, tenzij je er eentje hebt met glasscherven als ondergrond en uitstekende spijkers als zijwanden.

.

Ik zie eerlijk gezegd vooral schaafwondes, Veel paarden die ik ken hebben niet eens een trailer vol glasscherven en spijkers nodig. Weide op met zn allen kan al genoeg zijn. Dus een beetje voorbarig. Wie weet wat hij heeft uitgehaald op de trailer. mss wat onrustig geweest en op zn eigen benen getrapt. Zo'n wondjes zie ik geregeld als ik ze uit de weide haal of gereden heb. en dat beetje bloed, goed dan is er een wondjes dieper dan oppervlakkg geweest.

die pony met de hoeven, is duidelijk een misgroeiing, zoiets kun je zeker niet oplossen met een kapbeurt (zeg hier nu niet dat er al een kapbeurt geweest is)


Op een weide kunnen ze rondlopen en onnozel doen, op een trailer zijn ze heel beperkt in hun bewegingen.
Ik zie ook schaafwondes maar ook bloed wat duidt op diepere wondes!
Die hoeven zijn inderdaad niet met 1 bezoekje aan de smid opgelost, echter zijn ze op de foto's nog eens veel te lang ook dus kan men er vanuit gaan dat er al maa-aanden niet naar gekeken is.
Het verbaast me toch elke dag meer hoe "normaal" sommige mensen dit vinden en dan nog eens op dit forum, ik ben echt diep teleurgesteld.
Maar goed, ik ben vooral blij dat ik er niet zo over denk.

Klara16
Berichten: 1628
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:59

Valt toch reuze mee, die foto's?

1: Dat zijn verse oppervlakkige schaafwonden, kan bij het afladen gebeurd zijn. Ze hadden er wat zilverspray op mogen doen maar verder lijkt het mij geen drama

2: Dit is een verwaarloosde pony waar terecht opmerkingen over worden gemaakt. Zo te zien was het ook de enige.

3: Is die shet drachtig of ontzettend dik? En hoeveel maanden dan? Ze zeggen wel stellig dat ze hoogdrachtig is maar dan weet je niet.

4: Die man is gewoonweg debiel bezig maar paardenmishandeling zie ik niet op dei foto.

Storm in een glas water dus...

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:50

Angie_ke schreef:
Op een weide kunnen ze rondlopen en onnozel doen, op een trailer zijn ze heel beperkt in hun bewegingen.
Ik zie ook schaafwondes maar ook bloed wat duidt op diepere wondes!
Die hoeven zijn inderdaad niet met 1 bezoekje aan de smid opgelost, echter zijn ze op de foto's nog eens veel te lang ook dus kan men er vanuit gaan dat er al maa-aanden niet naar gekeken is.
Het verbaast me toch elke dag meer hoe "normaal" sommige mensen dit vinden en dan nog eens op dit forum, ik ben echt diep teleurgesteld.
Maar goed, ik ben vooral blij dat ik er niet zo over denk.

Juist door die beperktheid en onnozel doen kunnen ze al wondjes oplopen.
Dan heb jij of heel rustige en brave paarden of gewoon weinig ervaring met veel paarden. een wonde hoeft niet zo diep te zijn om te bloeden in tegendeel. Als je weet wat er onder dat bebloede deel zit dan weet je al dat dit niet diep kan zijn. Deze winter heeft mn paard zn been opengehaald. Bot en pezen lagen bloot, en toch geen bloed, terwijl dit toch behoorlijk diep was. Ok mss was het beter geweest wat te ontsmetten. maar dat kan ook s avonds gebeurd zijn.
Ik bedoel alleen dat ht gaia artikel zo overdreven was, ik kom al jaren op die markt en eerlijk gezegd heb ik het nooit zo meegemaakt als in het artikel. Dus zoals ik zei weer een beetje voorbarig vrees ik. Om echt overtuigend te zijn moeten ze met meer en beter beeldmateriaal afkomen hoor. op basis van zo'n foto's kun je een heel vertekend beeld krijgen. Ik vind het ook niet kunnen dat dieren mishandeld worden of gewoon niet goed behandeld, maar dit valt toch wel mee vind ik.

Angie_ke

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: België

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:40

zitake schreef:
Juist door die beperktheid en onnozel doen kunnen ze al wondjes oplopen.
Dan heb jij of heel rustige en brave paarden of gewoon weinig ervaring met veel paarden. een wonde hoeft niet zo diep te zijn om te bloeden in tegendeel. Als je weet wat er onder dat bebloede deel zit dan weet je al dat dit niet diep kan zijn. Deze winter heeft mn paard zn been opengehaald. Bot en pezen lagen bloot, en toch geen bloed, terwijl dit toch behoorlijk diep was.


Integendeel, ik heb enorm veel ervaring met paarden van alle soorten en alle situaties.
Ook mijn veulen heeft een enorme snijwonde opgelopen aan haar linkerachterbeen, helaas wel door de fout van anderen.
Daarbij zag je de spieren ook liggen en het bloedde wel enorm, het spoot er zelfs uit.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:42

lief als je paarden transporteerd kunnen er ongelukken gebeuren....... en dit zijn gewoon schaafwonden......... niks meer en niks minder........

Misschien een paar keer naast de klep gegaan........... het gebeurd, en das niet wereldvreemd

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:57

Het verbaasd mij hier zo ontzéttend erg hoe iedereen dit maar normaal vindt! Gaia heeft hier rondgelopen en dit zijn nog maar enkele dingen die geconstateerd zijn. In de tekst staan nog meer gevallen:

Citaat:
Een aantal dieren werd vuil, vol urine en uitwerpselen uit overladen vrachtwagens gesleurd, met slechte, onverzorgde hoeven

Sommige paarden kregen onnodig stokslagen in het gezicht. Paarden stonden veel te kort aangebonden. Pony's stonden kreupel. Vele dieren hadden gekrulde, gespleten of gebrokkelde hoeven, een duidelijke aanwijzing van verwaarlozing, en vertoonden verse (schaaf)wonden, die niet verzorgd werden op de markt.

"Paarden met een dergelijk gebrek aan hoefverzorging zoals werd vastgesteld, zouden niet mogen toegelaten worden tot een markt", zegt paardenexpert dr. François Sivine, dierenarts én meester-hoefsmid.

Eén paard had een (mogelijk besmettelijke) huidaandoening. De dieren hadden geen eten of drinken.

Op de website van het organiserend comité staat uitdrukkelijk dat hengsten niet toegelaten worden om veiligheidsredenen, maar GAIA stelde vast dat er toch meerdere hengsten aanwezig waren.


Bron: http://www.gaia.be/ned/control.php?&topgroupname=&groupname=pb148

Dus, mensen, lees AUB eerst even het héle verhaal vooraleer je dergelijke dingen als "normaal" gaat gaan beschouwen Rolleyes

Angie_ke

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: België

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:00

Amen Afgod

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:20

waar zijn de foto's van de met mest bevuilde paarden?
Waar zijn de foto's van de paarden met verdikkingen van de stokslagen op het hoofd?

neen,de zwaarste feiten zijn weer niet bewezen,ocharme!!

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:00

savath schreef:
waar zijn de foto's van de met mest bevuilde paarden?
Waar zijn de foto's van de paarden met verdikkingen van de stokslagen op het hoofd?

neen,de zwaarste feiten zijn weer niet bewezen,ocharme!!

idd iedereen roept hier vanalles, maar zelf waren ze er niet om te bevestigen. en mest bevuilde paarden, tsja wanneer kun je zoiets zodanig erg noemen dat het dierenwelzijn niet goed genoeg meer is? En van die stokslagen. Ik blijf erbij zo'n dingen moet je zelf zien om te kunnen interpreteren. een stok vasthouden kan al gelijk zijn aan slaan voor sommige mensen. Ik heb het eerlijk gezegd nog geen enkel jaar zo erg geweten als de omschrijvingen in het artikel, dus geen idee wat er is misgelopen dan. en of het weliswaar niet een beetje overdreven is.
Idd weer geen goeie bewijzen. jammer, want op die manier kun je niet veel gaan doen.

Klara16
Berichten: 1628
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:14

Ik heb ook altijd een zweep in mn handen als ik op mn paard zit. En een hééle lang als ik longeer... Ben ik daarom een paardenbeul? Duivel

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:20

vuil zijn is geen paardenleed

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:03

Phu, ik geef het op.
Het is hier niet te doen. Alles en iedereen geeft hier de mens het voordeel van de twijfel! Geen wonder dat er zoveel dierenleed is als iedereen de mens maar het voordeel van de twijfel gaat gaan geven!

Neen, niet alles staat op foto! Maar moet dat dan?! Een kind dat verkracht wordt of weet-ik-veel-wat, daar zijn ook niet altijd foto's van en dat wordt wél "aanvaard". Ok, dan gaat het hier om een mens (weeral Rolleyes ), maar wat zou het?!

Een paard kan niet zeggen wat het een half uur eerder heeft meegemaakt! Een paard kan niet zeggen dat ze 2 dagen eerder zn lijf niet hebben gekuisd! En neen, vuil zijn is zéker geen mishandeling, maar op een paardenmarkt lever je toch gepoetste paarden af en geen dieren die gehuld zijn in een waas van urine en kak?

Maar goed, als jullie het mensDOM maar weer eens even gelijk willen geven, go ahead! Ik weet wel beter en ben het beu dat het mensDOM steeds weer gelijk en overmacht krijgt over het dierenRIJK!
Hoe komt het anders dat de mensheid het mensDOM heet en de dieren (héél toevallig) dierenRIJK!

Btw: de beelden van de veemarkt in Anderlecht (België) al vergeten? Da was ook gelogen, zeker? Rolleyes

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:04

Klara16 schreef:
Ik heb ook altijd een zweep in mn handen als ik op mn paard zit. En een hééle lang als ik longeer... Ben ik daarom een paardenbeul? Duivel


*zucht* heeft er dit dan ook maar één iemand gezegd?

Angie_ke

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: België

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:14

Ik ga volledig akkoord met je Amigo_tje... Ik heb in m'n leven al hééééél wat dierenleed gezien, dingen waarvan je maag gaat keren.
Bij mij geldt een mens is ook een dier en alles wat je eens mens niet aandoet, doe je met een dier ook niet.
Laat ik zelfs stellen: mensen zijn geen dieren, maar echte beesten.
Net zoals jou trek ik me terug uit dit topic, ik ben blij dat er toch nog mensen zijn als jou en de rest loop ik dan ook liever als lucht voorbij.

Nova3
Berichten: 641
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:32

Als ik op een paardenmarkt ben en er paarden met stokslagen op hun hoofd en erge ziektes etc.
Zou ik dan een foto trekken van een paard met 'wondjes' op zijn achterbenen?Niet dus Knipoog
Ik kom net trug van een reis naar Indonesie en heb daar wel wat anders gezien!
En wat doet GAIA? NIETS, want daar word er niet zo veel troelala om gedraaid!
Nee, ik keur dit niet goed maar er is erger dierenleed in de wereld

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:42

Ik denk dat ik genoeg erge dingen heb gezien om te weten wat leed is, dus daar niet van. En ik vind het ook verre van juist dat ze dit doen. Maar ik bedoel maar zij komen met foto's af, alleen niet van alles. En het is algemeen geweten dat gaia vaak wat overdrijft (niet slecht bedoeld want enkel zo dring je door tot sommige mensen), maar veel dingen in hun zijn voor interpretatie vatbaar en heb ik toch mijn bedenkingen bij. Zo werd er gezegd dat er gekoerst werd op een patattenveld (al jaren is dit dezelfde wei, niet ideaal mss maar het is wel geen patattenveld. Zeg dit dan juist en zeg dat het een weide is. Paard dat zich verstapt had moest kreupel werden afgevoerd, tja zo'n dingen gebeuren zowel in de sport als recreatie. Een paard kan zich al doodgewoon verstappen door te spelen in de weide. Dus hoefde dit er nu bij, geen idee. Ok dat paard heeft wonden op de benen, maar geen mens weet hoe die er gekomen zijn. Zoals iemand al zei hij kan een paar keer naast de laadklep gegaan zijn. hoeft daarom geen dierenmishandeling te zijn.
Er kunnen zeker dingen veranderen. Zoals zeker water en hooi om de paarden rustig te houden. Alhoewel ik zie dit vaker en vaker op markten en vind het heel goed. Te kort aanbinden, tja hoe kort is het dan he. Ik vind dat ze geen 10 meter moeten kunnen ronddraaien want dan krijg je problemen en is er zowiezo gevaar voor andere dieren die errond staan. Nuja de ene reageert er al emotioneler op dan de andere. Vind het een beetje jammer om je dan uit een discussie te trekken omdat niet iedereen zomaar alles aanneemt wat in de pers wordt gezegd. Je moet er nu eenmaal realistisch bij blijven. Daarom moet niet gezegd worden dat mensen beesten zijn en je ze liever al lucht voorbijloopt.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:28

Zo en hier weer een 'penny' reactie, want zo word je blijkbaar op de pennyhoop gegooid, als je ziek wordt van dit soort afschuwelijke foto's. Tjongejonge, als je je paard zo uit de trailer haalt met dit soort wonden. Dat is toch niet normaal Boos! !!!! En die hoogdrachtige Shet, dat arme beest (en ook nog eens in die hitte). En die hoeven, walgelijk!!! Degene die hiervoor verantwoordelijk is mogen ze van mij opknopen!! Een kerel die met zijn kind bovenop een paard gaat staan, nou, dan ben je in mijn ogen ZWAAR GESTOORD!!! Wat voor boodschap geef je door aan je kind, als je zo met dieren omgaat???? Aanpakken die markt, die lui.... Ik zou er graag een handje bij meehelpen. Paardenmarkten zijn over het algemeen niet om vrolijk van te worden, deze foto's spreken weer boekdelen. Bah!! Misselijk

JAAAAA, mensen zijn inderdaad beesten, dat is voor mij allang een feit Ja . Niet alleen met dieren overigens, ook met andere mensen kunnen ze zich gedragen als beesten Koe . Helaas. Ik schaam me eigenlijk ook dat ik een mens ben. Wat een vreselijke wezens zitten daartussen. Daarom probeer ik met alle liefde in me goed voor alle dieren te zorgen, als ik de kans heb. En me ook zo te gedragen naar mensen die gelukkig wel ok zijn van binnen. Want die zijn er gelukkig ook. Maar soms denk ik wel eens dat ze steeds moeilijker te vinden zijn........

Angie_ke

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: België

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:11

@ Zitake, realistisch in dit topic? Mensen met oogkleppen op die de waarheid niet onder ogen willen zien om hun o zo kleine gewetentje te sussen?
Verder ga ik niet verder in op de excuses die je erbij probeert te verzinnen, want voor ik het vergeet... Er waren geen foto's aanwezig! Och god ja, dan is het niet waar hé!

Citaat:
"Paarden met een dergelijk gebrek aan hoefverzorging zoals werd vastgesteld, zouden niet mogen toegelaten worden tot een markt", zegt paardenexpert dr. François Sivine, dierenarts én meester-hoefsmid."


Om nog maar eens een voorbeeld te geven... Ik denk dat jij je studiekeuze mssn iets beter had moeten overwegen.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:42

Angie_ke schreef:
@ Zitake, realistisch in dit topic? Mensen met oogkleppen op die de waarheid niet onder ogen willen zien om hun o zo kleine gewetentje te sussen?
Verder ga ik niet verder in op de excuses die je erbij probeert te verzinnen, want voor ik het vergeet... Er waren geen foto's aanwezig! Och god ja, dan is het niet waar hé!

Citaat:
"Paarden met een dergelijk gebrek aan hoefverzorging zoals werd vastgesteld, zouden niet mogen toegelaten worden tot een markt", zegt paardenexpert dr. François Sivine, dierenarts én meester-hoefsmid."


Om nog maar eens een voorbeeld te geven... Ik denk dat jij je studiekeuze mssn iets beter had moeten overwegen.


I rest my case Afgod

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:26

En het werd nog lang gezellig.............

Al weleens de paardenmarkt in de buurt van Abbenbroek hier in nederland bezocht? Daar gaat het al een stuk normaler aan toe... maar als ik die foto's bekijk noem ik het geen 'feest' voor de paarden maar een KWELLING voor de paarden..... arme beessues toch!

Maarja, GAIA steekt wel meer hun neus in andermans zaken... bemoeizuchtige organisatie!