Paard mag niet in tuin blijven

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vadalma

Berichten: 902
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Ede

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:32

Ja ik zou ook graag wel wat meer ins en outs willen horen..

TheLoes

Berichten: 409
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:40

wow, lekker aardig zeg.. eerst mag het wel en dan opeens niet?
maar trouwens, is daar echt een regel voor dat je geen paarden in de woonwijk mag houden?
ik woon namelijk ook in een woonwijk en er zijn heel veel weilanden met shetten en ook nog een pensionstal..
dus ik neem aan dat het hier niet geldt? ik snap er nu echt niks meer van Verward

Vadalma

Berichten: 902
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Ede

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:43

Ik denk dat het per gemeente verschillend is, dat iedere gemeente daar aparte verordeningen voor heeft.

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:37

Apart verhaal,
die bak klinkt me niet heel lekker, stenen met een laag zand.

gympie
Berichten: 40
Geregistreerd: 23-08-08

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:50

Jep ik ken een soort gelijk verhaal!

Wanneer je een "rijbak" plaatst met hekken er om heen ben je een bedrijf ("Manege").
Zet je er een schrik draad om heen mag het wel Clown
Op mijn oude stal was dit de situatie. Als de gemeente langs kwam, zeiden ze dat dat een plaats waar de paarden stonden als het land te nat was, en dan mocht het wel gewoon.
Zij hadden ook een rijbak gemaakt maar ze kregen er een klacht over van bewoners omdat "dit zomaar zonder vergunning niet mocht" en zodra er in werd gereden door hun zou dat bij de gemeente gemeld worden en zouden ze een hoge boete krijgen en de bak moet dan weg. Nu is dat de paddock geworden, want paarden mogen er wel los in staan.

Rare regels!!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:52

hilden1971 schreef:
Paarden vallen onder huisdieren dus als er geen overlast is mag je die rustig in je tuin houden, qua buitenbak terecht waarschijnlijk, en ja die is door goedkeuring der gemeente geplaatst. Ben benieuwd wie dit gaat vergoeden. De gemeente?....


Huisdieren? Dat mag je wel eens vertellen aan alle andere paardeneigenaren die moesten ruimen ivm bestemmingsplan Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:53

Brainless schreef:
hilden1971 schreef:
Paarden vallen onder huisdieren dus als er geen overlast is mag je die rustig in je tuin houden, qua buitenbak terecht waarschijnlijk, en ja die is door goedkeuring der gemeente geplaatst. Ben benieuwd wie dit gaat vergoeden. De gemeente?....



Paarden mogen bij ons ook niet binnen de bebouwde kom gehouden worden (net als geiten en schapen).

Er is wel een uitzondering voor mensen die in de rand van de bebouwde kom wonen en redelijk wat grond hebben,
maar dan zijn er ook strenge regels.
Zo moet de stal bv 30 meter van het erf van de buren staan en ook de paddock bv 15 meter van de grens af zijn.
Ook mag je de mest niet opslaan op je eigen erf. Dus dit is eigenlijk niet haalbaar.

Maar ik blijf het wel raar vinden dat je eerst toestemming krijgt, en dan later hoort dat het niet mag.

een dinnetje van mij heeft haar pownie midden in een vinexwijk staat, achter haar huis in de achtertuin Lachen

Gemeente is komen kijken, en mag gewoon hoor Haha! geen punt Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:54

gympie schreef:
Jep ik ken een soort gelijk verhaal!

Wanneer je een "rijbak" plaatst met hekken er om heen ben je een bedrijf ("Manege").
Zet je er een schrik draad om heen mag het wel Clown
Op mijn oude stal was dit de situatie. Als de gemeente langs kwam, zeiden ze dat dat een plaats waar de paarden stonden als het land te nat was, en dan mocht het wel gewoon.
Zij hadden ook een rijbak gemaakt maar ze kregen er een klacht over van bewoners omdat "dit zomaar zonder vergunning niet mocht" en zodra er in werd gereden door hun zou dat bij de gemeente gemeld worden en zouden ze een hoge boete krijgen en de bak moet dan weg. Nu is dat de paddock geworden, want paarden mogen er wel los in staan.

Rare regels!!


zo kreeg een kennis van mij geen vergunning voor een binnenbak......... je snoept een meter in de lengte en een meter in de breedte eraf en je noemt het trainingsruimte voor jonge paarden.......... et Voila...... de binnenbak is vergund Lachen en staat er Lachen

TheLoes

Berichten: 409
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:43

Vadalma schreef:
Ik denk dat het per gemeente verschillend is, dat iedere gemeente daar aparte verordeningen voor heeft.



Ok, gelukkig, ik was even bang dat ze mn pony weg kwamen halen of zo Verdrietig

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:53

Mies7 schreef:
@hilden1971:
dat ben i niet met je eens. Bij mij in de straat waren oo mensen met paarden in hun tuin en die hebben hun paarden op last van de gemeente en dierenbescherming moeten verhuizen naar een andere plaats. Van overlast is al snel sprake, denk maar aan ´stank´.
Neemt niet weg dat het wel erg knullig van de gemeente is om eerst toestemming te geven en vervolgens dit weer in te trekken...

Van stank noeft helemaal geen sprake te zijn hoor.
Mijn overburen hadden ook 2 pony's in hun achtertuintje.
Nooit geen overlast gehad.
Midden in een woonwijk, onze achtertuin tegen die van hun (kleine tuintjes hoor)
Je hoorde ze amper en ik heb NOOIT wat geroken.
Niemand in de buurt trouwens.
Maar die mensen ruimden de poep ook direct op.

DUDIEFOREVER

Berichten: 2973
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Duiven

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:04

wij hebben een schuur, met heel weinig gras, dan kan ik toch geen D pony op houden:P?

san72
Berichten: 155
Geregistreerd: 31-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:48

ik heb de hele lijst gelezen,
en toch heb ik niet het juiste gelezen van hoe het nou zit in de wet
in nederland mbt het houden van pony`s in de bebouwdekom,
naar mijn weten vallen paarden cq pony`s onder goederen in de wet,
ja raar maar waar...
ook is de wet nog niet aangepast van in de tijd met de schillenboer met de pony voor de kar,
de pony (kède genoemd ik weet niet of ik het goed geschreven heb, maar lees het fonetisch...) :D
mag bij de wet gewoon in de achtertuin staan, tot een maximium hoogte van meende ik 1.50m,
want de schillenboer woonde meestal ook midden in de stad, en had de pony achterhuis staan,
nu is het wel zo dat als je een huis huurt de verhuurder je zoiets kan verbieden,
nu het volgende een rijbak in de achtertuin...
daar moet een bouwvergunning voor aangevraagd worden,
dat men er op tegen kan zijn is meestal mbt overlast van stuiven van zand.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Paard mag niet in tuin blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:40

Dit topic is een jaar oud, daarom gaat hier een slotje op.