Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:10

Belangrijkste is dus met gepaste snelheid door een bocht rijden. Je weet nooit wat je tegenkomt....
Mte lage snelheid heb je meer kans om op tijd te stoppen of iig de schade te beperken.
Ik snap niet dat mensen zo hard door onoverzichtelijke bochten rijden. (zeg niet dat deze vrouw dat deed overigens)

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:03

quintusgl schreef:
Gelukkig goed afgelopen. Hier is het andersom. De auto's etc letten wel op maar de ruiters rijden hier naast elkaar door de bochten en vaak ook nog in een snelle gang, waarin niet vooruit wordt gekeken welke situatie zich voordoet.. Als auto kan je soms niet verder uitwijken naar de berm en bochten overzien en heb je zo 2 of meer paarden voor je auto. (bijna iedereen rijdt hier stapvoets met de auto's over het zandpad). Gaat gelukkig meestal goed maar om nou meteen de auto's de schuld te geven........ beetje kort door de bocht.


Fietsers zijn altijd heilig in het verkeer, als automobilist zit je dan altijd fout, of je nou wel of niet genoeg rechts hebt gehouden.

Paarden en ruiters zijn net zo kwetsbaar en daar heb je als automobilist gewoon rekening mee te houden.

quintusgl

Berichten: 4454
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:37

Dat zal lekker zijn! Dus wij (ruiters) kunnen gewoon door de bochten rijden met z'n 2en en de auto moet zich daar maar aan aanpassen???? Ze moeten wel degelijk ook opletten en dingen in kunnen schatten. Dat bedoel ik dus met "denken dat de hele wereld om de ruiter draait". Bah.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:39

Buiten het feit dat het gelukkig goed is afgelopen hebben 11 jarige kinderen IMO niks op de weg te zoeken zonder toezicht....

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:25

stef schreef:
Buiten het feit dat het gelukkig goed is afgelopen hebben 11 jarige kinderen IMO niks op de weg te zoeken zonder toezicht....


Pling

Dat is als het de weg op laten gaan van een 11-jarige met een 500 kilo zware motorfiets met eigen wil.

hc

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:32

misschien wonen die meisjes wel gewoon in de straat en reden ze gewoon ven naar huis of de pony club of iets dergelijks. die meiden mochten daar gewoon rijden. als ze op de fiets waren geweest was misschien hetzelfde gebeurd.
de automobilist zat onwijs fout. gelukkig is het nog goed afgelopen!

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:35

Er staat nergens bij of er wél of geen begeleiding bij waren. Laten we maar van het beste uitgaan dat er wél begeleiding bij was of er toezicht gehouden werd. Lachen

Is al erg genoeg dat je zo'n ongeluk moet meemaken op die leeftijd Nagelbijten / Gniffelen Niet dat het als je ouder bent minder erg is maar denk dat je het dan beter kan relativeren.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:38

begeleiding of niet....dat is toch niet van toepassing in dit geval

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:40

stomme mensen op deze wereld,

gelukkig is alles goed afgelopen Lachen

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:40

quintusgl schreef:
Dat zal lekker zijn! Dus wij (ruiters) kunnen gewoon door de bochten rijden met z'n 2en en de auto moet zich daar maar aan aanpassen???? Ze moeten wel degelijk ook opletten en dingen in kunnen schatten. Dat bedoel ik dus met "denken dat de hele wereld om de ruiter draait". Bah.



Zo is de realiteit nou eenmaal... Daar heeft mentaliteit van ruiters en fietsers niets mee te maken. Tuurlijk moet iedereen anticiperen op elkaar in het verkeer, maar als het erop aan komt, is de automobilist altijd fout omdat ruiters en fietsers kwetsbaarder zijn.

Dus zelf als autobilist rij ik defensief, en ja blijf ik als ruiter midden op de weg rijden totdat die auto die met 80 aankomt mij wel stapvoets wil passeren. Ook wij zijn verkeersdeelnemers..

quintusgl

Berichten: 4454
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Automobiliste botst op twee jonge ruiters met pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:49

zo is de wet ja, maar dat neemt niet weg dat je als ruiter of voetganger of fietser daardoor niet hoeft op te letten en je ook aan regels dient te houden. Je kunt ook dingen voorkomen ipv te zeggen dat de wet zo is dus als er iets gebeurd de automobilist toch fout is.............En wb midden op de weg blijven rijden tot een auto stapvoets gaat.......daar heb ik hele andere ideeen over maar daar gaat het hier in dit topic niet over.