Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 06:34

www.knhs.nl


Kurt Gravemeier vertrekt als bondscoach van de Duitse springruiters. Zijn contract loopt aan het eind van het jaar af en zal niet worden verlengd. De Duitse paardensportfederatie (FN) besloot daartoe donderdag.

De favoriete springequipe van Duitsland bleef in Peking voor het eerst in tachtig jaar zonder olympische medaille, ondanks de vier absolute topcombinaties. Bovendien zorgde een positieve dopingtest van Christian Ahlmanns paard Cöster voor veel beroering.

De 50-jarige Gravemeier was, vlak voordat de FN zijn afscheid aankondigde, ook zelf al tot de slotsom gekomen dat hij na een dienstverband van acht jaar de eer aan zichzelf moest houden. Ook al had hij woensdag nog vechtlust getoond en gezegd te zullen aanblijven.

,,Het is mijn eigen beslissing'', reageerde de scheidende coach. ,,Ik had graag geholpen het karretje uit de poep te trekken, maar na zorgvuldige afweging van alle dingen heb ik de conclusie getrokken dat het beter is weg te gaan. Door de ontwikkelingen en de gesprekken in de laatste weken heb ik ervaren dat verantwoordelijkheden en vertrouwen opnieuw moeten worden opgebouwd. Ik ben bereid daar tot het eind van het jaar aan mee te werken, maar tezelfdertijd wil ik de weg vrijmaken voor een nieuwe personele bezetting.''

Een opvolger is nog niet bekend. ,,Zover zijn we nog niet. Ze groeien niet aan de bomen'', zei FN-voorzitter Breido Graf zu Rantzau. Hij bestreed dat de scheiding van Gravemeier als een verrassing komt. ,,Hij heeft al in Aken gezegd dat hij niet zou doorgaan en dat in Peking nog eens herhaald. Het kan zijn dat hij om te helpen hier uit te komen een ander geluid heeft laten horen en nog een paar dagen de rug heeft gerecht.''

Verwant artikel:

[VN] Duitse bondscoach springen Kurt Gravemeier wil aftreden

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:18

Het getuigd van weinig fatsoen dat Gravemeier nu de zwarte piet van het tegen gevallen Olympisch toernooi krijgt. Wellicht waren andere landen dit keer gewoon beter zoals de laatste twee grote kampioenschappen ook al het geval was. Niets ten nadele van de ruiters verder maar de laatste 80 jaar heeft het meegezeten en nu zit het even niet mee. Misschien moeten ze ook weer eens gaan investeren in hun jonge toptalenten die niet aan de Beerbaums gerelateerd zijn maar ook dat kan je niet helemaal in Gravemeiers schoenen schuiven.

Dopinggevallen zijn de eigen verantwoordelijkheid van de ruiters en daar kan je denk ik de bondscoaches niet voor verantwoordelijk houden aangezien zij verder geen bemoeienis hebben met de paarden.

Ik weet nog wel een kandidaat voor ze, die weet het toch altijd allemaal zo goed.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:44

Ben benieuwd wie de opvolger wordt. En ja ik ben het helemaal een met daniella.

RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:39

Das wel echt heel erg jammer.. Kurt was echt een heel goede bondscoach, hopelijk vinden ze er nog zo een Ach gutIk vind het ook wel erg voor Kurt, dit was vast geen makkelijke beslissing

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:17

Jammer, hij gaf woensdag idd aan aan te willen blijven en nu dus helaas niet meer... dat worden weer heel wat rummetjes met heet water drinken daar in Duitsland...

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:46

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het als coach al lang voor gezien had gehouden met zijn argumenten. Als coach zou ik voor mijn team willen staan, door dik en dun. Mocht mijn vertrouwen dan zo geschonden worden, dan ging of ik per onmiddellijke ingang weg of de ruiter in kwestie kreeg een schop onder zijn hol zolang ik er was.

Ik heb het gevoel dat hij te lang heeft geaarzeld in zijn optreden, je zag het duidelijk in het interview dat hij gegeven heeft in Münster voor de ARD, ik denk dat dat hem de nek heeft omgedaan, dan wordt er voor je gekozen ipv door jezelf.

Lilly79
Berichten: 234
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Oirschot

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:59

Het maakt toch allemaal niet uit wie de opvolger van Kurt Gravemeier word, de enige die iets te vertellen heeft is toch Ludger Beerbaum, uiteindelijk krijgt hij toch zijn zin.
politiek spleetje...

lush
Berichten: 11
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:25

Ze moesten de hele Beerbaum "mannschaft" maar aan de kant schuiven en het jong talent en de gewone man een kans geven.

lush
Berichten: 11
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:27

Het zijn en blijven Duitsers, Ich Und Nur Ich

RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:31

lush schreef:
Ze moesten de hele Beerbaum "mannschaft" maar aan de kant schuiven en het jong talent en de gewone man een kans geven.


Daar ben ik het niet mee eens, wat kunnen zij eraan doen dat ze zo goed rijden? En als de bewering dat Ludger toch altijd zijn krijgt gebaseerd is op het feit dat hij mocht kiezen wanneer zijn schorsing inging vind ik dat ook onterecht want wat maakt het uit wanneer je geschorst wordt, vervelend blijft het en er zullen altijd belangrijke wedstrijden zijn die je daardoor mist..
En wat heeft Markus met dit alles te maken? Hij is dan wel een goede ruiter maar hij zit niet in het A-kader en dat is wel de hoofdzaak hier..

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:35

RiderLiza, als je werkelijk zo goed op de hoogte zou zijn zou je weten dat wij gewoon gelijk hebben.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:02

daniella74 schreef:
RiderLiza, als je werkelijk zo goed op de hoogte zou zijn zou je weten dat wij gewoon gelijk hebben.



ben het vaak met je eens.. maar nu even niet moet ik zeggen.
En ja, dat is wel door eigen ervaring dat ik weet dat dit niet zo is.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:03

lush schreef:
Ze moesten de hele Beerbaum "mannschaft" maar aan de kant schuiven en het jong talent en de gewone man een kans geven.



Laten we alle goede ruiters aan de kant zetten, krijgen alle nieuwe mensen een kans.
Ik mis logica. maar ok.

Lilly79
Berichten: 234
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Oirschot

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:48

Duitsland heeft echt wel nog andere goede ruiters naarst de beerbaum familie...

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:34

Lilly79 schreef:
Duitsland heeft echt wel nog andere goede ruiters naarst de beerbaum familie...


Moeten die wel de kans krijgen Knipoog

RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:10

Sorry hoor, maar jullie zeggen toch ook niet ''zet albert en jeroen maar aan de kant want nederland heeft echt wel nog andere goede ruiters'' ??

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:28

daniella74 schreef:
Lilly79 schreef:
Duitsland heeft echt wel nog andere goede ruiters naarst de beerbaum familie...


Moeten die wel de kans krijgen Knipoog



Dus jij zegt nu eigenlijk dat de familie Beerbaum op non-actief gezet moet worden... omdat ze te goed zijn en er zo geen andere ruiters/amazones aan bod komen?

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:35

Nee, dat zeg ik dus NIET. Ik zeg alleen dat ze heel hard engelse toestanden aan het creeeren zijn door jonge ruiters niet uit te zenden.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:44

daniella74 schreef:
Nee, dat zeg ik dus NIET. Ik zeg alleen dat ze heel hard engelse toestanden aan het creeeren zijn door jonge ruiters niet uit te zenden.



Kijk, en daar heb je een punt!
Ben ik compleet met je eens!
Dan begreep ik je verkeerd! Lachen

RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:34

daniella74 schreef:
Nee, dat zeg ik dus NIET. Ik zeg alleen dat ze heel hard engelse toestanden aan het creeeren zijn door jonge ruiters niet uit te zenden.


Oooh, ok, dan heb ik niks gezegd!

Lilly79
Berichten: 234
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Oirschot

Re: Kurt Gravemeier definitief weg als Duitse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:38

dank je daniella74... dat is ook precies wat ik bedoel!!!