Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 06:39

www.metronieuws.nl


Geweld tegen dieren is de afgelopen jaren steeds extremer en wreder geworden. Dat stelt Dierenbescherming Rijnmond.

“De laatste tijd is er een duidelijke toename van het aantal mishandelingen zichtbaar”, stelt Henk Beugeling van Dierenbescherming Rijnmond. “De puppy die afgelopen weekend in Rotterdam is doodgeschopt, is daar een goed voorbeeld van.” Dierenbescherming Rijnmond krijgt jaarlijks rond de 370 klachten over mishandelde of verwaarloosde dieren. “Dat is voor ons genoeg reden om plannen te ontwikkelen voor een speciale dierenpolitie”, aldus Beugeling. Dierenbescherming Rijnmond weet over een half jaar of de plannen werkelijkheid gaan worden en of deze ook landelijk inzetbaar zullen zijn.

De Stichting Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) constateert dat het aantal verwaarloosde dieren de laatste jaren is gestegen. “Er is een verschuiving merkbaar, nu worden bijvoorbeeld 30 procent meer paarden ernstig verwaarloosd, terwijl het aantal verwaarloosde honden en katten iets is afgenomen”, stelt een woordvoerder van LID. “Daarbij moet je denken aan paarden met verwaarloosde huidaandoeningen of doorgezakte hoeven.”

Dierenarts Diana van der Star van het Dierengezondheidscentrum herkent de toename van het aantal gevallen van dierenmishandeling. “Het is niet altijd hard te maken, maar we hebben regelmatig vermoedens dat huisdieren bijvoorbeeld zijn vergiftigd.” De dierenarts hoort regelmatig klachten dat allochtone kinderen dieren met stenen bekogelen. “Voor hen hebben dieren een andere waarde waardoor ze eerder zijn geneigd tot dierenmishandeling.”

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:20

Laat ze dan ook meteen de broodfok hardhandig gaan aanpakken.
Scheelt ook heel veel elende en mishandeling!

Coony

Berichten: 968
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:13

Idd saida,
Ernstig toch, dat kinderen al dieren bekogelen!
Gelukkig ben ik blij dat al onze beestjes het wel goed hebben.
( 7 cavia's 2 konijnen hond 2 katten en visjes)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:42

broodfok is wel ellende, maar heeft niets te maken met latere mishandeling.het is gewoon een kwestie van mentaliteit.
het is ons wel duidelijk dat bepaalde bevolkingsgroepen nix met dieren op hebben.
en waarom worden de mishandelingen excessiever? heel eenvoudig; de straffen zijn nihil...verleden week nog iemand, die op heterdaad werd betrapt!!vrijgesproken....flinke straffen, zowel vrijheidsstraf, een nog flinkere boete er nog eens bij.

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:13

Indirect heeft het er wel mee te maken.
Broodfokkers geven nou niet bepaald om het welzijn van het dier.
Belangrijker is dat er zoveel mogelijk jongen worden geboren voor de verkoop.
Door broodfok is er een groot aanbod waardoor de prijzen lager worden.
Voor veel mensen is er gemakkelijk aan te komen, dus de drempel is lager, maar ze weten vaak niet waar ze aan beginnen omdat ze zich te weinig verdiept hebben in het karakter van het dier en de verzorging en kosten ervan.
Zo'n jong beestje is aandoenlijk en aanhankelijk, maar zodra ze groter worden en meer hun eigen karakter gaan ontwikkelen beginnen de problemen.
Gevolg is dat deze dieren worden mishandeld, aan hun lot worden overgelaten, verwaarloosd worden of zelfs worden achtergelaten. (hier komt inderdaad een stukje mentaliteit kijken Ja )
Ik scheer hier niet iedereen over hetzelfde mes, er zijn er gelukkig genoeg die zich het welzijn van hun dier wel heel erg aantrekken en die zich er wel in verdiepen.
Maar de feiten liegen er niet om.
Als ze het probleem van de broodfok eerst eens goed aanpakken, en echt zware straffen gaan uitdelen, dan is er in mijn ogen al veel gewonnen.

Britt19

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-09-08

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:21

sommige mensen.............................................................................

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:28

Geweld neemt toe? --> Straffen moeten harder! Aanpakken die lui, het gebeurd steeds vaker dat er in de krant staat dat er een hond is doodgeschopt of katten zijn achter gelaten ergens. In Amerika hebben ze dat de eigenaren nooit meer dieren mogen houden, of 5 jaar cel (o.i.d). Hier zijn de straffen maar lachertjes, omdat het wordt aangegeven als 'vernieling'. Boos!
Vernieling!! Kom op zeg! En die allochtone kinderen mogen ze van mij dan ook aanpakken, straffen dat tuig. Leer ze maar eens normen en waarden als ze stenen bekogelen naar die dieren. Ook al hebben de dieren een andere waarde naar hun toe, ze zijn hier niet in hun eigen land en hebben te houden aan de regels en normen die hier van toepassing zijn. Zelfde geldt ook voor dat tuig die hun dieren of andere dieren mishandelen.

Sorry ik kan mij hier zo kwaad om maken!!

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:27

Het klopt wel dat er meer dieren mishandeld worden. Ook wordt er meer aandacht aan besteed als vroeger waardoor het lijkt alsof er een sterkere toename is.
De broodfok voegt zeker een hoop toe aan dierenmishandeling niet in de eerste plaats bij de fokkers zelf. Ik vind dat er als er inderdaad een duidelijke toename is met het aantal meldingen van dierenmishandeling. Dat er vanuit de gemeente of overheid betere voorlichting over het welzijn van dieren gegeven moet worden. Reclames van stichting wakker dier etc. worden vaak met een korreltje zout genomen terwijl reclames van bv. postbus 81 al veel serieuzer worden genomen. Ik denk dat op deze manier een hoop te verbeteren is.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:51

Ze moeten de straffen sowieso flink verzwaren en om te beginnen de broodfokkers eens flink aanpakken!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:12

zoals altijd een leuk stuk van de db, maar ze beginnen verkeerd.

je kunt wel een dierenpolitie oprichten, maar wat dan? je pakt ze op en moet ze vervolgens vrijlaten omdat de wet niet goed is.
de wet in NL loopt erg achter op andere landen wat dit betreft.
in NL geldt dierenmishandeling als vernieling, en worden dieren als een soort gebruiksvoorwerpen gezien waardoor de straffen zeer laag zijn.
in amerika heb je dat niet meer en wordt er ook gerust zwaar gestraft en ook echt op deze mensen gejaagd.
dus laten ze daar beginnen en dan verder gaan.
en gewoon een keer gaan eisen, want ik hoor nooit iets van ze op dat gebied, alleen thieme met haar rare verhaaltjes.

vind het verder een goed idee, dierenmishandling is gewoon het lafste wat een mens kan doen.

watdanhe

Berichten: 671
Geregistreerd: 01-09-08
Woonplaats: Wognum

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:16

Ik ben ZO blij dat mijn beestjes wel goed behandeld worden!! (2 honden, 2 katten, 3 konijnen en 20 vissen)

echt vreselijk dat die kinderen/volwassenen dat doen! Stelletje ***!!

maar ffies wat anders.. zown man bij ons in het dorp, die heeft een pitbull, en die pibull had mijn hond in zijn oor gebeten (mijn hond rende wel gelukkig snel weg!) maar die eignaar stond er gewoon bij te lachen! Echt een aso!!

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Geweld tegen dieren wordt steeds extremer en wreder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:28

In dit soort berichten zie je de maatschappij weerspiegelt. Verdrietig
Alles wordt harder, egoistischer, individueler. En dieren zijn voor heel veel mensen niets waard. Boos!